OPCdriver

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1,001 tot 1,025 (van in totaal 1,092)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Kent iemand deze astra G? #17595832

    Weinig geld , wel een groene natuurlijk.:P

    In reactie op: open luchtfilter #17596594

    Ik gebruik zelf de K&N 57i filter kit , tot volle tevredenheid ik reinig hem wel regelmatig daar Nederland steeds meer op een Sahara begint te lijken.
    Je schrikt hoeveel zand eruit komt rollen!!!:o
    Als je het perfect zou willen doen zou je er zomers mee kunnen rijden en s’winters met een inlegfiltersysteem
    want kijk maar wat er bij al dat zoutgestrooi ook bijgemengd word nl. ZAND.
    En iedereen weet dat dit niet in je motor thuis hoort.
    Het geluid is puur een smaak verhaal je vind het ok of niet.:thumbup:thumbdown

    In reactie op: Turbo vervangen #17596018

    Je turbo zal wel niet lek zijn , maar je aansluitingen van de waterkoeling denk ik eerder aan.
    Lekkage hangt natuurlijk af v/d plaats en grote van het gat/scheur (moet je zelf in de gaten houden)
    Als je de orginele Let turbo er nog op hebt kun je deze eenvoudig weg zo omwisselen voor de Leh versie , de waterkoelingsslangen en leidingen passen er direct op (er bestaat wel een cool pakket via M-Tech wat een H koelleiding versie is)
    Hooguit moet je een plu omzetten op de turbo afhankelijk welke koelleidingen je gebruikt
    Je hebt idd uitlaat pakking nr 00849522 nodig.
    En volgens mij moet je je software ook laten aanpassen , dit kun laten doen bij EDS of nu ook bij M-tech nadat ie mijn software van EDS gekopieerd had en mij een slechtere stage “whatever” weer meegaf (en nog steeds niet goed)

    In reactie op: Lekkage?? #17595858

    Oeps , kachelradiateurtje lek!!!???.:thumbdown
    (check je koelvloeistofreservoir)
    succes Marcel

    In reactie op: turbo timer #17570448

    Het enige waar ik op dat gebied van gehoord heb is een “accu-sump” een soort opslagbuffer van motorolie wat nadat je de motor uitschakeld terug loopt (geleidelijk) en zo nog enige tijd het lager van olie voorziet.(je hoort er alleen niet zoveel meer over,er waren toch ook hierbij storingen ontstaan met motorschades tot gevolg)
    Vandaar de electrische waterpomp die het lager ook nakoelt en zo de olie ook geen kans geeft vast te koeken.
    Het is idd een goed idee je motor zowel voor als erna een zware belasting niet onmiddelijk uit te zetten ivm dat soort schades.

    In reactie op: rokende koppeling….. #17568884

    Neenee het heet nitromethaan (is de nederlandse omschrijving) niets meer niets meer het wordt natuurlijk iets anders als je er methanol aan toevoegd zoals bij die speelgoed dingen (je gaf zelf de % al aan).
    Bij dragracing zijn deze % gezakt van bijna 100% !!!!!!!!!!!!! naar 85 % het wordt idd gemengd met methanol (alkohol) en dat geeft daarom ook deze ongelofelijke vermogens winsten.
    Nitrous Oxide is vrij vertaald ; Lachgas en dat zegt het al het is een vloeistof onder druk (1000 to 500psi) die bij vrij komen gas wordt , ook een pk toevoeger trouwens maar deze moet je brandbare vloeistof (benz. etc) aan toevoegen om tot extra vermogen te komen.
    Gr Marcel.

    In reactie op: turbo timer #17570445

    origineel gepost door jason
    ik rij zelf met een c20let.
    dus bij mij voor zeker niet

    Alleen Z20Let (mijn OPC) dus ik denk ook wel voor de Za4ra.

    In reactie op: Opel Astra DTM V8 2001 #17590445

    Jammer dat we niet meer bij de DTM zijn , he.

    In reactie op: foto s plaatsen ,het lukt maar niet #17414582

    Sorry jongens , ik probeer het ook even (is idd niet echt makkelijk)
    Beetje jammer hoor.

    In reactie op: OPC & Remus #17579278

    Ik vond de nieuwe uitlaatsystemen (Pipers 76mm) die via Coutenay/Klasen Motors worden aangeboden het beste.:wtf:thumbup
    Wel prijzig maar ik had ook gezien dat voor de meeste andere systemen dat ook zo was.
    Ik weet alleen niet of de pasvorm goed is maar zal er snel genoeg achter komen als ik het binnen
    krijg.(laat dit jullie wel even weten)
    gr Marcel.

    In reactie op: rokende koppeling….. #17568882

    Typische dragrace clutchexplosion kan gebeuren als de setup niet goed staat afgesteld of te lang in de rpm’s blijft tijdens het “stagen”.
    Zo’n 500cid (8.5 ltr) alcohol gestookte zonder koeling (soms alleen de koppen) geeft ruwweg tussen de 1500 en 2500 pk (enkele zelfs meer) en dan komt het op het correct afstellen v/d koppeling aan hoe het vermogen naar de banden en op het asfalt gebracht wordt.
    Deze “Pro Mod” (race auto met deuren) is de snelste autoklasse waar je nog enigszins een auto kunt afleiden de andere klasses praat je al gauw over een “Funny Car”
    Nog beter wordt het als men “nitromethaan” gaat gebruiken>8000 pk!!!!!:thumbup
    Leuke wetenschap om te bekijken als je toevallig in DR88 of in de UK > Santa Pod bent.

    In reactie op: gezien op 2dehands astra f v6 #17588550

    Mooi ingebouwd hoor , ik weet dat dit soort speciale motorprojecten slecht betaald worden , dus bij verkoop vind je er praktisch niemand voor die maar een fractie van wat het gekost heeft jou betalen.
    Ik kan hier helaas uit ervaring over meepraten daar wordt je niet vrolijk van dus die prijs van 3500 lijkt mij niet onredelijk mits het klopt wat de advertentie vermeld en de motor niet nogeens 240.000 erop heeft want dat is wel aan de hoge kant en dan wordt het een ander verhaal natuurlijk.
    Echter is de verkoper al bereid z’n prijs los te laten en is gezakt naar 3100.

    In reactie op: Olie laten verversen + gratis verrassing… #17587768

    Ik denk dat het geen kwaad kan , zeker op dit moment met de lage temp. zul je er eerder gemak van hebben dat de olie ietsje dunner is en je motor makelijker start en de smering een fractie sneller op gang komt en de olie dunner en minder zwaar is voor je oliepomp om rond te pompen.
    En als je veel km’s maakt (Elst-Waschau) ben je weer snel aan verversing toe voor je er erg in hebt.
    Het is ook niet zo dat de olie zijn smering verliest boven die 10 gr. er is altijd sprake van een overlaping qua temp. voordat de olie zijn smerende werking verliest en synth. olie :thumbupis sterker dan een mineraal olieproduct.
    Iets anders is als je er zelf niet lekker bij voelt , dan zou ik het weer zo herstellen zoals het voorheen was , jij moet er immers mee rijden niemand anders!!!:D
    Succes Marcel.

    In reactie op: KKK-16 vragen #17580097

    IK zou zelf nieuw de voorkeur geven , reviseren is ook niet echt goedkoop.
    Maar ik heb dan een Z20let.
    Ik ken twee bedrijven die turbo’s reviseren A Turbo Hoet in Baarn en B Turbo World in Hoevelaken.
    EDS in Duitsland kan dit volgens mij zeker tegen een 300 e plaatje.
    Ik weet alleen niet of ze de KKK turbo’s kunnen reviseren.
    M vr gr Marcel

    In reactie op: Afgebroken tapeinde & losgekomen bouten #17580086

    Ik draai ze gewoon weer op dezelfde plaats weer terug in de kop , “no problemo” so far.
    Ik heb alleen nog maar 36000 km op de teller dus schat dat mijn moeren en tapeinden nog ok zijn.
    Alleen dat afgebroken tapeind is een groter probleem , als niet excact in het midden uitboort
    ga je het draad beschadigen wat in de kop zit en dan kan je bij het aanhalen van de nieuwe moer/tapeind
    de boel er zo uittrekken , er rest dan alleen nog een helicoil (bij voldoende materiaal) of overmaats tappen.
    Succes Marcel:thumbup

    In reactie op: turbo timer #17570438

    Leuk gadget die turbo-timer , maar heeft jou Z20Let geen extra electrisch waterpompje die het koelwater nadat je de motor afzet het water nog enige minuut(en) rondpompt om de turbo na te koelen?
    Dan lijkt het mij een beetje “overkill” , hoewel het zal wel geen kwaad kunnen als extra bescherming.
    Gr Marcel

    In reactie op: meriva motorolie vloeistof verklikkerlicht #17570368

    Ik zie nu dat je de meeting doet als hij nog niet gedraaid heeft , dat betekend dat werkelijk alle olie in de carterpan uitgezakt is en wanneer je de motor start het peil nog verder zakt.
    Voor een meeting bij OPC’s wordt aangegeven dat de motor 5 min. gedraaid moet hebben voordat je het peil meet.:vertag
    Kortom niets aan de hand met je auto en gewoon zoals meerdere leden al aangaven gewoon even bijvullen.
    Houd zo nu en dan (vooral na een lange rit) het peil in de gaten , kan nooit kwaad en kan ook een hoop geld schelen.;)
    Gr Marcel

    In reactie op: meriva motorolie vloeistof verklikkerlicht #17570363

    Je moet wat meer info geven , bv doe je de meeting koud voor of warm nadat je gereden hebt.
    Ook je type motor en km stand kan handig zijn.
    Je geeft zelf al aan dat het een oliekannetje is met een vloeistofniveau , dus kan heel goed zijn dat
    het niveau hiervan wat aan de lage kant kan zijn.:thumbdown
    Maar nogmaals met wat meer info kunnen andere leden ook meer info aan je geven.
    Succes Marcel :thumbup

    In reactie op: afremmen #17569032

    Als het vriest kun better je auto in een versnelling parkeren , inplaats van je handrem te gebruiken die kan dan gemakkelijk bevriezen en dan krijg je de “effecten” die jij nu beschrijft.
    Succes Marcel.:thumbup

    In reactie op: 10 sec getik #17567808

    Zal idd met de ingetrede kou te maken hebben , met 5W/40 moet je geen problemen kunnen krijgen op zich
    al geeft de manual 5W/30 aan , ik gebruik zelf momenteel 5W/50 zonder getik en vervang zo rond de 7500 km mijn syntheet hoewel ik weet dat je er langer meezou kunnen doen , ik neem geen risico’s en vervang daarom iets eerder , er is bij mij weten nog geen motor door stuk gegaan van (andersom wel!!)
    Succes Marcel

    In reactie op: Z20LET een feit, update 01-02 70mm RVS voorpijp + demper #17490129

    Sneaky gedaan die demper nooit eerder gezien op die manier, nu is het tenminste een echte sportdemper
    ik zie dat je nogwel de middendemper ertussen hebt , is dit vanwege het geluid en omdat alle twee de cats eruit zijn of ga je die middendemper ook nog veranderen naar 70 mm?
    En kan je zonder motorstoringen terug te krijgen die cats weglaten , op duitse forums zegt men dat dit niet kan zonder software aanpassing.
    Gr en succes Marcel.

    In reactie op: Winterbanden #17568708

    Je eigen banden zijn 24″ hoog en de gene die je op het oog hebt zijn 25″ dus een 1 inch hoger dat is in euro taal 2.54 cm
    Ik denk mits je auto niet verlaagd is dat het wel zal passen en een beetje extra grondspelling (1.27 cm) in de winter kan ook geen kwaad , als je bv een op de weg uitgegleden kluner tegenkomt. :cool:
    ps ; je teller gaat ook afwijken (je rijdt harder dan je teller aangeeft)
    Gr Marcel

    In reactie op: Omgekeerd luchtfilterhuis Z20LET #17560739

    Heb je dan ook de lmm vervangen door 80 mm model?
    ps, ik heb je ouwe set-up.
    Marcel.

    In reactie op: Astra OPC I gezocht #17543450

    Hoe gaat het met het vinden van je OPC?
    Of zie je er vanaf.:hmmz
    Marcel

    In reactie op: Spruitstuk moertjes aandraaien… HOW TO?? #17557371

    Op gevoel (vast is vast) je komt er met een momentsleutel toch niet bij , is niet ieders ding , waarmee ik wil zeggen : oppassen 1 keer te ver vastzetten en het is over .:(
    Succes , Marcel.

25 berichten aan het bekijken - 1,001 tot 1,025 (van in totaal 1,092)