Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Weinig geld , wel een groene natuurlijk.:P
Ik gebruik zelf de K&N 57i filter kit , tot volle tevredenheid ik reinig hem wel regelmatig daar Nederland steeds meer op een Sahara begint te lijken.
Je schrikt hoeveel zand eruit komt rollen!!!:o
Als je het perfect zou willen doen zou je er zomers mee kunnen rijden en s’winters met een inlegfiltersysteem
want kijk maar wat er bij al dat zoutgestrooi ook bijgemengd word nl. ZAND.
En iedereen weet dat dit niet in je motor thuis hoort.
Het geluid is puur een smaak verhaal je vind het ok of niet.:thumbup:thumbdownJe turbo zal wel niet lek zijn , maar je aansluitingen van de waterkoeling denk ik eerder aan.
Lekkage hangt natuurlijk af v/d plaats en grote van het gat/scheur (moet je zelf in de gaten houden)
Als je de orginele Let turbo er nog op hebt kun je deze eenvoudig weg zo omwisselen voor de Leh versie , de waterkoelingsslangen en leidingen passen er direct op (er bestaat wel een cool pakket via M-Tech wat een H koelleiding versie is)
Hooguit moet je een plu omzetten op de turbo afhankelijk welke koelleidingen je gebruikt
Je hebt idd uitlaat pakking nr 00849522 nodig.
En volgens mij moet je je software ook laten aanpassen , dit kun laten doen bij EDS of nu ook bij M-tech nadat ie mijn software van EDS gekopieerd had en mij een slechtere stage “whatever” weer meegaf (en nog steeds niet goed)Oeps , kachelradiateurtje lek!!!???.:thumbdown
(check je koelvloeistofreservoir)
succes MarcelHet enige waar ik op dat gebied van gehoord heb is een “accu-sump” een soort opslagbuffer van motorolie wat nadat je de motor uitschakeld terug loopt (geleidelijk) en zo nog enige tijd het lager van olie voorziet.(je hoort er alleen niet zoveel meer over,er waren toch ook hierbij storingen ontstaan met motorschades tot gevolg)
Vandaar de electrische waterpomp die het lager ook nakoelt en zo de olie ook geen kans geeft vast te koeken.
Het is idd een goed idee je motor zowel voor als erna een zware belasting niet onmiddelijk uit te zetten ivm dat soort schades.Neenee het heet nitromethaan (is de nederlandse omschrijving) niets meer niets meer het wordt natuurlijk iets anders als je er methanol aan toevoegd zoals bij die speelgoed dingen (je gaf zelf de % al aan).
Bij dragracing zijn deze % gezakt van bijna 100% !!!!!!!!!!!!! naar 85 % het wordt idd gemengd met methanol (alkohol) en dat geeft daarom ook deze ongelofelijke vermogens winsten.
Nitrous Oxide is vrij vertaald ; Lachgas en dat zegt het al het is een vloeistof onder druk (1000 to 500psi) die bij vrij komen gas wordt , ook een pk toevoeger trouwens maar deze moet je brandbare vloeistof (benz. etc) aan toevoegen om tot extra vermogen te komen.
Gr Marcel.origineel gepost door jason
ik rij zelf met een c20let.
dus bij mij voor zeker nietAlleen Z20Let (mijn OPC) dus ik denk ook wel voor de Za4ra.
Jammer dat we niet meer bij de DTM zijn , he.
Sorry jongens , ik probeer het ook even (is idd niet echt makkelijk)
Beetje jammer hoor.

Ik vond de nieuwe uitlaatsystemen (Pipers 76mm) die via Coutenay/Klasen Motors worden aangeboden het beste.:wtf:thumbup
Wel prijzig maar ik had ook gezien dat voor de meeste andere systemen dat ook zo was.
Ik weet alleen niet of de pasvorm goed is maar zal er snel genoeg achter komen als ik het binnen
krijg.(laat dit jullie wel even weten)
gr Marcel.Typische dragrace clutchexplosion kan gebeuren als de setup niet goed staat afgesteld of te lang in de rpm’s blijft tijdens het “stagen”.
Zo’n 500cid (8.5 ltr) alcohol gestookte zonder koeling (soms alleen de koppen) geeft ruwweg tussen de 1500 en 2500 pk (enkele zelfs meer) en dan komt het op het correct afstellen v/d koppeling aan hoe het vermogen naar de banden en op het asfalt gebracht wordt.
Deze “Pro Mod” (race auto met deuren) is de snelste autoklasse waar je nog enigszins een auto kunt afleiden de andere klasses praat je al gauw over een “Funny Car”
Nog beter wordt het als men “nitromethaan” gaat gebruiken>8000 pk!!!!!:thumbup
Leuke wetenschap om te bekijken als je toevallig in DR88 of in de UK > Santa Pod bent.Mooi ingebouwd hoor , ik weet dat dit soort speciale motorprojecten slecht betaald worden , dus bij verkoop vind je er praktisch niemand voor die maar een fractie van wat het gekost heeft jou betalen.
Ik kan hier helaas uit ervaring over meepraten daar wordt je niet vrolijk van dus die prijs van 3500 lijkt mij niet onredelijk mits het klopt wat de advertentie vermeld en de motor niet nogeens 240.000 erop heeft want dat is wel aan de hoge kant en dan wordt het een ander verhaal natuurlijk.
Echter is de verkoper al bereid z’n prijs los te laten en is gezakt naar 3100.Ik denk dat het geen kwaad kan , zeker op dit moment met de lage temp. zul je er eerder gemak van hebben dat de olie ietsje dunner is en je motor makelijker start en de smering een fractie sneller op gang komt en de olie dunner en minder zwaar is voor je oliepomp om rond te pompen.
En als je veel km’s maakt (Elst-Waschau) ben je weer snel aan verversing toe voor je er erg in hebt.
Het is ook niet zo dat de olie zijn smering verliest boven die 10 gr. er is altijd sprake van een overlaping qua temp. voordat de olie zijn smerende werking verliest en synth. olie :thumbupis sterker dan een mineraal olieproduct.
Iets anders is als je er zelf niet lekker bij voelt , dan zou ik het weer zo herstellen zoals het voorheen was , jij moet er immers mee rijden niemand anders!!!:D
Succes Marcel.IK zou zelf nieuw de voorkeur geven , reviseren is ook niet echt goedkoop.
Maar ik heb dan een Z20let.
Ik ken twee bedrijven die turbo’s reviseren A Turbo Hoet in Baarn en B Turbo World in Hoevelaken.
EDS in Duitsland kan dit volgens mij zeker tegen een 300 e plaatje.
Ik weet alleen niet of ze de KKK turbo’s kunnen reviseren.
M vr gr MarcelIk draai ze gewoon weer op dezelfde plaats weer terug in de kop , “no problemo” so far.
Ik heb alleen nog maar 36000 km op de teller dus schat dat mijn moeren en tapeinden nog ok zijn.
Alleen dat afgebroken tapeind is een groter probleem , als niet excact in het midden uitboort
ga je het draad beschadigen wat in de kop zit en dan kan je bij het aanhalen van de nieuwe moer/tapeind
de boel er zo uittrekken , er rest dan alleen nog een helicoil (bij voldoende materiaal) of overmaats tappen.
Succes Marcel:thumbupLeuk gadget die turbo-timer , maar heeft jou Z20Let geen extra electrisch waterpompje die het koelwater nadat je de motor afzet het water nog enige minuut(en) rondpompt om de turbo na te koelen?
Dan lijkt het mij een beetje “overkill” , hoewel het zal wel geen kwaad kunnen als extra bescherming.
Gr MarcelIk zie nu dat je de meeting doet als hij nog niet gedraaid heeft , dat betekend dat werkelijk alle olie in de carterpan uitgezakt is en wanneer je de motor start het peil nog verder zakt.
Voor een meeting bij OPC’s wordt aangegeven dat de motor 5 min. gedraaid moet hebben voordat je het peil meet.:vertag
Kortom niets aan de hand met je auto en gewoon zoals meerdere leden al aangaven gewoon even bijvullen.
Houd zo nu en dan (vooral na een lange rit) het peil in de gaten , kan nooit kwaad en kan ook een hoop geld schelen.;)
Gr MarcelJe moet wat meer info geven , bv doe je de meeting koud voor of warm nadat je gereden hebt.
Ook je type motor en km stand kan handig zijn.
Je geeft zelf al aan dat het een oliekannetje is met een vloeistofniveau , dus kan heel goed zijn dat
het niveau hiervan wat aan de lage kant kan zijn.:thumbdown
Maar nogmaals met wat meer info kunnen andere leden ook meer info aan je geven.
Succes Marcel :thumbupAls het vriest kun better je auto in een versnelling parkeren , inplaats van je handrem te gebruiken die kan dan gemakkelijk bevriezen en dan krijg je de “effecten” die jij nu beschrijft.
Succes Marcel.:thumbupZal idd met de ingetrede kou te maken hebben , met 5W/40 moet je geen problemen kunnen krijgen op zich
al geeft de manual 5W/30 aan , ik gebruik zelf momenteel 5W/50 zonder getik en vervang zo rond de 7500 km mijn syntheet hoewel ik weet dat je er langer meezou kunnen doen , ik neem geen risico’s en vervang daarom iets eerder , er is bij mij weten nog geen motor door stuk gegaan van (andersom wel!!)
Succes Marcel15 december 2009 om 16:10 In reactie op: Z20LET een feit, update 01-02 70mm RVS voorpijp + demper #17490129Sneaky gedaan die demper nooit eerder gezien op die manier, nu is het tenminste een echte sportdemper
ik zie dat je nogwel de middendemper ertussen hebt , is dit vanwege het geluid en omdat alle twee de cats eruit zijn of ga je die middendemper ook nog veranderen naar 70 mm?
En kan je zonder motorstoringen terug te krijgen die cats weglaten , op duitse forums zegt men dat dit niet kan zonder software aanpassing.
Gr en succes Marcel.Je eigen banden zijn 24″ hoog en de gene die je op het oog hebt zijn 25″ dus een 1 inch hoger dat is in euro taal 2.54 cm
Ik denk mits je auto niet verlaagd is dat het wel zal passen en een beetje extra grondspelling (1.27 cm) in de winter kan ook geen kwaad , als je bv een op de weg uitgegleden kluner tegenkomt. :cool:
ps ; je teller gaat ook afwijken (je rijdt harder dan je teller aangeeft)
Gr MarcelHeb je dan ook de lmm vervangen door 80 mm model?
ps, ik heb je ouwe set-up.
Marcel.Hoe gaat het met het vinden van je OPC?
Of zie je er vanaf.:hmmz
MarcelOp gevoel (vast is vast) je komt er met een momentsleutel toch niet bij , is niet ieders ding , waarmee ik wil zeggen : oppassen 1 keer te ver vastzetten en het is over .:(
Succes , Marcel. -
AuteurBerichten