Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hmm , als het nu wegblijft zou ik zeggen slechte kwaliteit vliegwiel , maar als je het weer overkomt kan het ook zijn dat het ronsel (tandwieltje starter) al rond gaat zonder dat deze op het vliegwiel zit of hij zit nog op de starterkrans terwijl de motor al aangeslagen is , hij komt dan niet goed terug in de starter.
Maar gok toch meer op het 1ste , want de laatste zaken geven meestal extra “metaal” geluiden die je echt wel gehoord zou moeten hebben.
succes Marcel.origineel gepost door DaanH
Hey die stond vorig jaar op marktplaats te koop, mooie auto
Klopt Daan maar niemand die ‘m wilde kopen , dus hou ik hem maar , is geen straf hoor.
31 januari 2010 om 10:33 In reactie op: aarzelen en inhouden bij accelereren zafira opc 2003 #17601352Over dat “filmlaagje” olie , als je het zeker wilt weten zul je de slang die tussen de turbo en de intercooler los moeten halen bij de intercooleraansluiting (diepste punt) als daar veel uitkomt (meer dan 50 cc) dan heb je een turbo-probleem (wat vaker bij orginele Z20LET turbo’s voorkomt , kijk maar op dat forum)
Succes Marcel.Apart verhaal , zeker als ie opeens “out of the blue” weer ok is.:hmmz
Misschien en slang vacuum gezogen(maar je hebt al een verkorte aanzuigroute).
Of een vacuum slang met vocht dichtgezetten en door de motortemp. weer ontdooit?
Gr Marcel.Maar we kunnen evengoed wel gaan!!:P:cool:
Gr MarcelWelkom Oscar , als je de oude pomp eruit haalt vergeten te markeren ,
en nu zit de waterpomp op een iets andere positie als waar de oude zat , heb ik zelf ook meegemaakt.:swear
Oplossing is de pomp steeds een stukje verdraaien tot je riem er wel op past.
Je kunt ook op je oude waterpomp naar de afdrukken kijken om te zien hoe
die erin zat.
Succes Marcel.Als het weer wat herstelt is meld ik me ook bij EDS , ik heb inmiddels m’n Friedrich’s uitlaat binnen en moet deze nog eerst monteren.:D
gr Marcel.Astra Opc II eerst Koni Sport(geel) met Eibach veren , momenteel Koni schroefset (chrome) met koni veren.
Beide zeer goed (alleen de verf van Koni is wel slecht en gaat snel bladeren) ik heb voor de latere ook hierom gekozen en de verstelbaarheid in hoogte ivbm grotere wielen.
Gr Marcel
Klinkt als onbalans , niet goed gebalanceerd.:hmmz
Zeker als dit bij rond de 100 km en erboven gebeurd.
Gr Marcel
Als je de turbo demonteerd kun je er een “regel” langs/op leggen of er ergens iets kromgetrokken is.
En soms wil een dubbele pakking ook onevenheden opvangen.
Maar scheuren doen deze spruitstukken ook nog regelmatig.
gr MarcelDe turbo krijg je (zover ben ik) alleen het uitlaatdeel (foto) los , het inlaatdeel krijg ikzelf na losmaken v/d 4 schroeven niet uitelkaar , ik heb het gevoel dat de turbine groter is dan het gat waar hij uit moet en ik wilde het niet forceren , dus pas op daarmee.

De grotere luchttoevoer moet toch niet zo’n probleem zijn om erin te krijgen , maar zij weten ervan dus als zij het voor je willen doen , prima toch.
Succes ermee Marcel.Als ik hem beschadigd ontvangen had (en heb ik ook meegemaakt) zou ik hem direct terugsturen.
Je geld had toch ook geen beschadiging?
En ze hebben geen direct antwoord op jou vragen?
Deze dingen waren voor mij een reden om een compleet systeem te bestelen.
Hoewel je daar ook problemen kunt hebben , maar ik laat dit nog wel zien hier.
In ieder geval succes en ben benieuwd of de nieuwe sound je aanstaat.
gr MarcelIdd een apart verhaal (wel een lekkere diameter):o
Als ik moet gokken zou ik , zonder de buitenzijde ervan gezien te hebben , gezien te hebben dat foto 1 de inlaat zijde zou zijn en omdat foto 2 een dunnere diameter (lijkt?) te tonen de uilaat.
Maar die twee gaten zitten in de pijp?
Dan moet je je uitlaat pijp tot eroverheen zien te krijgen , of het zouden bevestigingspunten kunnen zijn voor ophanging of om diverse siertips te kunnen monteren (als het een universele demper is)
Maar jij kunt prima lassen dus dit zal verder geen probleem zijn denk ik.
Succes en show het resultaat als je er helemaal uit bent vooral.:wors
MarcelJe kunt het uitlaat(spruitstuk) eraf schroefen.
De turbo bestaat feitelijk uit drie delen a de inlaatturbine b het middenstuk met de as en uitlaatturbine en c het uitlaatspruitstuk.
En alleen in dat middenstuk zit zowel de waterkoeling en oliesmering dus als je water verliest zou het daar moeten zijn. (nogmaals nog nergens gelezen bij ook andere forums niet)
Wat ik wel heb vernomen is dat het koelopvang/vul reservoir wel eens geniepig een scheurtje ontwikkeld aan de bevestigingspunten , schijnt zelfs alleen met druk erop te lekken dus lastig te traceren.
Euro 98 kan geen kwaad zowieso , die is klopvaster dan de 95 en vaak ook schoner qua toevoegingen.
Veel plezier bij EDS , vertel ons even hoe jij het ervaren hebt en hoe je bevindingen zijn.
Succes Marcel:thumbuporigineel gepost door tijgetje57
knudde van die incomplete DBilas, dacht dat hun wel goed waren met spullen enzo.De standaard moeren zijn dan wel iets beter geworden, of valt het zwaar tegen? hoor namelijk veel mensen over het feit dat ze afknappen als je ze los wilt halen. Je hebt trouwens ook van die draadeinden die je erin kan zetten. Die verkoopt Mtech.
jammer dat de huissponsor jouw software verneukt hebt. Succes om hier weer van te recoveren.
DBilas materiaal is niets mis mee maar ik had natuurlijk weer de pech dat er tussen hun en mijn leverancier iets fout is gegaan.
Ik hergebruik mijn tapeinden en moeren tot op heden (maar ik heb weinig km’s)en nog geen problemen ermee gehad.
En dat software verhaal heb ik het volste vertrouwen dat dat wel in orde gaat komen.:thumbuporigineel gepost door Baas J.
Post anders es ff wat fotos Marcel.Wordt een beetje moeilijk bij mijzelf (zie nieuwe foto)

Die scheur heeft niets met je koelvloeistof verliest te maken op die plek komt geen koelvloeistof nl.
De scheur op de “wastegate” plek komt veel voor bij de oude LET spruitstukken.
(ik heb eventueel nog goeie als je hem repareren zou willen)
Succes MarcelIk rijdt op al mijn auto’s K&N producten tot volle tevredenheid moet ik zeggen.
Als ik mijn K&N op gezette tijden reinig komt daar best een boel rommel (zand en stof) uit waar ik uit opmaak dat het toch wel als filter functioneerd en aan mijn oude overleden turbo heb ik op de rotorbladen geen zand of ander vorm van inslag kunnen zien.
De OPC is ook natuurlijk een sport verhaal en deze motoren krijgen best wat voor hun kiezen.
Dus idd rijstijl , spellingen lijken mij eerder de oorzaak van dergelijke klachten.
Gr MarcelDe (koperen) moeren zijn gewoon de orginele en zijn niet van koper overigens.
Ik heb het hitteschildje weggelaten , vind het zo optisch mooier.
Ja , ik heb er een H versie op (perfect) via EDS en aanpassing en liep de motor prima.
Er is sinds ik bij onze huissponsor geweest ben , helaas van alles mis met het motormanagament.
Ik ben niet op zoek geweest naar boven de 300 pk maar zocht meer een “easy” 250 zonder dat ik extreme toeren of boost moet maken.
De Dbilas heb ik ooit besteld en inkompleet ontvangen en zelf met slangen en alu buis pas moeten maken.
Ik heb besloten (na ruggespraak) dat EDS , omdat deze de kennis en een rollenbank hebben , dit probleempje moeten kunnen tackelen.
De dumpvalve , eerst siste ie en momenteel lijkt ie niet goed te werken en de turbo eerder af te remmen, hoewel het geluid wel hetzelfde is als op de EDS site te horen is.
De orginele is afgesloten met een spacer en alle onderdrukleidingen zijn tot en met de electrische klep opgeruimd (lekker clean) en geeft geen storingen.
Gr Marcel.Behoud van je auto , maar valt niet mee in deze tijd , he. :swear
MarcelHier een fotootje van de K&N 57i wanneer je alles nog orgineel hebt.
gr Marcel

Dank jullie voor de lofende opmerkingen :thumbup er is inmiddels al weer veel veranderd plaats binnenkort wel weer het nieuwe plaatje.
De slangen komen grotendeels van M-Tech , zijn erg duur ben ik later tot mijn grote schrik :oachter gekomen oa Courtenay verkoopt ze stukken goedkoper , ik heb ook een bedrijfje gevonden tegen de duitse grens (Subaru specialist) die imitatie samco verkoopt.
Nogmaals ik hou wel van een lekkere brul als ik gas geef , ik denk omdat de Zafira een stuk zwaarder is je ook wat meer de gasklep open hebt dan met de lichtere Astra , als ik “normaal” rij merk ik totaal niets van een open filter geluid.
Gr MarcelJe hebt die slangen niet perse nodig je orginele passen direct.
Voor de Leh setup heb je de slangen nodig zoals het plaatje bij M-Tech toont bij die koelset.
En om die te plaatsen moet je 1 plugje eruit draaien en op een ander plaats (je oude positie van je koelslang/leiding weer terug zetten)
Gr Marcel.:agentGeeft in iedergeval bij gasgeven een lekkere brul!!

Nieuwe fotos van mijn OPC (even proberen met plaatsen)


Dat zou betekenen dat je turbo inwendig gescheurd zou zijn , lijkt mij niet waarschijnlijk , ik heb er op diverse forums nog niet over gelezen.
En idd dat koelpakket bedoel ik , maar het past ook op je nieuwe uitwendig identieke turbo , de noodzaak vind ik moeilijk te beoordelen ik heb het er wel opgezet toen nog mijn Let turbo maar heeft hem/mij niet van een lekke oliekeering kunnen behoeden.:(
Sorry ik bedoelde PLUG , je moet een waterplug omzetten voor de montage v/d koelset.
Ik heb zelf geen slechte ervaring met de mensen van EDS , ik zou er ook inmiddels voor gaan.:thumbup
Je vermogenswinst hangt een beetje per auto hoe deze erop reageert maar fase 1 van EDS zou je richting 240 pk moeten zitten. -
AuteurBerichten