Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Slang carterontluchting/afzuiging nog ok (geen scheurtjes)
Geen olie op de uitaat gelekt (mogelijk met bijvullen)Orginele zijn vaak de beste of is je motor technisch gemodificeerd?
K&N importeur Efka Zandvoort.
Bailey dumpvalves kun je uit elkaar halen en goed schoonmaken indien nodig.
Spuit hem wel met een siliconenreiniger in andere zaken zullen de werking
verkeerd beinvloeden.
Voor te testen zou het beste een boostmeterje gebruikt kunnen worden
wat je ergens op je inlaat aansluit.
Spelling op je turbo voelen moet even de inlaat slang eraf halen dan kun je
impeler beetpakken en op en neer proberen te bewegen en rond te draaien
hij zou dan niet vast mogen lopen tegen de behuizing , dit is echter een ruwe
meting natuurlijk en er is dan ook geen oliedruk natuurlijk die de impeler
centreerd waardoor je zowiezo wat speling zult kunnen voelen het is dan ook
zo lastig te bepalen wat goed of teveel is.
Een drukmetertje zou ik persoonlijk voor kiezen dus.Eibach maakt ook verschil tussen diverse uitvoeringen (meen twee modellen)
Als ik jou was zou ik kopen wat ik hebben wil , Eibach is idd erg goed.
Ik heb ze zelf onder diverse auto’s gehad (Astra 1.6 sport en Astra OPC) en
nog steeds onder m’n twee US auto’s (sportline) en bevalt uiteraard goed.Misschien kan ie wel wat maar als ie net zoveel aandacht
aan z’n tuning besteed als aan z’n advertentie…..Als je naar EDS zelf gaat kunnen ze (tegen vergoeding uiteraard) de precat er
indien nodig met een flens ertussen lassen.
Dumpvalve leuk maar heeft wel wat onderhoud af en toe nodig en kies wel een
goeie (Baileys of Collins staan goed bekend) of neem anders de versterkte
aluminium circulatieklep een upgrade van de orginele versie.Ah , eindelijk komt de economie op gang haha.
Nee zonder gekheid je heb een mooie kar en met
subtiele en serieuze modificaties vind het intereur
erg mooi en apart geworden met het volleer erin.Kroon olie is een bekend en goed merk.
Anders zou je als je niet lekker in je stoel zit bij de temp.
kunnen overwegen een externe oliekoeler te plaatsen.
Een radiateurmodel zeg maar (al zul je niet veel ruimte meer
voor hiervoor hebben denk ik) ze koelen wel goed maar zijn niet zo
efficient als het fabrieks warmtewisselaar model al kun je er ook
een thermostaat tussen plaatsen zodat hij alleen koelt indien nodig
net zoals de fabrieksversie dus..@Baas J. wrote:
Idd, gewoon zelf doen, is goed te doen.
Voor iemand die sleutelen kan en op de hoogte is met twin-cams.
Anders geen risico nemen en met garantie doen laten.Als je een goede kwaliteit olie hebt (liefst syntheet) zijn dergelijke
temperaturen (en hoger) en zware belasting geen probleem.
Echter een minerale olie heeft niet die kwaliteiten en breekt dan ook sneller
af vooral als de temp. stijgt vaak door zware belasting.Probleem kwam direct nadat je de nieuwe onderdelen had gemonteerd?
Dan zou ik toch daar even gaan zoeken.Olietemp duurt een stuk langer dan koelwater temp om op
werktemperatuur te komen kan zomaar varieren van 15 tot 25 min.
Dit gemeten vanaf het moment dat de motor opgestart is , de motor is
overigens sneller op werktemp. door gewoon rustig rijdend te belasten.Hij heeft een amerikaanse Autometer boost meter vandaar de psi gegevens.
De auto is met 298 pk zo bij EDS vandaan gekomen (wel met het voledige Dbilas pakket erop)
Bailey valve alleen met siliconenspray behandelen om hem weer soepel te krijgen.
Je heb momenteel geen storingen?
Bij verdere problemen neem contact op met EDS of in Nederland bv VDB.
Opel gaat hooguit een beetje glazig naar je motor kijken en er echt niet uitkomen.@Erwin_Astra wrote:
had vandaag dit lampje ook te branden,
ff langs de dealer gegaan en later uitlezen.
Was de lambdasonde (hoe je het ook maar schrijft:p) maar hij regelde nog wel gewoon, storings geresset en klaar, nergens meer last van gehad tot nu toe.Erwin , heeft te maken met een meting die even buiten bereik is geweest (mengsel arm/rijk)
Dit kan behalve aan de lambda aan diverse dingen liggen zoals Lmm , druksensor bobinebrug bougies etc.
Vervelend is wel dat het uitlezen steeds 30/40 euro kost , dus raad ik je aan om een goedkoop
(40 e dacht ik) uitleestooltje te kopen waarme je zelf kunt uitlezen en reseten , na 1x heb je ‘m
al terugverdient.Heb zelfs 225/45/17 op de orginele OPC velgen gereden en
daarbij nog verlaagd ook nog eens!!
Alleen raakt de band bij een diepe lange kuil in de snelweg nog weleens
het binnen spatbord maar bij lagere snelheden geen probleem.Ik zou de Eibach set in comb. met een Koni sport (geel) demperset kiezen.
Goede rijhoogte en niet overdreven en te laag om goed mee te kunnen rijden.
Deze zijn ook tesamen tekoop overigens en dat kan weer schelen.
Voor nog mooier maar ook een stuk duurder kun je de Koni Chrome series
kiezen (schroefset) deze is (alleen voor) volledig in hoogte instelbaar.tijgetje57 wrote:Euh een Toyota Tundra is geen sportwagen..Idd landbouwvoertuig cq tractor.
Probeer eens een Dodge SRT10 (enkelcabine).Wij zijn ook benieuwd (foto’s).
En laat even weten hoe het bij M-tech gegaan is.Roots supercharger kost altijd een bepaalde hoeveelheid krukasvermogen om
aangedreven te worden.
En is daarom lang niet zo efficient als een turbo.
Alleen een zo’n mooie blower ziet er daarintegen wel altijd lekker fris uit.

Tja , verlagen is een lifestyle en soms raak je dus wel eens wat ongewilt
daar is eigelijk bijna geen ontkomen aan.
Het vergt wel van je dat je vooruit inschat en je auto op dat gebied goed
leert kennen wat je er wel en niet mee kunt , persoonlijk (al mijn auto’s zijn
verlaagd , maar wel met een knappe set) heb ik er niet veel moeite mee je
krijgt er immers een subliem weggedrag voor terug vind ik maar ik weet zeker
dat er mensen zijn die het voor geen meter vinden rijden maarja smaken….Da’s een bekend probleem bij die dingen , zijn niet stabiel bij hogere
snelheden , en als ze gaan klapperen moet je ook noge eens oppassen
voor lakbeschadigingen.Quote Erwin_Astra ; en 53 nz gt is een politie wagen in den helder
Dat zal toch geen Astra OPC zijn hoop ik?
Vind je Astra een hele verbetering ten opzichte van een Zafira veeeel
mooier model.
En niet te vergeten minder zwaar ook , dus ook een stuk rapper met die Z20LET.
Leuk kenteken overigens ik had vroeger de 52 NZ GT en de 51 NZ GT heeft een tijdje
terug ook te koop gestaan.LEH turbo kit met injectoren en oilrestrictor bolt en koolkit.
Deze kun je ook op een highflow Dbilas spruitstuk monteren
en de inlaat van Dbilas of een ander merk gebruiken in combinatie met de 80 mm lmm.
Een 70 of 76 mm free flow uitlaatsysteem werkt met turbo’s ook altijd fijn.
En natuurlijk een grotere capaciteit intercooler levert ook goede
resultaten op.
Dit brengt je met aangepaste software dicht tegen de 300 hp aan.
Daarna moet je denk ik wel inwendig dingen gaan verstevigen wil je verder. -
AuteurBerichten