Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mooie auto , advies ; houden zo.
Welkom op dit forum.gr Marcel.
Dacht dat oem 17″ 47 of 49 was (ga morgen kijken wat dit nou precies is)
gr Marcel.Nog een orginele LET turbo?:puke
Gr MarcelIk denk dat je problemen met deze combo gaat krijgen (mits je niet verlaagd hebt)
je org. maat 215/45/17 is 62.53 hoog tegenover 225/35/19 wat 64.01 hoog is.
Plus het feit dat je een velg met een ET waarde van 35 tegen over org. 47 of zelfs 49
gaat gebruiken.
Kortom je gaat hoger en meer naar buiten , zou zeker even onderzoeken hoe dit bij je Zafira
gaat uitpakken , ik weet wel op m’n Astra kan ik deze combo wel vergeten.
gr Marcel.Klopt die gaan idd in zo’n buiging van boven naar beneden naar de naaf nl; van rechtsboven naar linksbeneden naar de naaf waardoor deze (volgens mij) links goed zitten maar rechts niet want dan zou ie van linksboven naar rechtsbeneden naar de naaf moeten lopen
Ook kan ik bv links en rechts uitwisselen met elkaar wat volgens mij normaal niet kan want dan staan de koelgaten verkeerd voor 1 kant om om profijt te hebben van de extra koeling.
De leverancier zegt dat dit niets uitmaakt voor de koeling (ik ben bang van wel) en mijn andere auto waar ik ook zo’n set schijven heb zitten heeft wel degelijk verschil tussen links en rechts.
Mischien fotos ter verduidelijking?
gr MarcelIk weet het geluid nog niet ik ga as weekend verder met afbouwen v/d auto en zal hem dan weer even opstarten om te horen hoe het met de db waardes gesteld is ik verwacht dat dit wel zal meevallen aangezien het een Europees keurmerk op iedere demper heeft.
De sportkat is 200 cel en zou voldoende voor Tuv/Mot/Apk moeten zijn.
Ik zelf al diverse clips op u-tube gevonden met deze combi ; Friederichs Astra G OPC.
gr MarcelKadett met een V8 427 ci Big Block Chevy (gm dus ook een beetje Opel)
Dutch “Super Gas” Contender.

m vr gr Marcel.Wekom AndyGSI , mooie Corsa “dressed in black” zou ik zeggen ziet er pico uit.
Voor tips en vragen staan we klaar. :D
gr Marcel.Welkom Bandido , Opels sleutelen over het algemeen wel makkelijk.
Tips kun je hier altijd vinden en vragen mag je altijd stellen.
gr Marcel.1 liter is geen astra , 1.4 liter is een halve astra , 2 liter is een hele astra.
Welkom
gr Marcel:cool:Ik weet niet of het verstandig was om je dumpvalve met WD40 in te spuiten , ik heb zelf een Baileys en die reageerde daar juist heel slecht op (zuiger liep vast) , siliconen spray werkte daarin tegen beter.
Je geeft ook aan dat afblaasgeluid “moeilijker” klinkt , ik zou het dus opnieuw daar zoeken.
Succes Marcel.Ik heb excact hetzelfde alleen heb ik dan een Dbilas uitlaatspruitstuk en Dbilas inlaatspruitstuk (bezig met die 76 mm uitlaat) ik hoop dat het idd dan niet nog erger wordt want dat wil je toch niet meemaken.
Hopelijk is alles weer op de rit te krijgen met een “update” van de software (ik reken er zelf wel op)
Ik denk (net als bij mijzelf) dat het vermogen als alles goed staat niet onaanzienlijk (ten opzichte van orgineel) zal zijn.
Keep us posted:thumbup
Gr Marcel.6 februari 2010 om 19:56 In reactie op: Rezz zijn coupe .Velgen eronder foto’s laatste pagina #17610507Ik vind die zwarte die je eerst had toch wel heel mooi hoor , en dat was een turbo ook nogeens als ik het goed heb !!
(waarom dan verkocht)
gr MarcelDe ET waarde is ook belangrijk nl als de velg teveel naar buiten komt (et 35 bv) komt je band idd snel in contact met je carrosserie Opel heeft een nogal hoge et waarde (47 dacht ik) en de meeste niet orginele velgen zijn dat vaak niet.
En dan doe je er inplaats van 16 gelijk 18 of 19 inch onder met natuurlijk wat breder rubber erbij (want anders schiet het niet op he) en rara hoe kan dat nou opeens heb je een probleem.
Ik zou adviseren vooral dus je ET waarde in de gaten te houden en ook niet te grote velgenmaat (17 is zat) te kiezen als je veel van deze auto gebruik maakt want grote velgen en low-profiles zijn de perfecte combinatie voor super stuurgedrag en weggevoel maar ook voor een oncomfortabel en bonkerig rijgedrag en als je veel rijdt lijkt mij dat niet het juiste recept , maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.
Succes en gr Marcel.Zou die andere MAP sensor werkelijk noodzakelijk zijn , ik heb er nog niet eerder over gehoord dat de orginele niet goed genoeg zou zijn , wel je luchtmassameter boven de 300 pk adviseerd men een 80 mm uitvoering.
Ben benieuwd hoe jij eruit gaat komen , ik heb ongeveer dezelfde “effecten” die jij meld alleen heeft ie het continu en niet af en toe zoals bij jou.
gr Marcel.origineel gepost door Corsa16V
Je kan orgineel van GM ook een rek bestellen zonder de balansassen. Balansassen eruit, idd draad tappen want die waren te klein. Je hoeft er niet meer voor los te halen en het loopt goed en merkt het verschil. Me collega heeft het met zijn OPC station gedaan.Lullige vraag misschien maar weet jij misschien een part nr of is dit gewoon een orgineel gm part voor de LEH motor.
gr Marcel.Allebei bedoelde ik maar welke is het beste en waarom moet je bij die van Courtenay boren en tapen in de hoofdlagers om het te monteren en zij raden het daarom aan bij een volledige revisie en balanseren het draaiend gedeelte opnieuw bij die van M-Tech is dit niet en levert het echt iets op , want de LEH heeft de balansassen niet die de LET wel heeft voor een rustigere loop zegt men.
Zit hier de 40 pk verschil (tesamen met de andere turbo natuurlijk) verstopt die er is tussen de twee motortypes.
Gr Marcelorigineel gepost door Andre Botter
Het ligt aan afstelling van de software lijkt mij.Ik stel al mijn motoren af samen met Klasen Motors.
En als er iets niet klopt aan de motor of aan de sensoren dan zien we dat en lossen het op.De vermogens banken van EDS en V Max hebben behoorlijke (ingestelde!!) afwijkingen.
Mijn Kadett had bij V max in der tijd 360PK nou dat zat er echt niet in 330pk was het eerder.
Ik heb nu 380PK en scheelt op papier 20PK maar in de praktijk voelt het als 50PK :DHeeft Klasen dan ook een rollen bank en nemen die ook de tijd voor je als er “probleempjes ” opduiken?
Marcel
De kit schijnt volgens onze huistuner al niet meer leverbaar/gemaakt te worden , dus als ik hem zou willen moet ik die van Courtenay nemen en daar moet bij geboord en getapt worden , iets wat ik niet zocht omdat ik mijn motor er niet helemaal voor uitelkaar wil halen.
Map sensor zit in de leiding na de intercooler , vergeleken met de kst van een luchtmassameter is ie goedkoop zo rond de 90E.
Minder fijn klinkt dat laatste (vastslaan turbo).
gr Marcel.Andre Botter:
We lopen om de laatste euro spullen te zoeken maar laten ons wel iedere keer een oor aan naaien door ED… M.T VM…Maar:
Als je de H versie turbo bij EDS koopt is de update gratis dus heb ik er geen financieel probleem mee.
gr MarcelDjtobias , je hebt de gasveren verkeerd om geplaatst , draai ze even om zoals bij Blue-dragon dan zitten ze volgens de beschrijving van de verenfabrikant . :vertag
Je hebt kans dat ze op deze manier sneller het gas en of hydraulic olie kwijtraakt denk ik.
Ik heb ze zelf ook en ben er na lang en goed doorlezen zo achtergekomen.
gr MarcelHeb in het verleden iets gelezen (forum EDS) dat je zonder aanpassing (software) niet zonder kat kunt rijden.
Net als met die HKS dumpvalve , het kan wel maar als het maar in de software is aangepast.
Misschien heeft het hier iets mee te maken of anders de oude spullen er weer op en testen.
Wel jammer want je steekt er ook veel tijd , geld en moeite in.
Maar de aanhouder wint altijd !!!!!!!!!!!!
Gr Marcel.Ik denk dat je ze idpv je orginele grote voorste koelfan moet monteren (zie foto’s en uitleg op de site van onze huistuner)
Ik heb ook gelezen dat je de koelers v/d airco en motor niet naar achter hoeft te zetten zoals bij EDS en Courtenay wat niet handig is.
Wie levert deze set overigens?
gr MarcelMeteen in productie nemen denk ik!!!!:thumbup
Ik heb m’n “Friedrichs” systeem net binnen via Klasen motorsport en zal er binnenkort ook een paar fotootjes van maken -
AuteurBerichten