Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mooie “classic” hoor.:wors
Welkom op het forum.
en gr Marcel.Kun je vinden op het EDS forum (duits dat wel natuurlijk).
M vr gr Marcel.Antw. 1;
Olieverbruik is normaal , alleen hangt dit wel af hoeveel en hoe je rijdt.
Moet bv. niet wekelijks worden als je maar 50 km per dag rijdt.
Antw. 2;
Waarschuwing op je comp. geeft aan dat er iets in de electrisch bedrading of verlichting niet goed zit.
Doet de verlichting van je aanhanger (remlicht) het wel goed?
Succes Marcel.Mooie auto zo’n GT ben ook naar wezen kijken maar dealer wilde niets teruggeven voor m’n OPC toen was ik er klaar mee.
Nu alweer verkopen , hoezo?
Of zoek je nog meer vermogen de GT blijft natuurlijk een miniCorvette net als vroeger.
Hoewel Rieger erwel eens een LS (GM) V8 motor in gelepeld heeft , deze was een jaar terug te zien op de
Essen motorshow en dat zag er perfect uit , misschien een idee?
gr Marcel.Vandaag even gekeken voor hem en wat blijkt ; tandriem is gewoon heel , alleen draait de motor vrij snel rond zonder maar een plofje te geven.
Ik heb tenslotte de bougies eruit gedraaid en rook een stevige benzinelucht (verzopen) de bougies hadden een vrij grote electrode afstand (slijtage)
Na deze vernieuwd waren en even volgas bij het starten om het te veel aan benzine op te heven sloeg hij weer aan en reed weer als nieuw.
Kortom een meevaller , en dat konden we wel weer eens gebruiken.:Dorigineel gepost door Baas J.
Het probleem met die 200 cells is dat ze snel hun werking verliezen, bekend probleem bij de Remus VXR systemen. Hoop dat die van jouw t lang vol gaat houden.Toekomst zal het leren , het geluid valt mij mee stationair geeft een wat “zwaardere” toon en bij 2 d toeren is bijna net als orgineel zo stil , alleen bij veel gas geven hoor je wel meer maar nog niet zo dat het te bont wordt.
Ik ben er wel “happy” mee.king:
Gr Marcelorigineel gepost door spy675
Ha die Ton,de al genoemde plekken waar hij vast zit kloppen helemaal,maar vergeet niet de temp.zender die achter de onderste luchtinlaat(onder de zwarte strip op de bumper)zit om los te maken,komt helemaal goed,los balos amigo:afroCrap , ik wist dat ik wat vergeten was , ik was hem zelf bij demonteren ook vergeten.:o
En ook je waterslangen (bij T-stuk) los maken als je Xenon hebt
bedankt spy675:thumbup
gr MarcelWelkom op dit forum.
Leuke 3dr Astra G (net een sport)groeten Marcel.
Binnenzijde wielscherm zit de eerste (beetje verzonken) ter hoogte v/d scheiding voorbumper/voorscherm , de tweede ook a/d binnenzijde wielscherm maar lager , bijna a/d onderkant , en je luchtbuis v/d remkoeling zit er ook meevast.
Ook dit zit met inwendig Torx vast.
Hoop dat je dit bedoelde?!
gr MarcelVortech levert centrifugaal superchargers en Weiand levert een 142 ci serie die ook niet al te groot is maar wel een echte roots compressor die je misschien wel kan aanpassen .
Anders kan je misschien de goedkoopste pk producer overwegen NITROUSsss.
gr MarcelDeze storingen zijn mij onbekend.
Zou idd die andere klep proberen.
Nee heb je al , wat L.E.T. je?
Weet wel dat de wastegate doos v/d LEH anders (sterkere veer) is.
Hopelijk krijg je hem weer snel op de rit.
Succes marcel.Toevallig vandaag bij m’n “assie” erop gezet (Za4ra denk ik is gelijk)
Je was goed bezig ; wielkast l/r maar dan boven on onder (waar je remlucht buis mee vast zit) voor plastic plugen en niet vergeten stekkers v/d mist/verstralerslampem los maken en voor het gemak , maar hoeft niet perse zou ik de gehele remluchtbuis l/r verwijderen deze zit vast met 3X inwendig Torx (waarvan je er 1 al bij de wielzijde gelost hebt) en tenslotte drie plastic pluggen (net als die twee boven) aan de onderzijde die de bumper verbind met de H-balk (waar je motor en transmissie op ligt.)
Dan moet ie los zijn en kun je hem voorzichtig aan de uiteinden bij de wielkast opzij eraf trekken en er van af halen
Als je er niet iets van begrijpt mail gerust.
Gr en succes Marcel.Continental werd ook veel gebruikt (ook duits).:cool:
Gr Marcel.Orginele OPC Velgen 19″ ???
Denk alleen dat dit niet echt fijn rijdt.:mad:
Rijdt zelf de orginele OPC velgen met 225/45/17 voor meer comfort (orgineel 215/40/17)
Met Koni schroefset (niet te veel verlaagt) gaat dit net goed mits niet te veel passagiers of lading.
Succes en groeten Marcel.Opel Astra G OPC
2003
Z20LET
36500 km12 februari 2010 om 18:05 In reactie op: Zafira stinkt naar verbrande olie **EDIT: LEH turbo is gemon #17613674De retour leiding zit vlak achter de uitlaat verstopt als ie boven bij de turbo lekt kan het idd op de uitlaat vallen en het laat zich raden wat er dan gebeurd.
Het is een metalen pakking die je normaal droog moet monteren ik heb hem zelf al diverse keren losgehaald en met een goed merk siliconenpakking ingesmeerd en weer hergebruikt.
Ik hoop dat ie ook je turbo nagekeken heeft bij de uitgang die naar die intercooler loopt , als daar olie (veel) zit is er iets anders aan de hand.
Groeten Marcel.Ik denk ook dat ie niet gebroken is maar een aantal tanden heeft weggeschraapt en dan blijven de nokkenassen stilstaan terwijl het draaiend gedeelte door de starter rond gaat.
Dus schade , zal m’n collega leuk vinden om te horen. :swear
In ieder geval weer wat om handen zullen we maar zeggen :P
Bedank en gr Marcel.Beetje jammer dat je het part nr niet kan aflezen , dan kun je hem gewoon hier ook bestellen.
Aaah , even m’n brilletje rechtgezet en gelezen dat dit Bosch nr 0 281 002 437 is.:agent
Op een UK forum zegt men dat dit alleen nodig zou zijn als je meer dam 1.5 bar of 20 psi boost gaat
maken (is best wel veel)
Ik denk dat we over stage III dan praten.
Je kunt hem niet zomaar zonder remap gebruiken want dan heb je kans op een gesmolten zuiger
omdat je motor verkeerde info krijgt en niet voldoende benzine levert.
Zal eens informeren wat ie hier kost (denk zo’n 90 E net als st)
Gr Marcel.Orginele 17×7.5J velgen OPC hebben idd een ET waarde van 47.
gr Marcel
Opel turbo is geen “ball bearing” design bij mijn weten.
Als je oliedruk te hoog zou zijn kun je gewoon een wat dunnere viscositeit
olie nemen , je druk zal dan ietsje lager worden.
Bij mijn toenmalige orginele Let turbo kon ik ook nog gewoon rijden
maar lekte wel olie naar de inlaatzijde , dus wat na de turbo zit werd
voorzien van motorolie (slangen intercooler gasklep motorverbrandingsruimte
sensoren etc)
30.000 km en toen heb ik hem maar vervangen door een H versie van EDS
en is tot op heden lekvrij (check hem nog regelmatig)
gr MarcelPoetsen met droge doeken en geen water en veel “elbow grease” , hooguit op beperkte delen WD40 of een ander toegepast reinigingsmiddel.

Goed poetsen kost tijd voor het “juiste” resultaat dat verandert nooit.
gr Marcel.Welkom op dit forum.
Zo zijn we allemaal begonnen (Kadettjes) pure nostalgie!:afro
gr Marcel
Welkom op dit forum .
Opel is en blijft een uitdaging (kun je teruglezen op dit forum):wtf
gr Marcel.
Welkom op dit forum.
Toch geen valse start hoop ik:angel
Gr Marcel.
Welkom op dit forum.
Iedere Opel is er weer 1.king:
Adviezen en tips uit voorraad.
Gr Marcel. -
AuteurBerichten