OPCdriver

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 926 tot 950 (van in totaal 1,092)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Danny stelt zich even voor #17615131

    Mooie “classic” hoor.:wors
    Welkom op het forum.
    en gr Marcel.

    In reactie op: Ipf Powerflasher #17603740

    Kun je vinden op het EDS forum (duits dat wel natuurlijk).
    M vr gr Marcel.

    In reactie op: 2 kleine vraagjes #17615273

    Antw. 1;
    Olieverbruik is normaal , alleen hangt dit wel af hoeveel en hoe je rijdt.
    Moet bv. niet wekelijks worden als je maar 50 km per dag rijdt.
    Antw. 2;
    Waarschuwing op je comp. geeft aan dat er iets in de electrisch bedrading of verlichting niet goed zit.
    Doet de verlichting van je aanhanger (remlicht) het wel goed?
    Succes Marcel.

    In reactie op: Mijn Opel GT nieuw type #17463153

    Mooie auto zo’n GT ben ook naar wezen kijken maar dealer wilde niets teruggeven voor m’n OPC toen was ik er klaar mee.
    Nu alweer verkopen , hoezo?
    Of zoek je nog meer vermogen de GT blijft natuurlijk een miniCorvette net als vroeger.
    Hoewel Rieger erwel eens een LS (GM) V8 motor in gelepeld heeft , deze was een jaar terug te zien op de
    Essen motorshow en dat zag er perfect uit , misschien een idee?
    gr Marcel.

    In reactie op: Gebroken tandriem !!!(maar niet heus) #17614337

    Vandaag even gekeken voor hem en wat blijkt ; tandriem is gewoon heel , alleen draait de motor vrij snel rond zonder maar een plofje te geven.
    Ik heb tenslotte de bougies eruit gedraaid en rook een stevige benzinelucht (verzopen) de bougies hadden een vrij grote electrode afstand (slijtage)
    Na deze vernieuwd waren en even volgas bij het starten om het te veel aan benzine op te heven sloeg hij weer aan en reed weer als nieuw.
    Kortom een meevaller , en dat konden we wel weer eens gebruiken.:D

    In reactie op: Friedrichs/Klasen uitlaat systeem #17613482

    origineel gepost door Baas J.
    Het probleem met die 200 cells is dat ze snel hun werking verliezen, bekend probleem bij de Remus VXR systemen. Hoop dat die van jouw t lang vol gaat houden.

    Toekomst zal het leren , het geluid valt mij mee stationair geeft een wat “zwaardere” toon en bij 2 d toeren is bijna net als orgineel zo stil , alleen bij veel gas geven hoor je wel meer maar nog niet zo dat het te bont wordt.
    Ik ben er wel “happy” mee.king:
    Gr Marcel

    In reactie op: Hoe zit de voorbumper vast? #17614862

    origineel gepost door spy675
    Ha die Ton,de al genoemde plekken waar hij vast zit kloppen helemaal,maar vergeet niet de temp.zender die achter de onderste luchtinlaat(onder de zwarte strip op de bumper)zit om los te maken,komt helemaal goed,los balos amigo:afro

    Crap , ik wist dat ik wat vergeten was , ik was hem zelf bij demonteren ook vergeten.:o
    En ook je waterslangen (bij T-stuk) los maken als je Xenon hebt
    bedankt spy675:thumbup
    gr Marcel

    In reactie op: Hallo iedereen! #17614822

    Welkom op dit forum.
    Leuke 3dr Astra G (net een sport)

    groeten Marcel.

    In reactie op: Hoe zit de voorbumper vast? #17614858

    Binnenzijde wielscherm zit de eerste (beetje verzonken) ter hoogte v/d scheiding voorbumper/voorscherm , de tweede ook a/d binnenzijde wielscherm maar lager , bijna a/d onderkant , en je luchtbuis v/d remkoeling zit er ook meevast.
    Ook dit zit met inwendig Torx vast.
    Hoop dat je dit bedoelde?!
    gr Marcel

    In reactie op: V8 Supercharger op een 4 cilinder? #17521726

    Vortech levert centrifugaal superchargers en Weiand levert een 142 ci serie die ook niet al te groot is maar wel een echte roots compressor die je misschien wel kan aanpassen .
    Anders kan je misschien de goedkoopste pk producer overwegen NITROUSsss.
    gr Marcel

    In reactie op: MOOIE GELE STEEKSLEUTEL!!!!!!!! #17614853

    Deze storingen zijn mij onbekend.
    Zou idd die andere klep proberen.
    Nee heb je al , wat L.E.T. je?
    Weet wel dat de wastegate doos v/d LEH anders (sterkere veer) is.
    Hopelijk krijg je hem weer snel op de rit.
    Succes marcel.

    In reactie op: Hoe zit de voorbumper vast? #17614856

    Toevallig vandaag bij m’n “assie” erop gezet (Za4ra denk ik is gelijk)
    Je was goed bezig ; wielkast l/r maar dan boven on onder (waar je remlucht buis mee vast zit) voor plastic plugen en niet vergeten stekkers v/d mist/verstralerslampem los maken en voor het gemak , maar hoeft niet perse zou ik de gehele remluchtbuis l/r verwijderen deze zit vast met 3X inwendig Torx (waarvan je er 1 al bij de wielzijde gelost hebt) en tenslotte drie plastic pluggen (net als die twee boven) aan de onderzijde die de bumper verbind met de H-balk (waar je motor en transmissie op ligt.)
    Dan moet ie los zijn en kun je hem voorzichtig aan de uiteinden bij de wielkast opzij eraf trekken en er van af halen
    Als je er niet iets van begrijpt mail gerust.
    Gr en succes Marcel.

    In reactie op: banden merk? #17614733

    Continental werd ook veel gebruikt (ook duits).:cool:
    Gr Marcel.

    In reactie op: Et waarde originele velgen zafira A opc #17606015

    Orginele OPC Velgen 19″ ???
    Denk alleen dat dit niet echt fijn rijdt.:mad:
    Rijdt zelf de orginele OPC velgen met 225/45/17 voor meer comfort (orgineel 215/40/17)
    Met Koni schroefset (niet te veel verlaagt) gaat dit net goed mits niet te veel passagiers of lading.
    Succes en groeten Marcel.

    In reactie op: post hier je km stand #17500690

    Opel Astra G OPC
    2003
    Z20LET
    36500 km

    De retour leiding zit vlak achter de uitlaat verstopt als ie boven bij de turbo lekt kan het idd op de uitlaat vallen en het laat zich raden wat er dan gebeurd.
    Het is een metalen pakking die je normaal droog moet monteren ik heb hem zelf al diverse keren losgehaald en met een goed merk siliconenpakking ingesmeerd en weer hergebruikt.
    Ik hoop dat ie ook je turbo nagekeken heeft bij de uitgang die naar die intercooler loopt , als daar olie (veel) zit is er iets anders aan de hand.
    Groeten Marcel.

    In reactie op: Gebroken tandriem !!!(maar niet heus) #17614336

    Ik denk ook dat ie niet gebroken is maar een aantal tanden heeft weggeschraapt en dan blijven de nokkenassen stilstaan terwijl het draaiend gedeelte door de starter rond gaat.
    Dus schade , zal m’n collega leuk vinden om te horen. :swear
    In ieder geval weer wat om handen zullen we maar zeggen :P
    Bedank en gr Marcel.

    In reactie op: Groot probleem (?) Noodlot…? Tijdelijk opgelost! #17601670

    Beetje jammer dat je het part nr niet kan aflezen , dan kun je hem gewoon hier ook bestellen.
    Aaah , even m’n brilletje rechtgezet en gelezen dat dit Bosch nr 0 281 002 437 is.:agent
    Op een UK forum zegt men dat dit alleen nodig zou zijn als je meer dam 1.5 bar of 20 psi boost gaat
    maken (is best wel veel)
    Ik denk dat we over stage III dan praten.
    Je kunt hem niet zomaar zonder remap gebruiken want dan heb je kans op een gesmolten zuiger
    omdat je motor verkeerde info krijgt en niet voldoende benzine levert.
    Zal eens informeren wat ie hier kost (denk zo’n 90 E net als st)
    Gr Marcel.

    In reactie op: Et waarde originele velgen zafira A opc #17606013

    Orginele 17×7.5J velgen OPC hebben idd een ET waarde van 47.

    gr Marcel

    In reactie op: Blauwe walm.. #17614297

    Opel turbo is geen “ball bearing” design bij mijn weten.
    Als je oliedruk te hoog zou zijn kun je gewoon een wat dunnere viscositeit
    olie nemen , je druk zal dan ietsje lager worden.
    Bij mijn toenmalige orginele Let turbo kon ik ook nog gewoon rijden
    maar lekte wel olie naar de inlaatzijde , dus wat na de turbo zit werd
    voorzien van motorolie (slangen intercooler gasklep motorverbrandingsruimte
    sensoren etc)
    30.000 km en toen heb ik hem maar vervangen door een H versie van EDS
    en is tot op heden lekvrij (check hem nog regelmatig)
    gr Marcel

    In reactie op: Motorblok/ruimte ontvetten/schoonmaken #17610836

    Poetsen met droge doeken en geen water en veel “elbow grease” , hooguit op beperkte delen WD40 of een ander toegepast reinigingsmiddel.

    Goed poetsen kost tijd voor het “juiste” resultaat dat verandert nooit.
    gr Marcel.

    In reactie op: Goeiedag dan #17614287

    Welkom op dit forum.

    Zo zijn we allemaal begonnen (Kadettjes) pure nostalgie!:afro

    gr Marcel

    In reactie op: Ook ik wil mij even voorstellen #17614303

    Welkom op dit forum .

    Opel is en blijft een uitdaging (kun je teruglezen op dit forum):wtf

    gr Marcel.

    In reactie op: Hee allemaal! #17614012

    Welkom op dit forum.

    Toch geen valse start hoop ik:angel

    Gr Marcel.

    In reactie op: new dus ff voorstellen #17613547

    Welkom op dit forum.
    Iedere Opel is er weer 1.king:
    Adviezen en tips uit voorraad.
    Gr Marcel.

25 berichten aan het bekijken - 926 tot 950 (van in totaal 1,092)