Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door ron1978
@ Deef was de voorkatvervanger goed merkbaar in vermogen?Zeker wel pakt feller op , de turbo.:thumbup
ps ; ik heb er 1 nog liggen.Is dat geen aftappunt?
Als het “dopje” eruitgaat en je sensor past qua draad , wat c20LET je? ;)
En anders , kun niet een stuk pijp nemen en daar een draadplug in laten lassen met het draad van
je sensor?
Succes Marcel.Halloa Cohendriksem , allereerst welkom.
Als je hier bij dit Forum wilt deelnemen , kun je het best je eerste mail besteden aan
het “even voorstellen” model dat vinden de meeste leden wel zo netjes.
Ook is het handig als je tips of advies omtrent een probleem wilt vragen je deze ook
in het juiste model plaatst en niet zoals nu in het “turbo” model.
Je had hem beter bij het bv Vectra model kunnen plaatsen (kun je alsnog doen trouwens) bij de
motoren had je Overige of mogelijk Ecotec kunnen gebruiken.
Enfin ik hoop dat je dit als opbouwende kritiek zult zien en je niet zal afschrikken om hier je vragen en
als je zelf ideeen hebt naar voren te brengen.
Groeten en succes Marcelorigineel gepost door zetos
Hey Marcel,Bedankt voor je uitleg ik had ook al zoiets dat zoiezo die verkorte aanzuigroute wel een voordeel is, lucht is sneller bij je turbo maar ik heb wel intresse in de dichte versie heb het niet zo op open filters aangezien in een lucht scoop in me moterkap heb en water in de zuiger is niet goed ghe ghe maar zie dat je in de omgeving van amsterdam woont das nog in de buurt ook:D
Groeten Wes
Ik heb je een u2u gestuurd.
Marcel.25 februari 2010 om 10:38 In reactie op: ai ai ai…, witte rook..kop overleden? update! de OPC rijdt #17620603Ik denk dat je helemaal gelijk hebt met het eruit halen van je motor ,
je zit toch niet lekker in je auto als je steeds koelvloeistof moet blijven
bijvullen.
Hopelijk is het alleen de koppakking hoewel je die ook al vernieuwd hebt bij
die laatste reparatie.
Als je de kop hergebruiken wilt zou ik hem zeker aan een goed onderzoek
laten onderwerpen zodat je 100% zeker weet dat het dan goed zit bij her
montage.
Succes en groet Marcel.Orginele OPC velgen in de 18″ en 19″ varianten blijven dan over.
Ik vind ze persoonlijk niet lelijk alleen de prijs bij dealer wel natuurlijk!!!:o
Succes en groet Marcel.Hoi Zetos , het is idd een geval van alle keine beetjes helpen.
Maar links er rechts wat van deze (wat goedkopere) modificaties kun je toch lekker
wat pktjes erbij pakken en dat is nou net leuk als je naast iemand staat die je even denkt
in te kunnen pakken.
Dan telt gewoon iedere pk.
Ook is het zo dat de “verkorte aanzuigroute” het wat prettiger maakt om onder de kap te sleutelen en om de boel netjes en schoon te houden.
ps ; ik heb van beide (open en dicht luchtfilter) nog een setje liggen voor als je het wat lijkt.
groeten Marcel.Kan zijn maar neem gerust contact met ze op leg het probleem voor dat je hebt , ze zullen je graag en ik denk ook goed kunnen helpen , ik ben er zelf diverse keren geweest en ben altijd goed geholpen door ze , en dan weet je zeker dat je het juiste materiaal hebt.
Gr MarcelMotortje is wel gekrompen naar 1800.
Dat ie schoner en zuiniger is ben je als OPC/VXR eigenaar niet echt in geinteresseerd volgens mij.
There is no substitute for cubic inches zoals GM overzee zelf zegt.
Over het gewicht staat niets maar zal me niet verbazen als dat ook meer is als de oude.
Hoewel 0 naar 60 mph nog altijd rap is (6 sec)
Zal raar zijn dat het tweeliter tijdperk ten einde is.
Ik denk dat de versies met de 2 ltr beter en meer gewaardeerd zullen gaan worden in de toekomst.
Marcel.Je kunt ook kijken bij Goodridge Benelux kijken die hebben veel op gebied van leidingen voor de autorensport.
En kunnen prima versturen.
http://www.goodridge.nl
gr MarcelMooie OPC hoor.:thumbup:thumbup:thumbup
Klopt het misschien toch dat je zonder rework v/d comp. niet zonder die :swear cat kunt rijden!?
Het kan dus ook een meetingsprobleem (lambda) zijn.
Wel goed dat je het gevonden hebt , zou je niet gewoon een sportcat overwegen (200 cell) ben je van alles af (waarschijnlijk).
Gr MarcelZiet er wel als een H versie uit (hij heeft dat geribbelde stuk bij de luchtuitgang)
Wordt bij EDS aangegeven als een optisch verschil.
Het werkelijke verschil zit ‘m in het inwendige nl. het schoepenwiel verschilt tenopzichte v/d LET.
Die leiding die je omcirkeld hebt op die laatste foto is idd een H versie leiding voor de waterkoeling niet de olie toe of aanvoer , de olie aanvoer is de leiding met dat “braided hose” deel (dunnere leiding).
En die dikkere leiding met op het eind die banjo fitting lijkt mij de olieretour naar het blok toe als deze met 2 kleine boutjes onderaan het turbomiddenstuk vast zit tenminste.
Je kunt wel de H versie koeling monteren (zie M-tech cooling set) deze is net als de H versie dus.
Haal de olie en waterkoeling dus niet even doorelkaar als je de turbo heel wilt houden!!!
ps ; op de foto is ook de wastegate sensor te zien en de zwaardere H versie wastegate vacuumdoos.
Gr en succes Marcel.Leuk project , pas op gaat alleen veel tijd (en als je niet oppast ook veel geld) in zitten.
Dat kun je wel uit de diverse posts halen als je ze goed leest.
Als je tijd + geld hebt = doen.
Anders beter direct kopen wat heeft wat je zoekt.
gr en succes Marcel19 februari 2010 om 09:32 In reactie op: Zafira stinkt naar verbrande olie **EDIT: LEH turbo is gemon #17613681Lucky you!!!:thumbup
Gr Marcel
Uitlezen op de rollenbank , iets wat ik zelf ook moet en ga doen tzt.:(
gr MarcelHeb je ook al die massa verbinding nagekeken:vertag die naar het schijnt ook deze storing kan geven , ik heb hem zelf ook gecheckt maar kon daar niets vreemds aan vinden helaas , maar het is eenvoudig te controleren en kost alleen wat nieuw tape en soldeer of verbindertje.
Succes en groet marcel.Waarom zou je die terugplaatsen?
Heb je keuringsproblemen dan?:puke
Zo’n cat warmt de boel onder de kap op en werkt de “flow” ook tegen of heb je aandelen in milieuzaken?
En meestal zitten er 2 onder waar 1 voldoende voor de APK is. (bij mij tenminste wel)
Ik weet ook niet 100% of de opelcats een in en uitgang hebben bij de oudere cats was dit wel het geval.
Anders even vragen over iemand een fotootje heeft van het orginele systeem of dit kan maken.
Succes en groet Marcel.Wave locks series van ARP zijn de beste :thumbupen niet vergeten je drijfstangen te laten grondboren:vertag na montage v/d bouten.
Succes en groet MarcelKoni geel (sport) is erg goed ongeveer 4 cm in combinatie met de Eibach veren (sportkit) en de wel een stuk duurder Koni Chrome (schroefkit) is wat ikzelf momenteel rij bevalt nog beter vanwege hoogte zelf instelbaar (alleen voor).
Comfort lever je wel in maar kun je ook een beetje opvangen door een hogere serie band te monteren 55 serie inpl v 50 serie en vult je wielkast ook lekker op.
Succes Marcel.Hij bedoeld de sensor bij de turbo (ik noem hem zelf wastegatesensor) en jij de map sensor (na de intercooler)
gr Marcel.Vond dit bij een ander topic.
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=119288origineel gepost door johani500driver
Bedoel jij niet de v8 gt van irmscher?:hmmzHmm, zou me vergist kunnen hebben in producent weet niet 100% meer , maar ik vond het wel het leukste project wat ik toen gezien had.
Veel motor , weinig auto , het recept voor optimaal rijplezier!!
gr Marcel.origineel gepost door XpLoD
Raar zeg… vanaf de cat naar achteren is het identiek met de milltek die ik heb… :)Als je ook een Astra hebt zou dit kunnen.
Alleen Milltek (64 mm) en Friedrichs/Klasen (76 mm)
En qua prijs gelijk.
gr Marcel.Koni is voor mij de enige.
Alleen de verf op de rode en gele (sport) is al jaren slecht en gaat er snel af de remedie is gewoon zelf schilderen met olieverf en je bent er vanaf en je hebt dan perfecte dempers in combinatie met Eibach veren (die geven de verlaging) erg goed moet ik zeggen.
Momenteel gebruik ik de Koni schroefset (chrome) omdat die voor instelbaar in hoogte zijn.
Succes en groeten Marcel. -
AuteurBerichten