Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dacht dat de orginele (Z20LET) 350 cc of 385 cc waren maar
via het part nr (wat erop staat)
kun je daar zelf ook wel achter komen.Zal iets van 5 a 6 mm zijn meen ik mij te herinneren,
echter is dit alweer enige jaren (meer dan 5) terug dat ik
deze modificatie uitvoerde.
Maar je kunt even een schuifmaat nemen en de ruimte
proberen op te meten of door met meerdere ringen te testen
wat de ruimte precies is zodat je in 1x de juiste maat hebt
anders moet je weer met extra ringen opvullen.Volgens de Koni omschrijving 30 mm.
Was mij meer dan genoeg overigens.
Bij de schroefset kon je dit zelf instellen natuulijk.
Met deze zette ik hem een fractie hoger als bij de sportkit set zelfs.
Op de foto nog met de org. 215/40/17 later 225/45/17 voor wat extra
comfort en velgbescherming.Dit hangt ook af van je velgen/banden combi.
Maar ik denk dat dit je wel gaat bevallen.
Schroefset Koni vond ik super deze heb later ook gebruikt
zeker niet stugger etc. nogmaals : alle waar naar z’n geld.Verlagen ? Doen zeg ik , echter gebruik wel goed spul.
Ik al mijn auto’s en oa ook div. Opel Astra’s verlaagd door
Eibach veren met Koni’s te monteren dit heeft me altijd
goed bevallen.
Hier mijn OPC met die set.

De bout (wonderbolt vond ik gewoon leuk klinken) heeft idd. de functie de druk terug te brengen naar “normale”
proporties voor de seals waarvan meestal de inlaat kant (bij mij ook tenminste) het begeeft en en dan olie door
het gehele inlaat traject spoelt en uiteindelijk in de verbrandingskamer terechtkomt = rook uit de uitlaat.
Ook al heb je een LEH versie erop gemonteerd blijft het gevaar bestaan , dus gewoon monteren uit voorzorg.
Je hoeft niet bang te zijn voor problemen want dit verhaal is in de UK uitvoerig door specialisten getest.
Voordeel is tevens dat je als bijeffect meer olie (druk) naar delen krijgt die er veel baat bij kunnen hebben
lagers etc.
Bij Jazzgsi vermoed ik eerlijk gezegd dat dit een klepseal probleempje is ipv de turboseals.Als je de orgi. afsluit gaat je Bailey meer afblaasgeluid produceren.
Bailey’s willen na verloop van tijd nog wel eens vast gaan zitten .
Ik weet niet of dit euvel ook veel bij andere merken voorkomt.
Afsluiten doe je door de veer eruit te halen en een dikke bus/vulring
terug teplaatsen die het membraam dicht drukt als je de drie schroeven
erin terugdraaid.
Hierna kun je ook de volledige vacuumleiding ervan verwijderen (of afdoppen)
wat onder de kap weer een beetje opgeruimder uit ziet.Het zijn aparte en echte liefhebber auto’s dus als je alles eenmaal
gefikst hebt is het weer een complete mooie auto lijkt mij houdt er
echter wel rekening ermee dat OPC delen wat duurder zijn dan de
gemiddelde opel delen.Quote louwe 16 klepper : maar 120.000 is nooit aan te raden.
Misschien als je ook van russisch roulette houd?Tijd om over te schakelen op die verstevigde alu-versie?!
Daarom zijn we hier op het OPEL-forum toch.
En keep up the good work aan jullie Astra G tjes
jongens. :thumbOPC heeft zowiezo een kortere interval dan een gewone Opel
, wat Wim al zei : 4 jr of 60.000 km is 100% het goede antwoord.
Advies ; hou je hier dan ook aan en vervang ook de rollen , spanner
en waterpomp etc. uiteraard.Die moet dus goed zijn (als hij niet defect is).
Ik denk toch dat er wat a/d hand is Erwin
kan er helaas alleen niet zo even de vinger
op leggen voor je.Als het boostpunt verplaatst is ten opzichte van voorheen is er toch
iets mogelijk aan de hand.
Blow-off valve (Bailey’s)
Hoe heb je hem gereinigd?
En heb je hem met inelkaar zetten wel met siliconespray gesmeerd?
Wastegate is ook een mogelijkheid maar beetje lastig te controleren
zonder hem te demonteren.Een motor takel/kraantje?
Ik reageer even op de montage van de lifters van Atteman ;
deze zitten verkeerd om gemonteerd , de oliegevulde buis
moet boven bij de motorkap zitten.
(dit volgens mijn lifter beschrijving die ik erbij had)
Die van Rick zitten dus goed , dit heeft met een goede
afdichting en smering v/d geleiders te maken heb ik begrepen.Ligt dit dan niet net op de grens van boost/vacuum?
Dan kan het zijn dat wanneer je snelheid maakt hij boost heeft en
wanneer hij eenmaal op snelheid is weer langzaam overgaat naar
vacuumstand en wanneer je gas bijgeeft en de motor dus weer
belast je weer boost krijgt = normaal.En die is echt belangrijk want hij geeft gedurende boost extra brandstof en als
je dit vergeet of niet aansluit loopt je motor in die situatie gevaarlijk arm.Quote : Ik heb de dual-piston een bailey heeft geen storingen .
Nu rij ik met het origineel filterhuis maar als ik de openfilter monteer
voelt de wagen veel vinniger aan en klinkt de dumpvalve veel luider .Dat kan kloppen maar pas op voor “die storingen”.
Bailey’s of Collins werken prima.
Middendemper ertusssen uit moet toch al behoorlijk wat extra geluid geven.
K&N filters werken prima , kosten alleen een beetje , maar vind ze wel beter dan de rest.
Open filter ga je zeker horen bij volgas , alleen je hebt maar een 1.6 wat ga je doen als
je door van alles en nog wat bij het stoplicht eruit getrokken wordt ondanks al dat gebrul?Dat is precies wat ik bedoel DEEF.
En dat blokkeertooltje kun je beter via de reguliere autoonderdelen
(Brezan ofzo) handel bestellen want dat scheelt je zeker de helft!LET en LEH hebben alletwee een wastegate en een drukdoos (stickertje DZ erop)
ze zijn overigens wel anders qua voorspanning onderling (vandaar die verschillende stickers)
En de LEH heeft een verschillend schoepenwiel tov. de LET.
Om te kunnen contr. of de drukdoos stuk is ; even een lange vacuumslang erop
zetten en aan zuigen of blazen om te kijken of ie lek is.
Ook de electrische aansturing (die vlakbij zit) kan stuk zijn deze
is jammer genoeg niet zo makkelijk te checken.
De inwendige klep kan ook verbrand of gescheurd zijn daarvoor moet
de voorkat eraf gehaald worden wil je iets kunnen zien , beter is dan
het gehele verhaal (turbo+spruitstuk) te demonteren om dit goed te
kunnen onderzoeken.Oilrestrictor bolt ook gemonteerd? (ook de LEH turbo kan stuk).
@belgium turbo wrote:
als ik een openfilter steek klinkt mijn dumpvalve vééél luider dan met originele filter .
nadeel daarvan is dat het niet zo goed is voor je electronika een openfilter.Open luchtfilter (ga uit van de K&N 57i versie) geeft zoveel extra lucht dat de electronica deze
(naar mijn mening) niet voldoende bijregeld en er als gevolg hiervan storingscodes (kunnen)
opkomen.
Dit heeft dan meer te maken met een te arm mengsel (wel gevaarlijk in comb. met een turbo)
het schijnt nogal lastig te zijn om dit goed af gesteld te krijgen maar sommige zeggen dit wel
te kunnen.
Ook moet je niet onderschatten dat er tegenwoordig erg veel zand op de wegen ligt en dit
makkelijker door een open filter wordt aangezogen dan door een orginele box.
Echter als je regelmatig schoonmaakt kun je prima met een open filter rijden.
Ik rij zelf op al mijn auto’s met open filters (K&N) en bevalt prima.
En op je Opel moet je wel de dual-piston versies gebruiken anders krijg je snel
storingen te zien op je dash.Nee , sorry maar het moet de uitlaat/katalysator kant zijn natuurlijk.
Bij de inlaat zit die lange buis en kom je er echt niet bij. -
AuteurBerichten