OPCdriver

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 1,092)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: injectoren z20let #17910703

    Dacht dat de orginele (Z20LET) 350 cc of 385 cc waren maar
    via het part nr (wat erop staat)
    kun je daar zelf ook wel achter komen.

    In reactie op: origineel dumpvalve #17868735

    Zal iets van 5 a 6 mm zijn meen ik mij te herinneren,
    echter is dit alweer enige jaren (meer dan 5) terug dat ik
    deze modificatie uitvoerde.
    Maar je kunt even een schuifmaat nemen en de ruimte
    proberen op te meten of door met meerdere ringen te testen
    wat de ruimte precies is zodat je in 1x de juiste maat hebt
    anders moet je weer met extra ringen opvullen.

    In reactie op: Vraagje over verlagen #17867000

    Volgens de Koni omschrijving 30 mm.
    Was mij meer dan genoeg overigens.
    Bij de schroefset kon je dit zelf instellen natuulijk.
    Met deze zette ik hem een fractie hoger als bij de sportkit set zelfs.
    Op de foto nog met de org. 215/40/17 later 225/45/17 voor wat extra
    comfort en velgbescherming.

    In reactie op: Vraagje over verlagen #17866997

    Dit hangt ook af van je velgen/banden combi.
    Maar ik denk dat dit je wel gaat bevallen.
    Schroefset Koni vond ik super deze heb later ook gebruikt
    zeker niet stugger etc. nogmaals : alle waar naar z’n geld.

    In reactie op: Vraagje over verlagen #17866995

    Verlagen ? Doen zeg ik , echter gebruik wel goed spul.
    Ik al mijn auto’s en oa ook div. Opel Astra’s verlaagd door
    Eibach veren met Koni’s te monteren dit heeft me altijd
    goed bevallen.
    Hier mijn OPC met die set.

    In reactie op: (Blauwe) Rook uit uitlaat #17870049

    De bout (wonderbolt vond ik gewoon leuk klinken) heeft idd. de functie de druk terug te brengen naar “normale”
    proporties voor de seals waarvan meestal de inlaat kant (bij mij ook tenminste) het begeeft en en dan olie door
    het gehele inlaat traject spoelt en uiteindelijk in de verbrandingskamer terechtkomt = rook uit de uitlaat.
    Ook al heb je een LEH versie erop gemonteerd blijft het gevaar bestaan , dus gewoon monteren uit voorzorg.
    Je hoeft niet bang te zijn voor problemen want dit verhaal is in de UK uitvoerig door specialisten getest.
    Voordeel is tevens dat je als bijeffect meer olie (druk) naar delen krijgt die er veel baat bij kunnen hebben
    lagers etc.
    Bij Jazzgsi vermoed ik eerlijk gezegd dat dit een klepseal probleempje is ipv de turboseals.

    In reactie op: origineel dumpvalve #17868732

    Als je de orgi. afsluit gaat je Bailey meer afblaasgeluid produceren.
    Bailey’s willen na verloop van tijd nog wel eens vast gaan zitten .
    Ik weet niet of dit euvel ook veel bij andere merken voorkomt.
    Afsluiten doe je door de veer eruit te halen en een dikke bus/vulring
    terug teplaatsen die het membraam dicht drukt als je de drie schroeven
    erin terugdraaid.
    Hierna kun je ook de volledige vacuumleiding ervan verwijderen (of afdoppen)
    wat onder de kap weer een beetje opgeruimder uit ziet.

    In reactie op: Astra g 2.0t opc op het oog wat denken jullie.? #17874486

    Het zijn aparte en echte liefhebber auto’s dus als je alles eenmaal
    gefikst hebt is het weer een complete mooie auto lijkt mij houdt er
    echter wel rekening ermee dat OPC delen wat duurder zijn dan de
    gemiddelde opel delen.

    In reactie op: distributieriem interval 120000? klopt dit? #17878649

    Quote louwe 16 klepper : maar 120.000 is nooit aan te raden.
    Misschien als je ook van russisch roulette houd?

    In reactie op: oem dumpvalve klinkt raar #17775850

    Tijd om over te schakelen op die verstevigde alu-versie?!

    In reactie op: Motorkap lifters van GM Tuning #17875234

    Daarom zijn we hier op het OPEL-forum toch.
    En keep up the good work aan jullie Astra G tjes
    jongens. :thumb

    In reactie op: distributieriem interval 120000? klopt dit? #17878645

    OPC heeft zowiezo een kortere interval dan een gewone Opel
    , wat Wim al zei : 4 jr of 60.000 km is 100% het goede antwoord.
    Advies ; hou je hier dan ook aan en vervang ook de rollen , spanner
    en waterpomp etc. uiteraard.

    In reactie op: turbo z20leh verliest zijn druk #17863884

    Die moet dus goed zijn (als hij niet defect is).
    Ik denk toch dat er wat a/d hand is Erwin
    kan er helaas alleen niet zo even de vinger
    op leggen voor je.

    In reactie op: turbo z20leh verliest zijn druk #17863882

    Als het boostpunt verplaatst is ten opzichte van voorheen is er toch
    iets mogelijk aan de hand.
    Blow-off valve (Bailey’s)
    Hoe heb je hem gereinigd?
    En heb je hem met inelkaar zetten wel met siliconespray gesmeerd?
    Wastegate is ook een mogelijkheid maar beetje lastig te controleren
    zonder hem te demonteren.

    In reactie op: moterswap, welk gereedschap een must have? #17877935

    Een motor takel/kraantje?

    In reactie op: Motorkap lifters van GM Tuning #17875231

    Ik reageer even op de montage van de lifters van Atteman ;
    deze zitten verkeerd om gemonteerd , de oliegevulde buis
    moet boven bij de motorkap zitten.
    (dit volgens mijn lifter beschrijving die ik erbij had)
    Die van Rick zitten dus goed , dit heeft met een goede
    afdichting en smering v/d geleiders te maken heb ik begrepen.

    In reactie op: turbo z20leh verliest zijn druk #17863879

    Ligt dit dan niet net op de grens van boost/vacuum?
    Dan kan het zijn dat wanneer je snelheid maakt hij boost heeft en
    wanneer hij eenmaal op snelheid is weer langzaam overgaat naar
    vacuumstand en wanneer je gas bijgeeft en de motor dus weer
    belast je weer boost krijgt = normaal.

    In reactie op: Slangen verstelbare brandstofregelaar? #17877040

    En die is echt belangrijk want hij geeft gedurende boost extra brandstof en als
    je dit vergeet of niet aansluit loopt je motor in die situatie gevaarlijk arm.

    In reactie op: Z20Let wat nu? #17861317

    Quote : Ik heb de dual-piston een bailey heeft geen storingen .
    Nu rij ik met het origineel filterhuis maar als ik de openfilter monteer
    voelt de wagen veel vinniger aan en klinkt de dumpvalve veel luider .

    Dat kan kloppen maar pas op voor “die storingen”.

    Bailey’s of Collins werken prima.

    In reactie op: cold air intake luchtfilter #17879051

    Middendemper ertusssen uit moet toch al behoorlijk wat extra geluid geven.
    K&N filters werken prima , kosten alleen een beetje , maar vind ze wel beter dan de rest.
    Open filter ga je zeker horen bij volgas , alleen je hebt maar een 1.6 wat ga je doen als
    je door van alles en nog wat bij het stoplicht eruit getrokken wordt ondanks al dat gebrul?

    In reactie op: Kosten vervangen distributie z20let #17887370

    Dat is precies wat ik bedoel DEEF.
    En dat blokkeertooltje kun je beter via de reguliere autoonderdelen
    (Brezan ofzo) handel bestellen want dat scheelt je zeker de helft!

    In reactie op: z20let met leh gaat niet vlot meer #17621327

    LET en LEH hebben alletwee een wastegate en een drukdoos (stickertje DZ erop)
    ze zijn overigens wel anders qua voorspanning onderling (vandaar die verschillende stickers)
    En de LEH heeft een verschillend schoepenwiel tov. de LET.
    Om te kunnen contr. of de drukdoos stuk is ; even een lange vacuumslang erop
    zetten en aan zuigen of blazen om te kijken of ie lek is.
    Ook de electrische aansturing (die vlakbij zit) kan stuk zijn deze
    is jammer genoeg niet zo makkelijk te checken.
    De inwendige klep kan ook verbrand of gescheurd zijn daarvoor moet
    de voorkat eraf gehaald worden wil je iets kunnen zien , beter is dan
    het gehele verhaal (turbo+spruitstuk) te demonteren om dit goed te
    kunnen onderzoeken.

    In reactie op: het welbekende blauwe rook probleem #17753193

    Oilrestrictor bolt ook gemonteerd? (ook de LEH turbo kan stuk).

    In reactie op: Z20Let wat nu? #17861316

    @belgium turbo wrote:

    als ik een openfilter steek klinkt mijn dumpvalve vééél luider dan met originele filter .
    nadeel daarvan is dat het niet zo goed is voor je electronika een openfilter.

    Open luchtfilter (ga uit van de K&N 57i versie) geeft zoveel extra lucht dat de electronica deze
    (naar mijn mening) niet voldoende bijregeld en er als gevolg hiervan storingscodes (kunnen)
    opkomen.
    Dit heeft dan meer te maken met een te arm mengsel (wel gevaarlijk in comb. met een turbo)
    het schijnt nogal lastig te zijn om dit goed af gesteld te krijgen maar sommige zeggen dit wel
    te kunnen.
    Ook moet je niet onderschatten dat er tegenwoordig erg veel zand op de wegen ligt en dit
    makkelijker door een open filter wordt aangezogen dan door een orginele box.
    Echter als je regelmatig schoonmaakt kun je prima met een open filter rijden.
    Ik rij zelf op al mijn auto’s met open filters (K&N) en bevalt prima.
    En op je Opel moet je wel de dual-piston versies gebruiken anders krijg je snel
    storingen te zien op je dash.

    In reactie op: z20let turbo en dumpvalve vraagje #17881953

    Nee , sorry maar het moet de uitlaat/katalysator kant zijn natuurlijk.
    Bij de inlaat zit die lange buis en kom je er echt niet bij.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 1,092)