Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik reageerde op de vraag van de topicposter.
Maar jij kunt ook vooraf even de luchtleiding tussen de intercooler en de turbo onderzoeken
grote hoeveelheden olie daar kan dan duiden op een defecte turbo.In de uk is er door een specialist uitvoerig getest wat er allemaal precies gebeurd
met de oliedruk op de oilseals v/d turbo en gebleken is dat deze te hoog is waardoor
de seals het begeven en je dus olilekkage krijgt inwendig in je turbo.
Met de oilrestrictor verklein je de doorlaat en daarmee ook de druk die op een meer
lager gewente druk komt te liggen exact wat deze moet zijn.
Mijn ervaring is dat in combinatie met het H-cool pakket deze oil restrictor een goede
investering in je turbo motor auto is.Je moet het zien als een buffer van lucht zodat deze dus in alle gevallen de leidingen van lucht voorzien
kan onder alle omstandigheden soms is er weinig vacuum soms wat meer het reservoir houd dit stabieler
dan zonder wat kan maar ook in aparte gevallen moglijk voor storingen kan zorgen.
Ik had hem in mijn OPC ook geelimineerd zonder verdere problemen.Neem aan dat je je oude turbo vervangen omdat deze defect was , heb je dan ook
de intercooler en de andere luchtleidingen en inlaat niet vergeten om de gelekte olie
soms daaruit te halen?
Dat kan anders ook langdurig nog naroken in dit geval.Zou even wachten , geld uitgeven kun je altijd nog , misschien is er iemand anders op
het Forum die andere ervaring heeft.
Heb de naam Collins alleen even veranderd in Bailey’s want dat is te zien was vergiste me.
Ik weet ook dar een forumlid (Andre Botter) ook goeie dumpvalves verkocht , volgens mij
zijn dit Collins uitvoeringen en deze zijn specifiek voor jou motor/turbotype.
Heb je de Forge niet specifiek voor jou motor/turbotype megekregen na aankoop?Uitlezen dealer 30/40 e per X.
Of zelf een app. kopen ongeveer 30/40 e waren toendertijd
op mplaats te koop en werken ook om te reseten , maar repareren
doe je er natuurlijk niet mee alleen uitlezen en reseten.Hoi , in het filmpje kun je een Bailey dumpvalve zien deze staan goed bekend
om te gebruiken bij de Opel Turbo motoren , maar de Forge typen zijn dat niet zo.
Je hebt nl. een dualpistonsysteem bij de Opel nodig en de Forge moet dat ook hebben
ook kan de veerspanning anders zijn dan wat de Opel wil en dat moet dus ook goed zijn.
Op dit moment meet je motormanagment een lucht lekkage wat de storingslamp weer geeft.
Ook kun je de Bailey in combinatie met je org. spoelsyst. (bij je turbo) gebruiken en
je kunt deze voor meer geluid ook geheel afsluiten als deze nog werkend is kan dit ook
nogeens mogelijk voor slechte rijeigenschappen zorgen in combinatie met de Forge.
Ik weet dat er mensen zijn die de Forge werkend hebben gekregen maar eenvoudig was het
niet meen ik mij te herinneren en het enige wat ie beter deed was een harder afblaasgeluid
maar of dat al die moeite waard is.
Je storing kun je bij de Opel of iemand met een uileest app. laten reseten of zelf een simpel
uitlezertje kopen en dan kun je het zelf doen.
S6 en gr.Het is de kunst om zo dicht mogelijk tegen het detonatie gebied te zitten (pingelen)
maar er niet in , want dan verlies je kracht en op de duur je motor ook.
Het octaangehalte laat een zekere cilinderdruk en onstekingstijdstip toe.
Bij de moderne motoren wordt dit allemaal netjes geregeld door de comp. en
zijn hulpjes de sensoren bij een standaard motor.
Ga je er iets in wijzigen (tuning) dan kun je via brandstof aanpassingen van meer/langer of
groter het vermogen verhogen.
Bij de turbo motoren is dit simpel door de boost te verhogen , maar dan moet je wel de andere
aanpassing er soms voor doen.
Maar het verschilt per motorontwerp of je er veel of weinig mee wint , een laag compr. motor
zomaar op 98 laten lopen terwijl hij het prima op 95 doet is dus niet erg zinvol.
Je even verdiepen in de materie vooraf kan geen kwaad dus.Voor een veilige druk is de vuistregel 10 psi voor iedere 1000 toeren (dus 6000 rpm is 60 psi veilig)
Omgerekend = 60 psi 4.14 bar en dat zou stationair bv. 20 psi of 1.4 zijn.
En diverse heren hebben veel hogere temp. metingen gezien ten opzichte van wat
de koelwatermeter aangaf (oa. racen op circuits geloof ik) , is opzich niet raar olie wordt warmer
dan het koelwater en een goeie syntheet olie is daar prima op berekend en behoud z’n smerende
werking onder hoge belasting en temperaturen.
En ja bij alles met TEVEEL ervoor kan het altijd fout lopen daar doe je niets aan , maar je hebt een
“normale” straatmotor geen forged piston high compr. of multiturbo experimentele motor.
Maar je zou een duo meter kunnen overwegen wil je het allemaal zeker weten , 2 weten meer dan 1
heet dat geloof ik maar voor “normaal straatgebruik” blijf ik bij mijn druk voor temp. keuze.
Deze meters hadden eigelijk natuurlijk gewoon orgineel in een OPC moeten zitten. :thumbdownIk zou persoonlijk voor oliedruk gaan , zonder een fatsoenlijke druk weet je
zeker dat het fout gaat ondanks dat je temp. ok is.
Je kan ook je koelwater temp. meter in de gaten houden naast je drukmeter.
Vaak gaan ze wel hand in hand idd. hoge temp kan (snel) lagere oliedruk geven.
De hogere olietemp. kan door div. zaken veroorzaakt worden , bij de LET/LEH turbo
motoren kan dit door langdurige hoge boost (je turbo) situaties komen bij normale
atmosferische motoren door verkeerde toleranties in het draaiend gedeelt bv.Real easy : Efka Import : Koni Eibach dealer = Perfecte afstelling wat je ook
kiest gele Koni’s met de veren (sportkit) of met de duurdere maar wel voor
in hoogte afstelbare chrome schroefset.Hoi , die heb ik zo voor je liggen (nieuw) incl. een extra oliefilter relocatie bracket en leidingen en fittingen (van die blauw/rode) ook.
Quote : Motortakel is in bestelling, gelukkig ben ik nog 3 weken vrij
Die heb je niet nodig uitbouwen kun je het beste naar onderen zo
zijn de motor en bak er ook in (onder) gegaan.
Evengoed S6.Je druklager is naar z’n grootje vrees ik , betekend wel dat je
bak eraf moet om ‘m te vervangen.
Goede nieuws : druklager is niet zo heel erg duur.
Slechte nieuws : veel werk/arbeidsuren.Gok ook op je snaar omdat je na starten de dynamo extra belast met laden
en mogelijk je snaar gaat slippen over de poelies todat je accu bijgeladen is.
Dan is het weer over en wordt de snaar niet meer zo tegengehouden door
de dynamo.
Het kan ook zo zijn dat je spanner een beetje zwakker in de loop der tijd is
geworden en zodoende je snaar niet voldoende onder de juiste spanning houd.
Dus even een nieuwe snaar proberen daar de oude ook verglaast kan zijn in de
loop der tijd en dit zowiezo geen kwaad kan.Advies ; Kies eréén die specefiek voor jou auto is (als ie er is natuulijk)
Dat geeft de minste kans op storingen (die je anders kan krijgen)
Wel een aparte auto overigens die je idd niet veel ziet. :thumbupEarth mod. : is een fabtieksrecal geweest omtrent een massa verbinding
die niet goed vast zat en men stuurde naar aanleiding hiervan een bulletin
naar de dealers om deze massaverbinding te checken vooral als men
onverklaarbare storingen had gekregen bij deze auto’s,
Kwam (meen ik) voor bij de eerste Opc Z20LET uitgevoerde modellen.
Deze massaverbinding zit tussen de accubaken onder de luchtleiding
in de geribbelde hoes.Idd. je moet er pas mee gaan sturen als je comp. erop aangepast is en niet eerder.
LOL , ik bedoelde even simpel gezegt dat je een zeer mooie Astra hebt en ook nog eens met allerlei leuke extra’s ,
alleen de foto’s laten dit slecht zien en lijken zelfs vervormd.
Dus met wat andere plaatjes komt je auto beter over en is de verlaging beter te zien.
En met straatgebruik bedoel ik zo als ik het zei ; op straat kom je allerlei obstakels tegen in de vorm
van drempels etc. daar moet je auto nog wel overheen kunnen en niet zoals een fullrace set die je auto maar
een paar centim. boven de weg houdt wat alleen mooi is voor shows en racerijdoeleinden.Je foto’s doen je auto geen eer aan , betere zullen zeker een ander beeld
laten zien (zet je voorwiel niet vol ingestuurd en iets meer van opzij nemen bv) .
Hij is volgens mij precies goed voor algemeen straatgebruik.
Sway-bars gaan body-roll tegen (helen in de bochten) met de verlagingsset
is dit ook al minder geworden door de stuggere veren en lager gewichtspunt.Verdeeld de krachten een beetje bij het aandraaien v/d moeren v/h
uitlaatspruitstuk anders heb je kans op scheuren of breken.Advies ; blijf in de buurt van je orgi. ET waarde.
Je kunt dan wel breder gaan (225/45/17 max. bv)
Velgen met die ET waardes zijn alleen niet zo makkelijk te vinden.
Je kunt wel bv. de Astra G OPC II model velgen nemen voor deze maat
banden en dan zou je geen aanloopproblemen moeten krijgen.Jerk wrote:Je bedoelt zoiets:
Ongeveer ja , maar dan de enkele cabine , die is lichter.
Wel lekker met maar liefst 500+pk.

Injectoren monteren is geen “rocketscience”.
Mail me maar als je denkt dat het je niet lukt.Is wel een leuke extra bescherming voor je turbo natuurlijk , echter
had in mijn Astra OPC orgi. een electrisch waterpompje wat nakoelde
als de temp. wat hoog was na rijden als je bv van de snelweg komt
en dan direct je motor uit zou zetten.
Dus check even of die van jou ook zo’n pompje heeft.
Hij zit verstopt onder de accubak en je kunt hem vinden door
de koelwater leidingen te volgen. -
AuteurBerichten