OPCdriver

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 1,092)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Zeer triest… #17745621

    Ik reageerde op de vraag van de topicposter.
    Maar jij kunt ook vooraf even de luchtleiding tussen de intercooler en de turbo onderzoeken
    grote hoeveelheden olie daar kan dan duiden op een defecte turbo.

    In reactie op: Banjobout z20let #18021500

    In de uk is er door een specialist uitvoerig getest wat er allemaal precies gebeurd
    met de oliedruk op de oilseals v/d turbo en gebleken is dat deze te hoog is waardoor
    de seals het begeven en je dus olilekkage krijgt inwendig in je turbo.
    Met de oilrestrictor verklein je de doorlaat en daarmee ook de druk die op een meer
    lager gewente druk komt te liggen exact wat deze moet zijn.
    Mijn ervaring is dat in combinatie met het H-cool pakket deze oil restrictor een goede
    investering in je turbo motor auto is.

    In reactie op: wie weet vacuum reservoir functie? #18029605

    Je moet het zien als een buffer van lucht zodat deze dus in alle gevallen de leidingen van lucht voorzien
    kan onder alle omstandigheden soms is er weinig vacuum soms wat meer het reservoir houd dit stabieler
    dan zonder wat kan maar ook in aparte gevallen moglijk voor storingen kan zorgen.
    Ik had hem in mijn OPC ook geelimineerd zonder verdere problemen.

    In reactie op: Zeer triest… #17745619

    Neem aan dat je je oude turbo vervangen omdat deze defect was , heb je dan ook
    de intercooler en de andere luchtleidingen en inlaat niet vergeten om de gelekte olie
    soms daaruit te halen?
    Dat kan anders ook langdurig nog naroken in dit geval.

    In reactie op: foutcode na dumpvalve inst #18014229

    Zou even wachten , geld uitgeven kun je altijd nog , misschien is er iemand anders op
    het Forum die andere ervaring heeft.
    Heb de naam Collins alleen even veranderd in Bailey’s want dat is te zien was vergiste me.
    Ik weet ook dar een forumlid (Andre Botter) ook goeie dumpvalves verkocht , volgens mij
    zijn dit Collins uitvoeringen en deze zijn specifiek voor jou motor/turbotype.
    Heb je de Forge niet specifiek voor jou motor/turbotype megekregen na aankoop?

    In reactie op: Foutcode p1106 Z20LET #18012644

    Uitlezen dealer 30/40 e per X.
    Of zelf een app. kopen ongeveer 30/40 e waren toendertijd
    op mplaats te koop en werken ook om te reseten , maar repareren
    doe je er natuurlijk niet mee alleen uitlezen en reseten.

    In reactie op: foutcode na dumpvalve inst #18014227

    Hoi , in het filmpje kun je een Bailey dumpvalve zien deze staan goed bekend
    om te gebruiken bij de Opel Turbo motoren , maar de Forge typen zijn dat niet zo.
    Je hebt nl. een dualpistonsysteem bij de Opel nodig en de Forge moet dat ook hebben
    ook kan de veerspanning anders zijn dan wat de Opel wil en dat moet dus ook goed zijn.
    Op dit moment meet je motormanagment een lucht lekkage wat de storingslamp weer geeft.
    Ook kun je de Bailey in combinatie met je org. spoelsyst. (bij je turbo) gebruiken en
    je kunt deze voor meer geluid ook geheel afsluiten als deze nog werkend is kan dit ook
    nogeens mogelijk voor slechte rijeigenschappen zorgen in combinatie met de Forge.
    Ik weet dat er mensen zijn die de Forge werkend hebben gekregen maar eenvoudig was het
    niet meen ik mij te herinneren en het enige wat ie beter deed was een harder afblaasgeluid
    maar of dat al die moeite waard is.
    Je storing kun je bij de Opel of iemand met een uileest app. laten reseten of zelf een simpel
    uitlezertje kopen en dan kun je het zelf doen.
    S6 en gr.

    In reactie op: Chiptuning -> Super 98 / V-power tanken #18011001

    Het is de kunst om zo dicht mogelijk tegen het detonatie gebied te zitten (pingelen)
    maar er niet in , want dan verlies je kracht en op de duur je motor ook.
    Het octaangehalte laat een zekere cilinderdruk en onstekingstijdstip toe.
    Bij de moderne motoren wordt dit allemaal netjes geregeld door de comp. en
    zijn hulpjes de sensoren bij een standaard motor.
    Ga je er iets in wijzigen (tuning) dan kun je via brandstof aanpassingen van meer/langer of
    groter het vermogen verhogen.
    Bij de turbo motoren is dit simpel door de boost te verhogen , maar dan moet je wel de andere
    aanpassing er soms voor doen.
    Maar het verschilt per motorontwerp of je er veel of weinig mee wint , een laag compr. motor
    zomaar op 98 laten lopen terwijl hij het prima op 95 doet is dus niet erg zinvol.
    Je even verdiepen in de materie vooraf kan geen kwaad dus.

    In reactie op: Waardoor kan… #18012642

    Voor een veilige druk is de vuistregel 10 psi voor iedere 1000 toeren (dus 6000 rpm is 60 psi veilig)
    Omgerekend = 60 psi 4.14 bar en dat zou stationair bv. 20 psi of 1.4 zijn.
    En diverse heren hebben veel hogere temp. metingen gezien ten opzichte van wat
    de koelwatermeter aangaf (oa. racen op circuits geloof ik) , is opzich niet raar olie wordt warmer
    dan het koelwater en een goeie syntheet olie is daar prima op berekend en behoud z’n smerende
    werking onder hoge belasting en temperaturen.
    En ja bij alles met TEVEEL ervoor kan het altijd fout lopen daar doe je niets aan , maar je hebt een
    “normale” straatmotor geen forged piston high compr. of multiturbo experimentele motor.
    Maar je zou een duo meter kunnen overwegen wil je het allemaal zeker weten , 2 weten meer dan 1
    heet dat geloof ik maar voor “normaal straatgebruik” blijf ik bij mijn druk voor temp. keuze.
    Deze meters hadden eigelijk natuurlijk gewoon orgineel in een OPC moeten zitten. :thumbdown

    In reactie op: Waardoor kan… #18012635

    Ik zou persoonlijk voor oliedruk gaan , zonder een fatsoenlijke druk weet je
    zeker dat het fout gaat ondanks dat je temp. ok is.
    Je kan ook je koelwater temp. meter in de gaten houden naast je drukmeter.
    Vaak gaan ze wel hand in hand idd. hoge temp kan (snel) lagere oliedruk geven.
    De hogere olietemp. kan door div. zaken veroorzaakt worden , bij de LET/LEH turbo
    motoren kan dit door langdurige hoge boost (je turbo) situaties komen bij normale
    atmosferische motoren door verkeerde toleranties in het draaiend gedeelt bv.

    In reactie op: astra g opc turbo verlagen #18011996

    Real easy : Efka Import : Koni Eibach dealer = Perfecte afstelling wat je ook
    kiest gele Koni’s met de veren (sportkit) of met de duurdere maar wel voor
    in hoogte afstelbare chrome schroefset.

    In reactie op: Olieleidingen voor Setrap oliekoeler #17899683

    Hoi , die heb ik zo voor je liggen (nieuw) incl. een extra oliefilter relocatie bracket en leidingen en fittingen (van die blauw/rode) ook.

    In reactie op: Z20LET rammelt #17900902

    Quote : Motortakel is in bestelling, gelukkig ben ik nog 3 weken vrij
    Die heb je niet nodig uitbouwen kun je het beste naar onderen zo
    zijn de motor en bak er ook in (onder) gegaan.
    Evengoed S6.

    In reactie op: Z20LET rammelt #17900890

    Je druklager is naar z’n grootje vrees ik , betekend wel dat je
    bak eraf moet om ‘m te vervangen.
    Goede nieuws : druklager is niet zo heel erg duur.
    Slechte nieuws : veel werk/arbeidsuren.

    In reactie op: OJEE, een raar bizzar geluidje… Opgelost!! #17795405

    Gok ook op je snaar omdat je na starten de dynamo extra belast met laden
    en mogelijk je snaar gaat slippen over de poelies todat je accu bijgeladen is.
    Dan is het weer over en wordt de snaar niet meer zo tegengehouden door
    de dynamo.
    Het kan ook zo zijn dat je spanner een beetje zwakker in de loop der tijd is
    geworden en zodoende je snaar niet voldoende onder de juiste spanning houd.
    Dus even een nieuwe snaar proberen daar de oude ook verglaast kan zijn in de
    loop der tijd en dit zowiezo geen kwaad kan.

    In reactie op: Dumpvalve/PDC op Vectra C OPC 2,8 V6 turbo #17854279

    Advies ; Kies eréén die specefiek voor jou auto is (als ie er is natuulijk)
    Dat geeft de minste kans op storingen (die je anders kan krijgen)
    Wel een aparte auto overigens die je idd niet veel ziet. :thumbup

    In reactie op: earth modification OPGELOST SOFTWARE PROBLEEM!!!! #17872143

    Earth mod. : is een fabtieksrecal geweest omtrent een massa verbinding
    die niet goed vast zat en men stuurde naar aanleiding hiervan een bulletin
    naar de dealers om deze massaverbinding te checken vooral als men
    onverklaarbare storingen had gekregen bij deze auto’s,
    Kwam (meen ik) voor bij de eerste Opc Z20LET uitgevoerde modellen.
    Deze massaverbinding zit tussen de accubaken onder de luchtleiding
    in de geribbelde hoes.

    In reactie op: injectoren z20let #17910713

    Idd. je moet er pas mee gaan sturen als je comp. erop aangepast is en niet eerder.

    In reactie op: Vraagje over verlagen #17867013

    LOL , ik bedoelde even simpel gezegt dat je een zeer mooie Astra hebt en ook nog eens met allerlei leuke extra’s ,
    alleen de foto’s laten dit slecht zien en lijken zelfs vervormd.
    Dus met wat andere plaatjes komt je auto beter over en is de verlaging beter te zien.
    En met straatgebruik bedoel ik zo als ik het zei ; op straat kom je allerlei obstakels tegen in de vorm
    van drempels etc. daar moet je auto nog wel overheen kunnen en niet zoals een fullrace set die je auto maar
    een paar centim. boven de weg houdt wat alleen mooi is voor shows en racerijdoeleinden.

    In reactie op: Vraagje over verlagen #17867008

    Je foto’s doen je auto geen eer aan , betere zullen zeker een ander beeld
    laten zien (zet je voorwiel niet vol ingestuurd en iets meer van opzij nemen bv) .
    Hij is volgens mij precies goed voor algemeen straatgebruik.
    Sway-bars gaan body-roll tegen (helen in de bochten) met de verlagingsset
    is dit ook al minder geworden door de stuggere veren en lager gewichtspunt.

    In reactie op: hoor ik er dan ook bij??? #17908525

    Verdeeld de krachten een beetje bij het aandraaien v/d moeren v/h
    uitlaatspruitstuk anders heb je kans op scheuren of breken.

    In reactie op: passen deze velgen onder de Astra G #17795796

    Advies ; blijf in de buurt van je orgi. ET waarde.
    Je kunt dan wel breder gaan (225/45/17 max. bv)
    Velgen met die ET waardes zijn alleen niet zo makkelijk te vinden.
    Je kunt wel bv. de Astra G OPC II model velgen nemen voor deze maat
    banden en dan zou je geen aanloopproblemen moeten krijgen.

    In reactie op: Vandaag geprobeerd de… #17697216
    Jerk wrote:
    Je bedoelt zoiets:
    Ongeveer ja , maar dan de enkele cabine , die is lichter.
    Wel lekker met maar liefst 500+pk.
    In reactie op: injectoren z20let #17910710

    Injectoren monteren is geen “rocketscience”.
    Mail me maar als je denkt dat het je niet lukt.

    In reactie op: Z20let met turbotimer??? #17910569

    Is wel een leuke extra bescherming voor je turbo natuurlijk , echter
    had in mijn Astra OPC orgi. een electrisch waterpompje wat nakoelde
    als de temp. wat hoog was na rijden als je bv van de snelweg komt
    en dan direct je motor uit zou zetten.
    Dus check even of die van jou ook zo’n pompje heeft.
    Hij zit verstopt onder de accubak en je kunt hem vinden door
    de koelwater leidingen te volgen.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 1,092)