OPCdriver

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 1,092)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: welke velgen. #17758722

    Orgineel OPC I of OPC II :thumbup:thumbup

    In reactie op: vervangen voorscherm opc #17756984

    Je hebt U2U.

    In reactie op: Astra H verlagingsveren / sportstand ? #17753554

    Ik gebruik alleen Eibach met Koni dempers en ben er zeer tevreden over.
    Ik ben bekend met de twee uitvoeringen van Eibach (alleen niet op jou auto)
    Prokit is de eerste stap in verlagen en de Sport-Line bied de laagste stand
    en een evengoed goede bodemvrijheid en geen aanlopende (orginele) wielen.
    Ik had deze kit oa. op mijn Astra G opc. zowel de gele sport versie met Eibach
    als de chrome schroefkit versie was erg goed (alleen liet bij de gele versie de
    verf v/d dempers erg snel los) en levenslange garantie.

    In reactie op: Waarom hoor ik iedere dag dat OPELS SLOPELS zijn ? #17757142

    Erg he , dat mensen zo dom reageren omdat zij niet zo’n auto hebben.

    In reactie op: Spax rxs schroefset #17757985

    Koni vond ik wel het merk alleen jammer (hoewel niet nodig) dat ze
    achter (op mijn G) niet verstelbaar in hoogte verstelbaar zijn.

    In reactie op: airbox 1.9cdi #17757579

    Je kunt even kijken in het OPC forum daar staat bovenaan een
    gedetaileerde beschrijving met foto’s over hoe je zo’n luchtfilter
    box inbouwd met alles erop eraan.
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=128067

    In reactie op: Automaat #17756836

    Je krijgt alleen niet alle olie eruit want er blijft een groot deel
    achter in de koppelomvormer , dus gooi niet de hoeveelheid erin volgens
    het boekje want dan zit er veel te veel in , dus gewoon even kijken wat eruit
    komt en dat qua liters er weer nieuw ingieten.
    Dan motor en bak warm rijden en met draaiende motor het olieniveau
    controleren.

    In reactie op: zwaar schakelen naar 1 + 2 versn. #17756666

    De F23 (Astra G en Zafira A OPC) schakelt koud
    vooral van 1 naar 2 en terug zwaar.
    Komt meer voor , remedie ?:(

    In reactie op: GTC Turbo van Dizs #17753255

    Qoute ; volgende update eibach verlagings veren? Hmmmm
    Liefst met Koni geel sport dempers (sportkit incl. Eibach veren)

    Doen.:thumbup
    Die banden combo reed ik ook trouwens (goeie keus)

    In reactie op: Carterventilatie 1.9 CDTI #17752991

    Denk het wel , kijk in de omgeving van je kleppendeksel en zoek
    een dikke slang die daarvandaan meestal naar je luchtfilterhuis loopt.
    En een dunne vacuum luchtslang die (meestal) afzuigt naar het inlaat
    spruitstuk of net onder de gasklep.
    Dit is het carterontluchtingssysteem in het kort v/d meeste motoren.
    (is maar even een hint ben niet echt een diesel techneut maar er reageert
    nog niemand)

    In reactie op: Dbilas Flowmaster luchtfilter op astra g 2.0 16v?? #17753756

    Ja het is een luchtfilterkit (tenminste de uitgebreide versie) je
    krijgt een luchthapper filterhuis met uitwasbaar filter (K&N) en
    luchtleidingen/buizen en montage matreriaal.
    Het luchtfilterhuis en de happer zijn van gegoten aluminium (erg netjes)
    Verkrijgbaar bij Dbilas dealer ; Speed Equipment Uithoorn.:thumbup

    In reactie op: Turbo Z20LEH of Z20LET #17752853

    origineel gepost door Dave Joosten
    Laatste tijd wat probleempjes, LMM defect, waarschijnlijk spruitstuk gescheurd…dus dacht om van alle “ellende” af te zijn meteen maar alles aanpakken zodat ik voor mn gevoel weet dat alles nieuw en in orde is, en dat ik er weer even tegenaan kan.
    Wat vind je van de prijs? 600,-?

    Vervelend van die “probleempjes” waarom informeer je niet hier op dit forum met de vraag of iemand niet een los spruitstuk over heeft?
    Bij mijn verkochte auto (aan Erwin_Astra) had ik er zelfs 2
    die nog perfect waren.
    En 600 E is niet te gek voor een nieuwe LET turbo de dealer vraagt er een heel stuk meer voor.

    In reactie op: zomaar een vraag. #17749284

    Idd , Speed Equipment te Uithoorn. :thumbup
    Zij zijn Dbilas dealer.
    Nette toegewijde mensen die zelf ook racen.

    In reactie op: Turbo Z20LEH of Z20LET #17752847

    Hoezo “het gevoel dat ie het gaat begeven” hij is heel of stuk of heb je
    veel olie in de intercoolerslangen gevonden?
    Als je ‘m toch gaat vervangen en toch niet van plan bent te gaan tunen
    zou ik de LET versie kiezen , bij de LEH wordt een software aanpassing
    geadviseerd.
    Zowel de LET als de LEH behoordt compleet met spruitstuk geleverd te worden.

    In reactie op: Spruitstuk moertjes aandraaien… HOW TO?? #17557378

    quote ; En hoe kan het dat een turbo die tijdens montage nog gewoon de schoepen kon draaien en na verloop van tijd niet meer? Of heel moeilijk…..

    Dit is niet goed , hij hoort net zo soepel te draaien als voor de montage.
    Waarschijnlijk zit ie nu te vast of onder ongelijke spanning vast.
    Als je hem 1 voor 1 losdraait steeds voelen of het turbinewiel loskomt.

    In reactie op: Openluchtfilter #17749645

    Alles heeft een doel en een open luchtfilter is in mijn ogen wel ok als je
    deze op een hobby of race auto die een beperkt gebruik heeft.
    Voor dagelijks is een inleg filter te prefereren deze houd het vuil en
    vooral zand beter tegen , nederland lijkt steeds meer op een sahara
    als je langs de weg kijkt overal ligt zand en met een beetje wind
    stuift dit lekker in het rond en komt ook in en over je auto heen
    en dit is moordend voor de cilinderwand van je motor als het daar terecht komt.

    In reactie op: Intercooler vraagje opgelost, nu meter vraagje #17458626

    Die van EDS lijkt praktisch maar is dat niet direct nl ; je moet
    de motorcooler en die van de airco naar achteren monteren
    met bijgeleverde beugels en busjes.
    Vond dit niet echt ideaal en conflicteerd als je later besluit
    een grotere turbo wil monteren en geeft automatisch ook minder
    sleutelruimte.
    Zetos had een X een hele mooie frontmounted ergens gezien die al
    deze nadelen niet had groot was en ook mooi in de rijwind hing.

    In reactie op: dump valve #17746798

    Als je er 1 neemt is die je aansluit zoals in het Z20LET forum vermeld staat aan te raden.
    Deze werkt nagenoeg gelijk aan je circulatie klep alleen zit deze iplv.
    bij je turbo bij je gasklep wat ervoor zorgt dat je turbo blijft doorspoelen
    wat de positieve bedoeling ervan is.
    Voor een open (met dat afblaas geluid) schijnt de Collins DV goed te zijn.
    Maar ik zou als ik jou was eerst dat P170 storinkje eruit halen.

    In reactie op: Omhulsels uitlaat geroest en hangt los? #17744253

    Denk dat je hitteschild los is geraakt en niet iets v/d uitlaat zelf.
    Anders had je wel meer uilaatgeluid gehad.

    In reactie op: sissend geluid turbo en auto rookt veel #17743784

    Weet dat het bij de G goed tedoen was ; bumper eraf = div. pluggen en
    2 schroeven 2x stekkers v/d mistlampen en de temp sensor , remkoelerkanalen
    en daarna de metalen bumper die erachter zit.

    In reactie op: Zafira OPC turbo komt laat in #17744058

    Leuk dat je het helemaal zelf gevonden/opgelost hebt.
    Inlaat of uitlaatspruitstuk was het probleem?

    In reactie op: Verlagen met Fk? #17743767

    Ken deze set niet , maar heb zelf de Eibach/Koni set gehad en had
    weing problemen in combinatie met de orginele en velgen met 38 et. waarde.
    Je gaat zowiezo in comfort inleveren maar dat had je al begrepen denk ik.

    In reactie op: sissend geluid turbo en auto rookt veel #17743781

    origineel gepost door OPelc
    een keer uitproberen dan, welke van de 3 is de intercooler? Er zitten namelijk drie “radiateuren” achter elkaar van ongeveer de zelfde afmetingen.

    Waarschijnlijk de voorste , maar volg voor de zekerheid
    de inlaatslangen.

    In reactie op: Remmen Astra-H 1.9 CDTi #17744034

    Je hebt remklauwbeugels nodig om 308 mm schijven te kunnen monteren.

    In reactie op: Vandaag geprobeerd de… #17697179

    Klopt sw16v DHRA is een stuk goedkoper dan wat wij eventueel kunnen
    aanbieden maar dat komt omdat er meer zaken op en aan de lokatie
    wordt gedaan (tribunes , vangrails hekwerk , rubbertrekker , trackbite etc.
    Die moeten wel betaald worden.
    Wat we wel voor hebben op de DHRA is dat onze “on the track” materiaal
    veiliger en mooier is en we meer tijd/snelheid informatie aan kunnen bieden.
    Ken de mensen uiteraard v/d de DHRA (heb laatst nog in Beigië met ze samen gewerkt:thumbup
    En op Zandvoort ben ik ook bij diverse drags geweest , en net als Assen zijn
    dergelijke lokaties qua asfalt voor de klasses die wij voeren werkelijk een drama.
    Klachten v/d rijders krijg je dan al vanaf de straat klasse.
    Zero grip , burn-out op de track minimaal of niet toegestaan , is dus totaal niet
    vergelijkbaar met de situatie op DR88.

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 1,092)