Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Orgineel OPC I of OPC II :thumbup:thumbup
Je hebt U2U.
Ik gebruik alleen Eibach met Koni dempers en ben er zeer tevreden over.
Ik ben bekend met de twee uitvoeringen van Eibach (alleen niet op jou auto)
Prokit is de eerste stap in verlagen en de Sport-Line bied de laagste stand
en een evengoed goede bodemvrijheid en geen aanlopende (orginele) wielen.
Ik had deze kit oa. op mijn Astra G opc. zowel de gele sport versie met Eibach
als de chrome schroefkit versie was erg goed (alleen liet bij de gele versie de
verf v/d dempers erg snel los) en levenslange garantie.11 november 2010 om 16:25 In reactie op: Waarom hoor ik iedere dag dat OPELS SLOPELS zijn ? #17757142Erg he , dat mensen zo dom reageren omdat zij niet zo’n auto hebben.
Koni vond ik wel het merk alleen jammer (hoewel niet nodig) dat ze
achter (op mijn G) niet verstelbaar in hoogte verstelbaar zijn.Je kunt even kijken in het OPC forum daar staat bovenaan een
gedetaileerde beschrijving met foto’s over hoe je zo’n luchtfilter
box inbouwd met alles erop eraan.
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=128067Je krijgt alleen niet alle olie eruit want er blijft een groot deel
achter in de koppelomvormer , dus gooi niet de hoeveelheid erin volgens
het boekje want dan zit er veel te veel in , dus gewoon even kijken wat eruit
komt en dat qua liters er weer nieuw ingieten.
Dan motor en bak warm rijden en met draaiende motor het olieniveau
controleren.De F23 (Astra G en Zafira A OPC) schakelt koud
vooral van 1 naar 2 en terug zwaar.
Komt meer voor , remedie ?:(Qoute ; volgende update eibach verlagings veren? Hmmmm
Liefst met Koni geel sport dempers (sportkit incl. Eibach veren)Doen.:thumbup
Die banden combo reed ik ook trouwens (goeie keus)Denk het wel , kijk in de omgeving van je kleppendeksel en zoek
een dikke slang die daarvandaan meestal naar je luchtfilterhuis loopt.
En een dunne vacuum luchtslang die (meestal) afzuigt naar het inlaat
spruitstuk of net onder de gasklep.
Dit is het carterontluchtingssysteem in het kort v/d meeste motoren.
(is maar even een hint ben niet echt een diesel techneut maar er reageert
nog niemand)3 november 2010 om 19:49 In reactie op: Dbilas Flowmaster luchtfilter op astra g 2.0 16v?? #17753756Ja het is een luchtfilterkit (tenminste de uitgebreide versie) je
krijgt een luchthapper filterhuis met uitwasbaar filter (K&N) en
luchtleidingen/buizen en montage matreriaal.
Het luchtfilterhuis en de happer zijn van gegoten aluminium (erg netjes)
Verkrijgbaar bij Dbilas dealer ; Speed Equipment Uithoorn.:thumbuporigineel gepost door Dave Joosten
Laatste tijd wat probleempjes, LMM defect, waarschijnlijk spruitstuk gescheurd…dus dacht om van alle “ellende” af te zijn meteen maar alles aanpakken zodat ik voor mn gevoel weet dat alles nieuw en in orde is, en dat ik er weer even tegenaan kan.
Wat vind je van de prijs? 600,-?Vervelend van die “probleempjes” waarom informeer je niet hier op dit forum met de vraag of iemand niet een los spruitstuk over heeft?
Bij mijn verkochte auto (aan Erwin_Astra) had ik er zelfs 2
die nog perfect waren.
En 600 E is niet te gek voor een nieuwe LET turbo de dealer vraagt er een heel stuk meer voor.Idd , Speed Equipment te Uithoorn. :thumbup
Zij zijn Dbilas dealer.
Nette toegewijde mensen die zelf ook racen.Hoezo “het gevoel dat ie het gaat begeven” hij is heel of stuk of heb je
veel olie in de intercoolerslangen gevonden?
Als je ‘m toch gaat vervangen en toch niet van plan bent te gaan tunen
zou ik de LET versie kiezen , bij de LEH wordt een software aanpassing
geadviseerd.
Zowel de LET als de LEH behoordt compleet met spruitstuk geleverd te worden.quote ; En hoe kan het dat een turbo die tijdens montage nog gewoon de schoepen kon draaien en na verloop van tijd niet meer? Of heel moeilijk…..
Dit is niet goed , hij hoort net zo soepel te draaien als voor de montage.
Waarschijnlijk zit ie nu te vast of onder ongelijke spanning vast.
Als je hem 1 voor 1 losdraait steeds voelen of het turbinewiel loskomt.Alles heeft een doel en een open luchtfilter is in mijn ogen wel ok als je
deze op een hobby of race auto die een beperkt gebruik heeft.
Voor dagelijks is een inleg filter te prefereren deze houd het vuil en
vooral zand beter tegen , nederland lijkt steeds meer op een sahara
als je langs de weg kijkt overal ligt zand en met een beetje wind
stuift dit lekker in het rond en komt ook in en over je auto heen
en dit is moordend voor de cilinderwand van je motor als het daar terecht komt.Die van EDS lijkt praktisch maar is dat niet direct nl ; je moet
de motorcooler en die van de airco naar achteren monteren
met bijgeleverde beugels en busjes.
Vond dit niet echt ideaal en conflicteerd als je later besluit
een grotere turbo wil monteren en geeft automatisch ook minder
sleutelruimte.
Zetos had een X een hele mooie frontmounted ergens gezien die al
deze nadelen niet had groot was en ook mooi in de rijwind hing.Als je er 1 neemt is die je aansluit zoals in het Z20LET forum vermeld staat aan te raden.
Deze werkt nagenoeg gelijk aan je circulatie klep alleen zit deze iplv.
bij je turbo bij je gasklep wat ervoor zorgt dat je turbo blijft doorspoelen
wat de positieve bedoeling ervan is.
Voor een open (met dat afblaas geluid) schijnt de Collins DV goed te zijn.
Maar ik zou als ik jou was eerst dat P170 storinkje eruit halen.Denk dat je hitteschild los is geraakt en niet iets v/d uitlaat zelf.
Anders had je wel meer uilaatgeluid gehad.Weet dat het bij de G goed tedoen was ; bumper eraf = div. pluggen en
2 schroeven 2x stekkers v/d mistlampen en de temp sensor , remkoelerkanalen
en daarna de metalen bumper die erachter zit.Leuk dat je het helemaal zelf gevonden/opgelost hebt.
Inlaat of uitlaatspruitstuk was het probleem?Ken deze set niet , maar heb zelf de Eibach/Koni set gehad en had
weing problemen in combinatie met de orginele en velgen met 38 et. waarde.
Je gaat zowiezo in comfort inleveren maar dat had je al begrepen denk ik.origineel gepost door OPelc
een keer uitproberen dan, welke van de 3 is de intercooler? Er zitten namelijk drie “radiateuren” achter elkaar van ongeveer de zelfde afmetingen.Waarschijnlijk de voorste , maar volg voor de zekerheid
de inlaatslangen.Je hebt remklauwbeugels nodig om 308 mm schijven te kunnen monteren.
Klopt sw16v DHRA is een stuk goedkoper dan wat wij eventueel kunnen
aanbieden maar dat komt omdat er meer zaken op en aan de lokatie
wordt gedaan (tribunes , vangrails hekwerk , rubbertrekker , trackbite etc.
Die moeten wel betaald worden.
Wat we wel voor hebben op de DHRA is dat onze “on the track” materiaal
veiliger en mooier is en we meer tijd/snelheid informatie aan kunnen bieden.
Ken de mensen uiteraard v/d de DHRA (heb laatst nog in Beigië met ze samen gewerkt:thumbup
En op Zandvoort ben ik ook bij diverse drags geweest , en net als Assen zijn
dergelijke lokaties qua asfalt voor de klasses die wij voeren werkelijk een drama.
Klachten v/d rijders krijg je dan al vanaf de straat klasse.
Zero grip , burn-out op de track minimaal of niet toegestaan , is dus totaal niet
vergelijkbaar met de situatie op DR88. -
AuteurBerichten