Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mooie kleur die nieuwe staat ‘m goed , welkom op het forum.
Da’s weer eens hele nette G , welkom op het forum.
Da’s een nette car , welkom op het forum.
Waarom zou je een 2 kats weer monteren dat zit er orgi. toch ook al op.
En je turbo wordt alleen gelukkig van minder tegendruk.
Is het zelfbouw of een merkproduct overigens?
En volgens mij zou het idd. ook moeten passen , maar misschien
is er iemand die dat 100% zeker weet , voorkat is zeker gelijk en
de tweede kat ook , verschil zit ‘m in de rest dacht ik.Die 1ste kun je vervangen door een “katvervanger” (gewoon een lege bocht) waardoor je turbo
beter oppakt (merkbaar) en je auto valt daarna
nog prima binnen de mileueisen.[rquote=1838170&tid=139965&author=DarkNL08]Da’s toch iets heel anders dan dat Wim zegt..
Hoe kan dat? :o[/rquote]
Niemand is perfect , niemand weet alles , niemand houd van een hoge rekening , niemand houd v/d tandarts……
En je weet het pas als die ECU er weer in zit dussss.
Zou voor Koni sportset met Eibach veren combi gaan , niet in hoogte
verstelbaar maar ook niet zo duur als een Koni schroefset en de
rijhoogte vind ik van de sportkit direct perfect en je kan de demping
nog extra instellen.Zal wel al lang uit de productie zijn , zien er behoorlijk
aangevreten uit (verdenk die blauwe daarvan).Dit is zeker geen geld alleen de lokatie is interessant voor mensen uit die hoek
vrees ik want de ligging is niet echt gunstig.
Voor mij bv. zou het alleen als stalling interessant kunnen zijn
maar als werkplaats niet.
En een stalling en een werkplaats zijn lastig te combineren is
mijn ervaring.
En pas op vloercoatings of betonverf zijn niet echt goedkoop.Heb zelf altijd goede ervaring gehad met Koni (geel en schroefset)
de FSD serie is pas op markt ik heb er zelf geen ervaring mee
maar kan me niet indenken dat het geen goed produkt zou zijn.
Ik heb deze sets onder diverse G uitvoeringen gehad en de enige
klacht die ik over de gele had was dat de verf erg vlot los ging maar
dat heb ik zelf opgelost door ze op te schuren en er zelf een nieuw
verfje op te zetten (hoewel je er levenslang garantie op hebt).[rquote=1832938&tid=139796&author=Haasje17]Volgensmij hebben deze motoren weldegelijk een Luchtmassameter, luchsnelheidsmeter en mapsensor.[/rquote]
Correct = 2.2 diesel.
[rquote=1832885&tid=139796&author=GSI Racer]M tech:jerry[/rquote]
lol
Het is netjes gedaan allemaal of iemand (behalve de eigenaar) tot aankoop over zal gaan de toekomst
uitwijzen (ik zet m’n geld er niet op in).
Het is meer iets voor customshows als een gebruiksauto.
Misschien dat een geluidsapparatuurleverancier er iets in ziet voor reclame maar anders……:cryAanrader : Koni sport (gele dempers) incl. Eibach veren = sportkit:thumbup
Of nog beter maar ook weer duurder Koni chroom schroefkit.Heeft men je verteld bij de aankoop hiervan?
Lijkt mij een verborgen gebrek , een noodreparatie doe je
om het later alsnog goed af te handelen.
Of om de auto even snel v/d hand te doen zonder erbij
te vertellen wat er onder de kap allemaal schuil gaat.
Ik zou niet lekker achter het stuur zitten met deze wetenschap.
Ik zou er mee terug gaan om op z’n minst uitleg te vragen.
S6 en gr MarcelBeter met volle tank stallen ivm condensvorming cq roest met metalen brandstoftanks tenminste en
lege tanks en turbomotoren is ook niet slim ivm leanen van het mengsel als het op is.
Maar ik denk dat er bij jou toch wat anders a/d hand is (rijk lopen)Torx-inwendig (gat lijkt op bv inbus)
Torx-uitwending (lijkt het meest op een 12kant dop aansluiting.)Werkt met vacuum en electronisch via motormanagment.
Dacht dat ze standaard net onder de 10 psi geven.
Maar je vraag heeft meer kans op respons in het C20let / z20let(2.0 16v turbo) forum deel.Klopt helemaal , je schrikt je wezeloos als je op het pedaal trapt
en de ABS gaat in werking.
Als je gewent bent met gevoel te remmen is de pedaalbeweging
wel heftig idd.
Denk echter dat dit “normaal” is bij de Opel abs , maar ben wel
benieuwd wat jij bij Opel te horen krijgt.Terug naar je dealer gaan met deze klacht en uit laten lezen
wat er fout zit.
Mogelijk hebben ze iets vergeten of over het hoofd gezien.Hmm , maar alsie zo door blijft gaan heb je straks wel weer een geheel
nieuwe Zafira OPC.:PCheck voor olie de luchtslang van de turbo naar intercooler als daar veel olie inzit
kan het zijn dat de turbo-oliekeering defect is (komt helaas veel voor kijk maar in de
history bij het Z20LET forumdeel)
Er is ook een speciale bout inmiddels op de markt om de te hoge oliedruk terug te
brengen naar “normale proporties zodat deze keering heel blijft.
Het uitlezen geeft wel een aardige history , kan je er echter niet verder mee helpen
is echt een uitlees verhaal ; Opel dealer.Oliedruksensor lijkt mij.
15 november 2010 om 20:51 In reactie op: schade aan de velg, en roest in de wielranden astra g #17760532Bewijst maar weer dat je auto uit handen geven voor wat dan ook
hem niet altijd ten goede komt (zelfs niet bij een dealer!!)Bij een “velgendoktor” informeren of ze de schade kunnen
repareren zou je ook kunnen doen.Die roest moet goed aanpakken goed wegschuren en dan weer
aflakken en misschien een anti-steenslag laagje erop zetten.Je bent idd zuinig op je auto hij ziet er netjes uit en dat is dan ook
moeilijk zo te houden met allerlei druiloren om ons heen.S6 en gr Marcel.
Quote ; En schrijf je veel af van een OPC want ik zie ze allemaal zo lang op internet staan!
OPC is een typische liefhebbers auto en daar wordt door onze afgelopen regeringen
zoveel mogelijk aan gedaan om voor die groep het plezier in het rijden en bezitten
van dergelijke auto’s te verzieken waardoor er steeds minder van overblijven die
zo’n auto nog zien zitten. -
AuteurBerichten