Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Slijtage ligt aan je rijgedrag en onderhoud , de Z20LET is een degelijk ontworpen motor.
Klepseals vervangen ? veel km’s en/of weinig onderhoud? (olie op tijd ververst) Heetlopers?
Als je deze bovenstaande dingen allemaal niet hebt lijkt mij dat niet echt noodzakelijk.[rquote=1851846&tid=141309&author=Mark16v]Is een turbo revisie geen optie? Ik heb geen drang naar meer vermogen of iets dergelijks, ben blij met de auto zoals hij is. Zoals gezegd heb ik de restrictiebout al, als ik die plaats op een gereviseerde turbo, is de kans dat dit probleem nogmaals optreed dan kleiner?[/rquote]
.
Revisie is bijna net zo duur als een nieuwe dus…
Met de restrictie bout ben je bijna verzekert dat het
olieprobleem wat betreft de seals over is.
Heb het zelf namelijk ook zo ervaren.Bij dit resultaat zou ik bij opbouwen alles wat erin en om de turbo
zit en met het oliesysteem te maken heeft even nalopen en controleren.
Dus ook bv. carterventilatie aangezien wanneer die defect is (bekende
terugslagklepje) hij de luchtaanvoer ook vol olie kan gooien.
En overweeg behalve de koelmod ook de olierestrictiebout.Is het niet beter de draagarmen niet 1 op 1 te vervangen?
Zal wel iets kostbaarder zijn maar je ben ook sneller klaar
en alles is weer nieuw en vers.Als je toch met revisie bedrijven gaat praten kun je vragen of ze je blok willen uitklokken
dan meten ze de cilinders op slijtage en weet je of je wel of niet hoeft te boren etc.Quote ron OPC ;Zelfde als wat ik heb gehad, als de turbo en klepseals vervangen zijn en de carterontluchting niet verstopt zit dan zit het waarschijnlijk in je onderblok.
En dan wordt het wel even wat anders ; boren honen andere overmaatse zuigers en veren ,
dan komt een LEH carter wel weer snel in beeld denk ik.quote Gerrit : Ze zijn daar heel vriendelijk als je voor een nieuwe auto komt maar als je met een wat oudere auto voor komt rijden dan zien ze je niet staan en als je al geholpen wordt vindt ik ze ook niet bepaald vriendelijk.
Je geeft zelf all de oplossing aan voor dit probleem ; lekker semi geïnteresseerd naar een nieuwe auto
staan kijken , en als ie komt gewoon zeggen dat je het even (vraagprijs) niet bij je hebt en dus maar even
je oudje weer repareerd.
Ps ; hoe oud is dat olie filter (dat ziet er gevaarlijk geroest uit)Joh , gewoon even een schuifmaatje (lenen)
The flexy bit

Summit Racing Equipment.
Slechts $28 (ex ship , in/vervoer en btw)
Maar met een beetje geluk ook wel hier ergens te vinden/bestellen.:worsOpel Performance Center:wors
En je hebt idd voor de 1.8 een eigen forum ruimte.
Je hebt dan ook meer kans op een goede respons.Dacht dat Courtenay m’sport LEH blokken verkocht.
Kost wel een beetje meer dan een revisie ben ik bang.
Maar je hebt wel behalve een vers blok zuigerkoeling en geen balansassen.Koni heeft mijn voorkeur , goede dempers met Eibach veren en als je dicht
bij de et-waarde van je orginele velgen blijft hoef je geen
problemen te verwachten.
De OPC versies hadden orgineel 18″ en als optie 19″.B888ke quote ;Jammer dat auto’s standaard geen volt meter meer hebben, dat had me nl twee accu’s gescheeld.
Ja , Opel heeft ondanks dat ’t een OPC is vergeleken met
andere merken met dergelijke auto’s maar bar meters in z’n auto’s.Ik weet niet welke bak/diff. jij hebt maar sommige vul je vanaf boven op de bak bij boutje v/d ontluchting
en niveau/kijkgat zit bij de aandrijfas.Ah , ik heb meer ervaring met de Z20LET motor (benzine).
Een beetje olie in de luchtleiding is idd. niet zorgwekkend.
Hoe je het wilt meten maakt niet uit als je een aansluiting
kunt maken bij de turbo of de inlaat via een t-verbindingsstuk.Hoeft niet perse , als je het zeker wilt weten hang je er een vacuum/boost meter aan.
Dan kun je zien of hij nog goed functioneerd.
En kun je de luchtleiding die v/d turbo naar de intercooler loopt op olie checken.
Als je daar een grote hoeveelheid olie vind kan dit met een defect seal te maken hebben.
Turbo’s zijn idd. niet goedkoop (zeker via de dealer) reken op rond de 6 a 800 euro.
Maar over welk type motor gaat dit probleem?
En misschien hoort deze post beter in C20let / z20let(2.0 16v turbo) forum.Bij Klasen m-sport is die laatste met cat slechts 550 e en ook 76 mm.
Duelleren, ik denk niet dat t een eerlijke strijd wordt dan hehe, maar als je het echt wil..
“let the battle commense”
Wel filmpjes en foto’s heren.Heb je die midden en einddemper in en uitgangen wel eens nagemeten?
Zijn dacht tussen de midden en einddemper iets van 55 mm.
Daar ligt wel meer dan 5 pk denk ik zo (zeker met een volledig 76 mm set)

Standaard (met katvervanger)
komplett Friedrichs 76 mm.quote ; de kat die erbij zit is een 200 cel sportkat ipv een 100 cel.
Dat is beter om te gebruiken , met een 100 cel krijg je waarschijnlijk
problemen bij de apk keuring.Ik had zelf een “Friedrichs” downpipe 76mm met 200 cel cat was 550 e.
Zou er zeker waterkoeling op zetten zware belasting of niet!!
Je hebt die turbo niet voor de show erop je wilt vermogen ermee
maken en dat geeft warmte en uiteindelijk hitte bij een turbo.
Olie koelt ook idd. maar als deze te heet wordt (gebeurd zomaar bij een turbo)
kan deze aankoeken/verbranden en stopt zo de smering/koeling en ben je zeker
van een defecte turbo.
En zo moeilijk moet dat toch niet zijn om een aftaking ergens in je koelsysteem te
maken , liefts na dat het water uit de radiateur komt (koeler).Quote Ascona ; waar zou ik z’n catchtank kunnen vinden/laten maken. ik neem aan dat er dan op een van de 2 aansluitingen een filterje of zo moet zitten?
Gewoon even googlen “oil catch tank” dan kom je vanzelf tegen.
Deze catch-tank komt tussen je slang die normaal naar je orginele
luchtfilter loopt , je kunt er idd. ook een filtertje op 1 vd 2 plaatsen
maar dan krijgen we de apk afkeur discusie weer.In jou geval zou ik voor een absorberende catchtank kiezen , zo
heb je geen last v/d dampen in de auto en ook geen probleem
met keuren.
Hieronder een voorbeeld van een “gesloten” catchtank systeem.

[rquote=1839229&tid=140274&author=otdh]over n open filtertje op je carterventilatie:
a) dan krijg je nog meer dampen in je motorruimte als met n oil catch tank…
b) is tevens apk afkeur…[/rquote]
A op een catch tank zit ook vaak een opening/filter dus
geeft ook dampen en zeker als je alletwee de leidingen erop zet want dan heb je geen vacuum meer die in non-boost gevallen afzuigt.B kan , maar heb ik nog nooit ervaren.
.
Op de 1ste foto heb ik 1 filter erop en 1 op het vacuumpunt behouden.
Op foto 2 heb ik er twee filters op.
.


Dit betreft je carterafzuiging er zijn idd diverse oplossing voor oa zoals hierboven.
Oem hoort die dikke op je luchtfilter en die klein op een vacuumpunt v/d inlaat ,
op die manier zuigt ie carterdampen veilig af.
Je kunt het doen zoals eerder verteld maar nadeel is dat je dan de dampen onder de kap krijgt
deze stinken niet alleen niet fijn maar zijn ook giftig.
Een enigzins acceptabele oplossing is dat je de kleine weer aansluit (met een nieuw terugslagklepje)
en de grote op een catchtank of K&N filterje zet.
Op die manier vervuild ie je luchtfilter niet en ziet het er toch weer netjes uit en kun je
die dampen beperken tot alleen bij boost situaties. -
AuteurBerichten