OPCdriver

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 1,092)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: storing ?? #17821256

    Deze storing kan van alles zijn ; bougies/bobinebrug/Lmm/sensoren etc.
    Is het beste idd. om uit te lezen , brengt je in iedergeval beter in de richting.

    In reactie op: nieuwe einddemper nodig (opc?) #17820998

    Dacht dat de diameter iets van 55 mm was en de orginele
    OPC demper heeft een flens aansluiting met 2 bouten en
    spanningsveren.

    In reactie op: Spruitstuk OPC #17819374

    Achtung , achtung
    = met Dbilas uitlaatspruitstuk moet je een beetje
    oppassen want deze komt niet gelijk uit op exact dezelfde plaats
    als je orginele uitlaat waardoor er spanning op je uitlaat zou kunnen
    ontstaan en ook als je een EDS of andere intercooler hebt (waarbij
    je koelerpakket naar achter staat) gaat dit conflicteren.
    Het is wel een veel sterker mooier en beter spruitstuk dan orgineel
    maar er zitten dus wat haken en ogen aan.

    Als je meer als 6 cm verlaagt (wat best veel is overigens) moet je
    ook rekening houden met je stabilisatie stangen (kortere nodig).

    In reactie op: draagarm verstelling achteras vectra b #17820691

    Ik denk dat het een goed idee is om de de modelen aanduiding achter
    “OPC modelen” bij de forum aanduiding weg te halen , zo vergissen zich
    minder mensen als ze alleen maar “OPC modelen” zien staan.
    Niettegenstaande ook welkom op het Opelforum leokru.
    En mogelijk sccor je een betere kans op een antwoord in het
    forumdeel 3e vanaf boven : Vectra , of heb je echt een OPC Vectra?

    In reactie op: Geschiedenis van de verkeersdrempel #17820414

    [rquote=1872924&tid=143029&author=GlennGSI][rquote=1872804&tid=143029&author=Astra_DLS]Ik vind het een mooi verhaal. Weet ik in ieder geval waar ik de kosten mag claimen. [/rquote]

    claus is al overleden hoor :P[/rquote]

    Gaat er niet eens van rechtop zitten en houd z’n been stijf.
    Wordt er ook niet warm , blijft er wel koud van.

    In reactie op: Opel astra coupe turbo tuning #17818514

    Je kunt bovenaan in de C20LET/Z20LET en OPC modelen forums diverse topics vinden
    voor een goede montage voor gesloten blow-off valve en direct flow air intake systeem.
    Dit zijn in mijn ogen de bewezen dingen die je kunt doen zonder in problemen te geraken.

    In reactie op: Opel astra coupe turbo tuning #17818510

    Er zijn meer en beter aangeschreven bedrijven ;
    EDS / Klasen M sport / V max en Courtenay oa.
    Deze zijn zeer ervaren in tuning van diverse turbo motoren.
    En verkopen ook de parts wat goedkoper dan die nederlandse firma.
    Dumpvalve met veel geluid?
    Veel toegepast is Bailey , Collins schijnt het ook goed te doen.
    Voorwaarde voor extra afblaasgeluid is wel dat je de
    orginele circ. klep blokkeerd cq afsluit.

    In reactie op: Is dit stoelverwarming? #17818621

    Ziet er vaak net zo uit als een achterruitverwarming (als je hem eruit hebt gebouwd)
    Of dat er 1 is op jou foto durf ik niet te zeggen.

    In reactie op: aanschaf tips astra G #17817331

    1.8 en de modelen met nog grotere motoren
    hebben ook de 5-gaats velgen waar meer keus in is
    en remschijven achter voor modernere rem techniek.

    In reactie op: Zafira OPC onderhouds interval #17816694

    Meen dat dat was om de 60.000 of om de 4 jr.
    Je heb zeker geen instructie boekje meer bij je auto?
    Anders even 1 regelen via de dealer , heb je alle info.
    En kun je gelijk erin bijhouden wat je gedaan hebt.
    (ala de dealer)

    In reactie op: z20let max pk en nm?? #17514354

    Ik denk dat net zo is als in het algemeen met mensen
    (en dus ook monteurs) je hebt
    goeie en minder goeie en/of slechte.

    In reactie op: turbo vervangen waar zeker op te letten #17817253

    Als je oliedruklampje uitgaat op je dashbord.

    In reactie op: NGK platinum-iridium bougies #17816194

    Wat is je motor st/stage 1/2/3 etc.?
    Standaard en stage 1 kunnen prima met orginele.
    Daarna zou je de NGK cq Bosch kunnen overwegen.
    Maar nogmaals reed zelf orgi’s met stage 3!!!
    En aflezen van de bougies valt ook niet echt mee met de
    huidige schone benzine of je motor moet aan het in elkaar
    lopen zijn zodat de electrodes eraf branden of vol olie zitten.

    In reactie op: turbo bestellen bij courthenay #17817267

    Je kunt ook even kijken in de voorgaande topic’s Danny er is hier al veel
    over gemailt en hulp kun je mogelijk wel krijgen van iemand bij jou in de
    buurt.

    In reactie op: van z20let turbo naar z20leh #17815544

    Dit ben ik helemaal met je eens patman , echter is de van M-Tech helaas
    niet op lucht gebaseerd maar op ervaringen van de leden.
    Ik hebt het zelf ondervonden en deze firma meerdere kansen geboden echter was
    het iedere keer zeer teleurstellend.
    Maar misschien trekt de beste man er leering uit en verbetert hij zich en doet hij
    op dit moment goede dingen.

    In reactie op: verschil in arp head studs #17816719

    De “undercut” versie is de sterkste (minst vervormende) v/d 2.
    Nadeel = iets duurder.
    Is maar wat je allemaal van plan bent met je motor (als je er alles uit wil persen zou ik
    de laatste kiezen)

    In reactie op: turbo vervangen waar zeker op te letten #17817251

    Mijn bevinding is :
    Moet ; verse olie/filer nieuwe pakkingen , olierestr. bolt (liefst koelmod. ook).
    Niet moet ; na montage zonder oliedruk opstarten (even de bobinegalerij steker eraf
    en dan starten tot je oliedruk hebt)

    In reactie op: verschil in arp head studs #17816717

    De “undercut” versies zijn iets korter maar wel een fractie dikker waardoor krachten beter verdeelt
    worden en een nog betere afdichting qua pakkingen wordt verkregen.
    Ik ben zelf gek met ARP en stop dit in al mijn US motoren.

    In reactie op: van z20let turbo naar z20leh #17815541

    Koelset = feitelijk de slangen van een LEH op een LET = een
    iets andere route waardoor je turbo beter gekoelt wordt.
    De oilrestrictor zorgt ervoor dat de oliedruk naar het turbolagerwerk
    omlaag gebracht wordt naar waardes waarbij je turboseals beter
    mee verder kunnen , anders is de kans groot dat ze stukgedrukt worden
    door de orgineel te hoge oliedruk (wordt ook toegepast bij andere turbo’s)

    Wat je gekocht hebt is geen misser hoor (wellicht iets duurder dan elders)
    het is eigelijk een volledig H concept , gewoon monteren goede software
    erbij en dan moet het helemaal goed komen.

    In reactie op: NGK platinum-iridium bougies #17816187

    Die bougies zijn “gewoon” duur , stage I zou je nog wel met org. kunnen.
    Reed zelf stage III met standaard!!??:hmmz
    Bosch versie wordt over het algemeen geprefereerd boven de NGK versie.

    In reactie op: Stotteren bij vol gas geven #17814698

    Uit laten lezen idd. dan kun je een conclusie trekken , zijn de org. bougies ook op tijd
    vervangen? Dacht dat dat zo om de 30.000 km was voor de OPC motor.
    Uitlezen bij Opel kost vaak 30/40 e.

    In reactie op: Help, turbo kapot! #17804854

    Voor demontage kun je het beste je bumper demonteren en de motorkoeler (radiator) er tussen
    uit halen en de intercooler ook (moest je toch reinigen) daarna kun je de aircokoeler opzij
    leggen en kun je heel goed bij de turbo en acc. komen.

    Eerlijk gezegd heb ik erzelf niet bij stilgestaan wat er aan hoeveelheid
    uikomt voor en na vervangen en met en zonder koelmod.
    Komt er wel in zodra hij geheel opgewarmt is?
    En heb je de koelmod. erop of niet?

    In reactie op: Help, turbo kapot! #17804849

    Is maar wat je standaard voor je zelf is en waar je tevreden mee bent.
    Je kunt het relaxed en uiteraard goed voorbereid op je gemak doen en
    (desnoods) even stoppen zodra je iets tegenkomt wat extra attentie
    nodig heeft en weer verder gaan als dat opgelost is , je krijgt dan vaak
    een mooier resultaat (vind ik).
    Of snel ala de dealer de boel monteren en de stopwatch indrukken om te
    kijken of je het sneller hebt kunnen doen dan zij.

    In reactie op: van z20let turbo naar z20leh #17815532

    Als wij het geen goede beslissing vinden ga je het dan terugdraaien?
    Vind persoonlijk dat bedrijf niet zo geweldig.
    Denk echter als je de wegen bewandeld binnen de lijnen van wat het
    bedrijf kan je redelijk safe zit.
    LEH turbowissel is aardig bekend en de software update komt waarschijnlijk
    toch van EDS.
    40 pk merk je echt wel trouwens , wil je meer zul aanpassingen moeten doen.
    Woord van advies ; voeg een koelset en de oilrestrictor bolt bij de montage
    toe dan is je nieuwe goed beveiligd tegen allerlei mogelijke schades.

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 1,092)