Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Deze storing kan van alles zijn ; bougies/bobinebrug/Lmm/sensoren etc.
Is het beste idd. om uit te lezen , brengt je in iedergeval beter in de richting.Dacht dat de diameter iets van 55 mm was en de orginele
OPC demper heeft een flens aansluiting met 2 bouten en
spanningsveren.Achtung , achtung
= met Dbilas uitlaatspruitstuk moet je een beetje
oppassen want deze komt niet gelijk uit op exact dezelfde plaats
als je orginele uitlaat waardoor er spanning op je uitlaat zou kunnen
ontstaan en ook als je een EDS of andere intercooler hebt (waarbij
je koelerpakket naar achter staat) gaat dit conflicteren.
Het is wel een veel sterker mooier en beter spruitstuk dan orgineel
maar er zitten dus wat haken en ogen aan.20 februari 2011 om 20:49 In reactie op: zafira a opc verlaagd..remklauwen gelakt..zomervelgjes er we #17821193Als je meer als 6 cm verlaagt (wat best veel is overigens) moet je
ook rekening houden met je stabilisatie stangen (kortere nodig).Ik denk dat het een goed idee is om de de modelen aanduiding achter
“OPC modelen” bij de forum aanduiding weg te halen , zo vergissen zich
minder mensen als ze alleen maar “OPC modelen” zien staan.
Niettegenstaande ook welkom op het Opelforum leokru.
En mogelijk sccor je een betere kans op een antwoord in het
forumdeel 3e vanaf boven : Vectra , of heb je echt een OPC Vectra?[rquote=1872924&tid=143029&author=GlennGSI][rquote=1872804&tid=143029&author=Astra_DLS]Ik vind het een mooi verhaal. Weet ik in ieder geval waar ik de kosten mag claimen. [/rquote]
claus is al overleden hoor :P[/rquote]
Gaat er niet eens van rechtop zitten en houd z’n been stijf.
Wordt er ook niet warm , blijft er wel koud van.Je kunt bovenaan in de C20LET/Z20LET en OPC modelen forums diverse topics vinden
voor een goede montage voor gesloten blow-off valve en direct flow air intake systeem.
Dit zijn in mijn ogen de bewezen dingen die je kunt doen zonder in problemen te geraken.Er zijn meer en beter aangeschreven bedrijven ;
EDS / Klasen M sport / V max en Courtenay oa.
Deze zijn zeer ervaren in tuning van diverse turbo motoren.
En verkopen ook de parts wat goedkoper dan die nederlandse firma.
Dumpvalve met veel geluid?
Veel toegepast is Bailey , Collins schijnt het ook goed te doen.
Voorwaarde voor extra afblaasgeluid is wel dat je de
orginele circ. klep blokkeerd cq afsluit.Ziet er vaak net zo uit als een achterruitverwarming (als je hem eruit hebt gebouwd)
Of dat er 1 is op jou foto durf ik niet te zeggen.1.8 en de modelen met nog grotere motoren
hebben ook de 5-gaats velgen waar meer keus in is
en remschijven achter voor modernere rem techniek.Meen dat dat was om de 60.000 of om de 4 jr.
Je heb zeker geen instructie boekje meer bij je auto?
Anders even 1 regelen via de dealer , heb je alle info.
En kun je gelijk erin bijhouden wat je gedaan hebt.
(ala de dealer)Ik denk dat net zo is als in het algemeen met mensen
(en dus ook monteurs) je hebt
goeie en minder goeie en/of slechte.Als je oliedruklampje uitgaat op je dashbord.
Wat is je motor st/stage 1/2/3 etc.?
Standaard en stage 1 kunnen prima met orginele.
Daarna zou je de NGK cq Bosch kunnen overwegen.
Maar nogmaals reed zelf orgi’s met stage 3!!!
En aflezen van de bougies valt ook niet echt mee met de
huidige schone benzine of je motor moet aan het in elkaar
lopen zijn zodat de electrodes eraf branden of vol olie zitten.Je kunt ook even kijken in de voorgaande topic’s Danny er is hier al veel
over gemailt en hulp kun je mogelijk wel krijgen van iemand bij jou in de
buurt.Dit ben ik helemaal met je eens patman , echter is de van M-Tech helaas
niet op lucht gebaseerd maar op ervaringen van de leden.
Ik hebt het zelf ondervonden en deze firma meerdere kansen geboden echter was
het iedere keer zeer teleurstellend.
Maar misschien trekt de beste man er leering uit en verbetert hij zich en doet hij
op dit moment goede dingen.De “undercut” versie is de sterkste (minst vervormende) v/d 2.
Nadeel = iets duurder.
Is maar wat je allemaal van plan bent met je motor (als je er alles uit wil persen zou ik
de laatste kiezen)Mijn bevinding is :
Moet ; verse olie/filer nieuwe pakkingen , olierestr. bolt (liefst koelmod. ook).
Niet moet ; na montage zonder oliedruk opstarten (even de bobinegalerij steker eraf
en dan starten tot je oliedruk hebt)De “undercut” versies zijn iets korter maar wel een fractie dikker waardoor krachten beter verdeelt
worden en een nog betere afdichting qua pakkingen wordt verkregen.
Ik ben zelf gek met ARP en stop dit in al mijn US motoren.Koelset = feitelijk de slangen van een LEH op een LET = een
iets andere route waardoor je turbo beter gekoelt wordt.
De oilrestrictor zorgt ervoor dat de oliedruk naar het turbolagerwerk
omlaag gebracht wordt naar waardes waarbij je turboseals beter
mee verder kunnen , anders is de kans groot dat ze stukgedrukt worden
door de orgineel te hoge oliedruk (wordt ook toegepast bij andere turbo’s)Wat je gekocht hebt is geen misser hoor (wellicht iets duurder dan elders)
het is eigelijk een volledig H concept , gewoon monteren goede software
erbij en dan moet het helemaal goed komen.Die bougies zijn “gewoon” duur , stage I zou je nog wel met org. kunnen.
Reed zelf stage III met standaard!!??:hmmz
Bosch versie wordt over het algemeen geprefereerd boven de NGK versie.Uit laten lezen idd. dan kun je een conclusie trekken , zijn de org. bougies ook op tijd
vervangen? Dacht dat dat zo om de 30.000 km was voor de OPC motor.
Uitlezen bij Opel kost vaak 30/40 e.Voor demontage kun je het beste je bumper demonteren en de motorkoeler (radiator) er tussen
uit halen en de intercooler ook (moest je toch reinigen) daarna kun je de aircokoeler opzij
leggen en kun je heel goed bij de turbo en acc. komen.Eerlijk gezegd heb ik erzelf niet bij stilgestaan wat er aan hoeveelheid
uikomt voor en na vervangen en met en zonder koelmod.
Komt er wel in zodra hij geheel opgewarmt is?
En heb je de koelmod. erop of niet?Is maar wat je standaard voor je zelf is en waar je tevreden mee bent.
Je kunt het relaxed en uiteraard goed voorbereid op je gemak doen en
(desnoods) even stoppen zodra je iets tegenkomt wat extra attentie
nodig heeft en weer verder gaan als dat opgelost is , je krijgt dan vaak
een mooier resultaat (vind ik).
Of snel ala de dealer de boel monteren en de stopwatch indrukken om te
kijken of je het sneller hebt kunnen doen dan zij.Als wij het geen goede beslissing vinden ga je het dan terugdraaien?
Vind persoonlijk dat bedrijf niet zo geweldig.
Denk echter als je de wegen bewandeld binnen de lijnen van wat het
bedrijf kan je redelijk safe zit.
LEH turbowissel is aardig bekend en de software update komt waarschijnlijk
toch van EDS.
40 pk merk je echt wel trouwens , wil je meer zul aanpassingen moeten doen.
Woord van advies ; voeg een koelset en de oilrestrictor bolt bij de montage
toe dan is je nieuwe goed beveiligd tegen allerlei mogelijke schades. -
AuteurBerichten