Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Haasje17 wrote:
Turbo afdichtingen stuk. Ik zou gewoon een Z20LEH turbo monteren. Zijn da fdichtingen beter en kun je met chippen ook in de toekomst wat meer.
Is dat nog te repareren tegen een redelijk tarief of is dat onmogelijk cq prijstechnisch totaal niet interessant ?
Phoe das een hoop geld. Maar ja als de probleempjes nu zijn opgelost…. is het ook wat waard.
Zo ziet de onderzijde bij de cooler eruit……
De slang bovenin is wel vet maar een stuk minder dan van onderen.
Lijkt mij als ik het zo zie een turbo probleem….. of is dit olie euvel op te lossen met zo een restrictor banjo?
Thanks.
weet je ook een goed bedrijf in de buurt van delft waar ik terecht kan voor de leh turbo lader en chiptuning.Als ik dan toch geld moet uitgeven dan is de voorkeur meer pk’s.
Lees veel over eds maar dat is niet echt in de buurt.
Wat was je nu in totaal kwijt dan…. en hoeveel pk winst heeft een en ander opgeleverd ?
Mijn zafira OPC heeft waarschijnlijk ook een nieuwe turbo nodig…. vandaar mijn vraag ?
Volgens de dealer zijn het echt de zuigerveren. Heb er geen verstand van en moet ze dus maar geloven. Opel Nederland nog gebeld en die geven aan dat het gebruik 0,6 liter op de 1000 km mag zijn. Dus 1,2 op de 2000 en ik doe 1 ltr op de 2500 km.
Ook de Opel dealer in de buurt geeft deze waardes aan en kon me laten zien dat dat ook in de handleiding van de auto staat.Volgens mij heb ik dus niet zo heel veel keus.
Of laten maken en 1200 euro bijlappen, of doorrijden.@DEEF wrote:
die heb je ook voor 3000 euries!
ik zou toch de turbo laten checken.dus de intercoolerslang onderaan loshalen.
kan best daaraan liggen na 140.000 km.
en laat je niet afschepen door de garage!
GARANTIE IS GARANTIE :vertagIk ga ze morgen even bellen om te vragen waarom ze denken dat het de olieschraapveren zijn en of ze naar de turbo hebben gekeken.
Wordt vervolgt
@wim-v6 wrote:
I heb hier al 2 turbo’s van de Z20LET gehad, met vrij droge intercooler + hogedruk traject.
Deze lekte op de keerring aan de uitlaatzijde (blauwe rook pas vanaf de boel warm is).
Ik vind voor een garantie geval het bijleggen wat vreemd..
Als je deze reparatie zelf uitvoert zit je zelf rond de 1000 euro max aan onderdelen, aan jouw bijdrage houden ze zelfs stiekem wat over…
Willem
Dealer geeft aan dat de totale reparatie rond de 3000 euro zal kosten ex btw.
dus:
zuigerveren vervangen
Koppakking
kopbouten
distributieriem
lagers
klepseals
afvlakken van de kopVolgens mij is het geen blauwe maar witte rook.
@DEEF wrote:
hoeveel heeft de zaf gelopen?rookt ie blauw na het starten of bij volgas?
olieverbruik kan ook aan de turbo zelf liggen.om dat te checken moeten ze de slang van turbo naar intercooler loshalen bij de intercooler.
als daar de olie uitloopt is de turbo kaduuk.meschien willen ze je aan het lijntje houden tot na de garantie?of wachten totdat ie 1 liter per 1000 km verbruikt?
klepseals kunnen het idd ook zijn,maar de turbo’s van de let sneuvelen meestal (en helaas) eerder…..Hij rookt niet tijdens het rijden. Althans niet zichtbaar. Wel na 5 tot 10 minuten stationair en dan gas geven. Lijkt meer op witte rook.
Af en toe ook bij het starten als de motor nog warm is. De slang waar jij het over hebt. Is dat die slang die recht van de motor ligt, naast de accu. Daar kwam idd olie uit. Niet heel veel maar was wel vrij vettig. De zaf heeft 140 op de teller staan.@tijgetje57 wrote:
Dit is knudden jongens, mijn trekhaak past niet zonder dat ik de volledige onderste rand eruit gezaagd zou hebben….
Dus dan is die onderste grijze rand eruit en dan zit je op die zwarte rand, dus als je er dan achter staat mis je een heel stuk van je bumper…
Wat een gedonder, dat heb ik weer, de rand zit er nu nog op. Iemand advies?
Vreemd….. weet je zeker dat je de juiste trekhaak hebt ?
Ik hoefte bij mijn trekhaak (bosal) helemaal niets uit te zagen.
Ik zou nog even checken of je echt de juiste hebt. Wellicht ruilen ?@tijgetje57 wrote:
Je moet wel draden gaan trekken, en beter wat dikkere dan dat je te dun neemt en straks de klos bent.
Als de boel te heet wordt en smelt kun je het zelf wel invullen denk? Je hebt een constante stroom nodig op je 13 polige contactdoos. Stop er zeker een zekering tussen na 30 cm vanaf de accu zoals met audio aansluiten.
Wat je ook kunt doen is idd de stroom pakken uit je 2e aanstekerplug achterin. Maar als je alles definitief vast en goed wilt hebben zou ik een draad trekken van voor naar achteren. Is voor jouw maar een uurtje of 2 werk en dan ligt deze erin.
Als ik nou een draad trek vanaf de accu zoals je aangeeft met een zekering, ik heb begrepen dat er dan een relais tussen moet voor de schakeling dat de stroom wordt stopgezet als het contact aangaat. Dit om te voorkomen dat de accu door de koelkast wordt leeg getrokken. Waar, hoe en wat voor relais heb ik daar dan voor nodig en hoe krijg ik die geschakeld…. gewoon aftappen van een geschakelde spanningsdraad ?
@Z20LER wrote:
Neem maar van mij aan dat met een oris trekhaak weinig tot niets uit de bumper gehaald moet worden.
Dit komt omdat de kogel er van onderuit in komt.
Had m op mijn zafira ook.
En als je hem besteld kun je nog origineel een oris bestellen.
Wat betreft jouw draad voor koelkast kun je kijken of er aan de rechterkant in de koffer een plug aansluiting zit voor 12 volt dan zou je je koelkast daar op aan kunnen sluiten is 2,5 mm kwadraat is dan dik genoeg voor een koelkast en zit zekering in je zekeringkast voor bij dashbord.Is dat echt niet te dun dan. Brand zo’n 2,5 mm draad niet door op een rit van 1500 km ?
Volgens mij is die aansluiting niet geschakeld. Ik zal dit straks even checken.
Nu net met de caravan weggeweest achter de OPC. Wat een trekkracht zeg. Reed hiervoor een 2.2 en dat reed al best goed. Maar dit ….. is echt fun met een opc.Ik heb wel een derde remlict.
Ik denk dat er in de aansluitstekker een draadbreuk zit.
Nu heb ik het opgelost door gewoon het remlicht af te tappen van het remlicht zelf en zo aangesloten.
Alles werkt nu . Ook de control check. Nu alleen nog de koelkast aansluiting. Scijnt een draad met een relais en zekering vanaf voor naar achter getrokken te moeten worden. KOsten tussen de 150 en 200 euro.
Misschien maar eerst een vakantie zonder werkende caravan koelkast proberen :-)Nou, de trekhaak zit eronder hoor. Montage viel inderdaad mee.
Maar…… na het plaatsen van het dummy relais onder het dashboard heb ik nog steeds geen remlichten op de aanhanger.
Moet ik in dit geval de dummy relais vervangen door een relais wat ik bij de opel moet kopen of zie ik iets over het hoofd.
Alles 3x gecheckd. De draadjes zijn goed aangesloten, wat wil zeggen overeenkomstig de instructie.
De canbus stekker zit goed in de bus, de aarde draad netjes aangesloten op een goede aarde locatie……Wie weet wat er mis is ?
Ik zit ook met die vraag te stoeien.
Voor die 208 euro heb ik de trekhaak + de kabelset.Ik zit nu op een site .. autoonderhoudonline.nl en daar ben ik voor een nieuwe set 208 euro kwijt.
Lijkt mij niet al te veel en kan je beter nieuwe dan 2e hands hebben.
MOet ik nog ergens opletten dan alleen de 13 poligheid en de aansluiting RA (rond).Thanx
-
AuteurBerichten