Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@NoFear1696 wrote:
ik zou niet bezuinigen op de Slave cilinder/drukgroeplager.. ik heb die van mij (imitatie) net vervangen door een orginele van opel 280 euro :shock: nog geen 20dkm gedraaid met de imitatie :thumbdown
Had je dan een sachs of courtacy druklager erin of imitatie van een ander merk?
Volgens de beschrijving:
“Product Information
Ideal for your fast road car, our fast road clutch with increased clamping pressure will withstand increases in power and torque, without the slipping that may occur with a standard unit, yet still retain the drivability of a standard clutch.Will also suit Supercharged vehicles up to 270bhp
Clutch comprises clutch cover and disc. Hydraulic Slave Cylinder available at a reduced price when bought with a clutch.)”
Zoals ik het lees een complete kit + de druklager, (mits ik de optie aanzet natuurlijk) Bij courtenaysport bedoel ik dan.
Bij stroevemotorsport idd zonder cover….Ik neem aan dat er dan nog een druklager bij moet toch…. of is dit de hydraulic slave cylinder ?
Klopt, ik wil eerst alle mogelijkheden even in kaart hebben.
Een los onderblok….. dan moet er toch ook een nieuwe kop weer bij.
Onderblok is met zuigers neem ik aan en zo.Ik hoor vanuit meerdere hoeken dat het LEH blok veel beter is dan een LET blok. Nu de moeite waard om te kijken of dat voor een zelfde bedrag kan.
Niks is nog uitgesloten. Voordeel van een nieuwe motor is 3 jaar garantie op blok en arbeid.
Okee daar betaal je dan ook wel wat voor.Wat een gedoe……. heb ik net de z20leh besteld bij de opel, bellen ze me net terug dat dat niet kan voor het aangegeven bedrag. Er komt dan statiegeld bij a 1500 euro…. omdat ik een ander type motor inlever. grrrrrrrrr
@NoFear1696 wrote:
@opc-adrijver wrote:
De auto is al getuned tot 250 pk.
Ik neem aan dat de ecu tuning te niet wordt gedaan als er een mapping wordt ingezet voor een LEH blok.Is het dan zinnig om voor een LEH te gaan?
met de orginele ecu van de leh gaat hij niet draaien..de astra H OPC werkt met cambus wat niet samen gaat met de electronica van de Let
bij mij kwam er met een ecu, met standaard software van de let al dik 220 pk uit. met fase 1voor de let zal je al snel over de 250pk gaan
Dus ……. leh laten monteren, de ecu door opel terug op standaard zetten en dan naar eds voor een fase 1 mapping ?
De auto is al getuned tot 250 pk.
Ik neem aan dat de ecu tuning te niet wordt gedaan als er een mapping wordt ingezet voor een LEH blok.Is het dan zinnig om voor een LEH te gaan?
@NoFear1696 wrote:
het is plug and play als je je eigen z20let motordraadboom overzet. f23 5 bak is wel een probleem ivm slip en top snelheid. probleem van de m32 6 bak is dat je de homokineten aan wielzijde moet aanpassen. maar dan komt de leh ook tot zijn recht :jerry
Edit: ook moet de software aangepast worden ivm grotere injectoren en luchtmassa meter
Eigenlijk kan het dus niet als ik het goed lees, tenzij ik er ook een andere versnellingbak in laat plaatsen…
Keijg ik verder geen issues met koppeling, injectoren, koeling ?
Bij de opel garage wisten ze niet of dat past.
Passen alle zaken zoals dynamo, radiateur en zo gewoon zonder problemen?
Maakt het niet uit dat het nu een 5 bak is….. “verwacht” een z20leh blok geen 6 bak?
Ondertussen een aantal revisie bedrijven benaderd. Maar ik moet zeggen dat ze niet happig zijn om een z20let blok te repareren.
Vandaag ook nog even bij de opel geweest.

Cilinder 2 en 3 zijn aardig naar de knoppen is mij verteld.
Het lijkt erop dat ik dan toch een nieuwe motor er in ga laten plaatsen.
Nu lees ik heel veel over de Z20LEH.
De turbo die er bij mij pas in zit is ook van dit type.Weet iemand of een geheel Z20LEH blok zo in de Zafira A past?
Mijn plan is om de OPC weer goed en betrouwbaar op de weg te krijgen. Helaas is zeer lastig zonder auto dus als het even kan in een zo kort mogelijk tijdsbestek.
Wat ik al eerder zei …. ik ben een leek op het gebied van motortechniek.
Ik begreep van de dealer dat bij het boren en honen van de motor ook de krukas en zo gechecked moeten worden en mogelijk aangepast….
Ik ga morgen even naar de garage om de een en ander te bespreken. Recentelijk heb ik redelijk wat geïnvesteerd in de auto zoals nieuwe turbo (eds) stage 1 tuning, nieuwe radiateur, nieuwe remschijven en blokken, achter nieuwe remklauwen, nieuwe banden, dynamo en nog wat klein werk zoals slagen en pijpjes.
Ik wil graag nog wat jaartjes met deze auto rondrijden.
@corsaboy wrote:
@opc-adrijver wrote:
Keus is gemaakt. Ik ga de auto laten repareren. Nu alleen voor ij nog de vraag om er een nieuwe gereviseerd blok in te laten zetten of een geheel nieuw blok van de Opel zelf.
Ik heb als motor type de z20let. Kan ik dan gelijk beter en z20leh blok erin laten zetten? Of past dit niet ?
Ik zou toch echt kijken om je eigen motor te reviseren. Als die echt slecht is dan kun je altijd nog kiezen voor een ander blok.
Een opel ruil motor is gigantisch duur.
Hoe handig ben je nou zelf?
Want dit kan je veel geld schelen.Ik ben wel redelijk handig maar een motor uit en inbouwen gaat mij niet lukken. De basic dingen zoals remschijven, olie remklauwen en zo doe ik wel zelf.
Daarnaast heb ik de ruimte niet om de auto droog te repareren en ontbreekt me de tijd ook hiervoor.Morgen ga ik hier de buurt wat revisie bedrijven bellen voor een prijs indicatie. Als iemand goede referenties heeft in zuid holland dan hoor ik het graag….
Van de garage heb ik doorgekregen dat cilinder 2 en 3 goed beschadigd zijn.
Zij adviseren mij om het blok niet te laten reviseren. Zou te zwaar beschadigd zijn. Op dit gebied ben ik echter een totale leek :-(Keus is gemaakt. Ik ga de auto laten repareren. Nu alleen voor ij nog de vraag om er een nieuwe gereviseerd blok in te laten zetten of een geheel nieuw blok van de Opel zelf.
Ik heb als motor type de z20let. Kan ik dan gelijk beter en z20leh blok erin laten zetten? Of past dit niet ?
Opel is ondertussen weer in nederland en ik ben ook weer terug.
De opc staat bij het motorhuis in Delft en de eerste analyse geeft een motor probleem aan. Te hoge druk in de kop waardoor de druk in het koel systeem is opgebouwd en daardoor is de radiator geklapt.
Cylinder 2 en 3 zijn beschadigd. Advies van opel is om er een ” nieuwe” motor in te zetten. Het repareren kost te veel arbeidsloon.
Vandaag krijg ik de prijzen door van een 2e handmotor via de onderdelenlijn en de prijs van een ruilmotor via de opel.
Ziet er dus redelijk dramatisch uit.
Heeft iemand nog toevallig een goeie motor liggen ?
Het is de overweging waard om deze auto af te schrijven. Wat zeer doet is dat ik het afgelopen jaar er redelijk wat aan vervangen heb. Banden, turbo, remschijven en blokken, 2 remklauwen, radiateur, contactslot en wat slangen. Het is een overweging dat als de kosten rond de 4000 euro komen om afscheid te nemen van deze OPC en een andere te kopen van ongeveer de zelfde leeftijd. Je weet alleen dan nooit welke ellende je dan van een ander koopt. Wat zouden jullie doen ?Zo, we zijn er weer. Na de ellende van de auto kapte ook mijn telefoon ermee.
Auto staat ondertussen Oo transport naar Nederland. Idd leenauto van de ANWB.
De opel dealer gaat na ontvangst van de auto oorzaak en gevolg vaststellen. Nu maar hopen dat de radiator alles heeft veroorzaakt zodat hij de reparatie kan claimen bij de leverancier en dat het mij niet te veel duiten gaat kosten.@opc-adrijver wrote:
@Fearless wrote:
Draai de klauw maar weer eens terug in….de zuiger. Scheelt een stuk. Moet eigenlijk bij elke beurt gebeuren vind ik. Te veel problemem met dit soort remklauwen namelijk
Als je bedoeld de zuiger via de juiste manier weer in de klauw draaien…. dat heb ik gedaan.
Als ik nu de hevel helemaal omdraai komt de zuiger er net 2 mm uit.Remklauw in de bankschroef vastgezet en de ruimte opgevuld met het oude remblokje en hout.
Als ik de hevel volledig draai voel ik dat hij geen kracht heeft om de zuiger stevig tegen het blok te duwen. Maar wellicht komt dit omdat er geen olie in zit. Aande andere kant is de werking van de handrem volgens mij puur mechanisch en heeft olie of valse lucht er geen invloed op. toch ?Gisteren beide klauwen achter vervangen voor nieuwe klauwen. Een wereld van verschil.
Alles werkt weer naar behoren. Die 2 mm uitslag van het handrem systeem op de oude klauw is het zelfde als op een nieuwe klauw dus er was voldoende uitslag. De oude klauw hield alleen de kracht niet vast om de een of andere vage reden.Allen bedankt voor het meedenken.
@Fearless wrote:
Draai de klauw maar weer eens terug in….de zuiger. Scheelt een stuk. Moet eigenlijk bij elke beurt gebeuren vind ik. Te veel problemem met dit soort remklauwen namelijk
Als je bedoeld de zuiger via de juiste manier weer in de klauw draaien…. dat heb ik gedaan.
Als ik nu de hevel helemaal omdraai komt de zuiger er net 2 mm uit.Remklauw in de bankschroef vastgezet en de ruimte opgevuld met het oude remblokje en hout.
Als ik de hevel volledig draai voel ik dat hij geen kracht heeft om de zuiger stevig tegen het blok te duwen. Maar wellicht komt dit omdat er geen olie in zit. Aande andere kant is de werking van de handrem volgens mij puur mechanisch en heeft olie of valse lucht er geen invloed op. toch ?Ik heb nu de remklauw eraf gehaald en de boel schoongemaakt.
Weet iemand hoeveel mm de piston uit de klauw gedrukt wordt als de handrem wordt aangetrokken.Ik meet 2mm maar geen idee of dit dus voldoende is?
Thanx,
Tis idd opgelost met even een boortje en een tappertje erin.
Weet iemand toevallig ook iets over de handrem viewtopic.php?f=187&t=177086
@Klopper wrote:
Gewoon eraf laten, en wil je zeker weten dat het bovenliggende deel beschermd blijft, dan kan je altijd nog hittebestendige tape erop plakken (aluminium-achtig spul). Zie je in sommige motorruimtes ook nog wel eens zitten. Hiermee bedoel ik gewoon de tape, niet die rolletjes doek voor de spruitstukken.
Kan dat geen kwaad als er van de zomer een caravan achter hangt naar kroatie. Kan me me voorstellen dat het bloed heet eronder wordt.
In de caravan gaan ook 2 motoren jaarlijks naar italie.Vandaag zag ik dat mijn hitteschild boven de einddemper volledig los hangt. Schild is idd losgebroken op beide bevestigingspunten. Bij een poging om de moeren los te draaien zijn deze beide afgebroken.
Hoe kan ik het beste het hitteschild weer vastzetten… de tapeinden uitboren? of nieuwe bevestigingspunten maken?Net even de auto aan de 4gas test laten onderwerpen door de vervanging van de pre kat door de EDS versie (129euro).
Waren hele nette waardes.
Komt de auto zo mee door de apk.Dat viel mij ook gelijk op. Op mijn vraag of het hitteschild niet terug moest waren ze heel snel met antwoorden.
Nee dat is niet nodig. Betere rijwind koeling zo…..Vandaag om 7 uur vertrokken richting EDS in Marl. Om half 10 waren we op locatie. Stipt op 10 uur gingen ze open. Na wat overleg afgesproken dat….
- De turbo vervangen voor een LEH type
De pretkat vervangen
EDS Tuning Phase 1
benodigde pakkingen en montage materiaal
olie en oliefilterOm half 11 zijn ze begonnen aan de auto. Om 14:00 stond hij weer buiten te wachten op de tuning.
Er stond helaas voor mij echter een Vauxhal Special Edition uit Engeland (Regal uk) op de Dyno met 385 PK’s.
Om 15:30 werd mijn Zafira onderhanden genomen op de Dyno. Na was gedoe met de ABS zekering, kwam na het flashen van de phase 1 tuning het ZLET blok maar liefst met 250 PK van de Dyno.
Helemaal tevreden….. ;) Wat een vermogen zeg… geweldig. Moet alleen wel wennen aan het geluid van de dumpvalve. Bij de oude turbo was deze volgens mij nooit hoorbaar….. Uitleg van de mensen van EDS was dat deze vermoedelijk al niet optimaal werkte.
Verder zijn nog de bougies vervangen en een aantal tapeinden uitgeboord. Koste wel wat extra maar ja das logisch.
Mijn complimenten voor de vriendelijkheid van de monteurs








gisteren de slangen schoon gemaakt en wat gereden. Vandaag weer de zelfde hoeveelheid olie voor de intercooler. Vandaag een afspraak gemaakt bij EDS voor de 21ste.
Turbo wordt vervangen voor een LEH type
Montage kit groot
tuning phase 1
Totaal 1400 euro. Voor dat bedrag had ik in nederland alleen maar de turbo.
Een hoop geld maar dan toch eindelijk ook de 40 pk extra ;-) -
AuteurBerichten