opc-adrijver

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 67)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Hulp gezocht met trillende wielen bij remmen #18251296

    Ja, zelfs de naven wiellagers/naaf vervangen.
    Vandaag maar de auto naar de Opel gebracht. Naven waren recht maar de schijven waren toch weer krom.
    Nu toch maar dan originele opel schijven en blokken er onder laten zetten. 500 euro lichter maaaaar het trilt niet meer.
    Even afwachten maar. Rustig in rijden en dan de auto te koop zetten ;-(

    Iedere dag heen en terug (120 km) naar kantoor is niet goed voor de kostenkant

    In reactie op: Hulp gezocht met trillende wielen bij remmen #18251293

    Of wel waar moet ik de veroorzaker van het probleem zoek?

    In reactie op: microfoon voorbereiding zafira opc 2002 #18218290

    ik kan dus die kabel niet terugvinden in het dashboard.

    In reactie op: Wonderbolt voor Z20LET/H turbo's. #17654600

    De banjobold zit er op. Alle luchtjes verdwenen. Werkt super.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk

    In reactie op: Wonderbolt voor Z20LET/H turbo's. #17654598

    Heb ik de restrictie bout van Regal binnen, krijg ik de bout met geen mogelijkheid los.
    De torx is namelijk complet weg………
    Iemand nog tips…. of maar naar de garage en daar laten losboren ?

    In reactie op: Is na een volledige revisie, het opnieuw tunen nodig #18178294

    Het zijn de NGK IFR6J11 geworden.
    Vandaag erin zetten en kijken of de misfires voorbij zijn.
    De zwaardere brandstofpomp die ik hiernog heb liggen van EDS…. is dat eenvoudig voor de deur zelf te doen of heb je wel een brug nodig ?

    In reactie op: Is na een volledige revisie, het opnieuw tunen nodig #18178291

    Heb nu deze 4 op de shortlist staan:
    NGK PFR 6 T-G
    NGK BKR6EIX (Courtenay)
    NGK IFR6J11(advies EDS +- aanpassen van 1 mm naar 0,6)
    Standaard Opel Zafira OPC

    Maakt het heel veel verschil uit welke ik neem ?

    In reactie op: Is na een volledige revisie, het opnieuw tunen nodig #18178289

    Probleem van de bobine is dat deze ergens bij München is vervangen door een garage. Rekening helaas niet neer kunnen vinden. Bougies waren relatief goedkoop. Iets van 25 euro voor 4 stuks. Wil zo wie zo ff de bougies vernieuwen…. Bosch of ngk iridium. Wat adviseren jullie ?

    Sent from my HTC One X using Tapatalk

    In reactie op: Is na een volledige revisie, het opnieuw tunen nodig #18178287

    Bobine en bougies zijn nog geen twee maanden oud. Op de heenreis van de vakantie het zelfde euvel en op de terugweg het blok kapot gereden. Kan dat zo snel weer kapot gaan ?

    Sent from my HTC One X using Tapatalk

    In reactie op: Is na een volledige revisie, het opnieuw tunen nodig #18178285

    Sent from my HTC One X using Tapatalk

    In reactie op: Is na een volledige revisie, het opnieuw tunen nodig #18178284

    Van de week bij eds geweest. Volgens eds geeftde brandstof pomp te weinig druk ? Van de week meerdere keren gehad dat de auto op 2 of 3 pitten reed. Uitzetten enbopnieuw starten loste het probleem op. Bij het uitlezen net torque pro gaf hij aan multiple misfire en op cilinder 4 misfire. Wat kan dit zijn …… Kan dit te maken hebben met de brandstofpomp?

    Sent from my HTC One X using Tapatalk

    In reactie op: nl software gezocht #18115012

    Heb ik eindelijk een ODB2 stekker, werkt mijn engelse versie niet meer van Op-com.
    Cd niet meer te bespeuren. Heeft iemand een linkje naar de software ?

    In reactie op: Power Dip na het opschakelen #18180925

    Vandaag bij EDS geweest. Meting met TECH2 geven aan dat de benzinepomp niet goed genoeg werk bij de hogere toeren.
    Nu was de tank net helemaal vol getankt dus kon hij hem niet vervangen.

    De pomp heb ik wel meegenomen. Weet iemand een how to te vinden voor het zelf vervangen als dit mogelijk is.
    Hoe lang is er een prof mee bezig ?

    In reactie op: Power Dip na het opschakelen #18180924

    Volgens mij komen op deze solenoide 2 slangetjes. Deze zijn los gekoppeld en direct met elkaar verbonden.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk

    In reactie op: Power Dip na het opschakelen #18180921

    @belgium turbo wrote:

    Ze hebben gewoon de soleniod bypass uitgevoerd .
    Deze zit achteraan op het blok en zit op een vacuumbox , je bent vast niet de enige met deze mod ;) .
    Voor zover ik weet heeft de Z20LET toch geen EGR of heb ik het mis :???:

    Ja precies, dat was het woord wat de monteur ook zei.
    Kan dit zonder problemen op de langere termijn ?

    In reactie op: Power Dip na het opschakelen #18180919

    @opc-adrijver wrote:

    Komt tie:

    Nog een update van oorzaak 3.
    Het onderdeel betreft de solomuide klep of soort gelijk woord.
    Onderdeel nr 5850129 icm 11520910. Kosten 104 euro.
    Garage kon niet vaststellen dat deze niet of niet goed functioneert. Iemand tips ?

    Heb nog even verder gespit….
    Manufacturer GENERAL MOTORS
    Number 5850129
    Description Valve, EGR exhaust control
    Assembly Exhaust Gas Recirculation (EGR)
    Intended Exhaust Control
    Cross numbers OPEL 5850129
    GENERAL MOTORS 5850129

    De omleiding die ze nu hebben aangelegd door de aan en afvoer met elkaar door te lussen ….. kan dit schadelijk zijn op langere termijn ?

    In reactie op: Power Dip na het opschakelen #18180918

    Komt tie:

    Nog een update van oorzaak 3.
    Het onderdeel betreft de solomuide klep of soort gelijk woord.
    Onderdeel nr 5850129 icm 11520910. Kosten 104 euro.
    Garage kon niet vaststellen dat deze niet of niet goed functioneert. Iemand tips ?

    In reactie op: Motor slaat af en toe niet aan, geen foutmelding #18179299

    Van de week is de krukas sensor vervangen. Probleem lijkt opgelost te zijn.

    In reactie op: Motor slaat af en toe niet aan, geen foutmelding #18179298

    Hoe is dit te controleren? Kan je een krusassensor na meten ?

    In reactie op: Is na een volledige revisie, het opnieuw tunen nodig #18178279

    thanx voor het advies. Motor loopt netjes. Hoewel af en toe wil die niet aanslaan. Wellicht de krukassensor.

    Wordt nu naar gekeken. Idd bij 1000 km een olie en filterwissel gepland. Inrijden doe ik de 1e 1000 km rond de 3500/4000 toeren. Daarna wat pieken tot de 5000 /6000 en daarna weer rustig laten zakken tot 4000 toeren.

    In reactie op: Welke koppeling van Sachs voor Z20LET #18173201

    circuit doe ik met de motor ;-).
    De OPC als sportieve gezinsauto met 3x per jaar een redelijke caravan erachter

    In reactie op: Welke koppeling van Sachs voor Z20LET #18173198

    @gijzbed-opc wrote:

    Ik zat met mijn Z20-let ruim over de 400Nm zonder enig probleem dus wees niet bevreesd!! :thumb

    De opel geeft zelf aan 250 nm + 20 % dus max 300 Nm.
    De originele koppelling kost net zo veel als de performance versie van Sachs….

    Iemand ervaringen met de performance van Sachs ?

    In reactie op: Welke koppeling van Sachs voor Z20LET #18173194

    @Dikkeminne wrote:

    Mr auto heeft sachs koppeling sets voor €200. Drukgroep kost net geen €180 van sachs.
    Lijkt me prima spul en niet te duur

    Is de sachs koppeling niet de standaard variant van de orginele opel koppeling ?
    Een sachs performance koppeling staat bij Sachs zelf op de site voor 529 euro…..
    Bij M-Tech voor 549

    In reactie op: Welke koppeling van Sachs voor Z20LET #18173191

    @Corsa_GSi wrote:

    Vraag is een prijs op voor een Sachs Performance set bij Dutch Power Trading.

    Let wel op je hebt ook gewone (normale vervangings) Sachs sets!!

    Contact gehad met Erian van DPT. Hij gaat een offerte maken.

    In reactie op: Welke koppeling van Sachs voor Z20LET #18173187

    Oke… weer wat wijzer! en een stapje verder.
    Bij de opel geven ze aan dat de standaard koppeling gemaakt is voor 250 Nm.
    Waar doe je het goed aan….
    De merkloze sportkoppeling van Courtenay of de Sachs sportkoppeling van M-Tech ?
    Prijs verschil is rond de 300 euro…..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 67)