Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zit de bandenhandel die jij bedoeld in Reek? Dat is namelijk nog niet eens zo heel ver weg. Misschen wel de moeite waard.
Ik ben wel benieuwd naar jullie gegevens;
– Hoeveel is de auto verlaagd?
– Hoeveel kilometer rij je met één set banden?
– Hoeveel profiel heb je nog als de banden versleten zijn?Ik heb de banden namelijk moeten vervangen terwijl er op het loopvlak nog 4 mm profiel zat. De binnenkant was alleen al bijna tot op het karkas afgesleten. Ik heb helaas geen foto om het te verduidelijken. Maar het gaat dan echt om de hoek van de band, dus 1 à 2 cm vanaf de zijkant dat schuin afslijt. Echt op de ronding van de band, dat volgens mij nog niet eens tot het loopvlak behoord…
Op het moment staan alle 4 de wielen even ‘schuin’ dus het wisselen van banden zorgt er niet voor dat de banden langer meegaan, maar natuurlijk wel dat ze 100% hetzelfde afslijten.
origineel gepost door Andre Botter
Gewoon een sportstuur er in met een ontkoppelbare naaf.
Hab ik ook in mijn Kadett turbo zitten die kon in het begin (10 jaar geleden) niet op slot en geen Alarm en geen contactslot:D
Ik zette hem zo midden in Rotterdam neer om uit te gaan.Liet je het stuur dan bij de gadarobe liggen? Het lijkt me een ideaal preventiemiddel alleen ik zou het stuur meestal laten zitten omdat het niet in je binnenzak past.
Ik wissel de banden regelmatig zodat ze alle 4 gelijk afslijten i.v.m. de gevoelige 4×4. Maar met de huidige uitlijning slijten de banden voor en achter op dezelfde manier af. Dus de achterwielen staan hetzelfde afgesteld als de voorwielen, alleen te scheef.
origineel gepost door InjectTheVenom
Nu maar hopen dat het waarborgfonds zich eens nuttig maakt want de kraai was al gevlogen toen ik buiten stond.Daar hoef je niet op te rekenen. Dat is alleen voor schade die een andere automobilist heeft veroorzaakt. Alleen een volledig casco autoverzekering zal bij vandalisme uitkeren.
In ieder geval succes met de reparatie!origineel gepost door HardcoreHell
Kun je nou rijkswaterstaat verantwoordelijk stellen als je schade rijd door die gaten en gladheid???Dat kun je zeker, zelfs bij drempels kun je dat doen. Alleen feiten zoals dat je auto verlaagd is, zullen het je onmogelijk maken geld te vangen. En toon daarnaast maar eens aan dat een gat in het wegdek de oorzaak is van je schade…
19 januari 2010 om 20:36 In reactie op: HELP! dakraam sluit niet volledig meer!en staat buiten #17596742Heeft iemand wat meer informatie over die beugeltjes? Ik heb er namelijk geen last van, maar misschien moet ik ze preventief vervangen als ik in het voorjaar de hemel los haal.
Weet iemand het nummer van de beugeltjes? Geldt dit verhaal ook voor het nieuwe type dakraam? Want ik weet wel dat dit een heel ander (verbeterd) dakraam is.Bedankt voor de antwoorden! :D
Ik vraag me nog wel af hoe lang benzine goed blijft. Is het raadzaam om binnen een (paar) jaar de benzine te verversen?
Duidelijk antwoord; bedankt! :thumbup
30 december 2009 om 14:19 In reactie op: Leuk idee van het Motor-forum een "spot-sticker". #17561140Leuk idee! :thumbup
Het is al eens eerder bedacht en uitgevoerd. Toen was er een topic over in Feedback en mededelingen. Het waren toen zowel kentekensticker als raamstickers in verschillende maten. Helaas is dit topic verdwenen dus ik weet ook niet meer wie daar toen mee bezig was/waren. Als je hier klikt kom je nog wel in een topic waar d’r naar wordt verwezen.
origineel gepost door Arjan Kuijper
Ik betaal bij deze verzekering maar 35 euro zie ik na premie berekenen. WA-casco + inzittenden + rechtsbijstand. En dat voor een Calibra Turbo met als dagwaarde 15000 euro (handmatig ingegeven).Het is inderdaad een maatschappij met erg lage premies. Maar de dagwaarde heeft geen invloed op je premie. Het geeft je zelfs geen enkele garantie op een hogere uitkering bij schade/total loss. Ze schakelen altijd een expert in die het bedrag bepaald en die doet weinig met je opgegeven dagwaarde…
Bedankt voor de tips en ervaringen! :thumbup
Als het alleen om onderdelen zou gaan maakt het me niet veel uit hoe klantvriendelijk en servicegericht iemand is. Maar aangezien het ook om maatwerk, montage en afstellen (motormanagement) gaat kijk ik niet meer alleen naar de kosten en ben ik best bereid extra te betalen.
@ Mirage: Mostec? Daar kan ik niet veel mee, ik vind alleen meetapparatuur. Ik kom wel MoTec tegen, maar dat is het ook niet volgens mij.
Ik dacht dat Simons ook RVS had, maar dat is niet zo. Die valt dus af. :thumbdown
Maar ik heb ondertussen wel wat info vergaard en dit gaat wel goedkomen. :D
Dan ga ik volgend weekend eerst de afvoer met luchtdruk doorblazen. Bedankt berg :thumbup
Als de afwatering verstopt zou zitten, zou ik verwachten dat het water in de goot van het dakraam blijft staat. Bij mij loopt het water over de interieurkap van de a-stijl. Of had jij hier ook last van berg?
origineel gepost door InjectTheVenom
Dus er hoeft geen koperen staafje aanwezig te zijn in de plasic binnenmantel dat vervolgens onderin die universele stekker schuift?Die heb je wel nodig. Als je deze niet ziet moet je de kabel verder afstrippen. De koperen kern wordt dan vanzelf zichtbaar zodat je deze in de stekker kan steken. Dit is namelijk het radiosignaal.
Ik neem aan dat het om de stekker bij de radio gaat. Je kunt dan gewoon een nieuwe, universele stekker kopen bij de automaterialenzaak. Kabel een stukje strippen, gevlochten draad omslaan (is de massa van de kabel) en stekkertje d’r opzetten. Nieuwe kabel leggen is nergens voor nodig.
PS. Draadloos zou trouwens een beetje overbodig zijn. Een draadloze verbinding naar je antenne kun je beter oplossen door je antenne te verplaatsen (radiosignaal is al draadloos).
origineel gepost door JACR
weer een lesje dat je je auto moet laten taxeren!! Dat voorkomt echt een hoop ellende:thumbupIs dat zo? Ik heb begrepen dat een verzekeringsmaatschappij een eigen expert gebruikt en die is niet verplicht om het taxatierapport te volgen.
Er schijnen trouwens wel schuifbouten te bestaan waarbij je alsnog 2mm kan overbruggen… Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar het lijkt mij niet echt ideaal. Als het gaat om de eventuele aanschaf van velgen zou ik aanraden om de originele steek te gebruiken.
Er horen velgen op met steek 5×110. Ondanks het kleine verschil gaat 5×112 dus niet passen.
Was dat al het nieuws? Ik mag hopen dat ze toch op z’n minst een inschatting maken van de kosten i.p.v. 5 min kijken en alleen zeggen dat het je meer kost dan de dagwaarde van de auto.
Als je niet weet wat het gaat kosten kun je ook moeilijk een beslissing nemen. Volgens mij heb je al een hoop geld en tijd in deze auto gestopt, dus ik zou hem fixen. Geen idee wat een goed blok moet kosten. Zeg €2500, je krijgt al €1500 en daarnaast verkoop je dit blok voor €500 en dan kom je nog maar €500 euro tekort. Natuurlijk weten we allemaal dat het je gegarandeerd meer gaat kosten, want een goed blok zal meer kosten en daarnaast heb je nog arbeidsuren als je het niet zelf doet.
Kun je niet in beroep tegen de dagwaarde van €1750? Iedereen weet toch dat een beetje Calibra Turbo al het dubbele waard is? En stel je had een taxatierapport, trekt een verzekeringsmaatschappij zich daar dan veel van aan? De laatste vraag stel ik uit eigen interesse, want zoiets als dit kan iedereen overkomen…
Het probleem is dat water niet zo makkelijk is samen te drukken als een benzine/lucht mengsel. Hierdoor is er dus grote kans op motorschade. Het zal er vanaf hangen hoeveel water er in het blok zat voordat deze afsloeg.
Ik zou het blok eerst goed inspecteren voordat je weer een nieuwe startpoging doet.
Ik vraag me alleen af hoe je zoveel water in je blok krijgt. Reed je stapvoets door het water?
Welkom! :thumbup
Het kapje dat rondom de schakelaar voor het slot zit moet je losklikken. Daarachter zitten namelijk nog twee schroeven verborgen.
7 juni 2009 om 21:15 In reactie op: Waar vind ik de onderdelen om een ampèremeter aan te sluiten #17485301Ik heb al iets leuks gevonden:

Daarnaast ook besloten dat bovenstaand idee niet helemaal goed is. Als de zekering eruit klapt gaat de generator direct de verbruikers aansturen en dat heb ik liever niet. Met dit mooie ‘zekeringsverdelerblok’ kan ik met Mini-ANL zekeringen de twee stromen apart zekeren. Hierdoor zeker ik niet meer direct de stroom door de meter, maar het lijkt me toch de beste optie.
:hmmz Helaas kan ik je niet veel verder helpen. Zelf heb ik dus alleen het leer van de zitting compleet verwijderd. Je zou eventueel bij een interieurhersteller om hulp kunnen vragen.
Mogelijk interesse corsaracer. Je hebt U2U.
-
AuteurBerichten