Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt voor de antwoorden. Het is me nu duidelijk dat het zo moet blijven zitten. Dus het klopt dat het slangetje met de pijl origineel op die “hot start valve” zat aangesloten of was het een ander vacuüm slangetje?
Stom van mezelf. Het gaat inderdaad om een C2.0LET en deze ligt in een Calibra. Bedankt voor het meedenken, hopelijk komen jullie tot het antwoord. ;)
origineel gepost door InjectTheVenom
Net even gespiekt en een stuurwiel met hout inleg gevonden. Helaas niet mijn ding ik wil er 1 met carbon :(Goed kijken. ;) Dit stuur is niet hetzelfde als degene in je Calibra. Deze horen in de Vectra B en Omega B. Je ziet het goed aan de ruimte tussen de twee onderste spaken en bij de horizontale spaken is je duim voorgevormd.
origineel gepost door 2slow
Heb dus al een knijper geprobeerd en een stuk plastic bubbel folie. Maar dat wil dus niet. Het moet niet verder uit elkaar opgevuld worden, maar juist strakker naar elkaar toe.De oorzaak is denk ik dat de strip/ profiel iets te los zit. Heb de ander kant (passagierskant) niet bekeken trouwens.
Een knijper is te hard en bubbel folie is veel te zwak. Het rubber dempt het ‘klapperen’ van de strip en zal deze bijna niet verder naar buiten drukken. Ik ben het wel met je eens dat de oorzaak is dat hij te los zit en het dus het mooiste is als je dit weer strakker krijgt. Maar dan moet je toch echt aan lassen gaan denken o.i.d. In dat geval moet je toch alles uit je deur gaan slopen en zie je veel beter hoe het in elkaar zit…
Men neemt een oude fietsband en knipt daar een stuk rubber uit. Vouw dit één keer dubbel en klem dit onder de strip. Het is handig als je met twee man bent. Eentje om de strip iets open te drukken zodat de ander het rubber d’r onder kan schuiven. Als je de strip weer los laat zou het rubber moeten blijven klemmen. Eventueel kun je d’r nog een stukje tape overheen plakken.
Ik ben er alleen nog niet achter wat de oorzaak van de rammel kan zijn. Ik denk namelijk dat die strip gewoon gelast is.
Mijn 2 liter schuim pas precies in een van de twee holle ruimtes achterin de kofferbak. Ligt nooit in de weg. Ik heb nagedacht om hem voorin te plaatsen, maar dan ligt hij soms in de weg, wordt het levensgevaarlijk bij een botsing en mocht je auto vlam vatten terwijl jij d’r niet in zit kan het zelfs gevaarlijk worden om hem te pakken. Brand onstaat niet alleen vaak in de motorruimte, maar ook vaak onder het dashbord.
Voorheen had ik het zo geschakeld dat de radio inderdaad vanaf stand 0, dus altijd, aan mocht.
Maar ik heb d’r ’n nieuwe radio ingezet en vind het nu fijn om elke keer als ik het contact uit zet een paar piepjes te horen zodat ik het frontje niet vergeet mee te nemen. ;)Ik kan me helemaal vinden in het verhaal van calibra-power. Welke maatschappij heb je nu gevonden dan?
Taxatierapporten zijn leuk, maar je moet maar geluk hebben met de taxateur die je toekomstige schade komt taxeren. Hij hoeft jouw eigen taxatierapport niet te gebruiken (bij de maatschappijen die ik tot nu toe gesproken heb)…
Waar vind in een adres voor het verzinken? Geen idee in welke sector ik zoiets moet zoeken.
Aan aluminium had ik nog niet gedacht. Dat is een goed alternatief mocht er niks anders uitkomen. :thumbup
origineel gepost door angel-2000
fabrieksalarm stelt niks voor.
Dinsdag nacht is mijn calibra turbo voor de deur gestolen met het fabrrieksalarm erop en dus geforceerd zodat dat ook uit was.Balen! :o
De auto wel in één geheel teruggevonden?Volgens mij heeft een fabrieksalarm geen eigen accu, waardoor het loskoppelen van de accu voldoende is. Het voordeel van een fabrieksalarm zijn de vier ultrasone sensoren die mooi weggewerkt zitten boven de b-stijlen, aftermarket zijn het er vaak maar twee.
Pakkans is inderdaad klein. Je moet vooral oppassen voor camera’s. Ze gebruiken bijvoorbeeld camera’s van parkeergarages in het centrum en sturen je de boete gewoon na.
Een ritje langs het centrum zal je niet gauw een boete opleveren. Maar voor 12,50 ben je d’r voor altijd vanaf. Dat is een schijntje met de huidige benzineprijzen… ;)
Goed nieuws. :thumbup Ik ben benieuwd naar de uitslag van de taxatie. Succes in ieder geval!
Die Magic Camber bouten klinken interessant! Ik heb wel wat meer info gevonden, maar begrijp het nog niet helemaal.
In de plaats van welke bouten monteer je dit nu precies?
Waar woon jij ergens otdh?
Je mistlichten voor zouden volgens het boekje op 13 moeten zitten…
Op zekering 22 zitten je boordcomputer en je achteruitrijlichten. Dus ik zou het bij je achteruitrijlichten zoeken.
Mijn Calibra heeft ook geen zekering op plek 26 zitten. In het boekje staat er ook niks bij 26 en in de kap van de kast staat het plaatje van een elektrisch raam. Maar allebei mijn ramen werken elektrisch zonder dat daar een zekering zit. ;)
Ik denk dat je het verkeerde nummer hebt of er is al eens met je zekeringkast gerommeld en dan heb je waarschijnlijk een groter probleem…
Alle uitlijnbedrijven die ik tot nu toe heb gehad hadden maar twee opties. De waarden voor de c25xe en de waarden voor alle andere uitvoeringen. Dus geen speciale voor de 4WD.
Vandaag nog bij een zaak geweest maar hij had niks aan andere waarden omdat hij aangaf de wielvlucht voor niet te kunnen stellen bij de Calibra.
Na lang denken had hij wel een alternatief gevonden. In de draagarm zitten 3 popnagels voor de bevestiging van de fuseekogel. Deze gaten zou ik kunnen uitfrezen tot sleuven, zodat de kogel daarna wat naar binnen kan worden geplaatst.Hij wilde het alleen niet zelf uitvoeren omdat het dan niet meer origineel was… Maar tot nu toe de enige optie. Ga eerst nog een laatste poging wagen bij een andere zaak.
PS. @yzf1kr: Het is de binnenkant die slijt.
27 maart 2010 om 17:11 In reactie op: HELP! dakraam sluit niet volledig meer!en staat buiten #17596744Ik ben benieuwd of je nog een foto hebt kunnen maken, want op het moment ben ik met mijn eigen hemel bezig.
In het Calibra gedeelte hadden we laatst ongeveer dezelfde discussie. De link.
Zolang het geen oldtimer is lukt het je volgens mij niet. Ik ken in ieder geval geen verzekering die het ondersteund. Ik heb er wel eens over gesproken met maatschappijen en verzekeringsagenten en een taxatie zal je wel helpen om meer uitbetaald te krijgen dan de dagwaarde. Je moet de taxateur van de verzekeringsmaatschappij in geval van schade overtuigen van de hogere waarde. Een recent taxatierapport en gedetailleerde foto’s helpen hierbij, maar geven je geen garantie.
Die kip is niet strafbaar als je het mij vraagt. Zo’n zwaailichtbalk op het dak lijkt me pas gevaarlijk. :jerry
origineel gepost door mayhem
terughangen!!! en rap.ik heb ze gister vast gereden. is een smalle straat met een inrijverbod vanaf de zijde waar hun inreden. ik gas bij gegeven zodat we er halfverwege samen inzaten :P
krijg je wel een verwarde blik van die eppo, maar hij ken me kloten kussen. zolang z’n lampjes en z’n geluidje niet aanstaan is ie gewoon een auto die zich aan de regels dient te houden.
Ik heb ze ook meer dan eens klem gereden en gedwarsboomd en nooit meer gekregen dan een preek of boze blik. Maar je kunt ze dus niks maken. Ze mogen naar eigen inzicht verkeersregels overtreden als zij daar noodzaak in zien. En probeer maar eens te bewijzen dat ze dat onterecht deden. Hoewel het voor iedereen duidelijk is, heb je weinig om op te staan. Jouw woord tegen het zijne, dan weet ik wel wie d’r wint.
Dan begreep ik je verkeerd. Er zit inderdaad geen lampje in de knop zelf.
Jammer van je airco, maar die 4 maanden zullen waarschijnlijk de oorzaak zijn. Misschien had je het kunnen voorkomen door de vloeistof voor de airco eruit te laten lopen.
Er zit verlichting in het blok. Je ziet het inderdaad niet aan de buitenkant en ik heb het blok ook nooit uit elkaar gehaald. Maar hieronder staat wel het bewijs. ;)

Gebruik je de airo wekelijks? Anders drogen de keerringen in de pomp uit en gaat deze lekken.
origineel gepost door MantaTeamTwello
JE BETAALD IMMERS EEN DUURDERE PREMI OMDAT JE AUTO EEN BEPAALDE WAARDE HEEFT…Bij de verzekeringsagenten en maatschappijen die ik heb gesproken maakt een taxatie geen bal uit voor je premie. Op zich ook logisch als je geen all-risk hebt. Ik heb ook wel eens de dagwaarde bij de verzekering laten aanpassen, maar ook dit heeft geen invloed op je premie of het bedrag bij schade.
Voor zover ik begrepen heb heeft een taxateur altijd het laatste woord en heb jij met een taxatierapport niks om op te staan. Ik geloof wel dat het helpt en raad het ook zeker aan, maar wil alleen maar waarschuwen dat het geen garanties geeft.
Mocht jij verzekeringsmaatschappijen kennen die wel een taxatierapport gegarandeerd erkennen, hoor ik het graag. In dat geval ga ik snel van maatschappij veranderen. Ik kan me wel voorstellen dat oldtimer verzekeringen altijd met een taxatierapport werken.
Er zit wel een lampje in je draaiknop voor de verlichting. De drie tekentjes boven de knop zijn verlicht en degene die geselecteerd is wordt ook feller dan de andere twee.
Werkt je airco nog wel? Want als je systeem te weinig druk heeft schakelt de airo automatisch niet meer aan.
Bedankt voor de tip otdh. Ik zorg dat ik altijd banden heb zonder draairichting.
Ik ga zaterdag naar Reek, dus misschien kunnen we iets afspreken kadett4x4 (zie U2U)
Ik weet niet goed wat de aandachtspunten zijn. Maar volgens mij gaat loopt het van de simpele gebruikerssporen tot en met het onderhoud.
Ik weet wel dat een taxatie geen garanties geeft. Mocht je schade krijgen, dan komt er altijd een taxateur langs die zich niets hoeft aan te trekken van jouw rapport. Hij kan het als leidraad gebruiken en de meeste zullen dat denk ik ook doen, maar je weet nooit zeker of je ook echt het bedrag krijgt dat de auto ‘waard’ is.
-
AuteurBerichten