Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb ooit bij mijn Kadett GSI ook gordels achterin gemonteerd. Dit was dus een 3-deurs.
Hierbij kon ik achterin verstelbare gordels monteren omdat de bevestingspunten voor de rails aanwezig waren. De kap had precies dezelfde bevestigingspunten. Voorin waren de bevestigingspunten anders en pastte de rails voor verstelbare gordels niet, dus moest ik de originele (niet verstelbare) gordels blijven gebruiken. Hierbij waren de kappen wel op dezelfde manier bevestigd.
Ik weet het dus niet zeker, maar geef je grote kans dat het achterin geen problemen oplevert. Maar het is zeker niet zo dat ieder chassis hetzelfde is.
Wat voor een triest figuur ben je dan… :fy1
Wat betreft afterburner27 zijn verhaal, ik zou er ook niet mee kunnen leven als de politie dit niet voor je wil uitzoeken.
Maar ik heb gehoord dat dit soort beelden soms niet eens wordt bekeken door de politie omdat je de openbare weg niet mag filmen.
Dus zelfs al zou je deze jongen oppakken en voor de rechter brengen, dan kan het waarschijnlijk niet eens als bewijs gebruikt worden.Ik hoop voor je dat je hem ooit nog te pakken krijgt…
Jammer van de schade, weer een Calibra minder. Maar je krijgt er een mooi bedrag voor terug. Daar mag je zeker blij mee zijn. Succes met de afhandeling.
Ik denk dat je op zoek bent naar het nummer i2701401?

Voor je portemonnee is het trouwens beter om er een remlicht bij te nemen.
Bedankt voor de uitleg! :thumbup
Deze week eens inkopen doen. Ik zie alleen dat de strijkkit vaak in blikken van een kilo zit en dat is onnodig veel voor zo’n klein stukje.
In de winter gebruik ik de handrem nooit uit voorzorg. Maar er is wel een nadeel aan het in de versnelling zetten.
Bij een autobrand wil de auto zichzelf nog wel eens starten door kortsluiting. Gebeurde vorig weekend in de straat van een collega van me. Een brandende auto die gaat rijden wil je niet meemaken! Een uitgebrande auto is één, maar als die dan ook nog tegen huizen of personen terecht komt is nog erger.
De kans is natuurlijk klein dat het gebeurd (een autobrand) maar met de pyromanen van de laatste tijd weet je maar nooit. Dus de rest van het jaar gebruik ik de handrem.
Onder een Vectra Turbo 4×4 zal hij zonder problemen passen aangezien het dezelfde bodem is. Bij alle andere Calibra’s en dus ook Vectra’s zal het niet meteen passen maar alles is passend te maken.
origineel gepost door NEDO
@ Opaul: Wat was de prijs hiervoor en wwelke stand was dat want ik ga aanstaande zaterdag daarnaartoe.
Gr NedoIrmscher heeft een eigen stand in het midden van hal 3. Voor 6 tientjes heb je een set, maar daar kunnen nog verzendkosten bij komen als ze het niet op voorraad hebben.
Ik heb een mooi prijsje in Essen kunnen regelen. Een set van Irmscher levert namelijk 510 Newton en volgens mij hoeven ze zeker niet meer dan 16 kilo extra omhoog te trekken…
Die sticker is alleen in bepaalde gebieden (steden) verplicht. Net als sommige vrachtwagens in Nederland ook niet in mileugebieden mogen komen die vaak in binnensteden liggen. Je kunt er wel heen zonder sticker, maar waarom zou je er geen kopen voor 12,50? Zijn altijd geldig en dan hoef je nooit na te denken als je naar Duitsland gaat.
Een paar jaar geleden hoorde ik een klant bij de ANWB zeggen dat ze bijvoorbeeld camera’s hebben staan bij parkeergarages in binnensteden en als je niet de juiste sticker hebt krijg je de bekeuring automatisch thuisgestuurd. Was een duur parkeerplekje voor hem…Deze nieuwe regel kan je veel meer geld gaan kosten:
Voor degene met zomerbanden dus hopen dat de sneeuw en ijzel nog een weekje weg blijven in Duitsland.
Ik snap hem black champion, was zelf niet wakker. :sleeping
Het wordt een setje Falken ZIEX ZE-912 banden. Bedankt voor alle adviezen. :thumbup
origineel gepost door black champion
kies dan gewoon een kwaliteits bandfalken
kuhmo
good year
dunlop
etc.Waarom is Pirelli geen kwaliteitsband dan? Ik heb twee complete sets versleten en heb weinig te klagen.
Ik lees positieve verhalen over Falken, maar twijfel alleen vanwege de lage prijs. Bij Pirelli betaal ik vast ook voor de naam, maar toch.Bedankt Njoy_Corsa! Aan dit soort informatie heb ik veel. :wors
Ik kies dan in ieder geval niet voor bredere banden. Waarschijnlijk dezelfde maat maar ander merk.
Deze auto is geen duizenden euro’s waard. Het interieur vind ik persoonlijk niks en jammer van het halve spuitwerk. Maar de buitenkant en met name de spoilerkit vind ik niet zo verkeerd voor een Calibra. Als je de gemiddelde “tuning” Calibra op Marktplaats ziet is het een mooie. Heeft z’n originele spiegels nog, geen ‘oversized’ luchthappers en een DTM look die ik wel kan waarderen.
Maar zelf hou ik het liever origineel. :)
Ik ben benieuwd! :thumbup
Ik vind hoe mooi het is niet de belangrijkste factor. Ik vind wegligging het belangrijkste. Daarnaast vind ik (zwarte strepen op) de velgrand meer bepalend voor de mooiheid dan de bolling van de band. Dus wat dat betreft zou ik liever voor 215 gaan. Helaas wordt dat lastig i.v.m. de afwijking in hoogte die ik dan krijg.
Toevallig vond ik banden die nadrukkelijk een velgrandbescherming hebben, al schijnen alle banden dat te hebben in meer of mindere mate… :wtf
Falken FK-452 205/40 ZR17 banden, zijn deze wat betreft kwaliteit vergelijkbaar met mijn huidige Pirelli P Zero Nero 205/40 ZR17 banden?
Misschien is het zo duidelijker?
kilogram = 1000 gram (afkorting kg)
kilometer = 1000 meter (afkorting km)
kilocalorie = 1000 calorieën (afkorting kcal)
kiloeuro = 1000 euro (afkorting k€)De ‘k’ staat dus voor 1000 in z’n algemeenheid. Ik denk niet dat k€ een officiële afkorting is, maar als je d’r over nadenkt klopt deze wel.
De uitleg van Heytse klopt inderdaad.
kilogram = 1000 gram
kilometer = 1000 meterIk trap af met mijn eigen dempers:
Stabilus
90346469 0512
5709BY 0430N 317/95 D 09Het 90- nummer is natuurlijk het onderdeelnummer van GM
0430N betekent 430 Newton aan krachtDus ik ben benieuwd naar jullie dempers om te zien of er verschil is gemaakt met dempers voor een achterklep met spoiler.
Ik snap dat 215/50 niet gaat werken want dan is m’n band veel te hoog. Nu rij ik met een hoogte van (205 x 40% =) 82 mm. Ga ik naar 215/35 wordt het 75,25 mm en bij 215/40 wordt het 86 mm. Aangezien ik vóór een verlaging van 60 mm heb durf ik een hogere band niet aan, dus zou het eventueel 215/35 worden. Maar ik zie inderdaad dat die maat veel lastiger te krijgen is.
Waar vind ik banden met zo’n velgbeschermende zijwand? Ik vroeg er laatst om bij de Euromaster en toen kreeg ik te horen dat alle banden zo’n rand hebben. Ik rij nu met Pirelli banden en hoop dat er dus kwaliteitsmerken zijn met zulke speciale banden.
Kan iemand met een originele spoiler kijken wat voor veren er bij hem gemonteerd zitten (nummers)?
Voor 700 euro mag je bij mij een tweede setje OPC velgen ophalen. :vertag
Deze zijn als nieuw, geen enkele schade en kaarsrecht (zijn al eens opgefrist). Kun je deze blijven gebruiken voor het parkeren tegen de stoep. ;)
Zonder gekheid, ik vind 700 euro erg veel voor het oplappen van velgen, maar ben geen expert.origineel gepost door Dominic
had t ooit geprobeert maar snapte niet hoe ik dan die moer los kreeg van de ntenne?Ik verwacht dat het bij alle Opels hetzelfde zit en dat betekent dat je de moer los draait met een steeksleutel (zoals altijd). Een ringsleutel of dop is namelijk moeilijk omdat de kabel in het middel van de moer zit. Met een platte steeksleutel moet je volgens mij tussen de twee lagen van de dakconstructie kunnen…
Dat is wel de moeite waard. Waar haal je zo’n setje vandaan? Bij de dealer of een algemene automaterialenzaak?
Als er meer tips zijn, hoor ik het graag! Het gaat trouwens om een Calibra Turbo.
Daar zou ik niet vanuit gaan. Kijk maar eens naar de airbag in een Omega B of Vectra B, die is veel groter dan de airbag in een Calibra of Tigra. Maar als je graag een Irmscher stuur wil kun je beter deze nemen: linkje
-
AuteurBerichten