Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gewoon naar een andere dealer gaan. Ik geloof er niks van dat ze deze olie niet meer leveren. Het is al wel twee jaar geleden dat ik voor het laatst deze olie heb besteld bij de dealer, maar ik weet wel dat de nummers wel eens wijzigen. Dus ik kan wel een paar nummers opzoeken van de factuur, maar ze kunnen beter even in het systeem zoeken.
@2slow wrote:
Jouw stuur heeft dan geen uitsteken de profielen aan de zijkant of wel? En is alleen aan de bovenkant carbon toch? Wel erg zeldzaam trouwens.
Klopt. Alleen de bovenkant heeft carbon en de rest is leer en de vorm is hetzelfde als het originele stuur. Ik vind de uitstekende delen bij het stuur wat je laat zien niet mooi. Maar ik kan me voorstellen dat het juist wel fijn in de hand ligt.
Het is zeker een mooi stuur, maar ik vind hem toch minder mooi dan de originele variant. Is deze ook niet een maatje groter? Als je echt een ander stuurtje wil, zou ik wel deze pakken omdat het toch origineel Opel blijft. Zelf heb ik het Calibra/Vectra A stuur van Irmscher met de carbon inleg, dus ik ben nogal verwend.
Kun je zomaar de nieuwere airbag op je Calibra aansluiten? Want dat zou ik wel eerst uitzoeken.
Ik snap jullie verontwaardiging. Ik heb zelf ook wel eens een bekeuring gekregen omdat ik geen parkeerschijf gebruikte want ik was me daar niet bewust van. Was een duur half uurtje bij de kapper. In eerste instantie heb ik ook meteen bezwaar aangetekend maar dit werd natuurlijk afgewezen.
Zeker in het geval van iquick snap ik dat je de bekeuring onterecht vind en ik gun hem je vader ook echt niet. Maar regels zijn regels en in beide gevallen hebben jullie de daar geldende regels overtreden en ben je dus terecht gestraft. Zeker een OvJ zal denk ik niks doen met jullie bezwaar omdat het woord van een ambtenaar meer waard is dan het woord van een burger. Als je de parkeerwachter had kunnen vinden had die het misschien wel begrepen omdat hij ook meteen kan zien dat het geen opzet was.
Dit valt me toch tegen van jullie automobilisten! :thumbdown
Bijna overal waar je 30 km/h mag gaat het om ZONES. Je rijdt een zone in waar je slechts 30 km/h uur mag en die maximumsnelheid geldt todat je weer een bord tegenkomt waarop staat dat deze 30 km/h zone voorbij is. Het zou wat worden als de gemeente op elke straathoek in een woonwijk waar je 30 mag een snelheidsbord moet neerzetten…
Voor het bewijsmateriaal heb ik maps.google even gebruikt:
http://g.co/maps/u5jvy9 februari 2012 om 14:05 In reactie op: Ritje naar Weener, Eindingd in een Drama die ANWB heet!! #17970253@iquick wrote:
Belde hun een keer op omdat mijn dynamo ooit stuk was, zal je nog wel herinneren denk ik. Moest 200 euro betalen in een jaar voor pech hulp, waarom weet ik niet.
Als de inschrijving van een nieuw lid gebeurt op het moment van pech, wordt er altijd een Wegenwacht Nederland Service met Woonplaats Service met Vervangende Auto Service uitgeschreven. Naast de pakketprijs betaalt u verhoogd inschrijfgeld.
Stukje komt van de ANWB website en het lijkt me logisch dat je extra betaald. Anders zou niemand meer lid blijven.
Ik heb zelf alleen maar goede ervaringen met de ANWB. Nooit langer dan een uur hoeven wachten, maar dat was altijd in Nederland. Ik hoor wel meer slechte verhalen over de ANWB bij pech in het buitenland…
@kadettsr wrote:
Deze heeft mijn vader gekocht, omdat de vectra a2 1.8i niet voldoende vermogen heeft voor paardentrailer.
Opel Vectra B 2.0 16v (x20xev) sport uit 2000
Die heb ik zien staan op de website. Heb hem even opgezocht maar hij had wel een paar kleine dingetjes:
Motormanagement lampje brandt, flinke deuk links achter, schaafplek rechts voor.
Wordt allemaal weer hersteld neem ik aan?
@HardcoreHell wrote:
@ Opaul
ik heb eens gehoord dat het een hels karwei is om de kappen er heelhuids vanaf te krijgen.
Of dit echt zo is weet ik niet.
Het probleem zit bij mij in het scharnier gedeelte, waar je de spiegel inklapt.
Daar zit een ijzeren staafje niet op zn plek, daardoor zit het allemaal niet lekker.Het is niet even los klikken, je moet wel de hele spiegel demonteren. Maar ik vond het wel meevallen. Als je toch een nieuwe koopt is het niet erg als er nog iets stuk gaat bij de oude en kun je gewoon wat proberen. Ik heb het zelf een aantal jaar geleden gedaan, dus kan je nu geen tips meer geven. Volgens mij moet je ook het scharnier los tikken.
Ik zou ervoor kiezen om je eigen delen opnieuw te spuiten. Met eventueel een tweedehands bumper als deze teveel beschadigd is. Want voor 400 euro heb je onderdelen waarvan de blanke lak ook kan loslaten over een paar jaar. Spuit je alles opnieuw heb je d’r zeker geen omkijken naar plus dat het zeker mooier is.
De kappen van je spiegels kun je losmaken dus je moet geen spiegels in kleur gaan zoeken. Voor 7,50 plus eventuele verzendkosten heb je dat probleem al opgelost:
http://link.marktplaats.nl/526242856Prijzen hangen ook heel erg van de staat af. Bij bumpers mist er nog wel eens een bevestigingsoog of zitten d’r krassen op. En een voorbumper en motorkap hebben al snel steenslag waarbij de laatste ook nog kan roesten. De prijzen die je hier noemt vind ik horen bij 100% schadevrije delen.
Maar je hebt nogal wat onderdelen nodig. Je kunt ook overwegen alles voor een prikkie van de sloop te halen en dan te laten spuiten. Dan is het 100% netjes en ben je maar iets meer kwijt dan 400 euro.
Daarnaast denk ik dat je nog wel wat kunt onderhandelen. Er worden nog best veel Calibra’s gesloopt dus het aanbod is redelijk. Maar je merkt wel dat het aanbod kleiner begint te worden.
Edit: Wat is er met je eigen onderdelen gebeurd? Voor 400 euro kun je die toch opnieuw laten spuiten?
1 februari 2012 om 21:54 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17472082Nostalgie! :thumb
Zijn de nummers van alle onderdelen nog up-to-date? Merk bij bijvoorbeeld olie dat de nummers wel eens veranderen. Maar misschien dat die voor de echte onderdelen niet zo is?
@OscaR-16v wrote:
net zoals op een stoel gaan zitten waar iemand net van af komt. die nog helemaal warm is
Jouw voorbeeld vind ik zelf ook niet prettig, maar je moet hem pas aanzetten als je zelf op de (koude) stoel bent gaan zitten, dan heb je dat gevoel niet.
In de Calibra heb je niet meerdere standen, alleen vol aan. Dus na een minuut of twee vind ik het wel genoeg en laat ik hem weer uitstaan. Daarna houd je eigen lichaam de stoel wel warm. Dus alleen als het ’s winters echt koud is gebruik ik hem en dan is het wel relax.Genoeg bevestiging dat het geen probleem is lijkt me. Maar ik zou de slang bij de pomp los maken en eventueel een nieuw slangetje d’r op zetten dat onder de auto uit komt. Of je knipt de oude slang door en legt hem richting de onderkant.
Want wat arjontje zegt, als je hem per ongeluk gebruikt kun je vervelende situaties krijgen. En je vergeet het gegarandeerd te zeggen als je de auto ooit verkoopt of uitleent.De belangrijkste dingen heb je wel op je lijstje staan. Maar als de 4×4 een jaar stil heeft gestaan en je bent toch bezig, zou ik de drukbol ook mee pakken. Deze dient, bij normaal gebruik, elke 4 jaar of na 60.000 km vervangen te worden. Let ook op dat je geen gebruik maakt van een drukbol met witte rand. Dit is de originele versie en die schijnen niet goed te zijn.
Rovers, maak je niet zo druk. Vroeger maakte ik me ook druk om bumperklevers en gebruikte m’n remmen. Maar nu doe ik d’r geen moeite meer voor. Ze snappen je toch niet. Als ik zin heb doe ik het spelletje mee en blijf ik aan z’n voorbumper hangen door 110 links naast vrachtwagens te rijden en vol gas op de rechterbaan. Ze komen d’r nooit langs. Na een paar keer geven ze altijd op en houden wel afstand, maar volgens mij alleen omdat ze erkennen dat hun auto niet snel genoeg is.
Wat een discussie over het ritsen. Ik kan het niet laten om jullie op de gulden middenweg te wijzen.
Ja, het is verstandig om de linkerbaan tot het einde te gebruiken zodat er meer auto’s op dezelfde weg passen en het risten vloeiend gebeurd. Dan hoeft elke auto ook maar voor één auto ruimte te maken.
Nee, dit hoef je niet met een hoge snelheid te doen.Als je met een klein snelheidsverschil inhaalt gaan de mensen op de rechterbaan zich niet zo ergeren en kun je toch lekker doorrijden en een paar auto’s extra inhalen. Daarnaast kun je ook lachen om de opgefokte bestuurder achter je die graag 100 wil blijven rijden.
@Oenatje wrote:
wat kost ie?
Staat voor €3250,- op zijn website. Valt me nog mee gezien Opelkees €5000,- vroeg met deze GSI wielen.
Dat is vrij simpel. Ik stuur je wel een PM met de oplossing. Je hoeft niet eens de draden aan te passen, met een paperclip lukt het je al.
12 september 2011 om 16:24 In reactie op: corsa 2.0 16V een zwarte gespot op wegmisbruikers… #17917169@kaneelschep wrote:
Maar die motorrijder hee… Wat een Mafkees! Oh mag je daar niet rijden?? Reed ik te hard? Wat deed ik daar inhalen?
Hoe kan je nou niet zien dat er een typische smeris bak achter je aan dendert die continu met zn allen naar je zitten te loeren en de hele tijd met knopjes bezig zijn voor metingen enzo….Motoren hebben geen (breedbeeld)binnenspiegel waardoor het zicht recht naar achter veel minder is dan bij een auto. Het boeit ook niet wat mensen in de auto achter je aan het doen zijn, dus snap wel dat hij dat niet zag. Hij had wel kunnen zien dat een auto hem volgt.
Maar het was gewoon een domme gast. Ik denk dat hij het nog meende ook en de verkeersregels totaal niet kent. Geen motor waard die gast! Alhoewel hij in een auto gevaarlijker is voor zijn medemens…10 september 2011 om 08:52 In reactie op: Paar vragen over het plaatsen van grotere injectoren #17915648Bedankt voor alle reacties! Ik ga toch geen 470ccm plaatsen, maar iets meer in de buurt van de originele 304cm, namelijk 330ccm. Wel nieuw spul en dan kan hij voor nu weer rijden. En hoef ik me geen zorgen te maken over een nieuwe chip. Dat komt over een tijdje wel. Als ik ooit met echt hoger vermogen wil rijden kan de brandstofdruk altijd nog omhoog.
Ik zal de oude injectoren eens in zo’n badje leggen. M’n broertje heeft zoiets staan. Maar ik verwacht niet dat het veel helpt. Weet trouwens ook niet wat de beste manier is om ze daarna te testen…
10 september 2011 om 08:47 In reactie op: Paar vragen over het plaatsen van grotere injectoren #17915647@nvt_opel wrote:
deze heb ik gehaal d bij vmax voor 180 en dacht dat eds die ook verkoopt voor die prijs
Op de website van Vmax staan hele andere prijzen: http://www.vmax-performance.de/shop/index.php?cat=c1266_Einspritzduesen.html
Misschien hanteren ze andere prijzen als je bij ze langs gaat…8 september 2011 om 06:40 In reactie op: Paar vragen over het plaatsen van grotere injectoren #17915641@DdV wrote:
wel even oppassen met software in je ecu als je VEEEL groter gaat dan standaard.
Of je moet +/- 30% groter gaan vanwege overstap benzine –> e85Waarvoor moet je dan precies oppassen? Is het niet verstanding om 50% groter te gaan rijden al pas je de software aan? De overstap naar E85 wil ik in ieder geval niet maken.
6 september 2011 om 13:25 In reactie op: Paar vragen over het plaatsen van grotere injectoren #17915638Bedankt voor de tip!
Zo te zien hoef ik dus geen moeite te nemen om ze bij de dealer te bestellen. MTech beweert dat ze daar meer dan 2x zo duur zijn… De prijs van MTech vind ik netjes aangezien het ultrasoon reinigen bijna net zo duur zou uitvallen. Wel grappig dat de 470ccm versie veel goedkoper is dan de 350ccm versie. Is groter altijd beter? Kan me voorstellen dat het ook overkill kan zijn zeker aangezien op dit moment bijna al het andere in het blok origineel is.
Ik zit alleen nog met het logistieke probleem. De auto staat bij de dealer en ik weet dus niet wat het beste is om te doen aangezien de dealer de computer niet kan/wil aanpassen wat betreft de grotere injectoren. Want volgens mij is het origineel 304ccm en dat is nogal een groot verschil met 470ccm.
@vectra2000driver wrote:
Standard price is 200€
I usualy give first 2 pcs to new country for special price 150€ like a advertisement.
This price will by also for you, because you are first from Nederland.
If you are interested BC can be translated to Duch.
Ik heb wel interesse in zo’n ding. Ik kan me voorstellen dat er hier meer mensen met interesse zijn. Misschien kunnen we voor meer personen zo’n korting regelen. Eerste groupbuy van Nederland. ;)
Ben trouwens wel benieuwd of je zelf ook nog de software kan aanpassen. Bijvoorbeeld als er een update is, maar ook mocht je zelf een beetje kunnen programmeren. Sowieso is het helemaal top als je zo’n ding in het Nederlands kan krijgen.
Schittered project! Er wordt hier mooi werk geleverd. :wors
Ik vraag me alleen af of die katalysator niet te klein is. De buitendiameter van dat ding is bijna gelijk aan de nieuwe pijpen. Knijpt hij dan niet teveel? Hij is waarschijnlijk gemaakt voor een 63mm systeem…?
Keep up the good work (and posting of pictures)! :thumbup
-
AuteurBerichten