Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Een jaar? :o Bij Irmscher neem ik aan… Een flinke prijs en dan ook nog een wachtlijst, absurd.
Ik denk dat het wel een echte advertentie is. Begrijpelijk dat degene geen zin heeft om al die mensen terug te gaan mailen. Ik heb zelf ook wel eens iets op Marktplaats gezet dat vrij zeldzaam bleek te zijn (in die staat). Je wordt echt niet vrolijk van tientallen mailtjes (in 1 dag!) met ongeveer dezelfde inhoud. Dan is het gewoon iemand ‘prikken’. Ik heb toen uit beleefdheid 30 mailtjes terug gestuurd, maar ik snap best dat niet iedereen zich daartoe kan verzetten.
We zien vanzelf wel of hij op een andere naam komt te staan…
Waarom is een ‘fullsize’ reservewiel zoveel beter dan een thuiskommertje? Allebei zullen ze hoogstwaarschijnlijk een andere omtrek hebben t.o.v. de overige wielen zodat je sowieso je 4×4 moet uitzetten.
Hier de introducties in Engeland, maar deze zullen niet heel veel verschillen t.o.v. Nederland. Dus inderdaad vanaf eind ’93 standaard en vanaf eind ’92 optioneel.
12 januari 2009 om 17:52 In reactie op: Calibra kofferbak licht blijft branden , hoe te verhelpen ? #17461609Let er even op dat mogelijk de schakelaar onder je motorkap je kofferbaklampje laat branden! :vertag
Dit is bij mij ook het geval en toen had ik voor niets de schakelaar van de kofferbak gedemonteerd.origineel gepost door Falco
bedankt voor de tips in ieder gevalik moet ook wel zeggen: 1 maal wou ik nog eens proberen om de verwarming op de zetten (op de snelweg) en toen werkte het opeens wel. Ik blij natuurlijk, tot ik even ging tanken. Na het tanken startte ik en opeens deed de verwarming het weer niet meer, heb nadien nog vaak geprobeerd maar tevergeefs. Is idd misschien een teken dat het aan een kabelbreuk ligt? En dat toen toevallig de kabel even raakte tot ik uitstapte…
Klinkt inderdaad als een contactprobleem wat waarschijnlijk dus door een kabelbreuk komt.
Het komt bij de Calibra vaak voor dat de kabel gebroken is bij het scharnierpunt van je stoel. Controleer daar eens of je kabel nog wel heel is. Bij de garage hebben ze waarschijnlijk de stekker gemeten en die zit dus nog voor de breuk. Het kan natuurlijk ook zijn dat je matjes zijn doorgebrand, maar vaak is de kabel gebroken. Dan is het een kwestie van aan elkaar zetten en je hebt weer verwarmde stoelen.
Vaak wordt er gezegd dat als je de krassen niet kunt voelen, ze nog weg te polijsten zijn. Kun je de krassen wel voelen, dan vrees ik het ergste… :thumbdown
Het makkelijkste is het bij ‘Heineken’ te halen. Als hij het nog heeft liggen kan hij het ook makkelijk in een envelop sturen, kost bijna niks.
En normaal haal je zoiets anders van de sloop. Maar helaas zit dit alleen op de latere modellen, dus zal lastig te vinden zijn op een sloop. Zelf maken kan best, maak een paar sluiven in een plaatje en dan blijft het wel op z’n plaats achter het rooster.Zulke details maken een auto af! :thumbup
Je hebt een plastic plaatje nodig dat achter het rooster past en dan kun je het logo met schroeven vanaf de achterkant vast schroeven.
De tip voor onderhoud is een stofzuiger! Erg effectief, snel en gemakkelijk. :jerry
Voor leer gebruik ik een cleaner/conditioner van Meguiar’s. Heel erg goed spul is dat, alleen iets prijziger dan de gewone merken. Bij leer moet je een cleaner hebben (voor het reinigen) en een conditioner (voor de soepelheid en bescherming). Soms zijn de twee gecombineerd in één, maar je hebt het wel allebei nodig!
Ik weet niet wat de actuele wachttijden zijn, maar ze zullen niet lang zijn. GM sluit namelijk alle Europese fabrieken van 20 tot 31 oktober. Dit is omdat de vraag dus veel lager is dan het aanbod en er dus teveel auto’s klaar staan. De Insignia is hier trouwens een uitzondering op.
Wat vinden jullie “low budget” dan? Wij zijn niet zo lang geleden ook in Antwerpen geweest en er zijn genoeg goede hotels voor een lage prijs (30 euro p.p.p.n.).
Reageer anders via u2u, dan geef ik een website met hotels, want wil het topic niet vervuilen. Zelf kan ik helaas niet mee, wel een erg leuk initiatief en voor mij redelijk dichtbij huis!
Eindelijk heb ik de olie via de dealer geregeld.
Is de ontluchtingsslag degene die naar linksboven loopt op de onderstaande foto?

Bedankt voor alle reacties!
Wim-v6, ik heb je tips meegenomen in de eerste post. :thumbup
Ik had originele olie besteld bij MTech maar daarbij is een foutje gemaakt. Helaas moet het nu wachten tot na de vakantie maar ergens in augustus moet ik er wel aan toekomen en zal ik de olie gewoon bij de dealer bestellen.
Overigens kan ik die ontluchtingsslang nog niet vinden. Zit de drukbol ook aangesloten op de tussenbak? Want anders heb ik verkeerd gezocht. :cool:
Bedankt, dat moet wel lukken dan. :thumbup
Binnenkort olie aanschaffen en ook eens proberen.
Heeft iemand misschien foto’s van de ontluchtingsslang en waar kan de oude olie uit de bak? Ben (nog) een beetje een leek op dit gebied dus verdere (praktische) tips zijn ook welkom. :thumbup (Gaat trouwens om een Calibra)
Gisteravond 18 juni een blauwe Calibra gespot op de Spoorlaan in Tilburg. Kenteken was DG-..-11
Had heel erg brute achterlichten. Het leken normale achterlichten, maar er waren LED’s in vierkantjes ingebouwd en er was zelfs een derde remlicht ingebouwd dat over de hele breedte liep, dus ook boven de kentekenplaat achter/in de reflectorplaat.Namens Peter (kalett) plaats ik wat foto’s van Kadettjes die hij in het verleden in zijn bezit heeft gehad:





Het is erg jammer! Ook ik had me net als vele anderen verheugd op de rally dit jaar.
Maar de veiligheid van de deelnemers is natuurlijk veel belangrijker dan ons kijkplezier. Ik vind het ook erg sneu voor alle deelnemers die er het hele jaar naar toe leven, er veel tijd en geld insteken en dan nu niet mogen starten.
Volgend jaar beter! Als de sponsoren dan nog mee doen. Vooral de rijders die zelf hun sponsoren hebben geregeld zullen hier de dupe van worden. De fabrieksteams blijven wel rijden.
24 oktober 2007 om 11:00 In reactie op: HELP radio doet het niet en display blijft branden #17363498Ik heb ook wel eens zoiets gehad (was geen originele radio), maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik kortsluiting had gemaakt…
Eerst dacht ik dat hij kapot was, maar toen ik hem helemaal had losgekoppeld en opnieuw aangesloten had deed hij het weer perfect. Dus bij mij leek het een soort beveilingsmode of foutcode.Ik kreeg hem dus ook niet uit en heb toen maar alles losgetrokken, misschien kun je dat ook eens proberen. Voordat je het aansluit even kijken over je nergens kortsluiting hebt.
Leuk filmpje, eigenlijk een soort collage met al die voorbij schuivende foto’s. Alleen gauw wat meer foto’s maken, want ze vallen vaak in herhaling.
-
AuteurBerichten