Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
13 juni 2013 om 19:15 In reactie op: Opel Astra H station achterremmen+ schijven vervangen #18152564
Het terugdraaien is dan nodig omdat er een soort van schroefdraad in de cilinder zit?
Wat kost dat speciale gereedschap stefan?Gewoon met een waterpomp tang en doekje erom naar rechts terugdraaien?
Nee, ze zijn in het wit geleverd. Ik zal zo de accu van de boormachine nog eens proberen. Kan het niet zijn dat door spanningspieken van de dynamo (ofzoiets) de module kapot is gegaan?
Heb ze nog even getest, maar volgens mij zijn de sensoren goed. Kwam er wel achter, dat hij het rare piepen hoofdzakelijk doet (lees 99/100) als ik OF de rem intrap OF de achteruitversnelling inschakel allebei met de motor aan. Dat is raar, want de sensoren zijn met de plus en de min op de cigarettenaansteker aangesloten nu. In zijn vrij doet hij het eigenlijk niet, tenzij ik de rem weer intrap natuurlijk. Iemand een idee? Snap er de ballen niet meer van. Kan het iets zijn met mijn accu of dynamo?
Ik ga ze nog even een keer testen, misschien is er ééntje kapot.
Meestal gaat dat gewoon goed. Ik krijg ook geen melding.
Tevens heb ik het al geprobeerd met de schone 12V van de cigarettenaansteker, zodoende je dan geen last hebt van het Canbus systeem.
Helemaal niemand dan?
@Silver wrote:
@oomens94 wrote:

Mijn spierwitte Astra :)
deze vindt ik echt netjes :thumb
Ja had eerst wieldoppen, maar dat zag er werkelijk niet uit. Dus voor prikkie deze velgen op de kop getikt paar maanden geleden, staat prima zo.
Wel veel problemen gehad in het begin met dat ding. En een station blijft goddelijk he, ook qua ruimte.Om de 60000 kan je aan een andere kop denken bij gas toch? Dan zijn ze aan het einde van hun latijn.
Ik was voor mijn koprevisie alleen € 600,- kwijt. Dat was toen i.c.m. een verbrande klep, arbeid kwam daar nog bij. Koppakking kost geen drol, komen ze toch langs op weg naar de kop. Heb wel een benzinemotor, maar weet niet of dat erg veel uitmaakt. Bij een dealer zal inclusief reviseren en arbeid toch zeker wel aan € 900,- à € 1000,- kunnen denken. Heb ik het wel over een dealer.

Mijn spierwitte Astra :)
Kleppendekselpakking kan je ook zelf. Is zo gebeurd. Pakking kost inderdaad nog geen twee tientjes.
11 april 2013 om 11:09 In reactie op: Astra H rammelt/klappert bij bocht naar rechts en rechtuit #18116935Ik had het ook op m’n Astra H paar maanden geleden. Was stabilisatorstangetje linksvoor. Getik was erna weg. Vooral als je zachtjes een hobbel overging was dat hoorbaar.
Dan zal er dus ergens iets niet goed zitten waardoor die blijft hangen. Neem er dan een foto van en post die even, kunnen we even met je meedenken. Pas wel op waar je smeert! En altijd met kopervet, kan goed tegen de hitte. Niet op het blok smeren of de schijf. Snap je zelf ook wel denk ik, maar toch. Dat blok kan op verschillende manieren blijven hangen en misschien is ie wel gebroken.
Inderdaad, check alles even met het wiel eraf. Dan zie waarschijnlijk wel iets dat blijft hangen o.i.d.
Zal er zo een zijn denk ik http://www.getparts.nl/detail.asp?id=36707″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Het zou prima kunnen rond die km stand. Mochten ze vervangen moeten worden, vraag of ze het oude wervelkleppenblok bewaren. Kan je iig zien dat er een klep vast zit, zodat ze het niet voor niks vervangen. Het duurde trouwens bij mij wel even voordat de dealer het probleem gevonden had. (na uitwisselen bobine, bougies, enzovoorts.)
Eventueel een probleem met je cilinder? Als hij los zit zou je zeggen dat de cilinder niet genoeg kracht meer uitoefent op het blok, waardoor deze rammelt.
Weet dit niet zeker overigens. Remvloeistof enzovoorts in orde?Als het het buitenste blok is, dus wielkant, is het misschien een probleem met dat busje waarover de remklauw glijdt, weet alleen even niet hoe deze precies heet. Als daar een braampje oid op zit?
Iemand anders?
Wat is je kilometerstand?
Bij mijn Astra Z16XEP gaf kwamen vorig jaar dezelfde foutmeldingen naar boven. Echter bleek na uitwisselen dat mijn wervelkleppen kapot waren.
Doordat dit niet was gemeld door de vorige eigenaar, was achteraf dus al langer aan de gang, is er schade in een van mijn cilinderkleppen ontstaan. Kwam door onvolledige verbranding waardoor klep te heet werd. Uiteindelijk was ik € 2500,- verder. Laat er dus even op tijd naar kijken ipv er mee door te rijden. Wervelkleppen was ik ongeveer € 750,- kwijt. Komen vast te zitten. Merk je eigenlijk niks van, behalve dat het lampje brand en er ongezien schade ontstaat. Auto liep bij mij trouwens wel stuk minder prettig dan na de reparatie.Trouwens, dat de auto moet ‘wennen’ heb ik geloof ik nog nooit gehoord? Of het is weg, of er is een ander probleem. Verkeerde bougies zou wel een hele domme fout zijn. Kan natuurlijk wel altijd. Controleer zelf even door ze eruit te draaien. Heb je de oude spullen nog?
Was daar nog speciaal gereedschap voor nodig?
Bedoelde eigenlijk voor het indrukken van de remcilinder? Dacht dat daar iets speciaals voor nodig was i.t.t. de voorkant?
Weet iemand toevallig ook welk gereedschap er nodig is om de achterblokken te vervangen? En of dat heel erg anders is?
since there is no spring to pull the pads away from the disc, the pads always stay in light contact with the rotor (the rubber piston seal and any wobble in the rotor may actually pull the pads a small distance away from the rotor).
De remblokken staan dus altijd in zeer licht contact met de schijven, zodat een snelle response mogelijk is?
Kijk, dat zocht ik nou. Thank you.
Nog gelukt of niet?
Maak als het niet lukt even een paar foto’s van binnen. Kunnen we het misschien aanwijzen.
-
AuteurBerichten