Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mijn wervelkleppenblok kwam op ruim 800 euro alles inclusief.
Vervolgens vlakken cilinderkop, kleppen vervangen (niet allemaal), koppakking, alle bijkomende dingen als olie, kvs, enz, enz. op 1550 euro inclusief. Ligt ook aan de arbeid natuurlijk.
Het kan best dat het alleen je wervelkleppenblok is. Hoeft niet persé een cilinderkoprevisie/ kleppen vervangen aan vast te zitten. Ik heb alleen te lang gereden (kwam door vorige eigenaar, wist niets van het probleem), waardoor bij een vastzittende klep in je wervelkleppenblok verkeerde verbranding ontstaat bij flink doortrappen, zodoende kapotte/ scheve kleppen en cilinderdrukverlies.
Mag toch hopen dat je inmiddels wat meer weet?
Gewoon uitleggen dat je die auto weg doet als het te duur gaat worden en uitleggen dat je nu echt een goede diagnose nodig hebt. Misschien een afspraak proberen te maken over diagnoseprijs tegenover reparatieprijs.
Bel ze even met de vraag of de mail gelezen is. Vraag je even naar de werkplaatschef o.i.d.
Heb je al eens contact gezocht met Kooiman? Misschien kan je daar wat dingen uit laten wisselen. Misschien is het iets kleins, daar gaat je auto normaal gesproken niet voor weg.
Ben je inmiddels al wat verder?
Naar mijn mening veel te duur afgaande op de kilometerstand. Denk met zo een stand meer aan 3500 euro.
Dan zal je die moeten hebben, ben ik in de war. Geloof inderdaad dat je gelijk hebt. Vraag het nog even ergens na. Vaak heb je dan wel storingscode P0171.
Hoeveel bar compressie had je in die cilinders? Heb je niet zo’n kaartje gekregen met die druk?
Ik bedoelde dezelfde sensor. Geloof alleen dat deze auto een LMM heeft. Zit klein verschil in. Meet ook de temperatuur van lucht.
Waarschijnlijk zal het iets elektronisch zijn dan. http://www.autototaal.net/werking-luchtmassameter-verschil-map-sensor-luchthoeveelheid.html” onclick=”window.open(this.href);return false; Lees dat maar door. Bel dealer even voor informatie wat je nodig hebt.
Als het je MAP- sensor is (LMM in dit geval?), moet je dan stationair niet veel schommelingen in toerental hebben? Het kan wel met temperatuurmeting te maken hebben (oftewel mate van afkoeling van hittedraad in de sensor) aangezien je na herstarten bij warme motor nergens last meer van hebt. Misschien corrigeert de sensor het warmer worden van de motor niet tijdens rijden, alleen bij herstart/ reset.
Kortom, het kan van alles zijn. Alleen sleutelen en meer onderzoek kan wat uitwijzen, hier kunnen we niet veel meer erover zeggen.
” Ik zag wel de foutcodes P0300, P0301, P0302, P0303, P0304 en P0314 staan.”
Deze had ik ook allemaal. Precies dezelfde codes. P0314 is overslaan van een cilinder; P0300 is willekeurig overslaan cilinder en rest is cilinder 1 t/m 4.
Horen er echt niet in.Bougies en bobine is al gecheckt/ vervangen toch? Check je stekkers nog eens.
Daarnaast kan het een heleboel zijn.Als ik het zo eens bekijk, lijkt het verdomd veel op mijn probleem. Kreeg onder andere overslaan op meerdere cilinders, waaronder p0303, geen communicatie canbus en nog wat bijbehorende shit. De garage van de vorige eigenaar heeft dit onderzocht. Probleem was niet te merken bij koude motor, maar kwam bij warme motor aan de orde. Auto ging dan op 3 cilinders lopen. Monteur gaf aan op lijstje: bougies, bobine, ECU, EGR, wervelkleppenblok (zit in inlaatspruitstuk, zoals ik al eerder zei). Auto is hierna aan mij verkocht.
Uiteindelijk was het dus het wervelkleppenblok en drukverlies in cilinder 3. Weet op dit moment even niet iets om te testen of het in ECU of kleppenblok ligt.Iets in me zegt dat je die wervelkleppen moet laten controleren. Wat is je km- stand nu? Is een bekend probleem bij deze auto’s.
Zijn je bougies wel goed? Omdat je speciale gasbougies hebt laten plaatsen.
Die code gaat vaak gepaard met andere storingen. Lijkt me sterk dat het de enige is. Alle codes wissen en vervolgens opnieuw uitlezen. Ik heb zelf geen uitleesapparaat dus ik kan je helaas niet helpen.
Als die bij een garage staat die niet uit kan lezen, sta je wel bij een hele slechte garage. Tegenwoordig kan elke, vaak ook universele, garage een auto uitlezen.
Zie er misschien toch iets niet goed in de computers/ elektronische circuit.
Voeg je foutcode even toe aan je topictitel; kunnen degene die er meer vanaf weten makkelijker reageren.
Dat is precies één van de redenen waarom in nooit bij Eef en Huub kom, maar je moet natuurlijk altijd opletten. Je hoeft natuurlijk niets te laten repareren bij Kooiman, maar wellicht eens contact opnemen en langsrijden. Doe je verhaal wat er allemaal vervangen is e.d. Hoop voor je dat ze er daar uitkomen.
Kooiman rekent overigens € 85 per uur als ik me niet vergis.
Ja, ik snap je ook helemaal. Dat zou ik in eerste instantie ook altijd doen. Maar dit lijkt op een aardig ingewikkeld probleem, aangezien je al veel hebt uitgesloten op je lijstje. (EGR, lambda, bobine enz.) Enige waar ik aan denk is je computer of je cilinders/ wervelkleppen. Ze hebben ook niet overal een apparaat om drukverlies te meten. Soms moet je je verlies nemen en toch overstappen op andere middelen. (dealer of kennis van forumleden die zich misschien nog gaan melden) Denk maar niet dat ik blij was met mijn reparaties ;)
Eef en Huub ben ik persoonlijk weer niet zo tevreden mee. Zo zie je, dat is altijd per persoon verschillend.
Hoor wel wat je bevindingen worden. Ben benieuwd.
Je hebt gedeeltelijk gelijk.
Ik ben toendertijd door een tekort aan tijd naar de dealer (Kooiman) in Oud- Beijerland gegaan. Ligt vlakbij Rotterdam. Daar ben ik vriendelijk en goed geholpen. Het wervelkleppenblok wat vast zat is vervangen, vervolgens een cilinderkoprevisie en verbrande cilinderkleppen vervangen. Kost je een aardige duit. Daarentegen, ze hebben daar terwijl ik erbij stond een andere bobine erin geschroefd. Dat bleek het niet te zijn; toen is gelijk de oude teruggekomen en die andere het doosje weer in gegaan. Dat is dan weer de service. Ik spreek ook altijd af dat er niets vervangen gaat worden zonder mijn toestemming. Krijg je gewoon een belletje. Vraag vooraf om een gedetailleerde prijsopgave.
Ik weet toevallig dat er daar een monteur werkt die gespecialiseerd is in de Opel Astra’s.Tuurlijk kan je direct naar andere mensen gaan. Echter ben je nu al geld kwijt voor een bobine, bougies en wilde de eerste monteur een nieuw motorblok plaatsen? Dat is hetzelfde als je zegt dat je een linkervoorband hebt die lek is, dus je maar gelijk een nieuwe auto hebt gekocht. (alhoewel een eventuele koprevisie veel geld kost)
Maar, enfin, met garages moet je er altijd bovenop zitten en je juiste conclusies trekken. Ik ben daar fijn geholpen, misschien ervaar jij dat anders. (ik denk van niet, op de prijs misschien na)
Dus ik zou gewoon eens een gesprek aangaan, leg uit dat je er al veel geld aan kwijt bent. Vraag om eventuele suggesties vooraf van de monteurs of de werkplaatsbeheerder, dat kost je meestal niets. Laat je dingen vervangen? Laat de oude onderdelen in je auto leggen. Ik dacht namelijk ook dat ze een beetje te ver gingen met verbrande cilinderkleppen. Maar toen ik een scheve klep in mijn hand had na de reparatie met een cilinderdruk kaartje ernaast, begreep ik toch dat ze het bij het juiste eind hadden.
Uiteindelijk had Kooiman met de ervaring misschien de diagnose al kunnen stellen voor dat geld.
Maar nogmaals, blijf er altijd bij met je eigen hersens en koppel de constateringen van de dealer terug op het Opel Forum. Vaak kunnen leden dan wel weer een beeld geven van of het normaal is of iets achterlijks.Succes ermee!
Welke dealer ga je heen? Zie dat je uit Rotterdam komt.
Draadbreuk kan je zelf wel even doormeten/ goed bekijken denk ik. Is bij uitlezen overslaan het enige bericht?
Dat dacht ik in eerste instantie ook. Misschien dat de computer in het begin iets anders constateert doordat de motor koud is, en vervolgens anders reageert op een warme motor na een herstart. Het motorstoringslampje ging bij mij ook aan en uit op de raarste momenten.
Je bobine is waarschijnlijk goed, die is immers al vervangen. Waarschijnlijk zit het overslaan en inhouden niet in je stekkers en bekabeling.
Klopt de kleppen kunnen gesteld worden met zogenaamde dop stoters .
Waarom zou je de uitlezing niet geloven dan kan het nog van alles zijn:
bobine stuk.
stekker van bobine
bekabeling van stuurapparaat naar bobine.Ik heb wel eens iets voorbij zien komen van kapotte Ecu’s bij overslaan. Kan dat topic alleen niet meer terugvinden.
Ik heb dit probleem ook gehad, echter heb ik een Z16XEP- 2005 op benzine. Misschien een idee een druktest uit te laten voeren van je cilinders?
Bij mij is dit ook gedaan, bleek een doorgebrande klep te zijn. Controleer je wervelkleppenblok ook even. Een vastzittende klep in je wervelkleppenblok kan voor een doorgebrande/ scheve cilinderklep zorgen bij te lang doorrijden. Ik had toevallig ook drukverlies (4/5) in cilinder 3. Misschien heb je in meerdere cilinders drukverlies.
Ik weet echter niet hoe het met gas zit. Vast wel andere leden die hierover nog wat kunnen zeggen.
Ik was 814 euro kwijt vorig jaar voor wervelkleppen. Was bij Opel dealer Kooiman in Oud- Beijerland. Wervelkleppenblok was 411 ex BTW, rest was arbeid (222 ex BTW) en kleine dingetjes. Was inclusief diagnose. Heb hetzelfde motorblok. Brand je motormanagement lampje niet?
Bij mij bleken het overigens uiteindelijk ook nog verbrande kleppen in cilinders te zijn, doordat de vorige eigenaar te lang met kapotte wervelkleppen was doorgereden. Met cilinderkoprevisie kwam ik uiteindelijk op 2500 euro. Dus is het onderzoeken waard.
Probeer even accu los te koppelen als de lampen het nog doen. Melding was erna bij mij weg.
-
AuteurBerichten