Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
10 april 2014 om 19:35 In reactie op: Astra H 5drs update astra terug gebracht motor problee #18228064
Nee, wervelkleppen kunnen bij Z16XEP (is bij diesel geloof ik ander verhaal) ‘los’ vervangen worden. Apart gedeelte in inlaat, vandaar wervelkleppenblok en niet geheel inlaatspruitstuk. Was toen ongeveer 750 euro kwijt, klopt wel want de meneer in dit topic ook ;) http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=167759″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Als je beetje goed kan sleutelen doe je het zelf, maar had toen der tijd heel weinig tijd dus heb hem weg gebracht.
10 april 2014 om 17:04 In reactie op: Astra H 5drs update astra terug gebracht motor problee #18228062Ik had het over het wervelkleppenblok! Niet een compleet nieuw motorblok! Bij mij ligt ook de originele motor er nog in, maar wel met nieuwe wervelkleppen.
Prima motortjes voor de rest.
10 april 2014 om 16:15 In reactie op: Astra H 5drs update astra terug gebracht motor problee #18228060Die van mij nu 200300, gekocht bij 175000 met een kapot wervelkleppenblok, wat ik toen nog niet wist. Lampje ging gelijk branden. Dus is een nieuw blok ingegaan. Wel te lang mee doorgereden, dus verbrande cilinderkleppen opgelopen. Dan loopt het snel op.
Let op; ik wil je niet bang maken voor die auto. Ik heb wss brute pech gehad. Maar het is en blijft een lastig punt. Het kan je hooguit een keer een nieuw wervelkleppenblok kosten. Zou al zeker niet bij voorbaat iets gaan vervangen, want als die kapot gaat merk je dat vanzelf.
Wat ik wilde zeggen was, mocht het blok al eens vervangen zijn, dan is dat mooi meegenomen.
10 april 2014 om 16:11 In reactie op: Astra H 5drs update astra terug gebracht motor problee #18228059http://www.opelpedia.nl/index.php/Twinport” onclick=”window.open(this.href);return false; > dit geeft vooral goed beeld. Er zitten 2 luchttoevoerkanalen in dat blok. Een daarvan bevat een klep. Bij een volledige belasting staat deze open en komt er lucht uit twee kanalen wat rechtstreeks stroomt. Bij rustiger rijden, staat de klep in dat ene kanaal dicht. Zo ontstaat een kolkende luchtstroom welke zorgt voor een beter mengsel. Hierdoor is er minder benzine nodig wat zorgt voor zuiniger rijden.
Maar probleem: die klep kan dus vast gaan zitten. Dat is het hele euvel. Merk je vanzelf als er een lampje gaat branden.
10 april 2014 om 16:04 In reactie op: Astra H 5drs update astra terug gebracht motor problee #18228057New, updated version of the engine, introduced in 2003. Features TwinPort technology – twin intake ports with a choke closing one of the ports at low RPM, providing strong air swirl pattern for higher torque levels and better fuel economy.- Wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Family_0_engine” onclick=”window.open(this.href);return false; en http://en.wikipedia.org/wiki/TwinPort” onclick=”window.open(this.href);return false;.
Fabrieksmontage twinportblokken zijn slecht. Na vervanging naar mijn weten geen last meer van.
10 april 2014 om 15:53 In reactie op: Astra H 5drs update astra terug gebracht motor problee #18228055Bij dealer tussen 650 en 900 euro met arbeid erbij. Te lang doorrijden met kapotte wervelkleppen kan resulteren in verbrande cilinderkleppen.
10 april 2014 om 15:48 In reactie op: Astra H 5drs update astra terug gebracht motor problee #18228053Mijn auto heeft altijd op benzine gereden en dat wervelkleppenblok is toch echt verrot gegaan. Kleppen komen vast te zitten. Zal mijn eigen topic is opzoeken.
10 april 2014 om 15:01 In reactie op: Astra H 5drs update astra terug gebracht motor problee #18228051Dat distributieverhaal is minimaal 90.000km, maar in tis staat idd 150000. En idd die kleppen, aan de km- stand te zien zouden ze al vervangen kunnen zijn, anders kunnen ze rond deze km- stand wel aan hun einde komen. Dat kan, hoeft niet. Gaat vanzelf een lampje branden, krijgen al die wagens vroeg of laat. Olieverbruik hoor ik niet vaak iets over. Die van mij verbruikt geen druppel.
Roest op veerschotels flink inspuiten met van dat spuitvet o.i.d.
Heb je hem gekocht?
Wervelkleppenblok gaat vaak kapot. Hierdoor heb ik hetzelfde probleem gehad (doorgebrande kleppen van cilinder 3 door slechte verbranding) terwijl ik op benzine rij.
Dus niet helemaal mee eens dat het door het gas komt; wellicht heeft het er invloed op maar zijn denk ik toch zwakke punten. Voor de rest prima motortjes vind ik.
6 april 2014 om 13:48 In reactie op: Druppeltjeslekkage bij carterplug na doordraaien en M15tap #18227626Sorry voor late reactie, internet lag eruit.
Teflontape zat ik ook al aan te denken, weet idd alleen niet of dat oplost. Kan jij me dat nog vertellen mark? Olie moet idd geen probleem zijn.
5 april 2014 om 11:30 In reactie op: Druppeltjeslekkage bij carterplug na doordraaien en M15tap #18227622Ja het was de standard ring die idd van koper was. (=metaal) Zat allemaal in zo’n setje. Kan je dan 4 carterpluggen mee repareren. Alles leek goed vast te zitten na het tappen inderdaad. Zou iets met een rubberen ring nog helpen, of einde verhaal?
@Haasje17 wrote:
@roysmits wrote:
Heb dezelfde auto ook op gas en zelfde probleem. Kleppen zijn echt klote bij deze blokken. Nu 80k mee gereden en al 2x kleppen laten stellen waarbij na 70k niet meer te stellen viel. Op de sloop een ander z16xep blok op de kop getikt voor €1000 en door de beun erin laten zetten voor €500. Loopt nu weer als een zonnetje. Maar voor hoelang. Voor mij geen Opel meer.
Het probleem zit hem gewoonweg in het rijden op gas met een Z16XEP, had je een Z18XE of Z16XE gehad had je het probleem niet gehad. Heeft niks met opel temaken, maar gewoonweg met het rijen op gas waarvoor die niet geschikt is!
Wat is de technische gedachte achter het wisselen hiervan dan?
Heb het probleem ook gehad, maar dan volledig benzine. Weet dus niet of het volledig op gasgebruik te gooien is. Wellicht zwakke plek in motor. Maar achteraf is het altijd een koe in zijn kont kijken.
Is inderdaad slordig. Zou niet mogen. Hopen dat alles nu is opgelost.
Bij mij was het dus precies hetzelfde als bij jou. Ook compressieverlies in cilinder 3 door kleppen die niet goed meer werken. Zat net ff snel alles terug te lezen. Blijft frappant.
Tsja, lang verhaal inderdaad. Toch intern in de motor. Bij mij zijn toen inderdaad ook wat kleppen vervangen wegens cilindercompressieverlies. Daar komt dan automatisch een cilinderkoprevisie bij kijken en flink wat kosten. Blijft een lastig verhaal. Ligt echt aan de Opel denk ik, alhoewel Kooiman misschien een cilindertest onder druk met warme motor had kunnen uitvoeren.
Het blijft een probleem bij die Z16XEP blokken; wervelkleppen, klepjes in de motor en alles in verbinding hiermee.
Mooi dat het is opgelost. Oprijden dat blok en plezier van hebben!
Helaas en mooi zo!
Hoeveel km staat erop? Het is lastig om er iets over te zeggen, het kunnen wel 50 dingen zijn.
Het schudden en tikken zou met je koppeling te maken kunnen hebben. Maar in combinatie met je andere problemen ook weer niet.
Wellicht iets met een verstopte injector, omdat je het bij een warme motor kwijt bent. Een auto start sowieso iets hoger in toerental, maar dat moet dan weer zakken na verloop van tijd. Denk dat dat er het meeste op lijkt.
Vaak zitten er foutcode’s in de auto die de garage uitleest. Vraag die codes eens als je er morgen heengaat. Dan kan al een duw in de goede richting zijn.
Als je wegrijdt en je laat je koppeling opkomen, is het dan net alsof je voorkant van je auto op en neer stuitert? En zodra je naar ze twee schakelt en je rijdt is dat weg?
Wat bedoel je met hobbelen? Bedoel je daar het toerental mee wat schommelt?
Waar komt dat getik vandaan? Gooi je motorkap is open en luister is was beter. Rechtsvoor is wel erg grof.
http://www.kilinclar.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; > is zondag open> Spaanse Polder. Hebben daar vast wel zo’n bout. Even belletje geven.
22 maart 2014 om 12:59 In reactie op: Lekkage koelvloeistof radiateur Astra H/ airco condensor? #18215790Weet iemand waar je die setjes kan kopen? Als het 1,2 bar is, zou het met een dop en een goede fietspomp nog kunnen.
22 maart 2014 om 12:57 In reactie op: Lekkage koelvloeistof radiateur Astra H/ airco condensor? #18215789Waar wil je dat het drukpompje wordt aangesloten dan? Dan kan niet met alles setjes op zo’n slangetje.
22 maart 2014 om 12:52 In reactie op: Lekkage koelvloeistof radiateur Astra H/ airco condensor? #18215788Je meent het. Zelfs in de titel van het topic staat het.
-
AuteurBerichten