oomens94

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 266)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Inlaatspruitstuk astra h Z16XEP #18272929

    Ik heb er persoonlijk te lang mee doorgereden. Heeft me waarschijnlijk de verbrande kleppen gekost. Oftewel: motor- revisie en nog eens 1600 verder.

    Zie mijn topic: viewtopic.php?f=5&t=164187

    Als zo’n klep blijft hangen kan er iets fout gaan bij je kleppen.

    In reactie op: Lekke schokbreker? Astra H #18272572

    Zal er eens naar kijken. Het viel mij overigens een half jaar geleden al op. Zal hem even schoonmaken.

    In reactie op: Astra H welk type??? #18271947

    Aan het bovenstaande lijstje wat net gepost is, kan ik nog toevoegen dat er meerdere gevallen bekend zijn bij de H’s met roest bij de wielkast. Vooral de voorkant, achter het wiel en dan achter het kunststof in de rand.

    Mocht je gaan kijken voor een Astra H en vocht/ condens opmerken in de achterlampen: dit heeft bijna iedereen en vormt voor zover ik weet zelden een probleem. Ze zijn zelf ventilerend die units. Dus laat een Astra niet staan om vocht in de achterlampunits.

    In reactie op: wij gaan misschien een astra h rijden :D #18264079

    Voor distributieriem: viewtopic.php?f=5&t=183217

    In reactie op: wij gaan misschien een astra h rijden :D #18264078

    Kijk ook vooral goed naar die roest bij je voorwielen (bij je spatschermen zegmaar).

    Er zitten 2 plastic ‘dopjes’ in, welke je in kan drukken (tenminste, het middelste pennetje kan je indrukken). Eventueel je wiel even draaien. Het middelste pennetje valt er dan uit en dan kan je het dopje eruit halen. Vaak komt er dan een hoop teringzooi achter vandaan. Let wel op dat je dat pennetje er nog uitvist, voordat je de troep wegspoelt. Kan je even doen als de dealer dat toelaat.

    Distributieriem is geloof ik 150.000 km. Hier zijn al meerdere topics over. Als je het niet vertrouwd altijd vervangen. De waterpomp wordt bij een Z16XEP niet aangedreven door de distributieriem en hoef je dus niet persé te vervangen.

    Lees je even in over wervelkleppen e.d. Eventueel kijken of deze vervangen zijn. Grote kans van wel bij deze km-stand. Als deze kapot gaan ben je idd 7 à 8 honderd euro verder. (en rij dan niet door met een kapot wervelkleppenblok!)

    In reactie op: Dop vd koelvloeistof draait door #18263816

    Heb het zelf ook altijd. Beetje trekken aan de dop terwijl je draait werkt ook wel. Natuurlijk geen brute kracht gebruiken. Tankje tegenhouden, draaien en tegelijk trekken. Dan loslaten, opnieuw stevig beetje pakken en weer draaien en trekken. Laatste stukje kan die ook klem zitten terwijl je schroefdraad al voorbij is, dan helpt een beetje trekken ook wel.

    Maar niet overdrijven!

    Succes!

    In reactie op: Koppelingsvloeistof en remvloeistof Astra H Z16XEP #18262787

    Staat in het boekje voor zowel rem als koppelingsvloeistof 2 jaar geloof ik.

    Maar ik laat het even door garage doen. Moet daar ook heen voor raar slippend geluid (denk aan V-brakes op een fiets met een kromme velg, welke dan af en toe de velg raakt) langs distributieriem. Lijkt voor de voorste en bovenste rol te komen als je direct voor de motor staat vanaf de voorkant. Alleen bij koude motor te horen en ook alleen te horen sinds dat het koud is geworden. Maar laat er voor de zekerheid even naar kijken. Is 30.000 km geleden vervangen overigens. Denk (en hoop) dat het een onschuldig lagertje is.

    In reactie op: Koppelingsvloeistof en remvloeistof Astra H Z16XEP #18262784

    Bedankt voor de informatie heren!

    In reactie op: Koppelingsvloeistof en remvloeistof Astra H Z16XEP #18262782

    Koppelingssysteem is dus wel gescheiden van remsysteem?

    In reactie op: Koppelingsvloeistof en remvloeistof Astra H Z16XEP #18262779

    En moet dat dan pulserend?

    In reactie op: Astra H 2007, melding kvs-controle blijft maar komen #18262755

    Waar zit die vlotter dan?

    In reactie op: Astra H 2007, melding kvs-controle blijft maar komen #18262753

    Wat doet die vlotter dan precies als je ultrasone sensor het niveau meet?

    In reactie op: Astra H 2007, melding kvs-controle blijft maar komen #18262749

    Hoe is het niveau van je ruitensproeiervloeistof?

    Matten online besteld. Inderdaad perfecte pasvorm en prima afhandeling van zaken. Nog kleuren te kiezen van stiksels e.d. ook, prima prijs. Pasvorm zoals pixels al zei nog bijna beter dan Opel origineel.

    Bedankt voor de reacties! Matten- online lijkt er inderdaad goed uit te zien. Wellicht ga ik origineel voor Opel, wellicht niet.

    Er zijn zoveel van deze matten te verkrijgen, dat je door te bomen het bos niet meer ziet.

    Is het wat Mark, van GM-T?

    Dit is inderdaad alleen mogelijk bij de Station uitvoering. Check je handleiding bij het kopje bagageruimte maar.

    In reactie op: Astra H overslaan 3e cilinder, iemand tips? #18236968

    Inderdaad direct compressie testen. Zal niet de eerste keer zijn dat je veel geld kwijt bent, terwijl het iets intern bij je kleppen is.

    In reactie op: Eerst ff voorstellen #18230946

    Denk dat je forumpje hoger moet klikken ;)

    In reactie op: Kleine onderhoudsbeurt #18229479

    En je doppen op je veerschotels is eraf halen, als je dan toch bezig bent. Zit ook vaak veel roest.

    In reactie op: Kleine onderhoudsbeurt #18229478

    Eventueel airco kan je laten controleren > aircovloeistoffen bijvullen. Vloeistof wordt ieder jaar minder. Of je dat belangrijk vindt is alleen wel aan jezelf, wordt naast kvs en andere vloeistoffen vaak vergeten.

    Even je reserveband checken. Doet ook niet iedereen alledaags.

    Nog iets, haal je plastic kappen in je wielkasten bij je voorwielen eens los. Met van die drukpinnetjes. Even indrukken, dan erna oppassen dat je je pinnetjes uit het eventuele vuil vist voordat je het wegspoelt. Controleer of er niet teveel vuil zit. Wil nog wel eens ophopen daar, met roest tot gevolg.

    Oh ok, eind goed al goed.

    Als ze nieuw wervelkleppenblok erin gooien zou je in ieder geval geen last hebben van die wervelkleppen, dus dan alsnog kopen :thumb

    Even afwachten joh, kan iets heel simpels zijn. Wel afspraak maken dat als het morgen weg is en weer terug mocht komen, dat je dan wel terug kan komen om te laten checken. Dat ze niet alleen de code wissen ofzo.

    Blijf erbij staan morgen. Motorstoring bedoel je het lampje mee? Kan heel makkelijk bobine zijn o.i.d. Eerst maar is uitlezen. Als je er totaal geen goed gevoel bij hebt oude auto terug nemen. Als je zekerheid wilt blijf je in je oude auto rijden, dan weet je gewoon wat je hebt.

    Helemaal correct met bovenstaande. Ik heb ook weinig problemen met deze auto op wat kleine dingetjes na.

    Het was ook niet de bedoeling je te laten twijfelen met deze info, maar je vroeg om eventuele aandachtspuntjes. Wel, die heb ik gegeven. Anders zou je nooit meer een occasion kunnen kopen, want het blijft idd altijd een gok.

    Als de auto gewoon goed pit heeft en niets raars zoals bovenstaand merkbaars, gewoon doen. Mocht je nog proefrit maken; check de airco. Even vol laten blazen. Vaak een vergeten puntje.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 266)