oomens94

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 266)
  • Auteur
    Berichten
  • Het is natuurlijk niet de relais zelf, maar de printplaat. Dat is alleen met doormeten op de printplaat te ontdekken.

    Maar goed, hoe de dealer werkt weet ik ook wel.

    Maar het is toch onwaarschijnlijk dat de cim en ecu ook kapot waren?

    Inmiddels wat verder.

    Wat blijkt, cim en ecu waren vervangen bij Opel Dealer, bleek het niet te zijn.

    Zijn ze verder gaan zoeken. Blijkt er in de zekeringenkast aan de voorkant een wat groter grijs relais te zitten, ik geloof zelf met 4 pinnetjes. Die pinnetjes drukt men natuurlijk in de printplaat van die zekeringenkast. Nu blijkt dat één van die gaatjes in verslechterde conditie was en dus niet altijd contact maakte.

    Een heel klein probleem dus, maar wel enorm veel kosten.

    Wat vinden jullie van het feit dat ze die cim en ecu kwakkelloos hebben vervangen? Die waren toch gewoon goed? Hadden ze dit niet eerst goed moeten nakijken?

    Weet iemand waar die grijze relais van is?

    Alvast bedankt!

    In reactie op: Astra H Inhouden #18285139

    Compressie op je cilinders eens laten testen?

    Helaas staat de auto bij de garage.

    Ga ze zo weer even bellen, de technische dienst van Opel Nederland ging ook meekijken.

    Ja, voor zover ik weet branden die wel. Mis dan geen lampjes ofzo.

    Heren mannen,

    Nog een filmpje gemaakt.
    https://onedrive.live.com/redir?resid=DA1D021BF56C3A82!58049&authkey=!AKmiwoeyha3GVOY&ithint=video%2cmp4″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Dit is dus de eerste keer. Je hoort hem 2x proberen en dan is ie opeens dood. Erna grijze relais er dus weer uitgehaald. Waarna het ook weer paar keer duurt voordat ie start.

    De ANWB man heeft mij toen verteld dat er geen spanning op de startmotor zat.

    Overigens, als de auto de eerste keer het niet doet nadat hij het goed heeft gedaan, dan hoor je hem 2 rondjes maken (de startmotor) en slaat hij af. Erna doet hij helemaal niks meer, zoals in het filmpje te horen en zien in. Dus als de auto het goed heeft gedaan, probeer je te starten, dan hoor je 2 slagen en dan is ie dood. Sleutel erna erin maakt ie ook die 2 slagen niet meer, zoals in filmpje.

    Wie o wie?

    Hoe kan ik zelf meten of tijdens het probleem het contactslot een uitgangsspanning heeft, oftewel wel goed is? Hoe doormeten dus?

    Niet dat ik weet. Misschien de startonderbreker dan? Contactslot?

    Het is dus zo, kan je in het filmpje ook zien, dat in de keren dat ie het niet doet, je ook geen zoemend geluid hoort als je sleutel in stand 2 zet. Moet je eens luisteren naar de laatste keer voordat ie start. Je hoort die computers dan een soort van aanslaan. Probeer maar is in je eigen Astra eventueel. Dat doet ie eerst niet. Kan dat nog ergens op wijzen? Contactslot toch misschien?

    Hoop dat jullie er nog even over willen meedenken.

    Goed, nog steeds hetzelfde probleem met de auto. De auto start wel weer. Inmiddels nieuwe ECU en andere CIM erin gehad. 1000 euro verder.

    Blijkt dus toch iets anders te zijn. Het is dus niet zo dat ik helemaal niet meer kan starten. Na het eruit halen van grijze grote relais in zekeringkast voorin kan ik wel gewoon starten. Sleutels zelf zijn het niet.

    Wat nu wel? Suggesties?

    Ik heb dus het volgende (filmpje van gemaakt): https://onedrive.live.com/redir?resid=DA1D021BF56C3A82!58041&authkey=!ANwRykxjgudNqc0&ithint=video%2cmp4″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: schokkerig optrekken astra h 1.6-16v (Z16XER) 2007 #18283105

    Heb het zelf inderdaad ook, maar geloof dat het weer heel erg snel terugkomt. Gewoon doorrijden dus. Het komt ook niet altijd voor. Soms is er geen pijl op te trekken.

    In reactie op: schokkerig optrekken astra h 1.6-16v (Z16XER) 2007 #18283103

    Stuit de auto aan de voorkant als het ware even op en neer?

    Er zaten zowel foutcodes in de cim als in de ecu. Wellicht heeft de een het ander beïnvloed. Zal het niet weten. Gelukkig is reviseren stuk goedkoper dan originele.

    Vandaag bleek dat er nog een foutcode inzat, een U code, oftewel er was totaal geen communicatie met de ECU. Dode ECU, oftewel deze moet gereviseerd worden.

    Het wordt er niet beter op.

    Bedankt voor jullie reacties. Volgens de dealer was de cim computer kapot. Wordt morgen vervangen. Zal nog wat laten weten.

    Hoop dat dat het is.

    Er kan er natuurlijk een kapot zijn. Volgens mij kan het ook iets zijn met slechte bekabeling. Check ze eens. Ongetwijfeld krijg je nog meer reacties hier, er zijn echt wel wat mensen die hier meer vanaf weten.

    Iets met je lambdasondes. Gelijk in je topiconderwerp ‘probleem lambdasondes’ zetten met je autotype en motorcode!

    http://www.opelforum.be/index.php?showtopic=11180″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Zijspiegelglazen gestolen Opel Astra H Station #18280366

    Nee, hele spiegel inclusief achterplaat eruit gehaald. Inmiddels gisteren nieuwe gehaald en erin geklikt.

    Bedankt voor de response!

    In reactie op: lampje motormanegement brand #18276793

    Sorry, zou het echt niet durven zeggen.

    In reactie op: lampje motormanegement brand #18276790

    Iets met je sleutel/ CIM/ startonderbreking

    http://www.opelforum.be/index.php?showtopic=11180″ onclick=”window.open(this.href);return false; voor alle codes.

    P1614 Wegfahrsperre falsches Signal empfangen Wegfahrsperre B-008
    P1615 ECM (Motorsteuergerät) Identifikation fehlgeschlagen Wegfahrsperre B-006
    P1616 CIM (Lenkstock Modul) falsche Umgebungskennzahl Wegfahrsperre B-006

    Heb zelf helaas geen verstand van deze foutmeldingen.

    Het is niet onverstandig je motorcode te vermelden, zeker niet als je nieuw bent.

    In reactie op: Inlaatspruitstuk astra h Z16XEP #18272942

    Is het nou al opgelost?

    In reactie op: Inlaatspruitstuk astra h Z16XEP #18272941

    Als ze tijd hebben is het zo gebeurd. Het kan schelen een garage te zoeken welke geen dealer is. Of je zoekt op het forum naar iemand die je wilt helpen.

    Ik was toen der tijd geloof ik 814 kwijt bij de dealer, inclusief arbeid.
    Er gaan nogal wat onderdeelnummers rond van verschillende merken. Ik durf het je echter niet te zeggen nu. Soms zijn er kleine verschillen, let daar wel op.

    In reactie op: Inlaatspruitstuk astra h Z16XEP #18272936

    Doorrijden met iets wat kapot is, is nooit goed. Dat lampje zit er niet voor niets en dat wervelkleppenblok ook niet.

    Gewoon zo snel mogelijk laten maken, het moet toch gebeuren.
    Ik zou er in ieder geval geen gekke dingen mee doen, normaal blijven rijden, niet extreem optrekken en niet 160 rijden op de snelweg. Ook rustig rijden net na het starten. Dan kan overigens nooit kwaad.

    Ging je het zelf vervangen of laat je het doen?

    Ik kan niet met 100 % zekerheid zeggen dat dat kapotte inlaatspruitstuk er bij mij heeft gezorgd dat er kleppen zijn verbrand (stom toeval bestaat natuurlijk ook nog), maar die mogelijkheid is er wel dus ik zou geen risico nemen. Gewoon laten maken. Als er dan nog iets anders kapot is kom je daar vanzelf achter.

    Niet dat het nu nog wat uitmaakt, maar hoelang rijd je er al mee?

    In reactie op: Inlaatspruitstuk astra h Z16XEP #18272934

    Ik zou het dan nieuw kopen. Je auto kan nog wel even mee denk ik, kijkende naar de kilometerstand.

    Je onderhoud hem zelf begrijp ik? Misschien gelijk wat ander simpel onderhoud uitvoeren? Heeft de vorige eigenaar hem dealer onderhouden?

    Er is overigens vast nog wel iemand anders die zijn mening wil geven hier over het feit of je nieuw moet kopen of niet. Dat zou ik in dit geval wel doen, maar dat is een mening. Mijn blok was toen der tijd inderdaad +- 500 euro bij de dealer.

    Carlo hierboven zal ook vast nog wel zijn mening deponeren op deze pagina.

    In reactie op: Inlaatspruitstuk astra h Z16XEP #18272932

    Voor zover ik weet zijn die wervelkleppenblokken wel verbeterd door Opel. Wellicht bestaat dan de kans dat als je een tweede hands blok koopt je weer een slecht model koopt.

    Het is een nogal bekend probleem bij deze motoren.
    Ik weet ook niet hoe je auto eruit ziet nu. Hoge/ lage kilometerstand, wil je er nog lang mee doorrijden? Hoe is de algemene staat van je auto?

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 266)