Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
30 september 2015 om 12:48 In reactie op: Astra H, geen aansturing startmotor o.i.d., afgesleept #18281927
Wat blijkt.
Had het gisteren weer paar keer.
Even een tikje tegen de zekeringenkast blijkt genoeg om te starten.
Ga vanaf nu kijken of het eventuele bedrading is. Voor mijn gevoel kom ik heel dicht in de buurt van het probleem. Het stekkerbusje aan de onderkant van de zekeringenkast (dus aan de buitenkant) zorgde er vanmorgen voor dat ik kon starten.
28 september 2015 om 20:14 In reactie op: Astra H, geen aansturing startmotor o.i.d., afgesleept #18281926CIM module is vervangen bij de dealer.
Zal dat inderdaad eens proberen. Accu heeft ANWB monteur wel los gehad toen die echt niet meer startte paar maanden geleden. Hielp toen niet. Maar ik zal het proberen.
Houd jullie op de hoogte.
28 september 2015 om 06:23 In reactie op: Astra H, geen aansturing startmotor o.i.d., afgesleept #18281923Hoe verklaar jij dan dat hij het weer doet nadat er een zekering uit is gehaald?
Suggesties voor bepaalde draden?
27 september 2015 om 22:04 In reactie op: Astra H, geen aansturing startmotor o.i.d., afgesleept #18281921Wat bedoel je precies met beweging?
Zelfs als ik heel erg voorzichtig een zekeringetje eruit haal onder de motorkap en dan heel voorzichtig terug druk doet ie het weer. Maakt niet uit welke, kan zowel boven als onderin.
Kast zelf is natuurlijk al een keertje vervangen.
Wat gebeurd er in het algemeen met die zekeringenkast als er een zekeringetje uitgaat?
Die hele printplaats is een keer uitgewisseld en dat was niet het probleem.Olaf: Printspoor op welke plaat? Die van de zekeringenkast onder de kap is uitgewisseld.
Vandaag ook zowel vanmorgen als vanavond last gehad.
26 september 2015 om 20:22 In reactie op: Astra H, geen aansturing startmotor o.i.d., afgesleept #18281918En het verhaal gaat verder.
Na paar honderd keer goed gestart te hebben en een vakantie naar Frankrijk, is het weer begonnen.
Nu weer random kleine relais uit de kast gehaald als het probleem zich voordeed en elke keert start ie direct! Wat kan dit in godsnaam toch zijn?Afgelopen dagen weer ineens 4x gehad.
Wie o wie?
19 juli 2015 om 00:58 In reactie op: Astra H, geen aansturing startmotor o.i.d., afgesleept #18281917Kopie van PM naar Zakhooi:
Kwam net uit m’n werk. Inmiddels heeft ie een paar keer goed gestart. Denk vijf keer na die vorige van die wasstraat. Reed weg naar de poort van het terrein (is paar honderd meter), kom aan doe auto uit (sleutel zit aan sleutelbos), doe alles op slot en weer starten. Start de auto niet. Dus ik dacht ik trek is een random relais eruit ipv die terminal 15 en startrelais.
Het werd een grijze. In de volgende afbeelding (http://astra-3.pl/tip-astra-h-fuses-relays-engine-bay” onclick=”window.open(this.href);return false;) is het geloof ik K12 of K13.
Hij startte direct. Naar huis gereden erna. Bij thuiskomt auto uitgezet. Dacht zal nog eens even snel starten. Weer deed de auto het niet. Toen de K10 eruit gehaald. En weer startte de auto direct.Lijkt er dus op dat je gewoon een random relais eruit kan halen en dat ie daarna start. Geeft dit een belangrijke aanwijzing?
17 juli 2015 om 13:13 In reactie op: Astra H, geen aansturing startmotor o.i.d., afgesleept #18281914Nou daar zijn we weer.
Heel toevallig dacht ik net laat ik hem eens door een uitgebreide wasstraat rijden. Zo gezegd, zo gedaan. Erna even naar de Gamma gereden en toen ik daar weg wilde rijden had ie het ineens weer. Dat is echt sinds een hele lange tijd.
Maar, nu de onderste gele relais eruit getrokken. Dus niet de terminal 15 maar de startrelais, en bam hij start ook gelijk. Het zit dus achter die gele startrelais.
Ergens was ik blij dat ie het weer niet deed, kan ik het probleem opzoeken.
Iemand ideeën? Wil eigenlijk op vakantie ermee 15 augustus.
10 juli 2015 om 08:33 In reactie op: Op welke manier speling voelen stabilisatorstand Astra H #18288323Inderdaad, de rechter stang zorgde uiteindelijk voor zoveel speling. Opgelost.
7 juli 2015 om 09:06 In reactie op: Op welke manier speling voelen stabilisatorstand Astra H #18288322Gisteren linkerstang vervangen. Kreeg hem niet helemaal goed op gelijke hoogte met m’n krikken maar uiteindelijk toch gelukt.
Binnenkort de rechter, waarschijnlijk zit die er al het langst.
27 juni 2015 om 11:27 In reactie op: Op welke manier speling voelen stabilisatorstand Astra H #18288320http://www.mijnautoonderdelen.nl/stabilisatorstang-delphi-TC879.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dan zijn deze prima toch?
26 juni 2015 om 09:53 In reactie op: Op welke manier speling voelen stabilisatorstand Astra H #18288316Dan wel metaal nemen of gewoon plastic? Wat is beter?
25 juni 2015 om 22:39 In reactie op: Op welke manier speling voelen stabilisatorstand Astra H #18288313Aha,
Ja, die stangetjes eraan vast bedoel ik inderdaad. Helpt het metalen terug te bevestigen i.p.v. plastic?
Het is vooral bij kleine oneffenheden in de weg. Bij diepe kuilen of verkeersheuvels hoor je het minder goed.
24 juni 2015 om 22:43 In reactie op: Op welke manier speling voelen stabilisatorstand Astra H #18288309Nee voorkant. Maar hoort het dat je die dingen kan draaien? Als het rubbers zijn hoor je toch meestal gekraak?
Dit is echt gebonk. Paar jaar geleden ook wel is gehad geloof ik. Ze zijn makkelijk te vervangen toch?
20 juni 2015 om 11:04 In reactie op: Astra H, geen aansturing startmotor o.i.d., afgesleept #18281913Zal ik zeker doen. Woon in de stad, dus heb parkeervergunning. Had tijdelijke aangevraagd voor auto van m’n ouders dus ga vanaf dinsdag weer in die witte rijden, want dan verloopt die vergunning weer. Jullie horen van me!
Bedankt voor het meedenken voorlopig.
13 juni 2015 om 13:54 In reactie op: Astra H, geen aansturing startmotor o.i.d., afgesleept #18281911Inmiddels is de storing niet meer terug gekomen.
Kijk het dus eventjes aan. Ben benieuwd. Meldt me weer zodra ik wat meer weet.
10 juni 2015 om 23:03 In reactie op: Astra H, geen aansturing startmotor o.i.d., afgesleept #18281910Wederom bedankt voor het meedenken. Stel het zeer op prijs.
Nadat je éénmaal het gele terminal 15 relais eruit haalt en terug monteert start ie altijd direct weer. Heel soms, als je hem te kort eruit haalt en direct terug stopt, doet ie het nog niet. Dan wederom eruit halen en echt even 20 seconden wachten resulteert dan altijd in direct starten. Wel met de sleutel uit het contact, anders werkt het niet. Dus als men het relais eruit haalt met de sleutel nog in het contact gaat het niet werken.
Dan met die startrelais wilde ik inderdaad ook proberen. Vandaag even auto weer omgewisseld, maar hij start steeds weer direct. Kan dit dus even niet checken. Is afwachten. Auto staat ook bij mijn ouders, dat is wel vlakbij mijn werk. Dus probeer steeds even te kijken of ie niet start, dan kan ik dat met die startrelais even checken.
Kan er ook geen routine in ontdekken. Het is echt toeval wanneer die niet start en wanneer wel. Morgenochtend weer even kijken dan maar.
Ik zal me direct melden zodra ik erachter ben of het ook helpt het startrelais eruit te halen.
10 juni 2015 om 12:28 In reactie op: Astra H, geen aansturing startmotor o.i.d., afgesleept #18281908Accu is vervangen voor dat ik op wintersport ging. Denk 3 maanden geleden ofzo. Is dus praktisch nieuw.
Contact naar nul werkt dan ook niet, zie de filmpjes.
Nee, volgens de anwb, die had zo’n lampje waarmee ie kon zien of het werkte, kwam er niks aan bij de startmotor. Maar meet de anwb wel wat als er een slechte massakabel is?
Hoe verander je dat verdomde topictitel toch?
Alle suggesties zijn welkom voor de rest.
9 juni 2015 om 21:02 In reactie op: Astra H, geen aansturing startmotor o.i.d., afgesleept #18281905Ook als je dezelfde UEC terugplaatst? Maar goed, dat terzijde.
Nou, omdat de monteur draadjes ertussen heeft geplaatst om door te meten, moest natuurlijk even dat relais eruit. Vervolgens startte de auto. Denk dus dat het toeval is, en dat er gewoon gestart kon worden doordat het relais eruit en erin was gegaan.
Ik weet even niet meer welk relais dat was. Wat betreft die grijze relais, dan weigerde hij nog steeds na het erin en eruit halen en was het eigenlijk een kwestie van proberen om te starten.
Zitten alweer zoveel dagen tussen. Heb auto nu even omgeruild met die van mijn ouders, want moet erg veel rijden deze weken en mijn ouders toevallig niet. Met veel rijden is die onbetrouwbaarheid niet erg prettig.
Maar verder kijkend:
Zal ik eens proberen bijvoorbeeld het startrelais (die onderste gele) eruit te halen als hij het niet doet? Ipv die terminal 15. Kijken of er dan ook direct gestart kan worden.
Wat ik ook nog eerder zei is dit: Overigens, als de auto de eerste keer het niet doet nadat hij het goed heeft gedaan, dan hoor je hem 2 rondjes maken (de startmotor) en slaat hij af. Erna doet hij helemaal niks meer, zoals in het filmpje te horen en zien in. Dus als de auto het goed heeft gedaan, probeer je te starten, dan hoor je 2 slagen en dan is ie dood. Sleutel erna erin maakt ie ook die 2 slagen niet meer, zoals in filmpje.
Kan het nog iets met de startmotor zijn? Misschien een massakabel? Kan ik dat nog controleren ofzo?
Het contactslot is goed toch? Anders geeft de startmotor ook niet die 2 ‘rondjes’ als het contactslot niets doorgeeft. Bij de startmotor gaat dus iets mis lijkt het wel.
Wat kunnen we hier nou nog nuttig over zeggen?9 juni 2015 om 09:41 In reactie op: Astra H, geen aansturing startmotor o.i.d., afgesleept #18281903Even alles op een rijtje.
Er is een nieuwe zekeringkast in gegaan, toen deed ie het direct ook niet. Er zaten daar nieuwe relais in. Dus die relais zijn ook goed.
Van je bovenstaande schema begrijp ik dus dat inwendig in die zekeringenkast, die startrelais zijn stroom krijgt van die terminal 15. Maar die kast is vervangen en dat was het probleem niet, dus dat is goed.
Dus zeg ik nu iets geks, als het na het startrelais fout gaat? Wat kan er onder/ na die zekeringenkast fout gaan?
Kan je die zekeringenkast gewoon even eruit halen en terugzetten Opeltje? Zonder inleren e.d.?
Ik zal eens even ohmse weerstand meten na het startrelais? Weet je toevallig welke kabel er van het startrelais naar de startmotor gaat? Of gaat deze ergens anders heen? Ecu ofzo.
Wederom bedankt bij dit inmiddels zeer vervelende probleem.
Rene: Niet zomaar dingen vervangen. Eerst meten, dat is weten. Duidelijke omschrijving maken en anders eigen topic aanmaken. Bij mij zijn CIM en ECU voor niets vervangen.
8 juni 2015 om 22:48 In reactie op: Astra H, geen aansturing startmotor o.i.d., afgesleept #18281902Top, bedankt voor je reactie. Zal er morgen even goed maar kijken.
Zekeringenkast is overigens zelden kapot.
8 juni 2015 om 17:46 In reactie op: Astra H, geen aansturing startmotor o.i.d., afgesleept #18281899Nee, alleen door het niet starten (misfire enz.)
Het zijn behoorlijk wat testen zeg. Eventueel nog tips om te testen om te beginnen?
8 juni 2015 om 12:14 In reactie op: Astra H, geen aansturing startmotor o.i.d., afgesleept #18281897Maar goed, het verhaal gaat verder.
Na die problemen met die ECU en CIM, werkte het nog steeds niet. Hij startte af en toe wel, af en toe niet.
Uiteindelijke kwamen ze erachter dat er iets met die gele relais was in de zekeringenkast onder de motorkap. Hij wilde die doormeten, met draadjes, dus relais eruit gehaald, draadje ertussen, bleek de auto te starten. Pinnetjes nog wat gebogen van de relais, omdat we dachten dat de openingen van de printplaat eronder misschien wat aangetast waren, bleek het ook niet te zijn. Dealer heeft dus een zekeringenkast besteld, om uit te sluiten dat het een printplaatbreuk is o.i.d. Kast erin gegaan, blijkt het niet te zijn. Bij de eerste keer starten met nieuwe kast in de garage (stond erbij), gelijk zelfde probleem. Dus met die nieuwe kast maar eens dat gele relais erin en eruit, en hij startte direct.
Uiteraard oude zekeringenkast weer terug gezet, want dat is het probleem niet. Beetje radeloos, zelfde de dealer snapt het niet helemaal meer.
Het lijkt dus alsof er iets gereset wordt als je dat relais eruit haalt, waardoor de auto weer start.Kan iemand mij helpen met wat dat relais aanstuurt?
Zie de volgende foto https://www.flickr.com/photos/116489736@N06/18599252715/in/dateposted-public/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het is dus de gele relais aan de rechterkant, naast die kleine zekeringen. Het relais kan overigens ook niet kapot zijn, in die nieuwe zekeringkast zat ook een nieuwe relais.Wie helpt? Inmiddels al bezig sinds eind maart met die gezeik.
P.s. Hoe verander je je topictitel?
Die hierboven is geloof ik uit mijn topic.
Als je airco leeg is, is het niet veel werk.
Haal even je bumper eraf, werkt veel makkelijker en kost je 5 minuten.
Vervolgens half uur werk en hij zit erin.
Inderdaad ringetjes vervangen, let op het zijn geen standaard ringen zoals hierboven gemeld wordt. Moeten wel bestendig zijn tegen airco goedje.
Condensor kostte me ongeveer 90 euro, plus 3 uurtjes werk inclusief rijden voor leeghalen en vullen.
4 juni 2015 om 00:31 In reactie op: andere astra kopen. van 1999 naar 2005 model.vraagjes! #18286517Dan heb je het dus over de Astra H. Topics genoeg hierover. Even zoeken, kom je veel te weten.
Kijk je naar een station? Neem aan van wel.
Een auto met zo’n kilometerstand hoeft geen probleem te zijn. Je koopt wél een auto van 10 jaar oud, dus er kunnen soms kwaaltjes tevoorschijn komen die je met een jongere auto gewoon niet hebt. Zo simpel is dat. Kijk goed naar het historisch gebruik (voor mij persoonlijk liever geen leasebakken) en het onderhoud. Met goed onderhoud kan een auto ver komen tegenwoordig. Zeker die diesels. Maar toch, een koppeling of versnellingsbak kan al snel in de papieren lopen en zomaar ineens opduiken.
Die distributieriem gaat bij benzine meestal om de 150000 km. Die is bij die km stand dus waarschijnlijk al vervangen en hoef je tenzij je de 3 ton passeert ook niet meer te vervangen.
Wil je zoveel mogelijk geld voor alles krijgen, loont het vaak om je eigen auto particulier te verkopen en dan je nieuwe ook particulier. Met goed zoeken en wat geduld koop je dan een betere auto dan bij de dealer of garage, maar zonder garantie.
Voor de Astra’s letten op:
– Roest bij de veerpoten
– Of het wervelkleppenblok vervangen is of niet
– Roest bij de wielkast, achter het plastic (vooral voorkant)
– Bepaalde versnellingsbakken geloof ik, afhankelijk van diesel of benzineVerder gewoon letten op allerlei zaken, banden, algemene staat enz.
1 juni 2015 om 13:17 In reactie op: Gekleurde strip demonteren op rechterkant dashbaord astra H #18286055Nieuw is ie 90 ex btw.
Iemand tips voor sloperijen in de buurt van Rotterdam?
-
AuteurBerichten