Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Sorry, vergeet ik er helemaal bij te zeggen. Astra H station uit 2006.
Zo. Ik heb inmiddels 600 euro teruggekregen zonder rechtszaak. Daarmee is het afgedaan, werd er beetje ziek van, dat gezeur. Wagen loopt overigens nog altijd prima en als een zonnetje!
Zo, daar ben ik weer. Auto vandaag opgehaald. Cilinderkop is gevlakt en er is één verbrande klep vervangen. Andere kleppen waren goed. Echter zijn wel alle zittingen van de kleppen vervangen. Klephoedjes zijn ook vervangen. Daarom alle kleppen opnieuw afgesteld. Gelijk nieuwe distributie erin gegaan, samen met olie, oliefilter. Hij was toch bezig, dus maar gelijk gedaan, hoef ik dat zelf niet meer te doen.
Oorzaak van verbranding is waarschijnlijk de kapotte verwelklep geweest, waardoor er verkeerde verbranding is ontstaan, met te hoge temperaturen. Kosten waren trouwens 1500 euro, exc. distributie. En dan heb ik nog geluk gehad met wat kortingen. Is namelijk een motor waarbij een speciaal afstelmechanisme nodig is. Totale kosten na aankoop nu 2300 euro exc. distributie.
Nu bezig met een eventuele rechtzaak wegens verborgen gebreken.
Laat nog wel weten hoe dat is afgelopen. Voor ik het vergeet, hij loopt nu voorlopig wel als een zonnetje.
****Reparaties***** uiteraard, niet reperaties
Ze gaan hem nu uit elkaar halen en dan komt er een lektest voor de cilinder. Zuigerveren waren sowieso goed. Volgens de dealer komt het zelden voor dat die dingen lek zijn, dus daar hoop ik inderdaad maar op. Als hij niet lek is, gaat de rest van de reperatie volgens plan door. Ik had 2/3de van de totale druk vergeleken met de andere 3 cilinders erop staan. Voor de rest heeft de auto 175000 weg nu.
Waarschijnlijk is er door de vorige eigenaar te lang doorgereden met die kapotte wervelkleppen. Gevolg is dat bij een keer flink optrekken of gasgeven de cilinderkleppen te heet worden en verbranden. Ik ga er nog wel achteraan wegens de verkoop van een auto met verborgen gebreken. Is namelijk wel 2400 euro aan reperaties nu.
Zijn er nog mensen die tips hebben om dit eventueel te verhalen op de verkoper van de auto. Heb hem nu namelijk 3 weken ….
Nou, we zijn een stuk verder. Ze hebben nog 2 uur lopen zoeken in de garage. Compressieprobleem in cilinder 4 zuigerveren zijn goed. Er gaan overal nieuwe kleppen (16V, dus 16 keer) en pakkingen in. Cilinderkop wordt gereviseerd. Daarnaast gelijk nieuwe olie, oliefilter en koelvloeistof erbij. Ik laat ook gelijk de waterpomp en de distributie erbij doen, aangezien deze binnen 5000 km hadden gemoeten en ze er nu langs komen, dus dat scheelt weer arbeidskosten. Bougies erbij en we zijn compleet. Het begint bijna op een nieuwe motor te lijken. Kosten 1800 euro, alles bij elkaar. Met die 800 van de wervelkleppen is het dus een dure wagen aan het worden. Ik heb nu overigens wel garantie van de garage dat de storing die het overslaan veroorzaakt verholpen wordt.
Zal binnenkort nog even posten of het ook écht weg is.
Willem,
Er zaten nog niet zo lang nieuwe bougies in toen ik hem kocht. Deze heb ik toen omgewisseld met de oude om te kijken of het aan de bougies lag. Dat was niet het geval. Nu liggen die nieuwe nog steeds binnen. Ik zat er net naar te kijken, zie ik ineens dat er 3 koffiebruin en wit zijn (zoals het hoort), en eentje duidelijk veel donkerder is, richting zwart. Hoogstwaarschijnlijk is deze natuurlijk uit die overslaande cilinder gekomen.
Wat zou jij nu zeggen met deze informatie? Waarschijnlijk injector vervangen?
Alvast bedankt.
Bedankt voor je reactie, maar het bobineblok is al nagekeken. Ik rij nu namelijk met een nieuw blok, maar ik heb de storing nog steeds. Bobine gaat er donderdag weer uit, terug naar de garage.
Ik woon in Puttershoek, onder Rotterdam. De dealer gaat hem donderdag nog keertje nakijken (wss kosteloos, omdat ik al reparatie van 800 heb gehad daar van die kleppen), dus ik wacht dat even af. Zit ook met examens deze week. Komt daar niks uit, post ik wel weer even hier op het forum.
In ieder geval bedankt voor het aanbod! Je hoort de uitkomst nog.
Willem,
Dat dacht ik ook van die sonde. We kunnen dus uitsluiten dat het die sonde niet is?
Kan jij nog iets specifieker aangeven wat eventuele andere mogelijkheden kunnen zijn?
Massakabel gecontroleerd. Ziet er gewoon goed uit. Stekkerbus ook. Doe ik er eventueel verstandig aan om lambdasonde te vervangen? Is toch nog niet gebeurd, is dat ook uitgesloten?
Die bobine is het niet, zie bovenstaand. Bougies ook niet. Wervelkleppen zijn vervangen.
Dat er een andere storing inzit is wel duidelijk, maar welke? Het is een storing die af en toe voorkomt, niet altijd. Dus injectoren vies is idd een optie.
Bedankt voor je reactie! Heb je wel gewoon normale Euro getankt? Heb hem namelijk met Shell 95 volgegooid en injector cleaner erin gedonderd.
De storing geeft overslaan aan. Meer niet. Dat uitlezen is nu al 6 keer gedaan.
Kan ik dat zelf doen? Zo ja, kan je globaal aangeven hoe?
Bedankt!
Bedankt voor je reactie en sorry voor mijn late reactie!
Inmiddels heel wat verder. Dealer geweest, waar de hoogste gegradeerde monteur van Opels ernaar heeft gekeken. De conclusie dankzij zijn ervaring was dat de wervelkleppen kapot waren. 800 euro, inc. arbeid. Enfin, vandaag auto opgehaald. 5 km verder gaat het lampje weer branden. Weer uitlezen: storingen van wervelkleppen zijn eruit, nu alleen nog een in de richting van overslaan. Even uitgelezen, storingen eruit en bobine en bougies vervangen. Ik moest er even een week mee rijden om te kijken wat het zou doen. Van dealer naar huis gereden vanmiddag: zonder lampje. Vader komt thuis, wilde even motor horen, en hij gaat weer branden. Conclusie: bobine en bougies goed. Vervolgens rij ik even naar het dorp, om injector reiniger te halen, 2 km ofzo, en ik kom terug met nog steeds het lampje. Half uur erna ga ik naar mijn oma en bij starten is het lampje weer uit. Bij mijn oma aangekomen zonder lampje. Ik start vervolgens daar weer om mijn auto ergens anders te parkeren, begint het lampje weer te branden. Auto weer uit en naar binnen bij mijn oma. Vervolgens richting de Shell 30 km verderop met lampje aan. Tanken, injecctor cleaner erin en rijden maar weer, terug naar huis. Thuis nog steeds lampje.
Als je dit ingewikkelde verhaal nog begrijpt :p: Wat denk jij er nu van? Grote kans dat het aan vervuilde benzine ligt? Of iets met de injectoren? Sondes?
Gaat hier dus nog steeds over het motorbloklampje, wat duidt op problemen met de uitlaatgassen. Lampje gaat dus aan en uit in het algemeen.
Alvast bedankt!
-
AuteurBerichten