Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ben benieuwd :thumb
@harryastra wrote:Net naar de dealer toegeweest, over de ecc kon de verkoper mij niets vertellen (zou hij ff navragen, maar heb er niet meer aan gedacht). De proefrit kon ook niet doorgaan. De auto stond nog tussen de andere auto’s. Heb een afspraak staan voor donderdagavond.
Weer wat geleerd!
Ik zit nog rustig te speuren zal misschien deze week een proefrit maken met een astra bij de dealer.
Ben er zelf nog niet uit of ik de corsa weg doe wil hem schorsen van alles, maar ik zoek nog een stal plekkie waar ik hem rusttg kan laten staan.
@Klanderman wrote:GTC is het model en Cosmo is de uitvoering. De astra GTC is de driedeurs Astra. Die kun je dan weer krijgen in bijvoorbeeld: Enjoy, Sport, Cosmo etc. uitvoeringen.
en heb je proefrit al gemaakt ?
Cosmo en GTC.. wat is daar eigelijk het verschil aan ? heb totaal geen verstand van de namen van tegenwoordig vroeger was het sport, gsi nu andere termen
@Klanderman wrote:Als ik je mag aanbevelen, dan zou ik gaan voor een Cosmo. Dit was ook het type dat ik had. Standaard al zeer luxe en met hele fijne stoelen. Ik had de halfleren versie wat ik persoonlijk de mooiste vind. Ook zat er bij mij ecc op en automatisch inschakelende verlichting, regensensor en een automatisch dimmende binnenspiegel. Dit zijn opties wie ik in de toekomst zeker op al mijn auto’s wil hebben.
Niemand meer tips of sugesties??
wordt steeds wijzer en wijzer door de tips hehe
Ik rij nu dagelijks lange afstanden met mijn Corsa B GSI.. verbruik valt op zich wel mee..
turbo rijden dat kan mijn portomonee nu niet aan :-P hoop in de toekomst..
@Klanderman wrote:Dat zijn echt extreem nette gemiddeldes. Dan is een turbo rijden wel lekker. Als je hoort dat de meeste mensen al moeite hebben om 1:10 te halen, zeker met de OPC’s. Dat is echt niet leuk als je de auto nodig hebt voor het dagelijks gebruik. Is maar goed dat jij geen ecoflex Corsa rijdt want dan zou de Shell niets meer verdienen:P
Is de 170pk versie nog veel zuiniger dan de 200 dan?Aah tnxs voor de informatie !
Ik zal er over na denken alle informatie is welcome !
Of een Corsa D 1.4 3 deurs maar die heeft 89 PK en 101 PK dus zal goed nadenken wat ik nou ga nemen heeft gelukkig geen haast bij.
@Klanderman wrote:Ik heb zelf een z16xep GTC gehad. Hier haalde ik gemiddeld toch wel 1 op 14 mee. En dat was bij normaal rijgedrag. Onderhoud heb ik er niet zoveel mee gehad. Alleen de CIM is bij mij kapot gegaan maar dat was nog onder garantie. Dit is sowieso een kwaaltje van de Astra h. Verder een hele fijne auto. Ik had dus de versie met 105 pk. Hij was zeker niet snel maar meer dan vlot genoeg voor het dagelijks gebruik.
@ Frank de Jonge
Dus jij rijdt meer dan 1 op 15 met jou turbo? Dit is wel extreem zuinig en lijkt me echt onmogelijk. De fabrieksopgave is 1 op 11 gemiddeld of 1 op 14 alleen maar snelweg. Zoals gezegd haalde ik de 1 op 15 nog niet eens met mijn 1.6 en dat was 90% 80 in de 5e versnelling.
Das zuiniger dan me corsa hahaha
Dat onderhoud ja das wel waar maar voornamelijk grote beurt
@Pastra wrote:doet gemiddeld 1:13/1:14 begreep ik…
Onderhoud kun je net zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk.
Gr.
PastraJaaa, de 115 pk versie 1.6
als hij zuiniger dan mijn corsa b gsi is en kwa onderhoud te doen is dan kan ik daarmee wel leven f
@Pastra wrote:Ik weet niet welke type 1.6 je gaat nemen, maar een maatje van me had laatst zijn bobinerail kapot van zijn 5-deurs!
Hier zit een Z16XEP in.
Dit schijnt vaker voor te komen, kost een paar 100 euro.Gr.
PastraJa meestal gebeuren er gekke dingen na de garantie
@frank de jonge wrote:Verder rij ik nog niet zo heel lang in mn GTC dus kan er nog niet superveel over zeggen. TOT nu toe sinds ik em heb en de gemaakte kosten onder garantie vielen heb ik nog geen gekke dingen mee gemaakt.
13 oktober 2011 om 13:21 In reactie op: Vraagje voor aanschaf goedkope corsa als tweede auto #17913024Hier worden ze allemaal opgenoemd
niemand tips??
2.0 wauw hahah blijf toch maar bij een 1.6 aangezien me portomonee dat ff niet kan hebben de turbo.
Maar hoe zit het met de onderhoud? kwa kosten aan onderdelen
@frank de jonge wrote:Ik denk eigenlijk dat je met de GTC 2.0 turbo net zo zuinig rijdt. Ik kan makkelijk 800km halen op een volle tank (52ltr).
Hou ons op de hoogte want wil 1 aanschaffen, ook een 1.4 cosmo black of silver
@harryastra wrote:Ga maandag een testrit maken zo het nu lijkt, zal dan meteen ff informeren hoe het zit met de ecc unit.
Is wel een handige topic, wordt er wijzer van :thumbup
Tnxs!
weer wat geleerd tnxs voor de info :thumbup
@Arjen wrote:Er zijn veel bedrijven die zeggen dat ze originele onderdelen verkopen terwijl het gewoon imitatie is, oa Carpartsdirect. Het mag juridisch wel sinds de invoering van de Montywet. Deze wet houdt in dat als een imitatieonderdeel er exact hetzelfde uit ziet als het origineel, mag het als origineel verkocht worden. Wel komt het voor dat bedrijven bij de Opelorganisatie met korting kopen en dan met een kleine winstmarge zelf verkopen. Oa Duparts. En natuurlijk de bedrijfjes die oude magazijn voorraden opkopen. Dan is het wel origineel. Ik lees ook wel eens op dit forum dat het ene bedrijf wel iets kan leveren wat het andere niet kan leveren. Ook onzin. Alle originele Opel onderdelen komen uit één bron. In principe is de Opedealer dus de enige die originele onderdelen verkoopt. Dus als het niet in een originele Opelverpakking zit is het niet origineel Opel!
Opel dealer is vergeleken met de webshops duurder is me opgevallen
@corsaagsi wrote:GM-tuningparts
Original Car Parts
Opel dealer ;)16VCalibra hoe is het afgelope? heb je hem al terug?
*Sorry voor het vervuilen van de topic*
Sjesusss…
had ik dat maar eerder geweten zondag is mijn EGR kapot gegaan maandag naar de dealer toe laten slepen met behulp van familie.Rekening gehad: EGR Klep + Tempratuur sensor vervangen + Uitlezen van de auto 1,5 uur bezig geweest: 561 euros moet ik ophoesten ben totaal niet blij ermee.
Totaal niet verwacht van de Opeldealer sta nu met mond open te lezen :hmmz
@RISL wrote:
Hahahahaha….kwikfit…..
Uitlijnen bij de Opeldealer is in sommige gevallen ook niets…..ik kreeg mijn auto terug met rechtsvoor 4,5 bar en linksvoor 1,8 bar. Kostte 65 euro, die ben ik terug gaan halen toen ik erachter kwam. PM maar als je wilt weten welke dealer dat was (je mag ze niet zwart maken op internet).
hahaha
ik blijf bij mijn windows bakkieNas kan je uitbreiden als je een duurdere neemt
@DarkNL08 wrote:Tja NAS is puur storage.. Als ik zo lees kan jij beter bij je Windows bak blijven.. :)
Ik ben helemaal over op Apple, nooit geen Windows bak meer voor mij….!
FTP
NZB
Remote
Printsimpele dingen
@svdk20 wrote:
wellicht kan men ook eerst is de vraag stellen…
waar gebruik je je server voor??
heb je nog meer apperatuur aan je server hangen??Jaa daar heb je wel gelijk in.
Volgend week krijgt me auto kleine beurtje dus dan laat ik effe alles nakijken..
Dan leg ik meteen een berg geld opzij haha..
@trashmetal wrote:Tja, je hebt opties genoeg
Ik kan natuurlijk niet in je portomonee kijken…
Maar als je schijven nog goed zijn zou ik er nog ff goedkope blokjes op knallen
Kun je geld opzij gaan zetten voor ’n goeie remupgrade, evt 2.0 remmerijGroeten, Mario
-
AuteurBerichten