Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is een andere kenteken van de ex van Fearless is 55-DP-huppellepup
Wil hem wel zien king:
@drakos wrote:je staat in de autommaxx :wors
vin wel dat je een heel artikel waard ben ipv zo’n kort stukje ;)
Hmm de auto is ingevoerd of heb ik het mis? nee toch
wel flinke bedrag voor een wagen dat defect is.
dag sinterklaas hello kerstvrouw king:
Luid en duidelijk !
Tnxs voor de advies McKaamos!!
Nu hopen dat de kerstvrouw me dat kado wilt geven :jerry
@McKaamos wrote:Het is wel iets beter, maar ligt nogsteeds voornamelijk aan de koplamp.
Die van een Corsa B zijn gewoon veel te groot.Trouwens, Bi-Xenon (H4-4) is niet wat je nodig hebt. echte Bi-Xenon is namelijk 2 xenon buisjes op 1 voet.
Waar je het over hebt is Hi/Lo Xenon (aka H4-3). Daar zit een spiegelmechanisme op en de lamp zelf kan worden terug getrokken of vooruit geschoven (met een piezo actuatortje) ten opzichte van die spiegel al naar gelang je dimlicht of groot licht wil. Dat systeem is nogal fragiel. De actuators gaan vreselijk vaak stuk want ze kunnen slecht tegen trillingen. Je mag dus steeds lampen wisselen en dat is een dure aangelegenheid.
Daarbij is er ook nog H4-2, wat een halogeenpitje heeft om je grootlicht te doen naast je Xenon.
H4-1 is een enkele xenonbuis en blijft je grootlicht functie onbenut. (APK afkeur!)Los daar van is er het ontwerp van je koplampen. En die staan gewoon simpelweg niet toe dat je fatsoenlijke strooilicht beperking hebt, ook niet met “R” lampen of H4-3.
Als er een D code op je koplamp staat en hij vreet H4 lampen, dan is zo’n systeem idd interessant, want dan is er in het ontwerp rekening gehouden met eventueel gebruik van Xenon verlichting die geschikt is om daar mee te gebruiken.Die “R” type lampen bestaan trouwens al heel lang, maar zijn lang voorbehouden gebleven aan het D1 en D2 platform (o.a. BMW, Mercedes, Volvo).
Ook daar is er rekening gehouden met de lamp v.s. de koplamp.
Het is dus echt een systeem uit twee componenten.Om het allemaal nog even extra in context te zetten:
Ik heb zelf een Corsa B, en m’n vriendin ook. Mijne met aftermarket glad glas en die van haar doodorigineel.
Beide heb ik Xenon in geprobeerd, ook een H4-3 set, en ik kan je er van verzekeren dat het een oogpijnfestijn wordt.
Je kan met je knieen tegen de bumper gaan staan, naar beneden kijken en dan nog is het licht te intens om naar te kijken.Ik heb zelf een H4 Bi-xenon nodig heb ik begrepen.
@Mastah-GSi wrote:
H4 bi-xenon kits zouden ook minder strooilicht moeten hebben dan gewone H4 xenon.
Ik weet dat er tegenwoordig ook bijv. H7R Xenon kits zijn. Deze zijn voor reflector koplamp units. Op de lamp waar het strooilicht wordt veroorzaakt zit een coating.
Het schijnt van oorsprong een techniek van Mercedes te zijn.
Heb het via via gehoord en gelezen op internet.
Tnxs!
Ik ga kerstvrouw vragen voor setje angel eyes :-P
@McKaamos wrote:Dat kan wel ja, wordt in het buitenland ook wel gedaan, maar dat is 1) meer werk, 2) risico dat je je lampen verkloot, 3) duurder als een set angel-eyes
Wel duidelijk…
Jammer anders had ik het wel geplaats in de standaard koplampen. Is er niet iets dat ik die lenzen in bouw in de standaard lampen?
@McKaamos wrote:Past prima. Je bent alleen een enorme lul als je het doet.
De originele spiegelbakken van een Corsa B strooien veel teveel en daarmee zit je je tegenliggers zo ongeveer de ogen uit hun koppen te branden.Het gaat niet zozeer om angeleyes, maar om de aanwezigheid van projectielenzen. Die beperken strooilicht enorm.
Lees ook dit ff: http://wiki.nlpower.com/wiki/doku.php/verlichting:xenon” onclick=”window.open(this.href);return false;
Springt hij auto open zoals bij de mercedes ?
@corsaracer wrote:vandaag de achterklep op de AB van het alarm gezet.
zodat ik niet meer eerst de auto hoef open te maken en dan via de knop binnen open maken en dan weer naar de achterkant hoef te lopen.
Heb je ze zelf roze gespoten??
Want ik wil de mijne een andere kleur geven ze zijn nu lelijk hahah
@Tallie_GTI wrote:winterwieltjes geplaatst
Probleem verholpen door een GM accu in te doen !
Nee gelukkig geen deuk, de accu is 2,5 cm te hoog
had deze type gehaald yuasa accu 55559 12volt 55ah
@RISL wrote:Dus een deuk in de motorkap?
Dan was je accu dus te hoog :SVandaag Yuasa accu gehaald
Geplaats waar het altijd hoort
Motorkap wil ik dicht doen, blijkt het dat mijn motorkap waar de accuu staat, omhoog staat..
Hahah, ik zal deze week ff informeren !
Gooi lekker een hoge AH derin, rij toch veel dus dan laad hij meteen goed op.
@RISL wrote:Yuasa is erg bekend binnen de accu-wereld omdat ze goede kwaliteit leveren voor weinig geld. Ze zijn alleen erg lelijk door die felgele bovenkant :P
Yuasa merk zegt me niks is het een betrouwbaar merk?
@RISL wrote:Je kan zo hoog gaan in Ah als je wilt. Het enige probleem is dat een accu met een hooge Ah-waarde, vaak groter is. Dus je moet even de maximale maten van je accubak opnemen en daar de accu op uitzoeken.
Yuasa-accu’s zijn echt hele goede, net als die van Bosch (maar die zijn veel duurder).Ik was bij Slager automaterialen, en hij vroeg me een 60 Ah van Bosh wordt lang werpig, nu heb ik zo’n klein 4 kant erin zitten van 54Ah deze accu is oud + veelste zwak elke winter heb ik problemen ermee.
@RISL wrote:55 Ah kan ook al, die zijn vaak net ietsje kleiner dan 60 Ah (als die niet zou passen).
Dan kan ik hem bij online bestellen van GM 66 ampere voor een prikkie, ik dacht hoe hoger je gaat dat je dan je dynamo moet vangen. Blijkbaar dacht ik verkeerd!
niemand suggesties?
wat ik vergeten was te melden is:
Heb een fatsoenlijke pioneer radio
Alarm systeem
Versterker 400 watt
Woofer
AircoWTF????
@funkycorsa wrote:
wat ik gedaan heb aan mijn corsa vandaag?




maar of ik daar nou zo blij mee ben? :'(:'(:'( kut heuvels die net te hoog zijn :(
wiellagers vervangen :D
maandag keurenn !!* intussen bezig met hard sparen voor turbomotor * hehe
ben benieuwd dan kan ik de mijne ook weg halen :thumb
alles voor de zekerheid nagekeken maandag apk keuren
En een test rit kunnen maken ??
Ik rij op dit moment een corsa b gsi 1.6 bj 99
maar ik denk dat ik gewoon afwacht, heb pas 82.000 op de teller.. lekkere vlotte auto voor de rest geen problemen.
De reden dat ik een andere zoek is omdat ik toch wat luxer en ruimer wil rijden eigelijk.
@suurtje wrote:Ik ben ook overgestapt van een Corsa B naar een GTC en het bevalt me prima ik heb dan de Easytronic versie en ook de Cosmo uitvoering daarvan me Corsa was een 1.2 en de GTC een 1.6
-
AuteurBerichten

