Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik weet niet alles maar:
De timing doet je computer en niet de stroomverdeler lijkt me. Het enige dat telt is dat de verdelerkap goed staat tov de rotor.
Een oliekoeler lijkt me niet nodig.
Het lijkt me dat de 18E bobine het wel kan doen.
Ik ben zelf bezig met een 20SE uit een Omega en wil uiteindelijk een DIS module van een X14SZ oid gebruiken met wat extra electronica.
Henk
PS:kewlpics
Bekende truc: Het werk wil niet strakker, dan maar het oog wat minder strak maken met Hertog Jan :jerry :jerry :jerry
Zonder gekheid, een leuk project.
Een AA pulsgever uit een Corsa A 1.4 past op een R25 Omega bak.
Ik wil uiteindelijk een electronische Corsa teller in m’n B Kadett zetten.Nu wel, u2u werkte blijkbaar niet.
je hebt u2u
Kobelko,
kun je de foto van je schokbrekerbevestiging aan de as nog eens weer plaatsen? Ik ben bezig met m’n C-Kadett as en moet dus ook de bevestiging veranderen.
Ben erg nieuwsgierig hoe je veranderde ophanging rijdt. In ieder geval prachtig gemaakt!
Henk.
Had ik niet aan gedacht dat dichte differentieel.
Kun je binnenkort al eens testrijden?Ja, deze heeft de beruchte rollagers met losse oliekeerring. De steekas draait direct in het lager. Te herkennen aan de ventilatie van de as en de posities van de steekasbouten.
Had je geen type 1 as? Kwam dit nog tegen in verband met die “gouden” steekaslagers.
Origineel gepost door henk 400rr
De laatste keer heb ik een paar diffs gesloopt om ze te krijgen, je moet toch wat.Zit ik ook al aan te denken
@Oly, ja pignon moest ook op diepte gesteld, 0,2 vulring geplaatst.
Uitgemeten vanuit originele situatie of met de beruchte doornen?
Had je de pignon ook nog op diepte gesteld?
Meet je de speling met een klok op het kroonwiel, de pignon 100% vastgezet en dan het kroonwiel binnen de speling te draaien?
12 november 2007 om 22:25 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357153Had je geen hardere kiemen meer Chris? Scheelt een hoop werk.
Henk.
2 november 2007 om 22:54 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357143Twee tanken, je vond de standaard wel wat klein, de beugel kan zo vast.
Henk
31 oktober 2007 om 17:38 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357140Is natuurlijk een kwestie van smaak. De getrag pook doet het prima. Ik vind de halflange pook uit een CIH kadett veel mooier staan. (Ongeveer vorm van de pook van een Manta A en dan verchroomd).
30 oktober 2007 om 22:21 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357138Nu nog een Kadett-B waardige pook Chris.
:jerry :jerry
28 oktober 2007 om 21:24 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357132Hoi Chris,
bekende plaatjes, vooral dat extra karretje;)
Ik moet m,n motor met bak wat naar achter kantelen omdat ik anders met de tussenas boven de tunnel uitkom. De motor kan ook niet veel lager.
Mijn redenatie is dat de motor rustig wat naar achter mag hangen, en dat de uitgaande versnellingsbakas zoveel mogelijk in lijn moet zijn met de pignon in de achteras. Je hebt een duidelijk andere insteek. Zie ik het fout?Henk.
21 oktober 2007 om 19:57 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357122Vectra B?
16 oktober 2007 om 20:11 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357112Digitale aansturing prima, graag zelfs, want dan kun je wat aanpassen, maar geen digitale uitlezing in een auto van voor ’73
16 oktober 2007 om 16:08 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357110Toch geen digidash maar iets met ronde instrumenten hoop ik….
Henk
Ik zet er de klokken van een B Corsa in.
14 oktober 2007 om 21:54 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357107Wat voor stoelen komen er in Chris? Je maakt me ook nieuwsgierig naar je dashboard.
Henk
6 september 2007 om 22:40 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357084Origineel gepost door kobelko
jammer Henk, een manta-b achteras is veel te breed, daar moet je nog eens 4 cm aan elke kant bijdoen. het moet toch een verassing worden. om nu alles uit de kast te halen, dan is er geen verassing meer;)
:angel :D
Ik dacht te weten dat een A Manta as 6 cm breder was dan de originele Kadett as. Zonder verbreding van de wielkasten en velgen met een hogere ET waarde past dit onder de kadett B. Er is best wat ruimte over. Hoeveel is een B as dan weer breder?
Te zien aan je vernieuwde reactiestang bevestiging komt er geen bijzonder ophanging. Aan de andere kant ben jij wellicht in staat er een vierwiel aandrijver van te maken.
:jerry:jerry
groet,Henk
5 september 2007 om 20:48 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357075de wielkast rand komt nu zo’n 3 cm naar buiten, dat is juist genoeg voor …..
—- een Manta (B) achteras….?
Henk
De toekomst zal het uit wijzen. ‘kheb wel eens een c18nz zien sproeien met een nieuwe (niet originele) verdelerkap.
-
AuteurBerichten