Oly

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 204)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: B Kadett Station restauratie update 14-3 #17411778

    In een A manta zat standaard nooit een 2 liter in. Ik ken de verschillen niet allemaal. De “bult” moet achter de as. En verder is het een kwestie van pas maken. Ik had de motor op de kop in de bok en heb de as er pas op gemaakt.
    Later de hele bende weer aan moeten passen omdat de motor dieper moest…
    Ook het uitlijnen van de motor met bak heeft me veel tijd gekost. Succes!

    In reactie op: Kadett coupe (C20XE) VERKOCHT #17393524

    Restaureren, ombouwen kost genoeg, ik zou niet moeilijk doen over een paar nieuwe schijven.

    In reactie op: B Kadett Station restauratie update 14-3 #17411775

    De GT as past niet direct. Je kunt wel mooi alle onderdelen van de GT as overzetten op het ashuis (traverse) van de 1100 / 1200 as. Ik heb trouwens wel de originele steun verbreed. (in de lengte van de auto zogezegd). Het gaat bij mij om een Omega OHC motor. (20SE)

    Heb je al gedacht aan de juiste carterpan?

    en verder: :kewlpics:kewlpics

    In reactie op: B Kadett Station restauratie update 14-3 #17411773

    Zo heb ik het gedaan. Er moet nog een ander motorsteunrubber tussen.

    De originele CIH methode is niet zo geweldig omdat het allemaal vlak ligt, en er behoorlijke “torens” op de as moeten. Je kunt je voorstellen dat schuine steunen beter het draaien van de motor opvangen. In vergelijk met commo steunen zijn de originele CIH steunen gelijk maar langer.
    En verder: Je maakt naar wat je hebt en wat je het beste lijkt.

    In reactie op: B Kadett Station restauratie update 14-3 #17411765

    Het is ook te overwegen om de motorsteunen schuin te maken zoals in een Kadett C, Ascona of Manta. Heb ik ook gedaan voor mijn Kadett B met 2L OHC motor. Je kunt dan de motorrubbers en de aangeschroefde steunen van dezelfde auto’s gebruiken.
    De truc is alleen om de motor op de goede positie te krijgen.

    In reactie op: B Kadett Station restauratie update 14-3 #17411756

    Foto’s zijn altijd welkom.

    :cool:

    Ik heb wel belang bij de carterpan en olieaanzuigbuis van je kapotte motor.

    In reactie op: Freek Corsa Zwarte A1 C20XE #17403182

    Met je plannen kreeg de koets ook aardig te verduren, jammer van alle werk en geld.

    In reactie op: Freek Corsa Zwarte A1 C20XE #17403179

    Is tie dwars door aan elkaar gelast?

    Eindelijk heb ik gisteren het werk ook eens live gezien! Geweldig wat die man allemaal maakt!
    :o:o

    Henk.

    Laat dit het moment zijn dat niemand ooit nog weer denigrerend over een B-Kadett doet!

    Brult tie al?

    Henk.

    In reactie op: ascona a afgekeurd….grrrr achteras gezocht! #17411136

    Mijn naam is Henk. Ik ben ondertussen bezig om een B-kadett van een OHC motor te voorzien. Leuk dat het blokkie nog steeds vreugde verschaft.
    In Emmen zit iemand die veel handelt in manta / ascona A spullen. misschien dat die nog een goede as heeft. Waarschijnlijk niet echt goedkoop. Trouwens, als je een complete as koopt heb ik wel belang bij het staartstuk van je oude.

    In reactie op: ascona a afgekeurd….grrrr achteras gezocht! #17411134

    Klopt helemaal, ben je voornaam ff kwijt…. Kun je trouwens ook niet met alleen een andere steekas met goed lager uit de voeten?
    Op MP stonden een poosje terug een aantal kadett C lagersetjes voor de dikke as. Volgens mij passen die ook. Stond er ook al eens eerder op. Wellicht iets om in de gaten te houden

    Henk.

    In reactie op: ascona a afgekeurd….grrrr achteras gezocht! #17411132

    asconiakkefietje, had jij niet een 1200 ascona?

    Wil je al weer wat laten zien?

    Henk

    Nee een dwarse bladveer, bij Chris licht blauw.

    Chris, zien ik daar al een fraai wiel achter het bokje met de voorastraverse, passend binnen de 2,5 cm uitbouw?

    kortom: :kewlpics

    Maar waarom geen 3 blads veer?

    Waarom een tweebladsveer Chris? Is het zo’n speciale lage veer?
    Het is weer top natuurlijk.

    Henk

    origineel gepost door kadett-b
    nou nou Piet, Aken en Keulen zijn ook niet op een dag gebouwd.

    Jij bouwt in twee dagen Hoensbroek opnieuw op :P :P

    Tjonge wat weer een snelheid, en nog puik werk ook! Ik zal volgende maand mijn zonnebril mee neenemen! Heb je de as ook nog uit elkaar gehad en gereviseerd?

    Henk.

    Had ik toch de goede kleur geraden, er past niet zoveel bij de licht blauwe onderkant…

    In reactie op: Hoeveel B Kadettjes zijn er op dit forum? #17399719

    Een Kadett en een Olympia.

    Ik wil natuurlijk in juni wel lucht horen instromen via een viertal glimmende kelken………..

    In reactie op: Paar SEH vraagjes #17394186

    Een standaard oliedruk zender heeft een analoge uitgang voor het metertje en een aan / uit contact voor het lampje.

    In reactie op: Mijn SEH. Eindelijk ingebouwd, en loopt goed. #17394947

    Prachtwerk!

    Hoe heb je dat aluminium zo mooi schoon gekregen en alles ontkoold?

    Timing nou goed?

    In reactie op: Paar SEH vraagjes #17394183

    Ik heb nog even in de Kadett E vraagbaak gekeken bij de 20SEH. Er moet een merkteken zitten aan of bij de krukas pully.
    Zuiger 1 op het BDP is goed maar in de compressieslag… Één tandje verkeerd is al teveel.

    In reactie op: Paar SEH vraagjes #17394181

    Hoe heb je dan de riem goed gezet?

    In reactie op: Paar SEH vraagjes #17394179

    Voor de 1800 natuurlijk.

    Henk

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 204)