Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
In een A manta zat standaard nooit een 2 liter in. Ik ken de verschillen niet allemaal. De “bult” moet achter de as. En verder is het een kwestie van pas maken. Ik had de motor op de kop in de bok en heb de as er pas op gemaakt.
Later de hele bende weer aan moeten passen omdat de motor dieper moest…
Ook het uitlijnen van de motor met bak heeft me veel tijd gekost. Succes!Restaureren, ombouwen kost genoeg, ik zou niet moeilijk doen over een paar nieuwe schijven.
De GT as past niet direct. Je kunt wel mooi alle onderdelen van de GT as overzetten op het ashuis (traverse) van de 1100 / 1200 as. Ik heb trouwens wel de originele steun verbreed. (in de lengte van de auto zogezegd). Het gaat bij mij om een Omega OHC motor. (20SE)
Heb je al gedacht aan de juiste carterpan?
en verder: :kewlpics:kewlpics

Zo heb ik het gedaan. Er moet nog een ander motorsteunrubber tussen.
De originele CIH methode is niet zo geweldig omdat het allemaal vlak ligt, en er behoorlijke “torens” op de as moeten. Je kunt je voorstellen dat schuine steunen beter het draaien van de motor opvangen. In vergelijk met commo steunen zijn de originele CIH steunen gelijk maar langer.
En verder: Je maakt naar wat je hebt en wat je het beste lijkt.Het is ook te overwegen om de motorsteunen schuin te maken zoals in een Kadett C, Ascona of Manta. Heb ik ook gedaan voor mijn Kadett B met 2L OHC motor. Je kunt dan de motorrubbers en de aangeschroefde steunen van dezelfde auto’s gebruiken.
De truc is alleen om de motor op de goede positie te krijgen.Foto’s zijn altijd welkom.
:cool:
Ik heb wel belang bij de carterpan en olieaanzuigbuis van je kapotte motor.
Met je plannen kreeg de koets ook aardig te verduren, jammer van alle werk en geld.
Is tie dwars door aan elkaar gelast?
22 juni 2008 om 18:42 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357381Eindelijk heb ik gisteren het werk ook eens live gezien! Geweldig wat die man allemaal maakt!
:o:oHenk.
15 juni 2008 om 09:42 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357370Laat dit het moment zijn dat niemand ooit nog weer denigrerend over een B-Kadett doet!
Brult tie al?
Henk.
Mijn naam is Henk. Ik ben ondertussen bezig om een B-kadett van een OHC motor te voorzien. Leuk dat het blokkie nog steeds vreugde verschaft.
In Emmen zit iemand die veel handelt in manta / ascona A spullen. misschien dat die nog een goede as heeft. Waarschijnlijk niet echt goedkoop. Trouwens, als je een complete as koopt heb ik wel belang bij het staartstuk van je oude.Klopt helemaal, ben je voornaam ff kwijt…. Kun je trouwens ook niet met alleen een andere steekas met goed lager uit de voeten?
Op MP stonden een poosje terug een aantal kadett C lagersetjes voor de dikke as. Volgens mij passen die ook. Stond er ook al eens eerder op. Wellicht iets om in de gaten te houdenHenk.
asconiakkefietje, had jij niet een 1200 ascona?
5 juni 2008 om 20:54 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357354Wil je al weer wat laten zien?
Henk
19 mei 2008 om 19:59 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357338Nee een dwarse bladveer, bij Chris licht blauw.
Chris, zien ik daar al een fraai wiel achter het bokje met de voorastraverse, passend binnen de 2,5 cm uitbouw?
kortom: :kewlpics
18 mei 2008 om 21:28 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357333Maar waarom geen 3 blads veer?
17 mei 2008 om 22:35 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357329Waarom een tweebladsveer Chris? Is het zo’n speciale lage veer?
Het is weer top natuurlijk.Henk
13 mei 2008 om 20:19 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357319origineel gepost door kadett-b
nou nou Piet, Aken en Keulen zijn ook niet op een dag gebouwd.Jij bouwt in twee dagen Hoensbroek opnieuw op :P :P
Tjonge wat weer een snelheid, en nog puik werk ook! Ik zal volgende maand mijn zonnebril mee neenemen! Heb je de as ook nog uit elkaar gehad en gereviseerd?
Henk.
Had ik toch de goede kleur geraden, er past niet zoveel bij de licht blauwe onderkant…
Een Kadett en een Olympia.
11 maart 2008 om 22:04 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357264Ik wil natuurlijk in juni wel lucht horen instromen via een viertal glimmende kelken………..
Een standaard oliedruk zender heeft een analoge uitgang voor het metertje en een aan / uit contact voor het lampje.
Prachtwerk!
Hoe heb je dat aluminium zo mooi schoon gekregen en alles ontkoold?
Timing nou goed?
Ik heb nog even in de Kadett E vraagbaak gekeken bij de 20SEH. Er moet een merkteken zitten aan of bij de krukas pully.
Zuiger 1 op het BDP is goed maar in de compressieslag… Één tandje verkeerd is al teveel.Hoe heb je dan de riem goed gezet?

Voor de 1800 natuurlijk.
Henk
-
AuteurBerichten