Oly

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 204)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Motor overweging Corsa A #17690674

    @fearless: Er komt beslist geen standaard C18NZ in.


    @max
    : Jij snapt mijn bedoeling helemaal.

    Met 1 mm er af krijg ik geen vlakke zuiger zonder gat. het gat is 4.5 mm diep en 43 rond en zit wat uit het midden. Door er 3 mm af te halen is er niets veranderd op de dunste plek. Geeft dit toch warmte problemen? Mijn idee is om de zuiger .25 – .50 mm boven het blok te zetten waardoor de squeeze (zover ik weet heet het zo) kleiner wordt. De inhoud van het zuigergat verminderd met ruim 4 cc wat toch wel lekker meetelt voor de compressie.

    Slim idee van de gordels, nooit aan gedacht, wel aan het hemeltje en het het glas maar niet aan de gordels….

    In reactie op: Motor overweging Corsa A #17690669

    XE ????

    PS:
    van die zuigers is mij bekend.

    In reactie op: Motor overweging Corsa A #17690667

    In wil een wagen bouwen die de eerste jaren niet gelast moet worden of ontroest en zo goed mogelijk rijdt. Ook in de winter wanneer ik niet RWD wil rijden.
    Niet extreem verlaagd, geen bling of rat look en die een basis biedt voor experimenten met motor, bak en onderstel. Wel ronde wielkasten en geen banden breder dan 185.
    Vandaar ga ik niet voor de geijkte weg met een SEH of een XE. Bovendien heb ik een goede 1800 liggen.
    De bak wordt een aangepaste F13CR en het onderstel een mix van Corsa A GSI, Corsa B en Astra F. Extra wordt de ABS ivm overremmen m.n. achter icm remdrukbegrenzers.
    Als ik de SEH kant op ga doe ik dat met zuigers uit een 20SE Omega motor.
    Brandstof: benzine en LPG, vrij motormanagementsysteem, dat ook als LPG controller werkt.

    Blijft mijn vraag: hoeveel kan ik van de zuigers afhalen. Alle verdere suggesties zijn welkom uiteraard.

    In reactie op: Motor overweging Corsa A #17690665

    C20NE krukas in een C18NZ met een kop van een C20NE.
    Op die manier zit je bijna op 2000 CC met een hoge compressie.

    Je hebt een U2U :D

    Ik heb ook een electronica achtergrond, zo’n kabelbossie is toch een piece of cake voor ons? king:

    ben druk aan het bakken:hmmz:hmmz

    Ga je die Olympia ook nog afbakken? :D

    Henk

    Zo heb je contact, zo ben je er niet meer…

    Familie en vrienden, gecondoleerd en sterkte.

    In reactie op: Corsa A & B zelfde schokbrekers/veren? #17662945

    Zit er geen verschil in stugheid en lengte? (met name tussen de standaard veren van de A en B)

    In reactie op: vragen b kadett #17648177

    Weet wel wat je doet, het zijn je remmen. Koop een vraagbaak voor een paar Euro op Marktplaats of zo, lees dat boek van voren naar achter en terug en je weet veel meer van je auto. Heb ik zelf ooit jaren geleden ook gedaan. king:

    De voorste trommels moeten gelijk remmen, anders gaat ie scheef als je wilt stoppen.

    De distributieketting kan ook ratelen, dat verdwijnt vaak bij wat hogere toerentallen.

    In reactie op: rem cilinders vervangen corsa B #17617554

    Het borgplaatje achter de kroonmoer moet toch net niet klemmen?
    Te vast vernielt de lagers.

    In reactie op: vragen b kadett #17648165

    Zijn de wielremcilinders niet lek?

    In reactie op: versnellingspook vectra A inbouwen in corsa #17647560

    Als je een F13 gebruikt moet je dan ook de spacer van de versnellingsbaksteun gebruiken?

    Van een F13 kun je relatief simpel de eindoverbrenging en de 5e versnelling veranderen. Zo kun je een heel lange en een heel korte bak maken. Dit gaat bij een F16 heel moeilijk.

    In reactie op: Zelf auto spuiten #17628133

    Denk wel aan je gezondheid, gebruik een goed masker en geen stofkapje oid.

    In reactie op: originele gsi sper #17624304

    Je bestaande as moet met een ander diff opnieuw ingemeten en afgesteld worden. Dit is specialisten werk.

    In reactie op: kleine achteras #17622136

    Elke 1300 is een OHC en heeft altijd de bekende 4 bak zoals die ook aan de CIH zit, met een ander (zeldzaam) koppelingshuis. Ik heb een foto met daarop een 1300S manta/ascona motor (herkenbaar aan de ontsteking voorop) met bak en een tussenas met de kruiskoppeling als flens, dus de dikke achteras. Deze onderdelen werden ooit mij aangeboden toen ik specifiek op zoek was naar 1300 RWD spul en zouden van één auto afkomen.

    Wat wil ik zeggen: 1300S heeft een dikke as….
    Weet ook dat er veel geprutst is met de achterassen, blijft een punt om kritisch naar te kijken. En ja een dunne as is gewoon minder waard.

    In reactie op: Bettus accu’s projecten topic: UPDATE! 8-01-2012! #17560176

    Welk kleur nummer is dit?

    In reactie op: foto steunen manta 18S #17621822

    OHC steunen passen niet op CIH motoren en omgekeerd.

    In reactie op: Zijraampjes Manta A #17605211

    kort antwoord: bedankt!

    In reactie op: manta B aut. –> 5 bak #17599534

    ok,

    bij een B kadett zijn de beugel voor de CIH automaat en CIH 4 bak verschillend, geldt dat ook voor een A Manta?

    In reactie op: manta B aut. –> 5 bak #17599532

    Geldt dit ook voor een A?

    In reactie op: D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!! #17541851

    origineel gepost door Christian-tsx
    ik zal even kijken of deze er nog aanzitten. het blok ligt al een tijdje buiten achter de schuur. ik wil de automaten bak namelijk nog demonteren en bewaren omdat ik nog een 1300 aut. heb.

    OK dank je
    De spruitstukken zitten normaal aan de kop, volgens mij zag ik een uitlaatspruitstuk op één van de eerste foto’s in een doos in de auto.

    gister nog even weer bezig geweest, de chassisbalken vervang ik aan de voorkant helemaal. vanaf de dorpel tot aan de keienvanger.
    anders past de vooras niet.
    mn kameraad gaat deze balken op zn werk maken, gewoon in 1 lange lengte, en dan maken we em hier op maat.
    we hebben gister een frame gemaakt die tijdelijk de chassisbalk vervangt. omdat daar het kantelbok op bevestigd is.
    ik hoop gauw even wat foto’s te plaatsen.

    Hoe zorg je ervoor dat je de boel recht houdt?

    In reactie op: D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!! #17541849

    Leuk project, blijf ik volgen :)

    vraagje: heb je van de 1300 nog het in- en uitlaatspruitstuk liggen en zo ja wil je die kwijt?

    In reactie op: [Thinktank] C14NZ performance boost #17571573

    Het probleem zit in de kop en het inlaatspruitstuk. Deze hebben de kleine vierkante poorten. Verder is de standaard nokkenas ook niet veel bijzonders.

    De C14SE heeft een heel mooie kop met grotere kleppen.

    Wat ik verder zou uitwerken: kop van een C13N, heel motortje koop je voor minder dan 50€, deze heeft de zelfde (mooie) poorten van een 12ST.

    Inlaatspruitstuk van een 13S met de tweetraps caburateur van de E Kadett, of dit spruitstuk aanpassen op het injectorhuis van een C18NZ met daarin het standaard verstuivertje.

    Uitlaatspruitstuk van een 13S (zonder cat) of die van de 1600 GSI Corsa A motor.

    Nokkenas van de C13N, is gelijk aan de 13S

    Ik heb de inhoud van de verbrandingsruimte van een C14NZ en een C13N nog nooit gemeten, zou ik eerst wel doen. Zodoende kun je de compressieverhouding bepalen. Voor straatgebruik is 1:10 wel aardig.

    Het verhaal van Willem wil ik aanvullen: gebruik het inlaatspruitstuk van de C13N ipv die van de C14NZ als je het simpel wilt houden.

    Of gewoon op de sloop een C14SE halen met 82 PK……

    In reactie op: Motorstoring Vectra B X16XEL #17566995

    code 1405, het klepje van de EGR kwam niet helemaal terug. Heb het afdopplaatje besteld en ga deze monteren na het schoonmaken van de EGR.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 204)