Oly

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 204)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: verschil ohv en cih as #17804885

    Voor een ombouw van een Kadett B moet je lassen. Zo simpel is dat.

    In reactie op: verschil ohv en cih as #17804882

    Ik denk een aangepaste 1400.
    Ik was al een heel eind. Maar door een DIS motor te gebruiken hoef ik de kachel niet te verplaatsen. En zo verder.

    maar laten we het topic niet vervuilen.

    In reactie op: Koltec VG392 op C20NE / SEH #17802006

    Staat stil ten gunste van de Corsa, waar veel meer werk in zat dan eerst bedacht. Gaat er wel van komen maar niet meer een 2l, wel een OHC.

    Henk.

    In reactie op: verschil ohv en cih as #17804880

    [rquote=1852096&tid=141313&author=olafspoolder][rquote=1852069&tid=141313&author=Mad Max]Ja van de bladveer was ik op de hoogte. Ik ben al reeds in het bezit van de manta 1.8 steunen. Ik heb altijd begrepen dat de motor van een C zo in een B gelepeld kan worden, en als dat zou kunnen, dan zou dus de c20 ook zonder problemen op de as van de b landen? Tevens heb ik gelezen dat in theorie je een cih ook op een ohv as zou kunnen leggen zonder aanpassingen. Dat is dan ook niet waar?[/rquote]

    In theorie kun je elke motor in elke auto plaatsen. Bij de OHV modellen (1100 en 1200) is de motor hetzelfde in de B en de C. De CIH is ook hetzelfde bij beide modellen (de B heeft 1500, 1700 en 1900 cc motoren, in de C liggen 1600 en 1900 cc motoren). De motorsteunen daarentegen zijn zowel bij de OHV als de CIH modellen van de B en de C verschillend.

    In de praktijk: Kijk eens naar de motorsteunen die je hebt en of je hier een passende assteun voor kunt maken. Zoals ik al eerder zei kijk eens naar ombouw projecten van Ascona’s Manta’s of C-kadetten dan wordt je al heel wat wijzer.

    En dan mijn mening, ik ga al heel wat jaartjes mee in de B-kadett wereld dus ik weet waar ik het over heb (ik heb er meerdere, zowel OHV als CIH, ook al heel veel gesloopt). Denk vooral eerst goed na en weet waar je aan begint! Het slopen van de kadett is pas de laatste stap. Bouw eerst de gehele motor op de vooras en maak deze helemaal in orde. Als dit gelukt is dan kun je de oude vooras met motor en al vervangen. Hou er tevens rekening mee dat je het voorfront moet aanpassen omdat de koeler verder naar voren moet komen omdat de motor gewoon groter is. Tevens zul je de versnellingsbak tunnel moeten vergroten omdat er een grotere bak achter komt te zitten. Heb je al gedacht aan de achteras? Hier heb je ook een andere nodig, de krachten die jouw motor hebben zullen ervoor zorgen dat je heel snel de kleine OHV achteras zult moeten vervangen.

    De reden dat ik dit schrijf is dat ik al meerdere B-kadettjes heb gesloopt waar heel enthousiast aan een motorombouw is begonnen maar dat men er gaandeweg achter komt dat het toch wel iets meer werk is dan gedacht, helaas is de auto dan al half gedemonteerd, bodem aan stukken geslepen etc.

    Mocht je interesse hebben dan mag je gerust eens bij me langskomen om te kijken wat het verschil tussen een CIH en een OHV B-kadett zijn.

    Groeten Olaf[/rquote]

    Ik ben het helemaal met Olaf eens, ben ook al een jaar of 25 in die wereld bezig.
    Heb mijn 2l ombouw project, ook niet af, al een poosje te koop gehad.
    Ik ga toch doorzetten, maar met een smallblock OHC en een ouderwetse 4 bak. Niet teveel vermogen (85PK), zuiniger dan een CIH en toch de eigen kadett B sfeer.

    Je mag bij mij ook wel eens kijken.


    @olaf
    wij moeten toch eens weer ontmoeten en bijpraten!

    In reactie op: verschil ohv en cih as #17804877

    Beide klopt niet.
    CIH Kadett B heeft de motorrubbers vlak, Kadett C onder een hoek.
    OHV as, hier past echt geen CIH op zonder aanpassingen.

    Verder moet je fusees van een opel GT of kadett B CIH hebben om fatsoenlijke remklauwen te monteren. De rest is onbruikbaar. Kadett C fusees moeten omgebouwd worden voor gebruik onder een B.
    Bovendien moeten voor de GT of CIH fusees de onderste draagarmen en de spoorstangen van een CIH as afkomen of van het laatste type zijn. (ergens in 1970 / 1971 veranderd) De stuur en fuseepennen zijn dikker.

    Een aanrader: koop op MP of zo een olyslager vraagbaak voor een paar euro en lees dit boekje van voor tot achter door, heb ik ook ooit gedaan.

    In reactie op: Koltec VG392 op C20NE / SEH #17802004

    ok dank voor je reactie.

    Ik ben bezig een A Corsa compleet te restaureren / aan te passen. Er komt een C20NE met 20SEH zuigers. Ook moet de auto op LPG komen. Ik heb het laswerk praktisch af, als het weer wat warmer wordt ga ik de motor ruimte verder in de lak zetten en de auto in een spit hangen om de bodem af te lassen en te behandelen. Ik wil in deze periode ook het LPG systeem deels inbouw gereed maken door de verdamper en verdeler te plaatsen en de koperleiding onder de wagen door leggen.

    De onderdelen van zo’n geregeld systeem zijn goed te vinden en omdat ik het systeem ken uit m’n B corsa kwam ik op het idee om deze ook te gebruiken op m’n A.
    Is de gas ECU (ECM ?) programmeerbaar?

    Of is het betere een geregeld systeem te zoeken gemaakt voor de C20NE? zo ja welke types zijn er dan?
    Ik wil eigenlijk geen antieke oplossing met een gasmengstuk o.i.d.

    Alvast weer bedankt voor je reactie.

    In reactie op: verschil ohv en cih as #17804875

    Klopt precies wat Olaf zegt.
    Voor een Kadett C kun je gebruik maken van de beruchte Manta 1.8 steunen maar hoef je niet de as aan te passen.

    Voor een B kadett moet je ook de as aanpassen. Dit geldt in ieder geval voor de OHV as. Misschien dat je met een CIH as alleen de motorsteunen moet maken. Kan ik zo niet inschatten. Wel is het zo dat het ronduit zonde is om een CIH as aan te passen, ze zijn knap zeldzaam geworden.

    In reactie op: LPG en Airco monteur #17399393

    John,

    heb je ook een antwoord op mijn vraag?

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=140948

    In reactie op: Project topic Rens_Corsa #17457696

    [rquote=1847311&tid=99037&author=buddy_corsa]
    ok kudt, zalk ene beitelt en un hamert en een schûûptol meenemen vur oe. dan hebbe we em er zo uit “gesloopt”[/rquote]

    k’heb aans hier ok nog wal’n slieptolle ligg’n veur je…
    Gekke Brabanders :P

    In reactie op: 20seh zuigers gezocht #17776485

    http://link.marktplaats.nl/406436183

    zijn ook dezelfde zuigers volgens mijn gegevens.

    In reactie op: Project topic Rens_Corsa #17457621

    Eventueel de motor opwaarderen naar een 13S, de C13N heeft al S zuigers en de kop met de D vormige poorten. Injectie er af en een spruitstuk met de dubbele Varajet caburateur van een Kadett 13S erop, kat er onder weg. origineel 13S corsa A uitlaat susteem eronder. geeft je ongeveer 75pk met de originele nokkenas.
    Alles kan dan terug gebouwd worden.

    Uiteraard met een F10/5 of F13/5 bak.

    Ik heb ooit een nieuwe A2 gehad met een 13S, 70pk reed best fijn.
    NIETS aan striping en dergelijke verwijderen, hoogstens je velgen wisselen.
    Zuinig op zijn, heb in al de afgelopen jaren er zelden één gezien.

    In reactie op: nieuwe motor in de c kadett station #17747959

    origineel gepost door giuliettaevo
    Hoe denk je met de ontsteking achter op de kop uit te komen? Bij een 16v heb je daar een probleem met de kachelbehuizing en het lijkt erop dat dat hier ook een probleem gaat worden.

    gewoon de DIS er af schroeven en er ergens naast zetten, er zit geen storende stroomverdeler aan.

    In reactie op: C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update #17360222

    Volgens mij is het “Manta 24v” die de assen doet. Het diff van de dikke assen is gelijk.

    Trillen kan best komen van een slingerende en / of niet gebalanceerde as. Zou ik zeker niet mee willen rijden.

    In reactie op: C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update #17360220

    Is specialisten werk. Hier op het forum is iemand die het ook kan en doet voor anderen. Weet niet precies meer wie. Vraag eens in het manta deel.

    Je pignion lagers worden onder spanning gehouden door een samendrukbare bus.
    In een vraagbaak van een Manta B staat de exacte afstel procedure.

    Voor de tussenas heb ik goede ervaring in Veendam bij technotrans, niet zo dicht bij Doetichem….

    In reactie op: Type motronic / schema #17711634

    Die stekker heb ik. Bedankt.

    In reactie op: motorombouw corsa a, waar komt die 2 cm weg?? #17707814

    origineel gepost door arjo v d beemt
    ik ook, kompleet anders bij mij:angel

    kan ik me iets bij voorstellen, met zo’n bromfiets motortje als jij er in hebt:jerry:jerry:jerry

    In reactie op: wiellager kadett c voorzijde trommel #17706414

    Verschil zit niet in trommels / schijven maar bouwjaar.

    In reactie op: Corsa A 2.0 16v Turbo #17517538

    origineel gepost door freek corsa
    De kop was echt als nieuw, ik wil ook een vaatwasser speciaal voor dat doel hebben ;)

    wel een idee ja, krijg je andere motor onderdelen zoals kleppen slepers, zuigers, oliepompen etc ook een beetje schoon of hebben jullie dat ook nooit geprobeerd…. Zou er zo’n ding voor van MP kunnen plukken.

    In reactie op: Welke stoelen op corsa a frames #17703477

    Dank Willem,

    alleen de sportstoelen of alle stoelen van genoemde modellen?

    In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684196

    Dat balkje was vroeger in ieder geval te koop als reparatiestuk

    In reactie op: Wat is er niet goed aan mijn remsysteem? #17696521

    Ik had je nog een u2u gestuurd.
    BTW ik heb nog een hoofdremcilinder van een astra F station C18XE liggen. Vorig jaar eens overgenomen, zelf nooit gebruikt, weet niet of dat past.

    In reactie op: Motor overweging Corsa A #17690683

    Na meters laswerk aan de carrosserie waaronder hele stukken van de achterste langsdragers moet die steun een piece of cake zijn :P

    In reactie op: Motor overweging Corsa A #17690680

    Hoe diep moet de deuk? Motorsteun 3mm staalplaat voldoende?

    De standaard zuiger uitsparing is 11 CC, met het afdraaien moet ik uitkomen op 4 CC. Afhankelijk hoever ik de kop laat vlakken (niet extreem) moet ik uitkomen tussen 1 op 10.3 – 10.6. Een heel mooie waarde.

    In reactie op: Motor overweging Corsa A #17690678

    Helder. het probleem met het raken in de onderste stand ken ik. Ik ben ooit aan het experimenteren geweest met een 1300 en een 1600 krukas.

    Ik ga eerst het laatste beetje laswerk aan de achterkant doen. Daarna de compressie eens berekenen. Ik heb de inhoud van de verbrandingsruimte van een c20ne kop al bepaald, de rest moet ik kunnen uitrekenen.

    Daarna het onderblok met bak in de auto om de motorsteun te maken en de deuk. BTW: ik zie op het PNG forum hele bakken er uitgeslepen en ingelast. Is het wel zo handig om in de langsdrager te slijpen? Op jullie site wordt alleen over een deuk gesproken.

    Dan de rest van het neusje er op en vervolgens de boel in een spit voor de bodem.

    genoeg te doen dus……

    In reactie op: Motor overweging Corsa A #17690676

    Ok dank je, hier kan ik wat mee. Nu maar eens bedenken hoe ik die 3 mm er af krijg met de drijfstang eraan. Zonder deze is het een stuk makkelijker, maar volgens mij zijn de zuigers niet zonder ze te beschadigen er af te halen.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 204)