Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
14 augustus 2011 om 10:34 In reactie op: Waar zit de krukassensor en codeerwiel bij een C24NE? #17893532
Kijk hier kan ik wat mee. Bedankt en Hans, ik kom zo als gezegd wel een keer langs.
12 augustus 2011 om 21:33 In reactie op: Waar zit de krukassensor en codeerwiel bij een C24NE? #17893526Het is zeker niet bedoelt om er even op te zetten. Heb ook een inlaatspruitstuk van een 2.0E er voor liggen bijvoorbeeld.
Het voordeel van het systeem van de 2400 is dat veel moderner is. het zelfde systeem wordt op een C20NE toegepast.
Zit de sensor bij een C24NE op het onderblok zoals bij de C20NE? De rest stelt allemaal niet zoveel voor.
@Ghanz: ik moet nog steeds een keer langs komen voor het veertje, de bak zit voorlopig even onder de B kadett om een en ander pas te maken.Geen van beiden. De bovenste komt wel van het mechanisme en de andere komt uit de bak (drukt tegen arrêteerkogel)
Je moet het gezochte veertje loshalen als je de pook verwijderd.
Eventueel kom ik wel even langs, de Krim is niet zo wiet vot, bun de’r wel eerder west…
Wel bedankt alvast voor je moeite!
ok dank je
Een gewoon spiraalveertje van een een centimeter of wat lang. Zit aan één kant in een gaatje in de kraag onder aan de pook en aan de andere kant aan het mechanisme waar de pook in zit. Het veertje trekt de pook naar rechts.
Trouwens, niet meer in de verkoop?
Zie deze HOW-TO
Bij mij 185/60/14 en een R25 bak. Theoretisch, maar zal niet zoveel verschillen.
In ieder geval is het wisselen van het diff een specialistenklus
Met een B moet toch niet harder rijden dan 140…… Met 3.44 kun je met minder toeren 120 rijden. Ik kom op 3550 tpm bij 130 km. (3.44)
Waarom naar 3.67? zelfs met een 5 bak heb je met een C20XE (onderschrift) meer dan voldoende trekkracht bij een 3.44. Ik zou me meer zorgen over de kwaliteit van de as maken met name als het gaat om een type 1. Herkenbaar aan de vierkante flens aan de asuiteinden, daar waar de remankerplaat aan komt.
Zie PB
Corsa 1200 of 1400 kopen met weinig km’s en dan een G3 LPG installatie erin. Kost wat meer in aanschaf maar rijdt heel erg goedkoop, wegenbelasting in drenthe: 15€ meer dan benzine / kwartaal. Gebruik bij een X14SZ op de snelweg 1:11.5, een X12XE komt ongeveer op 1:13 uit.
ok bedankt!
Zijn de stekers van de schakelaars dan weg?
Echte kerels gaan voor een A2 SR look :P
Met de achterkant van de originele wielmoersleutel als die er nog bij is. Is er voor gemaakt om de dop er af te wippen
Hou je er rekening mee dat er een schuifstuk in de tussenas MOET?
on topic,
zo zie je max, alles is mogelijk, hou ons op de hoogte!
Ok, ik ga het allemaal eens bij elkaar zoeken.
Hartelijke dank
[rquote=1852868&tid=141313&author=pipo]hihihi 16v in de b:P en ik ben er dan een mv6 in aan het proppen:angel[/rquote]
maak dat eens af dan, je roept het al 10 jaar. :jerry
Wij willen :kewlpics :kewlpics
Kan, is wel een heel gedoe vooral als je die van een Corsa oid pakt. Met name je uitstroombuizen en bediening.
Heel mooi, krijgt een c20ne dan een MAP sensor extra? Normaal zit die niet op een motronic.
Schaf je zelf eerst een fatsoenlijk lasapparaat aan dan met een koop of huur fles menggas zou ik dan zeggen en ga gewoon met wat stukken plaat en profiel aan het proberen. Er is heel veel hierover op het net te vinden. Ik hoor vaak goede dingen over Cebora.
Voor een andere kachel heb je niet zoveel ruimte. Back in the old days zette ik een stuk karton voor de radiateur in de winter….. (1100N)
Henk
Zie de foto: je moet hiermee om kunnen gaan: Ik heb hem weer dicht met een R25 bak eronder :P en het front is ook niet mis.
Wederom ben ik het met Olaf eens. Ik heb ook eerst een aantal proefopstellingen gedaan op een oude as en in de motorruimte van mijn Olympia (CIH) omdat deze toch zonder motor stond. Koop eventueel een wrakkige koets met assen als je de ruimte hebt. Alleen maar om te leren en te experimenteren.
Ik heb wel gezien op het hkbc forum dat je je verder goed voorbereid. Heb je een C20XE met DIS?

Zijn de ECM’s van small en big blocks gelijk op de EPROM na?
gr
Henk
-
AuteurBerichten