Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Meten is weten!
Mijn vermoeden klopt, er is met het motor nummer geprutst. Het is een 2.0 want de slag is 69 mm.
Groeten Olaf
origineel gepost door boyanka
of je blok een 2.2 is kan je alleen meten door je slag op te metenDit weekend ga ik het maar eens nameten.
origineel gepost door henk 400rr
Dat klopt, ze hadden dezelfde gietvorm.Hartstikke mooi, bedankt voor de duidelijke uitleg.
origineel gepost door kiyamizio
h is = homoglatieWat betekent homoglatie?
Groeten Olaf
Hallo,
Op de kop staat aan de zijkant 19H. Ik weet dat dit een 1900 kop is maar wat houdt te H precies?
Op het blok staat bij het motor nummer 22E maar ik heb het idee dat hier aan geprutst is. Aan de zijkant (de grote relief letters) staat 20.
De boring van de 2.2 is hetzelfde als de 2.0 en ik heb wel eens gehoord dat er bij de 2.2 gewoon 20 aan de zijkant is ingegoten, klopt dit?
Groeten Olaf
Als je het hebt ingebouwd, plaats dan je reactie hier even bij.
Groeten Olaf
Hoi Allemaal,
De Hot-Spark werkt inderdaad met een Hall Sensor welke dmv 4 kleine magneetje geactiveerd wordt. Hier kun je hele hoge schakelsnelheden behalen doordat je geen bewegende delen hebt. Tevens heb je door dit principe geen bewegende delen meer die kunnen slijten. En een mechanische schakelaar die je met een magneetje aantrekt is nooit snel genoeg om de schakelsnelheden van je ontsteking bij te houden, tevens zal een schakelcontact aan elkaar vastbranden. Met je contact puntjes gebeurt dit niet omdat deze met mechanische kracht open en dicht gedrukt worden.
Inderdaad 7000 km op contactpuntjes is ook geen probleem maar meer dan 7000 km heb ik er nog niet mee gereden maar ik wil er alleen maar mee zeggen dat ik tot nu toe geen problemen met de Hot-Spark heb gehad.
Groeten Olaf
Hallo Allemaal,
Samen met Ralph van het B-kadett forum heb ik de hot-spark uitgeprobeerd. Tot nu toe ben ik ruim 7000 km verder en ik heb er helemaal geen problemen mee. Ik ben er mee op en neer naar Kroatie geweest, heel nederland door en helemaal geen problemen.
Het enige probleem wat ik heb gehad is dat het voetplaatje van de ontvanger niet helemaal goed in mijn ontsteking paste, dit heb ik aangepast. Dit komt doordat er toch wel een heel klein beetje verschil tussen de verschillende Bosch ontstekingen zit. Ik heb meerdere B-kadettjes zowel met een OHV als een CIH motor, de hot-spark zit in mijn CIH motor. In mijn OHV zit een A-corsa ontsteking. Het inbouwen is inderdaad niet veel werk, het enige waar je op moet letten is dat je de weerstandsdraad vervangt.
Conclusie: Ik ben heel erg tevreden en ben heel erg blij dat ik hem gekocht heb. De motor loopt rustiger en ik hoef helemaal niks meer af te stellen want je hebt dus helemaal GEEN slijtage meer.
Wat hierboven staat vermeldt is dus NIET juist over de slijtage.
Groeten Olaf
nou Olaf, hij is klaar. ben vanmorgen op keuring geweest, gewoon weg zoals altijd het geld weggooien.
nu nog wachten op de velgdoppen maar voor de rest is het een plaatje geworden in een rekord tempo.
:wors
Petje af! Het is weer een heel mooi gerestaureerde kadett geworden. En ach, een keuring hoort er nou eenmaal bij. Die 40 euro doet het hem ook niet op de totale restauratie.
Heel veel rij plezier ermee en tot volgend jaar bij Mendel.
Groeten Olaf
origineel gepost door kadett-b
nou nou Olaf, als het een beetje meezit dan is ie dit jaar nog klaar, mijn streven is nog voor het nieuwjaar er in te rijden. moet best wel lukken:o
chris
Eigenlijk is het ook vragen naar de bekende weg, maar voor het nieuwe jaar vind ik inderdaad erg snel.
Succes ermee!
Groeten Olaf
Hoi Chris,
Leuk om te zien dat je er weer bent, je topics zijn altijd leuk om te lezen. Heb je hem klaar voor de voorjaarsmeeting 2010 bij gebr. Mendel?
En Henk, zou het echt bij een OHV met lange pook bak blijven? Wel mooi origineel en zuinig voor een daily driver. We zullen zien.
Groeten Olaf
Als je de overstap maakt naar schijfremmen zul je ook moeten overstappen naar 13 inch velgen. De 12 inch zijn gewoon te klein en dat past dus niet.
En Cornel,
Zo als het bij jou is aangepast naar een C-kadett voor-as dat is wel heel goed voor de wegligging maar ook heeeel erg veeel werk. :D
Groeten Olaf
Let op!
C-kadett remmen passen niet op een B-kadett. Om je B-kadett om te bouwen naar schijfremmen heb je de fusees van een B-kadett of een Opel GT nodig. Voor de remklauwen heb je meerdere opties, bv de achterklauwen van een opel calibra, achterklauwen van een monza en volgens mij ook nog van een mercedes (welk type weet ik zo niet meer). Maar hiervoor is heel veel mogelijk.
De rembekrachtiger heb je dus ook nodig van een B-kadett of van een A1-Corsa.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Groeten Olaf
Hoi Ferry,
Volgens mij ken ik de foto’s wel, van de blauwe station van Jacob? Die pakt het ook grondig aan, hier komt een 2.4 in uit een omega maar qua opbouw is deze hetzelfde als jouw 1.6. Het front wat je hier ziet is een origineel CIH front. Bovenin zit een gat waar de koeler doorheen gaat. Jij zult dus, of aan de bovenkant een gat moeten maken waar je koeler doorheen gaat, of de koeler van onderen er in moeten schuiven. Als je de koelvin van het blok eraf haalt en dan een dunne koeler installeert met de vin aan de voorkant, zou het nog wel eens kunnen dat het net past.
Kijk maar eens naar deze foto (is wel een ander blok) met dank aan Cornel.

Groeten Olaf
Hoi Ferry,
Mooi om te zien dat je er steeds verder mee komt. Nu heb ik alleen een vraag. Je gaat er een 1.6 CIH motor in hangen, hoe ga je dit doen met de koeler? De CIH koeler zit namelijk in het front en de OHV koeler voor het front.
Groeten Olaf
Hoi,
De B-kadett CIH heeft motorsteunen die alleen op de B-kadett CIH zitten. Ze lijken op die van de Opel GT maar zijn toch anders. De GT heeft twee dezelfde motorsteunen, en de kadett twee verschillende, een lange en een korte. De lange moet aan de linkerkant van de auto (onder de remverdeler) die kun je zien op de foto van de auto van Chris die je zelf geplaatst hebt. Aan de andere kan zit dus de korte. Wat je eventueel zou kunnen doen is Opel GT steunen nemen en aan de linker kant de steun opvullen met zelf te draaien bussen.
De motorrubbers zijn ook specifiek voor de kadett (of ze op de GT hetzelfde zijn weet ik niet maar denk ik wel). Helaas zijn deze niet meer nieuw te koop.
Groeten Olaf
origineel gepost door pipo
je moet ook andere motorsteunen hebben tegen het blok
hetzelfde als bij een opel gtDe motorsteunen van een GT zijn NIET hetzelfde. Ze lijken hetzelfde maar zijn het niet. Bij de CIH B-kadett is de ene motorsteun korter dan de ander, bij de GT zijn ze hetzelfde.
Maar omdat je toch zelf de steunen op de vooras moet lassen is het natuurlijk geen probleem om die van een GT te nemen.
Als je toch alles nog moet maken kun je het beste de oplossing van Oly nemen. Dit omdat de motorsteunen van een CIH GT/B-Kadett slecht tot niet zijn te verkrijgen. Kies je voor steunen van een Manta, Ascona of C-kadett dan denk ik dat het makkelijker is.
Groeten Olaf
Hoi,
Gelukkig wordt er weer een Kadett gered. Ik heb deze kadett ooit een jaar of drie geleden al eens gezien. Er is inderdaad niet iets aan verprutst, dus een mooi begin om te restaureren, wel veel roest maar veelal vliegroest zo op de foto’s te zien.
En nu doorzetten en niet opgeven, het zou erg jammer zijn als dit een “verdwaald” project gaat worden.
Heel veel succes ermee!
Groeten Olaf
En ik heb er vier
1968 2-deurs sedan 1100
1969 2-deurs LS 1900
1970 5-deurs station 1200
1971 4-deurs luxe sedan 1200Dus dat is 10! :D
Groeten Olaf
14 december 2007 om 06:39 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357177Hoi Chris,
Het ziet er weer erg mooi uit. Ik heb je grijze kiemen al eens mogen bewonderen tijdens de meeting bij Mendel. Puik werk!
Trouwens handig gereedschapsbakje!

-
AuteurBerichten