Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ben nog steeds bezig heb nu de baksteun af en ben nu bezig met de aandrijfas is nog een heel gedoe een kant omega andere kant c kadett en wil er een schuifstuk tussen maken,normaal schuift ie in de bak maar kan niet met een omegabak, maar komt helemaal goed zal een foto maken van de as.
Sinus.
Je kunt er wel 13 op zetten ik weet alleen niet welke heeft ook met de et waarde te maken ik ga zelf 15inch gebruiken.barry zit ook hier op het forum onder de naam sniksnak ofzo ik heb wel zijn nummer 0623487492.
Dit zijn remklauwen van een vectra a 2.0 16v.past er gewoon op zonder aanpassingen i.c.m de schijven van barry,hij verkoopt deze schijven en het is echt top past heel mooi.
Sinus
Ja je hebt helemaal gelijk en ik weet dat dit nog wel voor wat problemen gaat zorgen maar ik wil nu eerst het blok erin doen en alles afmaken en dan gaan kijken en meemaken hoe de situatie dan is en dan het probleem oplossen, ik wilde persee de stuurstang gelijk met de vooras maken omdat het dan mooier uitkomt voor de carter en het staat goed.
Sinus
Kijk, eindelijk weer een beetje actie in dit topic,
Als je persee een cih 6 cilinder in je kadett gaat bouwen moet je dat doen,alleen je moet dan meer aan je carroserie verbouwen dan je eigenlijk wilt en als je er een v6 in gooit van een omega hoef je veeeeeeel minder aan te passen,ligt er natuurlijk wel aan hoe je hem wilt inbouwen en hoe netjes maar de uitdaging is wel 10x zo mooi als je er toch een 6 cilinder in wilt hebben kijk maar naar de aero mv6 van commodorebc30se dat is een plaatje ook de inbouw van zijn motor je moet er wel iets meer tijd aan besteden maar het loont wel.
Ik ga morgen die schijven van barry monteren en ik heb nu klauwen van een vectra a 2.0 16v dan kan de auto eindelijk weer rollen en dan blijft alleen nog het carter en de uitlaat over,dus het schiet nu op nog een maandje of 2 en dan moet het eerste proefritje gemaakt kunnen worden.
Ik zal nog wat foto’s erop zetten van de week.Sinus
Pipo. Daar zat ik ook al over te denken maar sommige zeggen dat het aluminium dan in elkaar krimpt en dat het te broos is om te lassen of gaat het wel gewoon goed.
Sinus.
Ik heb het blok zover mogelijk naar achteren gedaan. de voorkant van het blok is gelijk met de vooras dus mij bult komt dan aan de achterkant niet aan de kant van spoorstang. Ik moet een hele nieuwe carterpan maken die eronder zat was van allunimium en ik moet er nu een van staal maken,alleen de eerste vectra en calibra v6 hadden er een van staal, weet niemand zo een carter te liggen toevallig of een ander ideee.
Sinus
Dan is ie zeker nog niet klaar nee. Dit duurt nog wel een maandje of wat.
Geen probleem.
Aankomend weekend is er een oude opel meeting in lent.
Komen alle soorten opels. Rekords,manta,kadett enz enz .Sinus.
We zullen zien, maar wij houden van uitdagingen en ik denk wel dat het goedkomt. ;)
[IMG]http://fotopocket.nl/fpimages/2011/05/21/21b268e109a2c1950b00656cd7[IMG]http://fotopocket.nl/fpimages/2011/05/21/0b64096ddc71764348ab79661abb7617/IMAG0141.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;[/IMG]a70786/IMAG0143.jpg
ook de vooras hebben we helemaal aangepast,het stuurhuis is verlaagd en we hebben het dankzij mijn kameraad echt ook heel mooi gedaan ziet er top uit,
vandaag ook de vooras en draagarmen in de grondverf gezet van de week zwart maken en de motorruimte is nu ook bijna helemaal klaar en gaan we van de week ook spuiten.sinus
een stuurstang gehaald op de sloop met 2 kruiskoppelingen iets ingekort en het voetje wat op het stuurhuis komt hebben we ook nieuw gemaakt van dik staal.
deze aanpassing om het zo te maken hebben we gedaan omdat de stuurstang eerst precies onder de uitlaatspruitstuk door liep en je dus geen uitlaat kon monteren,
en nu gaat het perfect.sinus.
-
AuteurBerichten












