Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ok, thanks a million… morgen gelijk rondbellen of die dingen nog ergens op een sloop liggen…
hmm ok, maar die van de corsa die zitten bij de… lampen? deuren?
origineel gepost door Juffer1
De how to die hier op het forum staat heb ik destijds met Jim Numan gemaakt.Inmiddels heb zo’n 14 setjes van deze lampen gemonteerd voor diverse OF en ATC leden.
De multistekkers die in de deuren zitten passen qua vorm wel maar de pin verdeling daarvan klopt niet. Nu zijn daar volgens anderen wel oplossingen voor maar zelf hou ik niet zo van dat geknutsel : het blijft wel je verlichting.
De enige juiste multistekker vindt je oa in de Corsa C.Let er bij het doorknippen van de bekabeling die aan de multistekker zit ook rekening mee dat je minimaal 20 tot 25 cm lente moet hebben tot het uiteinde van de multistekker om deze op een normale manier te kunnen monteren.
Een zeer uitgebreide How To vindt je trouwens hier :
http://www.destampertjes.net/atc/phpBB2/viewtopic.php?p=60039#p60039Gr. Arjan
Ik heb die how-to gelezen ja, maar toch bedankt!
Ok, dus de multistekker uit de Corsa-c… klopt het dat deze stekkers ook in de Vectra B en de zafira gebruikt worden? (ik dacht voor de centrale vergrendeling o.i.d.
Maar toch, morgen maar even wat sloopbedrijven afbellen of ze wat van die auto’s hebben staan…
origineel gepost door Juffer1
“even” langs de sloop….Sucses met zoeken en let bij het scoren van de multistekkers er wel op dat de pinnen op de juiste plek zitten :vertag
ik hoor dat je ervaring hebt? en hoezo, pinnen op de juiste plek, dat valt toch wel in orde te maken?
okee, ik ben toch omgeturnd, Ik heb inmiddels de imitatie-projectors besteld bij GM-tuningparts (wel multistekker, maar dan ga ik wel even langs de sloop, heb ik wat te hobbyen)
Daarnaast begin ik toch wel te twijfelen of ik niet voor de projectors van DEPO moet gaan. Ik zit echter met een probleempje:
Ik wil ze in het zwart en die schijnen alleen in de multistekker/D2S uitvoering te zijn. Is dit makkelijk om te bouwen? (m.a.w. kan ik bijvoorbeeld mijn huidige ballast houden en er een andere lamp inzetten? en ik lees ook wat over ringen die apart gekocht moeten worden ofzo)
En ik weet niet of het lampje van het knipperlicht of het glas van de unit zelf oranje is (ik hoop het lampje…)
als jullie me uit de brand kunnen helpen ben ik je dankbaar…
origineel gepost door tmug
De onderste heb ik er in zitten, ziet er gaaf uit! Zal wat foto´s posten straks.Kijk, dat is mooi nieuws, ben benieuwd naar de foto’s !
ok… bedankt voor jullie meningen tot zover.
Ondanks dat het merendeel voor versie 1 gaat (vaak “het minst van twee kwaden” :angel) denk ik toch dat ik voor versie 2 ga, de hoek waaronder de ledjes omhoog lopen loopt hierin bijvoorbeeld gelijk met de zijkant van de grille, de snede over de motorkap, ga zo maar door. Daarnaast heb ik het idee dat ze wat strakker zijn afgewerkt.
Morgen even versie 1 in de handen nemen en eens voor de auto houden.
PS: bekijk dit eens: Coupé Bertone met Devil-eyes, niet verkeerd toch?
origineel gepost door wesley015
Ik zou gewoon lekker voor de originele imitatie lampen gaan.Dat bedoel ik met die “projectors van DEPO”… die vind ik juist niet mooi. voor de zekerheid dat we het over dezelfde hebben:

origineel gepost door OscaR-16v
die onderste heeft er zo’n lelijke oranje knipperlicht gedeelte inzittenIk denk dat dit ligt aan het lampje wat je erin stopt… (kleur van het glas)
origineel gepost door xladage
Problemen met bougies / kabels / verdeler / bobine heb je ook met een droge auto.
Als contactpunten versleten zijn, of je kabels niet goed zijn, dan heb je het ook in droge toestand.EGR is ergens in de jaren 90 volgens mij verplicht geworden op alle motoren, benzine en diesel… volgens mij iets europees
Voor zover ik weet is de EGR niet verplicht geworden, maar bijna een must voor fabrikanten, omdat ze hierdoor hun product (de auto) in een lagere CO2-uitstootklasse kunnen laten plaatsen. Lijkt me voordeliger (minder belasting… noem maar op)
maarrr… pin me er niet op vast!
@ Powercorsa: Even een @ bijgezet…
@ SL_Opel Astra 28-10-09 08:26
Ik bedoel dat ik op die site speakers van Alpine zag, waar ik de dus de conclusie uit trok dat deze van dezelfde fabrikant als de Alpine autoradio’s was, dus waarschijnlijk wel waar voor je geld. In jou reactie daarop zeg je dat dit niet zo is en dat ze uit dezelfde fabriek als Caliber komen.
origineel gepost door Sl_Opel Astra
origineel gepost door oeshkar
http://www.coolsound.nl/cat/207/speakers?p=3&cat_id=207&m%5B%5D=233 lijkt me redelijk wit… en alpine is nou niet bepaald een B-merkAlpine word in China gemaakt naast de Caliber en Ultra Drive speakers en nog tientallen okkiepokkie merken,
dus zoveel beter zijn ze niet.
Zit een andere conus op de Alpine speakers verders precies hetzelfde als Caliber speakersking:hmm.. was waarschijnlijk in de war met de headunit fabrikant… maar hoe dan ook, ze zijn wit :P
je hebt achter het dashboardkastje veel ruimte, je kan deze er vrij makkelijk uithalen, 6 torq-schroeven losmaken aan de rand van het kastje. je schermpje (bedieningsmodule) kan je volgens mij wel goed bij de luchtroosters in de middenconsole maken…
origineel gepost door Powercorsa
@ Oeshkar
Een sub is niet bedoeld om geluid weer te geven maar druk op te bouwen. Het bereik is gewoon te klein en is alleen bedoeld als ondersteuning.Voor zover ik weet is de definitie van geluid het verschil in luchtdruk wat waargenomen wordt. Met andere woorden, een subwoofer maakt dus een erg krachtig geluid wat vaak vrij laag is (tegen het infrasone aan), waardoor je vaker het idee hebt dat je de subwoofer voelt ipv hoort.
een subwoofer heeft tegendruk nodig om de diepe basgeluiden te krijgen die men zo graag wil. Die tegendruk kan door van alles worden gegenereerd en op allerlei manieren (denk aan gepoort/dubbel gepoort). Bij een klankkast (de naam zegt het al) komt de tegendruk van de kast die eromheen zit. Het doel van een free-air woofer is de volledige ruimte waarin hij is gemonteerd (kofferbak o.i.d.) als klankkast te gebruiken. Dit betekent dat je een retekrachtige sub moet hebben hiervoor en dat ie voor free-air montage geschikt is. Daarnaast is het moeilijk om deze subs zodanig te monteren dat je er mooi geluid uit krijgt. Het kan wel, maar het is moeilijk. (m.a.w. een complete kast kopen is makkelijker)
http://www.coolsound.nl/cat/207/speakers?p=3&cat_id=207&m%5B%5D=233 lijkt me redelijk wit… en alpine is nou niet bepaald een B-merk
Wat voor een autoradio heeft die vriend van je? Bij sommige radio’s is het namelijk mogelijk om via een Mini-ISO stekker een aantal Pre-outs (de uitgangen die je bedoelt) toe te voegen (samen met een remote-kabel)
zoiets als dit:

De standaard (af-fabriek) lichtarmaturen van de Astra G hebben H7-fittingen
-
AuteurBerichten