Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Artikel 41 RVV ’90 (reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990):
1. Onverminderd artikel 32 (verplichting voeren van licht, red.), eerste lid, mogen bestuurders van een motorvoertuig bij dag dagrijlicht voeren. Het dagrijlicht wordt niet tegelijk met enig ander licht aan de voorzijde van het voertuig gevoerd.
Strafbaar gesteld in:
Artikel 92 lid 1 RVV ’90:
1.Overtreding van de artikelen 3 tot en met 12, 14 tot en met 27, 30, eerste lid, 31 tot en met 43, 45, 46, 49 tot en met 61b, 62, met uitzondering van verkeersbord C22 van bijlage 1, 68, zesde lid, 74, tweede lid, 82, 82a, 83 en 86b is een strafbaar feit.Feitcode: R458 categorie 1, sanctie: €90,-, omschrijving: Als bestuurder van een motorvoertuig tegelijk met enig ander licht aan de voorzijde dagrijlicht voeren. Muldergedraging.
Dat is alles…
origineel gepost door de jong
klopt! Hij is volgens RDW zwart maar is het ook weer niet. Hij is grijs metallic. Weet trouwens niet waarom hij als zwart in de boeken staat. Overgespoten is hij nooit. Ik heb er eerlijk gezegd ook nooit werk van gemaakt. Ik heb die auto al twee jaar niet meer. Ik zal als ik weet hoe het moet nog wat foto’s plaatsen.De RDW heeft volgens mij maar een aantal kleuren waaruit ze kunnen kiezen. Als jouw auto bijv. mica special edition champange spacecoat is dan vinden ze het bij de RDW nog steeds brons…
wilde gok, maar: smoorklep? correct me if i’m wrong
voor zover ik wijs kan worden uit dit schema is de blauwe kabel (turn on) de remote. Om het zeker te weten: even de multometer erop. kijk dan vooral bij het uit en aanzetten van de radio (auto op contact) wat de meter aangeeft. Als dit zo is dan kan je m gewoon splitten en doorsturen naar wat voor een applicatie dan ook…
natuurlijk kan dat, maar dan start ie helemaal niet meer lijkt me…
laat m even uitlezen bij je garage. Lampje geeft aan dat er een storing ergens in de auto is gevonden.
Tja… niet dat ik ervaring heb met het monteren van die dingen, maar wat wil je ermee? meer vermogen?
Ik heb even voor je op de site van Lexmaul gekeken, de enige twee 1.6 motoren waar ze een spaghettispruitstuk voor hebben zijn de X1.6SZR en de X1.6XE en daar tel je al €450 voor neer (geen Z-serie motoren, behalve de 1.8).
kijk hier maar eens: http://www.lexmaul.de/ecom/shop/catalog/index.php?cPath=1058_24_300 en dan bij bitte auswählen een motorcode selecteren.Of het veel vermogenswinst oplevert voor de Z1.6XE weet ik niet, het kost in ieder geval een hoop geld en gekloot.
(doorsparen says i en door voor de Z2.0LET)
origineel gepost door pimmie89
Kun je overigens makkelijk met behulp van een blokje de RDS van radio op de boordcomputer laten zien? Heb namelijk gewoon zelf ingebouwde radio maar vind wel mooi om daar op te zien.
Gr. PimJa, kan heel makkelijk, afhankelijk van het type radio. Let wel dat het niet met alle radio’s gaat: Pioneer kan zowiezo wel (kijk anders even op Carmedia (link)). Ga er trouwens maar wel van uit dat het niet goedkoop is, gauw een euro of 100 voor stuurwieladapter en scherm. Het installeren stelt niets voor, alleen even de adapter tussen de radio en de ISO stekker van je auto zetten, het scherm in laten schakelen met de Tech en klaar.
Heb je trouwens wel stuurwielbediening?
wat voor een radio heb je? VDO-dayton (veel verkocht bij opels) geeft nog wel eens een apart piepje als je de auto uit hebt gezet.
@ Oscar-16v Raar, ik heb namelijk een Sport II edition, en ik moet gewoon het gehele paneel losmaken….
Opzich is het demonteren van het paneel niet zoveel werk, als je het maar eenmaal doorhebt.
Je hebt ook kans dat als je er een andere kleur in wil zetten (blauw of rood ofzo) dat de sticker op het paneel (van de verwarming) een geel kleurenfilter heeft. je krijgt in het geval met blauwe lampjes een zwak groenig licht. Je kan in dit geval even naar de sloop gaan en kijken of zo’n verwarmingsunit er ergens los bijhangt. die sticker kan je er dan makkelijk afhalen (wel met beleid!). Ik had dit probleem ook toen ik alles blauw wilde maken…
origineel gepost door Silverspeed
origineel gepost door oeshkar
sorry dat ik deze even schop, maar er rijst nog een vraag aan mijn kant:origineel gepost door Add
Er bestaat dan wel de mogelijkheid om het te laten uitzetten in de ecc.Ik heb hier meerdere malen naar gevraagd bij verscheidene garages en men geeft aan dat het niet mogelijk is… kan ook zijn omdat ik een astra G heb, maar ik heb wel dezelfde motor (z1.6xe). Is dit onwetendheid van de garage, willen ze het niet doen (emissie ofzo) of kan het gewoon echt niet met de astra?
doe jij dit dan wel bij de opel dealer? hoorde van een garage dat een opel dealer meer mogelijkheden hiervoor heeft als een merkloze garage
Jazeker! de garages waar ik dit tot nu toe heb gevraagd zijn zelfs allemaal opel-dealers…
sorry dat ik deze even schop, maar er rijst nog een vraag aan mijn kant:
origineel gepost door Add
Er bestaat dan wel de mogelijkheid om het te laten uitzetten in de ecc.Ik heb hier meerdere malen naar gevraagd bij verscheidene garages en men geeft aan dat het niet mogelijk is… kan ook zijn omdat ik een astra G heb, maar ik heb wel dezelfde motor (z1.6xe). Is dit onwetendheid van de garage, willen ze het niet doen (emissie ofzo) of kan het gewoon echt niet met de astra?
en je hebt eigenlijk geen lampje nodig bij ABS, dat voel je in je rempedaal… net alsof er een hoop kleine bobbeltjes op de remschijven zitten
Een microprocessor controleert de signalen van de ESP-sensoren en vergelijkt 25 keer per seconde of de wensen van de bestuurder en de richting waarin het voertuig zich beweegt overeenkomen. Als het voertuig zich in een andere richting beweegt dan de stuurrichting van de bestuurder aangeeft, reageert ESP onmiddellijk. ESP gaat dan doelgericht de afzonderlijke wielen afremmen waardoor het voertuig gestabiliseerd wordt en in de juiste richting gestuurd wordt. Een wagen met ESP beschikt automatisch ook over twee andere actieve veiligheidssystemen: ABS en ASR. Het antiblokkeersysteem ABS voorkomt dat de wielen blokkeren bij het remmen waardoor de wagen nog bestuurbaar blijft, de antidoorslipregeling ASR (ook wel TCS of Traction Control System genoemd) voorkomt dat de wielen blijven doordraaien tijdens het wegrijden of versnellen. Terwijl ABS en ASR de lengtedynamica van het voertuig beïnvloeden, verbetert ESP daarnaast de dwarsdynamica. ESP verzekert daardoor een stabiel rijgedrag in alle richtingen.
halleluja zeg, van 100 naar 210 pk (z1.6xe)… denk wel dat je je blok dan maximaal aan gort draait…
Wat een mogelijkheid is: een tijd terug heb ik een set velgen voor mijn wagen besteld, kant en klaar, uitgebalanceerd en wel. Deze zijn er door de garage onder gezet. Toen ik op de snelweg ging rijden begon de wagen als een gek te schudden tussen de 110 en 130…
Dus ik naar die lui toe; uitbalanceren moest het verhelpen. Niet dus. Bleek dat de centreerringen van de velgen niet de juiste maat hadden (ze waren veel te klein). Andere besteld bij de lokale velgen- en bandenboer. Nu rijd de auto zonder problemen.
dus, mocht je er lichtmetaal onder hebben met centreerringen: wie weet ligt het daaraan…
origineel gepost door gorky
de chauffage van mijn astra blaast enkel koude lucht.ik neem aan dat zijn verwarming stuk is (België?)
Mijn Astra G:




geprobeerd mijn wagen subtiel te pimpen…
Oh en trouwens, het is geen zwarte, maar een donkerblauwe… als je goed kijkt zie je het welis het motortje kapot of de lamp zelf? scheelt aanzienlijk in de kosten namelijk
19 november 2009 om 16:24 In reactie op: Angel Eyes (FK) of Projectorkoplampen (FK) met Xenon #17552534Ik heb vorige week een setje depo projectors ingebouwd, deze hadden multistekkers. Mijn plan van aanpak: zoek twee multistekkers van een Corsa-C of een Combo (Corsa met laadruimte) en soldeer de correcte draden op fittingen van de lampen welke je ook van de sloop meeneemt (soldeerplekken goed waterdicht maken met kit of in mijn geval hotglue). Wat je dan als eindresultaat hebt is een soort van adapterkabel welke je zo tussen je bestaande bedrading kan zetten. Let wel dat er bij sommige van de lampunits een aantal onderdelen bij moeten worden gekocht (denk aan pasringen voor het dimlicht en speciale knipperlichtfittingen) waardoor het kostenplaatje ongeveer €50,- hoger ligt.
oh, en voor zover ik weet heeft de G geen canbus
ja ik heb er wel eens verhalen over gehoord… schijnt dat je het hele inlaatspruitstuk moet verwijderen, of niet?
ja, alleen de plastic kap met “ecotec” eraf (2x torx en de olievuldop losschroeven) en je ziet m zo zitten (rechts van de motor, onder een leiding, klep zit zelf vast met 2 bouten, makkelijk te bereiken met een lange torxschroevendraaier
plaatje ziet er zo uit: http://img408.imageshack.us/img408/1029/dsc02399mediumae7.jpg
mijn oplossing (althans, het werkt bij mij): EGR afdoppen met een plaatje van de opeldealer (weet zo het bestelnummer niet uit mn hoofd) en eens in de maand dat ding eraf schroeven en even doorspuiten met wat remmenreiniger. Ik denk dat we dezelfde motor hebben (ik heb een z1.6xe, weet niet of er veel verschil in zit omdat jij een automaat hebt) en nergens last van. Computer begint ook niet te sputteren…
Zo, lampen net binnen gekregen en even gekeken, ik wist dat ik een soort pasringen nodig had, alleen deze kosten ongeveer €12 de stuk bij de opel dealer… Zijn deze ringen ook geschikt om bijv. H7 mee vast te zetten? (Juffer1 misschien weet jij dit?)
zo, gelijk het eerste bedrijf had nog wel wat corsa’s C en combo’s staan (Pijffers in Raalte) en mijn missie is helemaal geslaagd daar
-
AuteurBerichten