oeshkar

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 94)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: welk type koplamp astra g #17806146

    tja als je écht zwarte koplampen mét xenon wil, dan moet je eens kijken naar de lampen van Depo:

    Dan ga je voor “origineel”, past goed en ziet er niet al te tokkie uit.

    Wil je wat meer tuning dan zou je voor zgn Angel-eyes of Devil-eyes kunnen gaan:

    Angel:

    Devil:



    Je moet van die led-dagrijverlichting houden en opletten bij het aansluiten, dat ze dimmen als je ander licht aanzet.

    Natuurlijk heb je ook nog de good ol’ standard smoke-spiegel lampen:

    alleen zijn deze ten zeerste af te raden in combinatie met xenon, omdat dat veel strooilicht (verblindend voor je tegenliggers) oplevert. Politie vind je dan ook niet aardig meer.

    Kijk vooral even op deze (klik) site, hier zijn alle verschillende lampen te vinden, evenals benodigdheden bij het installeren.

    Succes met kiezen!

    In reactie op: Verlichting stuurwielbediening werkt niet #17803975

    het is al opgelost, thanks anyway!

    In reactie op: 3 "vraagstukken" #17803895

    [rquote=1850760&tid=141178&author=OscaR-16v]vraag 2: verlichting moet gewoon blijven werken. mijn broer heeft een astra coupe van 2002 met een pioneer radio. bij het inschakelen van de radio gaat de verlichting op het stuur ook branden.

    ik heb zelf een alpine radio met hetzelfde systeem. werkt precies hetzelfde.[/rquote]

    ok vraagstukken opgelost. Over die radio: ben heeel, heeeeel diep aan het graven geweest op the interwebs. Uiteindelijk uitgevonden dat de blauwe draad in de aansluiting van de auto gevoed moet zijn. Mijn pioneer radio had nog een extra remote uit (die je normaal ook voor de versterker gebruikt), daar heb ik die draad op aangesloten. En Presto!

    In reactie op: 3 "vraagstukken" #17803893

    ok thanks voor de reacties, morgen weer lekker verder sleutelen.

    In reactie op: radio bekabeling #17800803

    Vauxhall Radio Connections
    Function Wire Colour Vauxhall Pin no.

    +12V Battery Supply Red 8

    Ignition Supply Black 2

    Earth Brown 4

    Electric Ariel (Cavalier)Ariel Amplifier (Calibra) Red/White 7

    Display Illumination(vauxhall only) Grey/Green 3

    Speed of Car MPH(For speed sensitive volume on vauxhall SC804 radio) Blue/Red 5

    Alarm Trigger (vauxhall only) Brown/Violet 1

    Telephone Mute input(late calibra models only with vauxhall phone kit) Black/Yellow 6

    Right Front Speaker +- YellowBrown/Yellow 43

    Left Front Speaker +- BlueBrown/Blue 21

    Right Rear Speaker +- WhiteBrown/White 139

    Left Rear Speaker +- GreenBrown/Green 1612

    Hope this helps any one.

    In reactie op: ik zou het niet weten. #17802417

    [rquote=1847862&tid=140989&author=benoben]is dat niet voor de dopjes van je ventiel te halen ofzo iets :afro[/rquote]

    true

    In reactie op: Voor alle sleutelaars met een klein budget: #17796313

    [rquote=1844180&tid=140436&author=IMpY]je moet de dichtheid van water nemen: 0,998 g/cm³. Dat is dus 0,998 kg/Liter. Neem nu het gewicht van de emmer leeg erbij… bv 0,7 kg. Dus de emmer en 1 liter water weegt dan: 1,698 kg *9.81 = 16.65738 N
    nu hang je deze op een lengte van 30 cm vanaf het hart van het draaipunt van de momentsleutel…

    16.65738 N * 0.3 m = 4.997214 Nm is je moment dan.

    Doe dit dus maar met wat meer water in de emmer bv 15 Liter en de emmer weegt dan in totaal: 15, 67 kg.
    Op de afstand van 30 cm brengt dit een moment op van: 46,11681 Nm.

    De test:
    Stel je momentsleutel in op 46Nm. Zet hem in de werkbank en meet vanaf het draaipunt 30 cm af. Hier hang je de emmer met 13 liter water aan. Vervolgens schud je nog 2 liter water erbij. In de buurt van die 2 liter of net iets minder of meer moet de momentsleutel beginnen te knikken…

    Meet wel eventjes zelf het gewicht van de lege emmer. Al is dit kleine gewicht wel te verwaarlozen eigenlijk.

    Denk dat het beter is als je de momentsleutel op een groter moment test, je afwijking is dan procentueel minder dus nauwkeuriger.

    Dus door de emmer verder weg te hangen vanaf het draaipunt of door meer gewicht te gebruiken.

    Heb hem zelf ook gehaald trouwens…
    Echter nog niet getest.

    Groeten Twan[/rquote]

    Ik zie dat jij hierop zit… als je na de test even de resultaten post, scheelt dat ons een hoop werk :P

    In reactie op: Voor alle sleutelaars met een klein budget: #17796281

    [rquote=1841128&tid=140436&author=IMpY]Tot hoeveel Nm gaat deze dan? Dat staat er niet bij volgens mij?
    Van hoogwaardig staal

    * 3 inzetstukken: 17, 19 en 21 mm
    * Incl. verlengstuk van 125 mm

    groeten Twan[/rquote]

    Gaat tot 210 Nm. Je kan er ook gewone doppen opzetten.

    In reactie op: Voor alle sleutelaars met een klein budget: #17796277

    deze klikt als ie het moment heeft bereikt. Er staat een link in de eerste post, dan kom je rechtstreeks op de site van de lidl.

    In reactie op: Compleet zwart (heldere) koplampen. #17783040
    In reactie op: astra G groot probleem #17770730

    gok de ontsteking. Ook een keer gehad, was gelukkig slechts op één cilinder, bij jou klinkt het alsof het er meer zijn. Als je die plastic sierkap eraf haalt dan zie je een rechthoekig zwart blok zitten. Dat is de ontstekingsmodule. Kost je een keer 170 euro ofzo en ik zou er niet mee rond blijven rijden. Iets met onverbrande benzine in je kat enzo.

    Ohja: even langs de garage en laten uitlezen, ben je er zo achter.

    In reactie op: Wit licht Astra h #17768097

    origineel gepost door Blue-Dragon
    Meeste die zweren op het merk Depo.
    Dit zijn dezelfde als van het merk FK , alleen de naam die is anders.

    En de aansluiting, als we even kijken naar de projectoren voor de G. Depo heeft multistekker en FK meestal PnP

    In reactie op: Wit licht Astra h #17768090

    dat noob-gedeelte is niet erg, we zijn nooit te oud om te leren.

    Wat betreft die “White Lights”: dat zijn precies die “aparte” halogeenlampjes die ik bedoel, samen met die blauwe. Grote kans dat het troep is of dat het weinig licht geeft. Als het van Philips ofzo is dan gaat het nog wel. als je echt het mooie felle witte licht wil zoals de BMW’s en Audi’s enzo hebben, dan moet je toch echt naar de (wat duurdere) xenonsets gaan kijken. Kost je een keer €200 voor een goede set, maar dan heb je gelijk ook een mobiele zon voorop je voertuig.

    In reactie op: Wit licht Astra h #17768086

    bedoel je xenon of van dat aparte halogeen?

    Xenon kan, volgens mij moet je dan gewoon de H7 fitting hebben. Let wel op: als je xenon in je standaard halogeen lampunits plaatst, dan krijg je veel strooilicht. Dit is irritant voor overig verkeer en oom agent kan er ook minder blij van worden.

    Die aparte halogeendingetjes zijn misschien leuk, alleen ze geven vaak veel minder licht dan normaal halogeen. Daarnaast zijn ze ook niet echt wit, maar minder geel.

    Als je het goed aan wil pakken, dan plaats je zoiets als DIT (klik). Ziet er als origineel uit en je hebt een super lichtbeeld (mits je er een kwaliteitssetje xenon inzet, pilot ofzo). Kijk wel even: als je voor de originele units gaat (Hella) dan betaal je een vermogen (rond de €500 per set). Kijk ook even naar de imitaties van Depo, kosten minder maar zijn van zeer acceptabele kwaliteit.

    In reactie op: zo moet je het niet doen #17750986

    origineel gepost door Jerremy
    Ja beste klapper, maar wat ik niet begrijp in het redactionele stukje, zoals ik in dit topic ook al aangaf (staat hetzelfde ongeval) http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=136052&page=1#pid1788157

    De man bliest 625 ug/l en hij kon gelijk zijn rijbewijs weer inleveren. Ook kreeg hij een rijverbod van 9 uur en werd er proces-verbaal opgemaakt.

    Hij kon ze rijbewijs inleveren én een rijverbod van 9 uur.. ??
    het is toch het 1 of het ander..

    Nope. Zo hoort het. Als je rijbewijs ingevorderd wordt voor rijden onder invloed is het logisch dat je ook een rijverbod krijgt. Een rijverbod geldt voor ALLE voertuigen, dus ook voor voertuigen waar je geen rbw voor nodig hebt, zoals trekkers en lesauto’s etc. Na die 9 uur mag je dus gewoon weer met je trekker het land omploegen.

    art 162 wegenverkeerswet ’94:

    Artikel 162
    1.Een van de in artikel 159, onderdeel a, bedoelde personen kan de bestuurder van een voertuig van wie, uit het in artikel 160, vijfde lid, bedoelde onderzoek of op andere wijze, naar het oordeel van die persoon gebleken is dat hij onder zodanige invloed van het gebruik van een stof als bedoeld in artikel 8, eerste lid, verkeert, dat hij onvoldoende in staat is een voertuig behoorlijk te besturen, een rijverbod opleggen voor de tijd gedurende welke redelijkerwijs verwacht mag worden dat deze toestand zal voortduren tot ten hoogste vierentwintig uren. De vorige volzin is van overeenkomstige toepassing op degene die aanstalten maakt een voertuig te gaan besturen.
    2.De opsporingsambtenaar die een rijverbod oplegt, legt dit vast in een beschikking die het tijdstip van ingang en de duur van het verbod bevat.
    3.Het is degene aan wie een rijverbod als bedoeld in het eerste lid is opgelegd, verboden een voertuig te besturen of als bestuurder te doen besturen gedurende de tijd waarvoor dat rijverbod geldt.

    met 625 µg/l ben je trouwens wel ver heen… behoorlijke score dus. Zo te zien ook nog verlaten plaats ongeval erbij. Die krijgt sowieso een ontzegging rijbevoegdheid en een EMA-cursus. Heel misschien wordt het rbw nog wel ongeldig verklaard.

    In reactie op: Niet te vinden storing #17737363

    misschien loop ik achter de feiten aan, maarrrrr… het is een CDTI… Commonrail injectie… lijkt me logisch dan dattie E-gas heeft. En is dit dan niet geheel electronisch geregeld? Daarnaast is het dan een hele klus om het schoon te maken. Lijkt me eerder dat het een smoorklep is. Mijn ervaring met smoorkleppen (benzine, dat dan weer wel), is dat de motor af en toe wat stottert, niet dat de motor niet boven de 1k rpm uitkomt.

    gewoon een gedachtengang van mij, kan er compleet naast zitten…

    Edit: schoot me net te binnen: we hadden met een auto van het werk laatst een vergelijkbaar motorgedrag, de motor had amper vermogen. Bleek de (jaja komtie weer) EGR-klep te zijn. Dit was dan wel een CDTI met 150pk. Maar daarentegen zou je die storing uit moeten kunnen lezen…

    In reactie op: Niet te vinden storing #17737355

    ESP = electronic stability programme, oftewel traction control (op alle 4 de wielen wss). Handig bij glad wegdek of om niet de bocht uit te vliegen. Als deze niet goed functioneert kan het zijn dat het programma ingrijpt terwijl het niet nodig is, dus de controle van het vermogen op de wielen overneemt. Als het ESP ingrijpt controleert deze vaak ook het afgeleverde vermogen van je motor. Je kan zonder ESP best rijden, het is puur een veiligheidsoptie.

    In reactie op: vermogen #17735870

    1.6 8v is het instapmodel van instapmodellen. Als je hier meer dan 100pk uit wil gaan halen, dan moet je waarschijnlijk meer neertellen dan je voor die auto hebt betaald.

    In reactie op: Ontvanger automatische deurvergrendeling #17735745

    check dan ook, als je de sleutel open hebt, of de batterijhouder nog goed vast zit aan de printplaat. Was bij mij niet meer het geval. Even solderen en klaar is kees.

    In reactie op: welkesport luchtfilter astra g 1.6 8v??? #17730557

    nou ik heb ook een keer zo’n ding van K&N op mijn auto gezet (astra g Z16XE). Even op en neer naar nijmegen geknald (2 uur in totaal). Brandstofverbruik schoot omhoog en qua kracht meen ik ook dat ie wat inleverde. Gelijk er weer afgemeubeld.

    In reactie op: welkesport luchtfilter astra g 1.6 8v??? #17730554
    In reactie op: Storing p0351 #17729972

    Ignition Coil A Primary/Secondary Circuit Malfunction = Ontstekingsspoel A, Primair/secundair circuit storing.

    Bobine?

    In reactie op: Bekeuring LED in Bumper. #17728943

    feitcode

    In reactie op: spaghetti spruitstuk #17728383

    http://www.lexmaul.de/ecom/shop/catalog/index.php?cPath=1058_24_300

    EDIT: ik zie nu dat de sjop eruit ligt bij lexmaul. Ze hadden voor zover ik mij kan herinneren een spaghettistuk voor de Z1.8XE

    In reactie op: Bekeuring LED in Bumper. #17728940

    Dat is dus het rare met dagrijverlichting… er wordt nergens iets over hoogte en andere eisen etc. genoemd. Let wel, dat als je het er zelf inbouwt je in feite de typegoedkeuring teniet doet…

    Wat ik nog vond:
    Regeling Voertuigen:

    artikel 1.1 RV:

    dagrijlicht : een licht dat voorwaarts gericht is en wordt gebruikt om het voertuig tijdens het overdag rijden beter zichtbaar te maken;

    Artikel 5.2.57 RV:
    1. Personenauto’s mogen zijn voorzien van:
    -r twee dagrijlichten.

    Artikel 5.2.59 RV:
    8. De dagrijlicht en, bochtlichten en hoeklichten mogen niet anders dan wit stralen.

    Daarnaast komen natuurlijk de welbekende kreten van “niet verblindend”, “niet knipperen”, “geen andere kleur dan wit of geel”, “deugdelijk bevestigd” en “geen uitstekende scherpe delen”.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 94)