obelix

Aangemaakte reacties

17 berichten aan het bekijken - 176 tot 192 (van in totaal 192)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: veerpoot #17467909

    origineel gepost door keyl1
    het linker wiel staat heel iets aan de boven kant naar binnen
    en het stuur staat ook iets scheef waar moet ik de oorzaak zoeken en hoe is dit teherstelen
    vr gert

    vaak zakken de veerpoten naar binnen door roest vorming
    en slijten de banden scheef af
    moet je hem is kruislinks op meten de veerpoten
    of je veerpoot is krom of het fusee

    In reactie op: Opel D rekord Automaat #17467479

    origineel gepost door kywieman
    Dank u voor deze nuttige informatie: obelix, GSE en hanzel

    ik heb nu de slang van de verdelerkap gesplids door middel van een t stuk naar de automaat en de cabarateur.

    De automaat werkt nu naar behoren.

    Allen bonkt hij nog een beetje als de auto onder de 20km/u komt en hij terug schakelt.

    En de persoon die mij dit vertelde dat van de ATF verbranden, heeft dat van zijn eigen Opel Ascona waar dit wel zo werkt.

    ze hebben je vast wat wijs gemaakt
    atf hoort toch niet teverbranden mooi verhaal voor bij een borel
    bij mijn senator zit het slangetje op de inlaat
    tussen de cabarateur en het schutbord

    In reactie op: Opel D rekord Automaat #17467470

    origineel gepost door kywieman
    Hallo,

    Sinds een tijdje ben ik in het bezit van een Opel D rekord uit 1974.
    Maar de automaat doet de laatste tijd een beetje raar.

    Het geval is dat de 3 traps automaat pas bij 70 km/u overschakelt naar de 2e versnelling. Dit is te verhelpen doormiddel van de keuze hendel in de 1 te zetten en bij 40 km/u deze door te zetten naar de 2.
    Dan schakeld de automaat wel door.

    Als hij in de 3e versnelling zit, en ik rem af, dan schakeld de automaat al bij 55 km/u terug naar de 2e versnelling. Wat een grote bonk tot gevolgen heeft. (wat niet wenselijk is)

    Wat kan ik hier aan doen?

    MVG: Kylian Wierenga

    zit het vacuum slangetje er wel aan
    of dat de kickdown kabel blijft hangen

    In reactie op: Auto lijkt te zweven tijdens het rijden #17466161

    origineel gepost door Goossens Bjorn
    ik denk dat ik et zowat gevonden heb. Toen ik weer met de Monza ben beginnen rijden was het slecht weer en véél wind. Ben net weer met de Monza gaan rijden en hij trekt ineens niet meer in zijn stuur :D. Volgens mij was de wind toch de boosdoener maar des te beter.

    heb ik nog nooit last van gehad met harde zij wind
    is een auto van 1400kg en kan volgens mij nooit veel last hebben van zij wind

    In reactie op: startmotor gaat niet rond met warme motor #17462707

    origineel gepost door The SpinDoctor
    Hoi,

    Mijn oude startmotor was al een tijd slecht en is er laatst echt mee opgehouden, dus bij de sloop een andere opgehaald. Na een stuk of wat keer proberen leek er niks aan de hand, totdat ik een stuk gereden had. De startmotor ging echt bijna niet meer rond, vanmorgen koud ineens ook niet, balen, met de bus…
    Alle contacten opgeschuurd, ze waren erg smerig btw, en weer proberen. Starten als nooit te voren, soepel en met genoeg slagen. Warm echter krijgt hij hem amper rond en moet ik ongeveer 10 min. wachten.
    Waar zou dit door komen?
    Het is een c2.4ne op LPG.

    :hmmz

    staat je onsteking wel goed
    als die een stuk verkeerd staat kan weze als die warm is
    dat die de motor niet on bijna niet rond krijgt

    In reactie op: commodore 2.8 houdt in #17462489

    origineel gepost door David_Ascona_B
    de verdeelkap vorig jaar al eens vernieuwd. maar het is alleen als de motor koud is, dan zal het toch niet aan de bougiekabels liggen?

    heb je het ook met warm weer
    bevriest je verdamper niet
    heb ik ook is gehad als die koud was inhouden zodra die iets warmer werd was het over

    In reactie op: Vanaf welk bouwjaar…………………..Opel Monza #17461358

    origineel gepost door postbusmanta

    Zit er daarom ook zoveel verschil in de vraagprijs tussen een 2,5 en 3,0?

    Ik wil eigenllijk een 3,0 E, maar er moet wel een degelijke Monza omheen hangen voor betaalbare prijs.

    Dit schijnt een erg moeilijke combinatie te zijn :hmmz

    koop een 2500 hang er een b senator motor in c30ne
    komt op het zelfde neer maar meer vermogen als een 3.0 e
    en zelfs nog zuiniger

    In reactie op: Vanaf welk bouwjaar…………………..Opel Monza #17461344

    origineel gepost door TonSR
    even vraag er wordt hier over een 265 bak gesproken,is dat dan de zelfde
    bak die in een omi 3 liter van 87 zit of is dat ook weer anders.
    vgr tonsr.

    dat zijn andere bakken

    In reactie op: Vanaf welk bouwjaar…………………..Opel Monza #17461335

    origineel gepost door Goossens Bjorn
    Ik heb een Opel Monza A van 1980 met een 3.0 injectiemotor. Men dealer zei dat dit uitzonderlijk was dat mijn monza al met een injectiemotor is uitgerust maar het is n og steeds de orginele motor volgens de papieren. Het zal dus één van de eerste zijn.

    Volgens mij hebben alle Monza schijfremmen achteraan

    De rest kan ik niet een antwoord op geven

    de 3.0e is niks aparts in een monza
    ze zaten er vanaf het begin al in
    en de meesten zijn volgens mij 3.0e
    of 2800 cabarateur
    en de lateren 2500 en 3.0

    In reactie op: Vanaf welk bouwjaar…………………..Opel Monza #17461334

    origineel gepost door postbusmanta

    En wanneer hebben de Monza’s een 265-bak?

    (Er is nog steeds geen Monza. Vandaag weer wezen kijken, maar deze heeft wel een hoop werk nodig. Volgend weekend weer bij een andere kijken).

    de 265 getrag lag in de monza 3.0e en de senator 3.0e
    vanaf een bepaald bwjr daar voor waren het 4 bakken

    In reactie op: Winterse ''Big Opel'' foto's #17460279

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door fluks
    ja hier lag vanmorgen ook sneeuw

    heb je ook n foto gemaakt
    van de afdruk die dat deksel in de sneeuw had achtergelaten
    ;):thumbup:jerry:jerry

    dacht bekend kleppendeksel
    maar die van zat er toch nog op:D

    In reactie op: In welke auto's C30NE i.v.m. zoektocht (Gevonden) #17431879

    origineel gepost door Jaccoooo
    ik kan een C30LE uit een B- Senator kopen,als ik het goed begrijp is dat dus een blok met 156 pk.
    er zit een 5 bak achter,wat voor bak kan dat zijn?
    past die achter een 2.4 in B-ascona?

    gaat zeker om die motor die in rouveen te koop staat

    In reactie op: show hier je big opel #17345298

    origineel gepost door HAICO
    ik vind een A1 ook wel mooi , maar ik vind die grote oranje knipperlichten zo lelijk.
    en de spoiler voor onder de bumper een beetje te kort.

    ik vond een a2 eerder ook mooier nu rij ik zelf in een a1
    en heb voor men vriendin een a2 gekocht
    en als ik ze naast el kaar heb staan vind ik een a1 toch mooier doet wat ouder aan

    In reactie op: show hier je big opel #17345296

    origineel gepost door HAICO
    nee alles wat tussen de beide spadboarden zit van af de voorruit,moet omgebouwd worden.

    A2 is toch veeel mooier

    en de achterscherman zijn anders
    front ook en achter tussen paneel is iets anders
    bij de rondingen als je de klep opent
    ik vind persoonlijk een a1 mooier
    minder kunstof

    In reactie op: Vroeger #17346836

    die rode manta met aanhanger is door men collega en zen vader gebouwd
    die hebben hem verkocht aan van der vegt aanhangers en crossmotors in oudleusen
    daar staat die nog steeds in de showroom

    die olympia komt toch bijde jong weg in hardenberg
    die werd mij ook aangeboden
    ik heb daar 2 ambulance’s gekocht admiral en c rekord

    In reactie op: show hier je big opel #17345162

    de zijkant lijkt op een a omega de velgen ziijn ook het zelfde
    als ik op men a omega heb zitten
    de kop lijkt op een calibra
    achterlichten lijken op van een b omega
    gewoon een auto die van verschilende delen gemaat is

17 berichten aan het bekijken - 176 tot 192 (van in totaal 192)