Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Woofie
Hey mensen ben wat onderdelen nodig voor mijn senator a2 .
Het achterscherm aan de bestuurderskant
en een deur aan de bijrijderskant .
heeft iemand die onderdelen voor mij ? Of weet iemand war ze te koop zijn laat het even weten …
MVG Woofiemoet je een nieuw of gebruikt achterscherm
als het nieuw moet zijn op ebay.de staat nog wel is een nieuwe
en een tijdje terug stond er een op mp in zeelandorigineel gepost door Ghanz
:thumbup:thumbupkijk, die heeft er verstand van :D
wanneer is er een meeting in omgeving enschede :D :D :D ?
het lijkt makelijker dan je denkt
ik zou zeggen laat is zien hoe het moet in de praktijkorigineel gepost door henkjan_80
Dat zou best eens dezelfde kunnen zijn.
Zou je evt. de maten een op willen meten hoe de gaten staan?
Ik meen dat de gaten 45 cm hart op hart waren, en andersom een cm of 7?
Ik weet ’t niet meer precieszo een heb ik wel
origineel gepost door Ghanz
ik bedoelde meer dat je niet zomaar overal een meeting kunt organiserenen inderdaad een grote, valt zeker tegen, de opkomst is altijd afwachten :D
locatie is vaak geen probleem
de opkomst dat is afwachten maar vaak valt dat tegenorigineel gepost door Ghanz
ben jij daar ook achtergekomen arnold?heb het zelf eens voor de mantaclub willen doen, maar ging niet lukken nie :cry
een opkomst voor een dag treffen is 50 al vrij veel in nederland
als je een bij eenkomst langs de snelweg houd of ergens anders op een parkeerplaats
mag je blij wezen als er 20 auto’s zijnorigineel gepost door MonzaRon
zeker weten, zo’n meeting organiseren kan niet moeilijk zijn,
er zijn genoeg weg-restaurants die blij zijn met extra klanditie :thumbupik denk dat je dat nog wel een beetje tegen valt
een meeting orginaseren met een grote opkomst
monza ghuru heeft door de jaren heen al een goede naam opgebouwd
er zijn ook zat meetings in nederland maar nooit met zo grote opkomst
in juli is er nog een in giethoorn
http://www.bigopels.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=5732origineel gepost door henkjan_80
Ik heb het ook in het gezocht gedeelte neergezet maar hier kijken meer mensen dus zet ik het hier ook maar even neer.Ik ben op zoek naar een baksteun van de Rekord E1 met 5-bak aangezien de mijne al ’n paar keer verlast is.
Misschien weten sommige mensen of er nog verschil zit tussen 4-, 5-bak of automaat of dat ie van een Senator/Monza dezelfde is?
bvd Henk Jan
ik heb er nog een heb je ook een foto
ik heb heel wat baksteunen maar weet niet welke van de rekord 5 bak is
ik heb er twee gesloopt en heb ze niet weg gegooidorigineel gepost door Stender
Vandaag tegen de avond aan:In Ede op een parkeerplaats (bij de Rabobank in het Centrum):
Een donkerrode Monza (A2? denk ik) 2.8 S. Zag er oppzich netjes uit. Reed een vrouw in en hij sloeg nog af bij het parkeren.
Kenteken was x0-PL-NSals het een 2800 was en orgineel dan was het een a1
en als ik het kenteken natrek gaat het om een monza van 1979 dus a1origineel gepost door blok
Hallo
Ik ben nieuw op dit forum en ben in het bezit van een rekord caravan 2 deurs grijs kenteken 30-nb-31
Ik vroeg me af of er nog meer van dit type rond rijden in nederland.
Zal binnenkort een foto maken ben hem aan het opknappen voor dagelijks vervoerwelkom hier
om wat voor rekord gaat het c d of e
van de alle soorten rekors zijn er nog wel wat van in nederland
zijn er vast niet veel meerorigineel gepost door Astraman
Neej zijn echte Opel velgen, zitten oa onder de monza en de senator, maar ook onder Ascona en Manta 400, Bitter gebruikte ze idd ook onder sc omdat die op het zelfde onderstel staat als de Senator / Monza.dit zijn geen orginele monza senator wielen
die zijn kleiner en loopt de rand anders
dit zijn 400 wielen of bitter met opel logoorigineel gepost door obelix
zal wel de zelfde wezen denk ik als ben
en kruislinks meten
anders weet je nog niet welke verder naar binnen staat
origineel gepost door ckad
Vanavond eindelijk een 4 bak AW03/71L gekocht. Echter waar moet ik op letten. Wat moet erbij zitten om deze in een monza te bouwen?Helaas zijn de gegevens op het BOF forum niet meer.
Cardanas, ophanging, kilometerteller weet ik wel.
Ik zie in het electrisch schema nog een ruckschaltsperre (wat doet deze precies en hoe werkt deze?) Wat doet de schakelaar naast de pook?
het kabelboompje als je hem op de orginele manier aan wilt sluiten
6 impuls gever voor a1 a2 heeft hem in het dasboard zitten
kopelomformer met starterkrans
verder is 12v via hetcontact er op
en massa impuls gever aansluiten
volgens de kleuren
en schakelaar ergens inbouwen en aansluiten
bij een a1 kan dat kasje mooi onder de tunnel afdek
en daar zit op een plus via het contact
kan je zo van de schakelaar afpakken die er zit voor het starten in de p en de n
http://i197.photobucket.com/albums/aa191/obelixmonza/24122008005.jpgorigineel gepost door GSE
Nee die bak moet je niet hebben dat is een LE te zien aan de electronica en de cardanas aansluiting,die bak heeft in een Omega A/Senator B gelegen en NOOIT in een Monza/Senator A2.op de foto die op het ohf staat kan ja al duidelijk zien
dat het om de le gaat
die stekers die er aan zitten
en bij een 31 71l zit er maar bedrading aan een kantorigineel gepost door GSE
Bij die fijne A1 van mij in verschillende mooie kleuren blauw/groen,kreeg ik een gewone radio met cd speler er niet in hij blijft een cm of 2 uitsteken,ook het gat waar ie in komt heb ik met een vijl iets groter moeten maken.Als ik in het gat kijk waar de radia komt kijk ik tegen wat kabels en de kachelbak aan en die zit na mijn idee in de weg.
Bij een A2 past alles teminste ik heb er al veel verschillende types merken in zien zitten.
ik ben er wel ff mee aan het kloten geweest
stekers kwamen er telkens tussen
ik heb van uit het gat van de asbak een parker na boven gedraaid dat de radio mooi aan klemt
ik heb zo geen foto
om het te laten zienorigineel gepost door GSE
ik heb hetzelfde probleem,krijg heb er ook niet diep genoeg in om um mooi strak te laten zitten…Is na mijn idee niks aan te doen.Kachelbak zit in de weg.
A2,past ie wel goed.
ik heb niks aangepast aan het dasboard allen het metalen fronte wat om de radio zit heb ik er niet om heen
en heb het lijsje wat om het radio frontje zit iets in gekort
en zit er verder goed in
ligt er niet buitenorigineel gepost door GSE
De verbouwing is zeer strak gedaan en kon zo af fabriek zijn,en ik zou het zeker niet klaar krijgen,maar vind het eerlijk gezegd een te zeer verbouwde auto die het model van een Monza nog laat zien (wat het ooit was),verder heeft het weinig meer met een Monza te maken,kan der niet is eens uit opmaken of het een A1 of A2 was ooit zover hebben ze um verbouwd tot een Audi BMW achtig ding met Monza vormen.Die motor is wel zeer interresant….
ik vind het nog nie eens zo rare auto
dat heeft een vakman gedaan
het is iedergeval een a2
is aan het parafan wel te zien bij een a1 zit er nog iets een
lager punt inje lijkt wel een tukker met dat grolsch
je had hem eerst ook wel is mogen wassen
zo zet je toch geen auto op de foto:Phet forum komt weer
waneer is nog niet precies bekend
er is iets mis gegaan met over zetenorigineel gepost door Goossens Bjorn
knetser is zoiets als ongeveer op je jas. zo twee stukjes ijzer die je in elkaar kunt klikken.in nederland noemen we dat een druk knoop
dan heb ik een tijd terug veel geld na het oud ijzer gebracht
heb toen een paar setjes bij een auto gekregen en zelf onder slopers weg gehaald
met wewl wat roest maar geen gaten er ingerot alleen schotels slecht
heb ze zo bij het oud ijzer gegooid
lagen me in de weg
dacht dat die troep er zat was voor weinig geldorigineel gepost door Koekie
origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door Koekie
er zit maar 1 carburateur op (zo’n grote) ik heb het nu aangesloten maar ik krijg em niet aan de praat.’
Ik heb benzine en vonk maar hij doet weinig.
enig idee?????ontsteking wel op tijd staan??
en bougie kabels op de juiste volgorde??normaal zou die met vonk en benzine wel moeten lopen:hmmz
hij doet het inmiddels:jerry
De motor was lopend uit een auto gekomen volgens de verkoper en vervolgens aan de kant gezet…..nou niet dus want de ontstekings pin zat er 180 gr verkeerdom in:fy1:fy1
@obelix ,dat reservoirtje heb ik dan per toeval goed aan gesloten,evengoed bedankt voor je reactie.
maar hoe doe je dat dan met de retour als je dat ding er tussen uit laat?geen retour een bout in de retourleiding gedrukt
en reed perfectorigineel gepost door Koekie
Ik heb zoals sommigen van jullie weten een 2.8S van een ’79er Senator in m’n A Rekord gehangen.
M’n vraag is hoe de benzine slangen aangesloten moeten worden op het benzine reservoirtje wat voor op het spruitstuk staat……..
er zitten drie aansluitingen op, twee aan de bovenkant en één aan de onderkant maar welke slang komt waar????laat maar eens horen:vertag
ik heb bij men senator 2800s het potje er een tijd af gehad en loopt net zo goed als ik hem er tussen heb
de bovenste is retoer
de midelste aanvoer
en de onderste na de cabarateurorigineel gepost door Goossens Bjorn
De koppeling van men Monza is nog niet versleten maar toch wil ik ze vervangen door een nieuwe omdat het beste er volgens mij toch al af is, en je soms een bonk hoort als je de koppeling terug loslaat na het schakelen. Nu is het moeilijk en véél werk om de koppeling en drukgroep te vervangen en is er misschien ergens een how to?? Ook als iemand weet waar ik aan een koppeling (+drukgroep) voor een 3.0e motor kan komen is dat altyd welkom.kopeling is gewoon bij de meeste automatrialen zaken te koop
als je een brug hebt is het goed te doen as er uit bak los draaien
als je de bak steun los draait motor iets laten kantelen kan je goed bij de bouten -
AuteurBerichten