obelix

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 192)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Achterscherm en deur senator a2 #17484637

    origineel gepost door Woofie
    Hey mensen ben wat onderdelen nodig voor mijn senator a2 .
    Het achterscherm aan de bestuurderskant
    en een deur aan de bijrijderskant .
    heeft iemand die onderdelen voor mij ? Of weet iemand war ze te koop zijn laat het even weten …
    MVG Woofie

    moet je een nieuw of gebruikt achterscherm
    als het nieuw moet zijn op ebay.de staat nog wel is een nieuwe
    en een tijdje terug stond er een op mp in zeeland

    In reactie op: >>Monzaguhru Treffen – Zondag 16 Mei – 2010<< #17482410

    origineel gepost door Ghanz
    :thumbup:thumbup

    kijk, die heeft er verstand van :D

    wanneer is er een meeting in omgeving enschede :D :D :D ?

    het lijkt makelijker dan je denkt
    ik zou zeggen laat is zien hoe het moet in de praktijk

    In reactie op: Gezocht…baksteun Rekord #17480365

    origineel gepost door henkjan_80
    Dat zou best eens dezelfde kunnen zijn.
    Zou je evt. de maten een op willen meten hoe de gaten staan?
    Ik meen dat de gaten 45 cm hart op hart waren, en andersom een cm of 7?
    Ik weet ’t niet meer precies

    zo een heb ik wel

    In reactie op: >>Monzaguhru Treffen – Zondag 16 Mei – 2010<< #17482407

    origineel gepost door Ghanz
    ik bedoelde meer dat je niet zomaar overal een meeting kunt organiseren

    en inderdaad een grote, valt zeker tegen, de opkomst is altijd afwachten :D

    locatie is vaak geen probleem
    de opkomst dat is afwachten maar vaak valt dat tegen

    In reactie op: >>Monzaguhru Treffen – Zondag 16 Mei – 2010<< #17482405

    origineel gepost door Ghanz
    ben jij daar ook achtergekomen arnold?

    heb het zelf eens voor de mantaclub willen doen, maar ging niet lukken nie :cry

    een opkomst voor een dag treffen is 50 al vrij veel in nederland
    als je een bij eenkomst langs de snelweg houd of ergens anders op een parkeerplaats
    mag je blij wezen als er 20 auto’s zijn

    In reactie op: >>Monzaguhru Treffen – Zondag 16 Mei – 2010<< #17482403

    origineel gepost door MonzaRon
    zeker weten, zo’n meeting organiseren kan niet moeilijk zijn,
    er zijn genoeg weg-restaurants die blij zijn met extra klanditie :thumbup

    ik denk dat je dat nog wel een beetje tegen valt
    een meeting orginaseren met een grote opkomst
    monza ghuru heeft door de jaren heen al een goede naam opgebouwd
    er zijn ook zat meetings in nederland maar nooit met zo grote opkomst
    in juli is er nog een in giethoorn
    http://www.bigopels.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=5732

    In reactie op: Gezocht…baksteun Rekord #17480355

    origineel gepost door henkjan_80
    Ik heb het ook in het gezocht gedeelte neergezet maar hier kijken meer mensen dus zet ik het hier ook maar even neer.

    Ik ben op zoek naar een baksteun van de Rekord E1 met 5-bak aangezien de mijne al ’n paar keer verlast is.

    Misschien weten sommige mensen of er nog verschil zit tussen 4-, 5-bak of automaat of dat ie van een Senator/Monza dezelfde is?

    bvd Henk Jan

    ik heb er nog een heb je ook een foto
    ik heb heel wat baksteunen maar weet niet welke van de rekord 5 bak is
    ik heb er twee gesloopt en heb ze niet weg gegooid

    In reactie op: Opel Senator/Monza/Commodore/Rekord/KAD GESPOT #17366828

    origineel gepost door Stender
    Vandaag tegen de avond aan:

    In Ede op een parkeerplaats (bij de Rabobank in het Centrum):

    Een donkerrode Monza (A2? denk ik) 2.8 S. Zag er oppzich netjes uit. Reed een vrouw in en hij sloeg nog af bij het parkeren.
    Kenteken was x0-PL-NS

    als het een 2800 was en orgineel dan was het een a1
    en als ik het kenteken natrek gaat het om een monza van 1979 dus a1

    In reactie op: bestaan er nog meer rekord's grijs caravan 2 deurs #17478464

    origineel gepost door blok
    Hallo
    Ik ben nieuw op dit forum en ben in het bezit van een rekord caravan 2 deurs grijs kenteken 30-nb-31
    Ik vroeg me af of er nog meer van dit type rond rijden in nederland.
    Zal binnenkort een foto maken ben hem aan het opknappen voor dagelijks vervoer

    welkom hier
    om wat voor rekord gaat het c d of e
    van de alle soorten rekors zijn er nog wel wat van in nederland
    zijn er vast niet veel meer

    In reactie op: Opel Senator/Monza/Commodore/Rekord/KAD GESPOT #17366824

    origineel gepost door Astraman
    Neej zijn echte Opel velgen, zitten oa onder de monza en de senator, maar ook onder Ascona en Manta 400, Bitter gebruikte ze idd ook onder sc omdat die op het zelfde onderstel staat als de Senator / Monza.

    dit zijn geen orginele monza senator wielen
    die zijn kleiner en loopt de rand anders
    dit zijn 400 wielen of bitter met opel logo

    In reactie op: veerpoot #17467918

    origineel gepost door obelix

    zal wel de zelfde wezen denk ik als ben

    en kruislinks meten
    anders weet je nog niet welke verder naar binnen staat

    In reactie op: veerpoot #17467917

    In reactie op: Aisin warner 4bak ipv THM180 monza #17476475

    origineel gepost door ckad
    Vanavond eindelijk een 4 bak AW03/71L gekocht. Echter waar moet ik op letten. Wat moet erbij zitten om deze in een monza te bouwen?

    Helaas zijn de gegevens op het BOF forum niet meer.

    Cardanas, ophanging, kilometerteller weet ik wel.

    Ik zie in het electrisch schema nog een ruckschaltsperre (wat doet deze precies en hoe werkt deze?) Wat doet de schakelaar naast de pook?

    het kabelboompje als je hem op de orginele manier aan wilt sluiten
    6 impuls gever voor a1 a2 heeft hem in het dasboard zitten
    kopelomformer met starterkrans
    verder is 12v via hetcontact er op
    en massa impuls gever aansluiten
    volgens de kleuren
    en schakelaar ergens inbouwen en aansluiten
    bij een a1 kan dat kasje mooi onder de tunnel afdek
    en daar zit op een plus via het contact
    kan je zo van de schakelaar afpakken die er zit voor het starten in de p en de n
    http://i197.photobucket.com/albums/aa191/obelixmonza/24122008005.jpg

    In reactie op: Motorombouw 2.8 naar 3.0E #17474793

    origineel gepost door GSE
    Nee die bak moet je niet hebben dat is een LE te zien aan de electronica en de cardanas aansluiting,die bak heeft in een Omega A/Senator B gelegen en NOOIT in een Monza/Senator A2.

    op de foto die op het ohf staat kan ja al duidelijk zien
    dat het om de le gaat
    die stekers die er aan zitten
    en bij een 31 71l zit er maar bedrading aan een kant

    In reactie op: radio passend maken #17475105

    origineel gepost door GSE
    Bij die fijne A1 van mij in verschillende mooie kleuren blauw/groen,kreeg ik een gewone radio met cd speler er niet in hij blijft een cm of 2 uitsteken,ook het gat waar ie in komt heb ik met een vijl iets groter moeten maken.

    Als ik in het gat kijk waar de radia komt kijk ik tegen wat kabels en de kachelbak aan en die zit na mijn idee in de weg.

    Bij een A2 past alles teminste ik heb er al veel verschillende types merken in zien zitten.

    ik ben er wel ff mee aan het kloten geweest
    stekers kwamen er telkens tussen
    ik heb van uit het gat van de asbak een parker na boven gedraaid dat de radio mooi aan klemt
    ik heb zo geen foto
    om het te laten zien

    In reactie op: radio passend maken #17475102

    origineel gepost door GSE
    ik heb hetzelfde probleem,krijg heb er ook niet diep genoeg in om um mooi strak te laten zitten…Is na mijn idee niks aan te doen.

    Kachelbak zit in de weg.

    A2,past ie wel goed.

    ik heb niks aangepast aan het dasboard allen het metalen fronte wat om de radio zit heb ik er niet om heen
    en heb het lijsje wat om het radio frontje zit iets in gekort
    en zit er verder goed in
    ligt er niet buiten

    In reactie op: Monza V8 #17457837

    origineel gepost door GSE
    De verbouwing is zeer strak gedaan en kon zo af fabriek zijn,en ik zou het zeker niet klaar krijgen,maar vind het eerlijk gezegd een te zeer verbouwde auto die het model van een Monza nog laat zien (wat het ooit was),verder heeft het weinig meer met een Monza te maken,kan der niet is eens uit opmaken of het een A1 of A2 was ooit zover hebben ze um verbouwd tot een Audi BMW achtig ding met Monza vormen.

    Die motor is wel zeer interresant….

    ik vind het nog nie eens zo rare auto
    dat heeft een vakman gedaan
    het is iedergeval een a2
    is aan het parafan wel te zien bij een a1 zit er nog iets een
    lager punt in

    In reactie op: senator b ombouw.. #17474396

    je lijkt wel een tukker met dat grolsch

    In reactie op: senator b ombouw.. #17474388

    je had hem eerst ook wel is mogen wassen
    zo zet je toch geen auto op de foto:P

    In reactie op: big opels forum #17473902

    het forum komt weer
    waneer is nog niet precies bekend
    er is iets mis gegaan met over zeten

    In reactie op: Antenne draad gezocht #17468901

    origineel gepost door Goossens Bjorn
    knetser is zoiets als ongeveer op je jas. zo twee stukjes ijzer die je in elkaar kunt klikken.

    in nederland noemen we dat een druk knoop

    In reactie op: Draagarmen Monza #17469021

    dan heb ik een tijd terug veel geld na het oud ijzer gebracht
    heb toen een paar setjes bij een auto gekregen en zelf onder slopers weg gehaald
    met wewl wat roest maar geen gaten er ingerot alleen schotels slecht
    heb ze zo bij het oud ijzer gegooid
    lagen me in de weg
    dacht dat die troep er zat was voor weinig geld

    In reactie op: brandstof vraagje 2.8S #17467956

    origineel gepost door Koekie

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door Koekie
    er zit maar 1 carburateur op (zo’n grote) ik heb het nu aangesloten maar ik krijg em niet aan de praat.’
    Ik heb benzine en vonk maar hij doet weinig.
    enig idee?????

    ontsteking wel op tijd staan??
    en bougie kabels op de juiste volgorde??

    normaal zou die met vonk en benzine wel moeten lopen:hmmz

    hij doet het inmiddels:jerry

    De motor was lopend uit een auto gekomen volgens de verkoper en vervolgens aan de kant gezet…..nou niet dus want de ontstekings pin zat er 180 gr verkeerdom in:fy1:fy1


    @obelix
    ,dat reservoirtje heb ik dan per toeval goed aan gesloten,evengoed bedankt voor je reactie.
    maar hoe doe je dat dan met de retour als je dat ding er tussen uit laat?

    geen retour een bout in de retourleiding gedrukt
    en reed perfect

    In reactie op: brandstof vraagje 2.8S #17467953

    origineel gepost door Koekie
    Ik heb zoals sommigen van jullie weten een 2.8S van een ’79er Senator in m’n A Rekord gehangen.
    M’n vraag is hoe de benzine slangen aangesloten moeten worden op het benzine reservoirtje wat voor op het spruitstuk staat……..
    er zitten drie aansluitingen op, twee aan de bovenkant en één aan de onderkant maar welke slang komt waar????

    laat maar eens horen:vertag

    ik heb bij men senator 2800s het potje er een tijd af gehad en loopt net zo goed als ik hem er tussen heb
    de bovenste is retoer
    de midelste aanvoer
    en de onderste na de cabarateur

    In reactie op: Koppeling vervangen #17467862

    origineel gepost door Goossens Bjorn
    De koppeling van men Monza is nog niet versleten maar toch wil ik ze vervangen door een nieuwe omdat het beste er volgens mij toch al af is, en je soms een bonk hoort als je de koppeling terug loslaat na het schakelen. Nu is het moeilijk en véél werk om de koppeling en drukgroep te vervangen en is er misschien ergens een how to?? Ook als iemand weet waar ik aan een koppeling (+drukgroep) voor een 3.0e motor kan komen is dat altyd welkom.

    kopeling is gewoon bij de meeste automatrialen zaken te koop
    als je een brug hebt is het goed te doen as er uit bak los draaien
    als je de bak steun los draait motor iets laten kantelen kan je goed bij de bouten

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 192)