obelix

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 192)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Velgen Omega A #17545778

    origineel gepost door martijn_maja
    ik heb nog orginele mv6 velgen liggen voor de eerste serie b1. sie velgen onder de A uit de brochure heb ik ook nog liggen net als nog wat andere. die van de foto hier boven ook,alleen weet ik niet of ik deze verkoop.

    die mv6 velgen zijn toch niet deze

    daar zoek ik nog een setje van

    In reactie op: Vraag #17574247

    origineel gepost door henkjan_80
    En als ’t iets meer mag kosten hang je d’r een dikke zespitter in. Gezien het bouwjaar stelt het keuren naar 6 cilinder geen bal voor (geen typegoedkeuring nodig).
    Misschien kun je nog makkelijk aan een goede 6 pitter komen dan aan een 2.4 maar het is uiteraard jouw feestje.

    enn 2500 6 cylinder koop je overal voor weinig geld
    en een goede 3.0e koop je ook regelmatig voor niet zo veel geld
    een 2400 word steeds moeilijker en duur net zo als een 2.2
    en veel meer werk is het niet
    om er een 6 cylinder in te hangen

    In reactie op: Waarom BMW velgen?? #17571139

    origineel gepost door rinus de boer
    Ik heb gewoon gewoon mijn oude banden (195 breed) erom heen liggen, en de mijn BBS velgjes zijn gewoon 14 inch, en dan heb je van bovenstaande problemen geen last.

    Alleen bij grotere maten gaan die problemen opspelen.

    kan met 14 inch net zo goed
    dat die zweverig word ligt puur aan de et waarde en niet aan de inch
    en als je bvb 16 inch hebt met een 45 hoge band is net zo hoog als de orginele 14 inch met hoge band

    In reactie op: Kachel wordt niet warm #17553227

    als je thermostaat kapot is
    zou het echt wel kunnen werken
    een stuk karton

    bij mijn vorige motor(fiets) kawasaki
    die wou niet warm worden
    stuk karton voor de radiateur
    en meter ging mooi naar het minden toe
    en als die te warm werd ging de vin wel aan
    was mooie tijdelijk oplosiong

    en heeft dan niks met een kachel te maken
    maar werkt op de zelfde manier

    In reactie op: vraagjes carterpan #17567839

    origineel gepost door Opel-Fanta
    onder een Rekord, dus dan zou die passen.

    nee past ook niet een 2400 carterpan is hoger
    ik heb een tijdje terug een 2400 in men rekord gebouwd
    en wou de orginele carterpan laten zitten maar paste niet de carterpan komt dan op de vooras te ligen

    In reactie op: vraagjes carterpan #17567834

    je moet echt de motor iets omhoog hebben
    je krijgt de carterpan er nooit tussen uit
    je zit met je krukas
    ik heb het zo gedaan


    motor steunen los en je draait zo de motor iets om hoog
    vloeibare paking zou ik zeker gebruiken
    op de hoekjes
    kleine moeite en weet je zeker dat die dicht is
    gaat vooral om waar het kurk op het ruber gedrukt word

    In reactie op: Witte knipperlichtglazen Monza Senator A1 Commodore C #17545325

    he ron bedankt

    vind het er niet echt mooier van worden die witte glazen
    bij een groene auto

    bij zwart bruin en goud staat het wel veel mooier

    heb bij men e2 rekord aan een kant nu ook wit glas voor gemaakt
    en daar staat het zeker niet verkeerd bij

    In reactie op: 2.6i in rekord d #17560654

    origineel gepost door Opel-Fanta
    Nou, dat is mooi nieuws!

    Zeer bedankt voor jullie reacties!

    Ik heb begrepen dat als ik een 2.4i motor in mijn D Rekord 1900 wil leggen, dat ik niks hoef aan te passen, kwa as, rem, radiateur etc..

    Zal dit met de 2.6 ook zo zijn, of vraag ik nu teveel van mijn Rekord, wanneer die motor erin zit?

    Alleen dan een radiateur gebruiken van een B Commodore 2.5 of 2.8?

    een 2400 is 4 cylinder 2600 6 cylinder

    In reactie op: 2.6i in rekord d #17560649

    origineel gepost door Opel-Fanta
    Dat 1 op 1, of hetzelfde als B Commodore klopt absoluut niet.

    Ik heb beide hier staan, en de lengte verschil is er, vanwege de 6 cilinder en 4 cilinder!

    Bettus accu, jij hebt zeker een b commodore front voor mij liggen, u2u maar voor een prijs. Eens kijken of ik dat kan betalen met de andere onderdelen erbij hé:angel

    A Omega kan kloppen!

    het enige wat anders is de plaats van de radiateur in het frond
    bij een d rekord komt de radiateur is verder naar binnen
    die stuken kan je er zo uit zagen en past dan een commodore radiateur in
    heb zelf ook is een d rekord omgebouwd naar een 6 cylinder
    en nieuw frond lijkt me een beetje overdreven
    snelste is gewoon het oude frond iets veranderen

    In reactie op: Witte knipperlichtglazen Monza Senator A1 Commodore C #17545323



    he ron kan je hier ook is witte kniperlichten in maken
    alvast bedankt

    In reactie op: Witte knipperlichtglazen Monza Senator A1 Commodore C #17545319

    origineel gepost door bigsmile
    ziet er goed uit zo ,beter als orgineel .ik hoor het graag voor een set .als volgend jaar de rekord gespoten is het mooi af zo

    rekord is anders
    of je moet er een senator monza a1 neus voor gelast hebben
    of coomodore c

    In reactie op: Witte knipperlichtglazen Monza Senator A1 Commodore C #17545314

    origineel gepost door Goossens Bjorn
    Eerlijk gezegd vind ik het persoonlijk niet zo mooi staan op mijn wagen. Vind hem er dan precies een beetje kaal uitzien. Ja ik had het precies ook al gezien dat men koplamp niet mooi zit. Maar toch zit ze er mooi in. Ook is het lichtbeeld perfect hetzelfde als de andere als ik hem op het werk voor de lichtmeter zet. Mss gezichtsbedrog of zit de spiegel net iets anders.

    ik vind het bij die van jou ook minder
    maar bij zwart en bruin staat het wel goed

    In reactie op: cilindersloten senator gevonden #17551414

    origineel gepost door Ghanz
    was da een getrag 240?

    jep
    maar is al verkocht
    heb nog wel een 265 bak

    In reactie op: cilindersloten senator gevonden #17551412

    origineel gepost door Ghanz
    hahaha nee obelix. jij hebt helemaal een hekel aan schakeln geloof ik :D

    klopt daarom heb ik de rekord ook omgebouwd van 5 bak naar 4 traps automaat
    je zoekt toch altijd naar de makelijkste weg
    waarom zou dat bij auto rijden anders wezen
    :D

    In reactie op: cilindersloten senator gevonden #17551410

    origineel gepost door eddepet007
    mm vrouwtje moet ook kunnen wennen aan automaat
    ik zelf wen al aardig (wordt steeds luier)

    iedereen kan volgens mij aan een automaat wennen
    zit meestal tussen de oren gewoon een paar dagen mee laten rijden
    en ze willen niet meer terug
    eerder leek mij het ook helemaal niks
    tot dat ik voor nood een tijdje in een escort automaat moest rijden
    naar een paar dagen wou ik niet meer schakelen

    In reactie op: Druk op koelsysteem #17553835

    origineel gepost door kywieman
    Heb net het hele systeem ontlucht
    Daarna bevroor de verdamper direct, en werd de kachel niet warm.

    en als ik de dop van de radiateur hal spuit het koelwater niet omhoog. En is ook niet erg warm.(waar ik voor gewaarschuwd wedt)

    Heb de motor zeker 10 min laten lopen.

    Morgen slangen van de verdamper aanvullen en zo proberen het lucht er uit te halen als dat wil.

    Heb het zelfde systeem als hier onder staat.

    Met 1 slang die van de radiateur naar het expansie vaatje loopt.

    als je verdamper bevriest en kachel niet warm word
    heb je gewoon nog veel lucht in het systeem
    en dan vind ik ook niet raar dat je druk in het systeem hebt

    In reactie op: Druk op koelsysteem #17553832

    je hebt neem ik aan een radiateur met dop
    heb je hem ook ontlucht na dat de thermostaat los gegaan is
    en er kan nooit druk in het vaatje kommen
    zoals je in het eerste stukje schrijft

    In reactie op: opel rekord 20s op lpg #17554506

    50 procent meer vind ik wel heel veel
    volgens mij moet dat zat minder kunnen
    met men monza rijd ik 1op6 op gas en op benzine haal ik net
    geen 1 op 8
    dit gaat over lange afstanden
    en bij men rekord 2400 kan ik geen 1 op 6 halen op gas
    maar heb de lpg er zo op gezet en nog niet met de kast afgesteld
    en benzine weet ik nog niet

    In reactie op: Druk op koelsysteem #17553828

    trouwens druk op het expantie vaatje ???
    daar zit toch een heel kein gaatje in de dop
    en zo dop sluit toch nooit lucht dicht af

    In reactie op: Druk op koelsysteem #17553827

    lijkt mij dat je veel lucht in het koelsysteem hebt
    heb je hem ook goed ontlucht na het vervangen van de koppaking

    In reactie op: orienteren op inbouw gas #17549356

    origineel gepost door kenny900wb
    Voor het archief, Manders in Deurne is expert in LPG.

    Ben laatst in luxemburg op vakantie geweest met mijn 2,5S. Maar vermogens verlies is dan goed merkbaar. Bergop met benzine gaat net ff iets harder.

    Backfire nooit last van gehad, zelfs niet als ik direkt overschakelde van benzine naar gas zonder hem leeg te rijden. En altijd starten in de winter.

    backfire heb je bij een cabarateur motor eigenlijk nooit last van
    is alleen bij injectie

    In reactie op: Universeel kanteldak #17549649

    origineel gepost door GSE
    Veel handiger is om je eigen dak te maken,en ff wat tijd te nemen om een goed werkend te vinden,zon dak omwisselen heb je binnen 15 minuten gedaan als je met 2 man bent…

    dan zou ik hem nog eerder van binnen uit mooi afkiten dat die dicht is maar niet meer bruikbaar
    wat een universeel dak vind ik geen porum
    heb er helaas ook een in men rekord caravan zitten
    erger me er elke keer aan als ik in stap
    en het mooist is gewoon klaar maken zoals ben zegt

    In reactie op: Welk blok 3.0 in 84er Monza #17544674

    he ron die gse waar je geweest bent
    gaat dat om die uit oosterland met het kenteken LT – 81 – GX
    men collega leek dat wel wat
    die dacht dat er bijna geen werk aan zat

    In reactie op: olie differentieel achteras vervangen #17545036

    origineel gepost door louwe 16 klepper
    beide wielen op onverhard
    dus in t bos zegt helemaal niets

    t ene wiel moet duidelijk veel moeilijker doorslaan dan het andere

    dus 1 op onverhard bv gras
    andere op bv asphalt of klinkers of zo;)
    dan heb je een redelijk beeld
    maar nog geen 100% garantie

    want dan moet echt t deksel er achterweg en het diff ff bekijken;)

    krik onder het diff dat bijde wielen los zijn
    en als je dan aan een wiel draait en ze gaan dezelfde kant op
    kan je er ook zeker van zijn dat er een sper in zit

    In reactie op: olie differentieel achteras vervangen #17545032

    origineel gepost door Goossens Bjorn
    Wat is eigenlijk juist het verschil tussen sper en geen sper? Voel je dit tijdens het rijden of in de bochten ofzo?

    normaal word het wiel aangedreven van de minste weer stand
    als je 100 procent sper hebt worden bijde wielen continu vol aangedreven
    maar bij jou zou er vast 50 of 70 procent sper er in zitten
    het heeft veel voor delen in bvb bos zand sneeuw
    je komt minder gau vast
    en als je van dwars gaan houdt met sper
    gaat zo een stuk makelijker

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 192)