Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
en grote auto is vaak al redelijk sterk
ik heb ook wel meerdere omega’s gehad voor de auto rodeo
maar die willen echt wel goed krom
als je ze verglijkt met een ford granada of volvo 240 740
zijn die toch een stuk harder
en als je kop op kop gaat met een grote volvo
is de omega mooi kort en volvo staan de balken nog mooi recht voor uit
ik heb vast nog wel ergens foto’s van een geknikte omega
zal ze wel is op zoeken
en dat is gebeurt op een veld wat hoog uit 60m bij 60m isorigineel gepost door rsbouw
geef mij maar gewoon borbet Tstaat veel leuker onder een omega A
dat vind jij
iedereen heeft een andere smaak
ik vind ze persoonlijk niet mooi onder een omega past niet bij zo grote auto
vind ze mooier bij een kadett og golf of zoorigineel gepost door kywieman
Hellow,Cruise controle op carburateur motor is dat mogelijk?
Het gaat om een C Commodore 2.5S.Zijn hier parketten voor verkrijgbaar?
Ik dat persoonlijk aan een electo magneed (die de gaskabel klemt), die verbinden met een relais die geactiveerd word doormiddel van een knopje op het dashboard, en gedeactiveerd wordt door de rem/ en ander knopje op het dashboard.
Kywieman
ik heb een senator a1 2800s gehad
met orginele cruise controle
was zo een met zo’n grote pot op het schutbordorigineel gepost door MonzaRon
het lijkt mij, dat je met polyester matjes je doel kan bereiken,
het materiaal is aardig hard, en met polyester werken is nie moeilijk.
of dat je met een 2komponenten lijm de oplossing hebt.
denk zelf niet dat lassen met een soldeerbout of een vlammetje
tot een mogelijkheid behoort ter reparatie van zo’n bumper van een A2.
Maar ja, je weet maar nooit, he :thumbupmet een stuk van zo’n bumper zou je het als een proefstuk kunnen uitproberen.
misschien dat iemand van hier een nog een slechte bumper,
voor of achter van een A2 heeft liggen, voor deze test :hmmzgrtz ;)
lassen is altijd sterker als lijmen
en polyester matjes ben ik al helemaal geen voorstander van
en lassen doe je niet met een soldeerbout of vlametje
jij werkt toch ook in de autoschade
dan ken je kunstof lassem toch ook wel
met lijmen of polyerster heb je alleen op de opervlakte hechting
bij lassen niet
en als je over de las met 2k lijm er een matje over heen legt
zit het muur vastjullie heb geen smaak
zal de eigenaar wel denken:P
ik denk niet dat het materiaal soort is
iedergeval nooit van gehoord
en kan het ook nergens op internet vinden als dat een kunstof soort is
maar iedergeval bedankt voor het kijken:thumbupligt er echt wel aan wat voor merk je hebt
ik heb ze ook op men monza
eerste maand deden ze goed
maar nu waardeloos met regen veegt niet goed schoon
en waren nog best prijsigeen collega van mij heeft ze een tijd terug bij de action gekocht
waren 4x zo goedkoop en werken 10 x beter
ook nog naar 3 maanden doe ze het goed
helaas was hij een tijdelijke aanbiedeingorigineel gepost door MonzaRon
zal morgen voor je kijken, dan heb jij de code ;)euhh…waar vind ik die code ,:hmmz
als er een heel boekwerk in staat, gaan ik dat natuurlijk niet allemaal opschrijven :Pals dat zo is, maak ik er een foto van :D
;)
je hebt verschilende soorten
•PP (Polypropyleen)•PP flex (Polypropyleen flexibel)
•PE (Polyethyleen)
•ABS (Acrylnitryl Bautadien Styrol)
•PC (Polycarbonaat)
•ABS/PC
•PS (Polystyrol)
en zo zijn er nog wel een paar
vaak staat het tussen haakjes
zo bijvoorbeeldorigineel gepost door Ghanz
o, op die fiets.mogelijk kan de importeur of dealer je helpen???
ja of iemand die zo bumper heeft liggen
normaal staat altijd in een bumper binnen in
wat voor soort kunstof het is
en als echt niemand het kan vertelen
draai ik de bumper van men collega zen auto er wel aforigineel gepost door Ghanz
toevallig vandaag bij iemand geweest die ook een bumper aan het aanpassen was,wel van een fiesta, maar ook van plastic.
hij ging gewoon met een soldeerbout de naat aanelkaar smelten,
en vervolgens afwerken met plamuur.
hij heeft het vaker gedaan en schijnt gewoon prima te werken.heb nog bumpertje gezien waar gewoon een rand van dicht geplamuurd werd…
ik kan op het werk wel kunstof lassen
en daar hebben we een speciale feun voor die je op de meeste soorten kunstof in kan stelen
want voor elk soort kunstof ben je een andere tempratuur nodig
om een goede hechting te krijgen
en over de las wou ik aan de binnen kan nog voor extra stevigheid een soort geweven matje binnen in maken met super sterke kunstof lijm
en dan is die sterk zat
maar er zijn een paar soorten kunstof wat niet te lassen isorigineel gepost door yoyo
Nee , de benzine pomp zit bij de A in de tank! (sedan)
Dit kan je zien aan de twee stekkertjes op de achterzijde van de tank.
Één voor de de pomp zelf en de ander voor de vlotter.gr,
Aartdat zeg ik
maar de vraag is waar het filter zit:vertagorigineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Weet dat ze bij de b1 en twee in het midden zit met achter de dif.Gr jack
bij een a ook
origineel gepost door Goossens Bjorn
volgens mij naast de benzinetank onder de auto bij de brandstofpompeen a omega heeft de pomp in de tank
brandstof filter zit voor de tank tussen de achter as en tankhet is maar net wat wat je er voor over hebt
die is van rick zit wel veel op het bigopel forum5 januari 2010 om 20:20 In reactie op: GEZOCHT Radiator Rekord E1 2.0E NU MET 'N PROBLEEMPJE #17571611nummer klopt wel baterij leeg
origineel gepost door Pastra
Aangezien ik volgende week ga kijken voor een omega 3000 blok uit een donor omega wil ik jullie vragen of jullie in de hoeken of gaten van de opslagschuur even willen kijken of er een kabelboom ligt voor een 3000blokWel als het kan een kabelboom voor een schakelbak, want er zit een 4-traps automaat achter de 3liter, en ik wil er een handgeschakeld achter hangen.
Mocht er iemand zijn die er 1 in goede staat heeft liggen zonder al te veel knip en soldeerwerk eraan, en de kabelboom ook wil verkopen, dan houd ik me aanbevolen, en kan ik zo snel mogelijk verder met het project waar het blok in komt:jerry
je kan toch ook gewoon de kabelboom die er uit komt gebruiken
is heel makelijk aan te sluiten
en anders op mp staat er een in hellendoorn31 december 2009 om 15:26 In reactie op: GEZOCHT Radiator Rekord E1 2.0E NU MET 'N PROBLEEMPJE #17571606origineel gepost door henkjan_80
Hij is dus niet lek in het koelblok maar aan de linkerzijkant.
@obelix: als je ‘m ondertussen niet weggedaan hebt ligt er nog een baksteun voor mij bij jou. Zou ik die volgende week kunnen ophalen? ’t Heeft een tijd geduurd maar ’t kwam er niet van….als goed is moet die er nog steeds ligen
bel me maar als je tijd hebt30 december 2009 om 09:03 In reactie op: GEZOCHT Radiator Rekord E1 2.0E NU MET 'N PROBLEEMPJE #17571604je hebt er wel een dan?
dan liet ik er gewoon een nieuw blok in solderen
kost rond de 100 euro
kan bij tardy in zwolleorigineel gepost door ckad
Ik heb nog zo’n setje weerstanden liggen. Had ik gemaakt voor de rekord van een vriend. Echter die zette de auto tegen een boom. Wie interesse heeft stuur maar een PM.je hebt pm
origineel gepost door GSE
Als alleen stand 4 het doet is het niet de schuif die gaat zelden kapot (in 10 jaar tijd nog geen kapot gehad in verschillende auto,s)Het zijn de weerstanden die kapot gaan:
http://www.senator-monza.de/index.php?wM9QUSE1kJxITPElUTT1kJwkzM9QUSF10UmUDN8lTM9EkUBBVTDas allemaal wel leuk en aardig hoe het daar uitlegt staat maar het kan nog simpeler:
Men neme de weerstanden van een Vectra A/Astra F/Calibra deze hebben ook 4 standen:Je haalt de stekker uit elkaar van de kachel bedrading onder de kap van de Monza/Senator en maakt je 4 verloop stekkertjes die sluit je op de weerstanden aan (ziet wel wat ik bedoel,aan de andere kant heb je 2 stekker uitgangen daar zitten + en – op die bij een Astra op de kachelmotor komen die sluit je op bruin – en geel of groen + dacht ik aan,en dan draait de handel weer in alle standen…Als het aan de weerstanden ligt,maar nu je um toch los hebt kun je net zo goed een nieuwe motor derin hangen.
Als ik de mijne weer los moet halen,bedenk ik wat die der van boven uit kan,het is maar een vervelend klusje dat van onderuit de zaak los halen.
en waar zitten die weerstanden bij een astra of vectra
onder de motorkap of onder het dasboard
bij men rekord werkt die ook maar op een stand
kan ik het daar mooi op uit proberenhier nog wat foto’s van mij a omega
is wel een oudje
en een van de weinige omega’s die nog belastingvrij worden





en dan ga ik deze omega 3000 slopen

en bouw ik de bumpers en het interieur en spoiler over

en dan moet die ongeveer zo worden

ook met die b senator wielranden
alleen andere kleur
maar wat voor kleur weet ik nog nietik ga straks met men omega bijna helemaal niks betalen:P
heb een omega van 1986
dus niks geen gezeur met een kasje in de auto
als het allemaal door gaatorigineel gepost door rico523
Ik ben hem gelukkig kwijt!gr’s Rico
maar zo slecht was die niet wielranden begonnen wat
en achterpaneel
verder was die hard bodum was nog nooit aan gelast en was ook niet nodig
er zit trouwens nog een nieuwe kopleling achter dat blok
maar wel van een 2.0 dus weet niet als die het lang houdtorigineel gepost door rico523
Zo, weer ns mn restauratie topic uit het stof gehaald. Nadat ik een tijd druk ben geweest met de start van mn eigen bedrijfje, geboorte van onze dochter en wat al niet meer, is de Manta weer aan de beurt.
De plannen zijn gewijzigd, het word een i300 relica compleet met 3.0e motor, 400 interieur en 400 wielen.Inmiddels al 2 wielen op de kop getikt, 8jx15 et23:

En een Senator voor de motor en bak gekocht:


Verder wat plaatwerk besteld bij DR Manta, kriksteunen, en balken. en begonnen aan het laswerk:





Vorig jaar al ns een B2 neus gekocht bij MartienManta:

Als het laswerk gedaan is, ga ik de motor erin bouwen. Als deze op zn plaats zit, gaat ie eruit, en las ik de B2 neus eraan. Als dat eenmaal gebeurt is, kan ik m van de onderkant in de primer en tectyl zetten. De motor word nog gereviseerd voordat ie er definitief inkomt.
De zoektocht naar onderdelen gaat ondertussen gewoon door!
gr’s Rico
die senator is van mij geweest
dat was een 2.2 die
3,0e heb ik er toen nog in gehangen
maar nooit afgewerkt en is bij mij met die 3 liter nooit de weg op geweest
heb hem verkocht en jij bent na mij de 3 de eigenaar al
heb je hem nog of ben je hem ook al weer kwijt -
AuteurBerichten