Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@asconahobbyist wrote:
ja dat kan prima je moet wel een motortakel hebben als je de bumper eraf haalt en je knoopt een oude gordel om de frontbalk dan kan je de aito daar aan optillen zal straks wel even een foto posten van mijn opstelling
Een motortakel heb ik tot beschikking ;)
@asconahobbyist wrote:
en vergeet de pook niet,ook de kabelboom moet over.
Motor,bak,assen,motorsteun,uitlaat,in elk geval de voorpijp.
Ik zou de auto omhoog halen,draagarmen eronderuit (compleet,niet alleen de triangels) een motor,bak en assen in 1 keer laten zakken.
Zo gaat het t makkelijkst,meerdere malen gedaan,is op die manier zelfs in je uppie te doen.Oké, is dat mogelijk om dat op een vlakke vloer te doen? Heb hier niet de beschikking over een brug…
@wim-v6 wrote:
Als je van smallblock naar Bigblock gaat moet je ook de bak overzetten.
de aandrijfassen van een smallblock versnellingsbak (F10 F13 F15 F17), zijn qua vertanding anders, dan bij een bigblock versnellingsbak (F16 F18 F20), ook de vertanding in de bigblock wielnaven zijn anders als bij de smallblock naven.
Willem
Bak gaat zoiezo mee over, is 5 bak, dus wel fijner rijden denk ik zo. Wil de auto van Paul GSI 16v als donor gebruiken. Dus neem dan de hele voortrein mee over denk ik.
Bryan
@opelpower89 wrote:
@Nybra wrote:
Ben van plan om een E18NV in te bouwen, aangezien het blok nog niet goed is… Waarschijnlijk cilinder 4 toch ovaal… BALEN!!
Nu wil ik graag weten waar ik op moet letten bij de ombouw van 16SV naar E18NV. Iemand ervaring?
Als het doorgaat wordt het blok deze week nog omgelegd.
Mvg,
Bryan
Dat e zowiezo de steek assen v de 1800 komt te gebruiken en de voorpoten …. omdst je vn smallblock naar bigblok gaat
Naaf en as anders dan 1600? Of waar zit t m in?
Ben van plan om een E18NV in te bouwen, aangezien het blok nog niet goed is… Waarschijnlijk cilinder 4 toch ovaal… BALEN!!
Nu wil ik graag weten waar ik op moet letten bij de ombouw van 16SV naar E18NV. Iemand ervaring?
Als het doorgaat wordt het blok deze week nog omgelegd.
Mvg,
Bryan
Als ik nu een nieuwe zuiger plaats is het hele blok als nieuw. Dus dan ga ik niet nog een ander blok erin leggen. Tenzij er echt geen andere oplossing meer is.
@Aapje wrote:
Ik zou kijken of je niet een 16SV voor 50 euro ergens kan afhalen een gebruikte :)
Kaal onderblok desnoods…
Waren we zelf ook al aant denken, maar waar vind ik die? Op de sloop verkopen ze alleen complete blokken…
@opelpower89 wrote:
is goedkoper en sneller om er een andere 16sv in te leggen?
Er zit ongeveer al voor 300/400 in dit motorblok, dus om nu nog een andere te kopen lijkt me niet zo verstandig, en die kun je ook niet van binnen bekijken dan. Heb ik over 5000 km misschien wel weer hetzelfde probleem.
@Aapje wrote:
Mijn eerste glimp op ebay is dit:
http://www.ebay.de/itm/Kolbenringe-Opel-16SV-C16NZ-C16SE-E16NZ-E16SE-X16SZ-8V-16V-/190754233172?pt=DE_Autoteile&hash=item2c69d69b54#ht_1821wt_1139″ onclick=”window.open(this.href);return false;Daarbij staat:
“Passend für folgende Motoren” (passend voor de volgende motoren:)16SV / C16NZ / C16SE / E16NZ / E16SE / X16SZ / X16SZR usw.
Daar heb je dus alvast je zuigerveren. De zuigers zou je even kunnen vergelijken met de X16SZR (ook hoge compressie zoals de 16sv). Wellicht kan je die zuigers gewoon pakken :)
Hier wat zuigers (‘kolben’) van een X16SZ:
http://www.ebay.de/itm/Kolben-OPEL-VECTRA-A-1-6-i-71-Ps-X-16-SZ-/261048785309?pt=DE_Autoteile&hash=item3cc7b8599d#ht_1312wt_906″ onclick=”window.open(this.href);return false;Vergelijk deze maten maar’es met een 16SV (volgens tecdoc zou de x16sz moeten passen, wellicht niet dezelfde compressie… misschien meer of minder):
Kolbenüberstand 0.400 mm
Bolzen-Ø 18 mm
Bolzenlänge 55 mm
Bohrung-Ø 79.000 mm
Länge 48.400 mmStandardmaß [STD]
De laatste link, die verkoper verkoopt ook zuigerveren/pakkingsets/ e.d. eigenlijk alles. Ook de drijfstanglagers+krukaslagers.
Die zuigerveren had ik idd al gevonden.
Kan bij een revisiebedrijf een complete zuiger krijgen voor 110,-. Is dit duur?
Als ik die zuiger van ebay neem ben ik incl verzending ongeveer hetzelfde kwijt.Op internet vind ik alleen overmaatste zuigers, veren zijn wel op ebay te vinden. De exacte maten van de zuiger zal ik even moeten opzoeken.
Hebben de kop eraf en de zuigers eruit, van zuiger 2 waren de veren ver op en van zuiger 4 is een veer gebroken en heeft mijn zuiger gesloopt. De cilinders zijn gelukkig nog goed, maar waar krijg ik een zuiger en zuigerveren??
btw kleppen zijn de vorige keer al opnieuw ingeslepen, dus 100 km geleden. En neem aan dat de zuigerveren het probleem zijn.
PLEH! HELP!
Na 2 keer een compressiemeting gedaan te hebben blijkt dat er toch wel een aardig verschil zit tussen de cilinders.
Waar krijg ik nog zuigerveren voor mijn beestje?Zulke kleine onderdelen vind je vaak alleen nog op de sloop… of misschien even kijken op http://www.copeparts.nl, maar ben er bang voor.
Kun je zelf geen ringen maken van een stuk rubber in diezelfde dikte?@asconahobbyist wrote:
ik ga voor de klepseals,eerder regel dan uitzondering bij deze blokjes.
Laat ook effe kijken naar de klepgeleiders.Dat vermoeden hadden ik en mn pa ook al, en de klepgeleiders, ja idd ff naar kijken. Tnx voor de tip!
De klepstelen van cilinder 4 zaten helemaal onder de olie, en de zuigerveren zijn nog goed(zegt 30 jaar ervaring). Dus dat geloof ik wel. Mocht het na de koprevisie nog niet goed zijn dan gaan de zuigerveren er ook aan geloven. Motor was toch al aan onderhoud toe.
Een kleine update,
Cilinderkop ligt ervan, motor stootte alleen nog blauwe rook uit als ie moest werken. Cilinder 4 bleek olie gehapt te hebben.
Koppakking vernieuwd, maar dit maakte geen verschil. Nu dus de kop weer los en helemaal uit elkaar gehaald, kleppen schuren, nieuwe klepseals erin, nieuwe klepstoters, nokkenaskeerring e.d. Een komplete koprevisie dus maar.
Helaas moet ik nu dus wel de hele week met de bus reizen…Tijd voor een kleine update, tijdje geleden alweer gedaan maar toch.
Zijramen achter geblindeeld, achterruit durf ik niet helemaal aan te beginnen, maar wordt waarschijnlijk toch een stickerraampje…


Ledverlichting aangebracht, ook in kofferruimte gedaan.

En mijn sub+versterker vervangen
New links, old rechts

En het resultaat

@kenny1991tje wrote:
heb jij enig idee hoe het zit met schroefkitjes enzo??
Schroefkitjes kun je vrijwel vergeten, of je moet zelf iets fabriceren. Eventueel met andere poten of iets dergelijks.
@kenny1991tje wrote:
Hey man even een vraagje ;) is je ascona nou verlaagd? of ligt die nog steeds op z’n originele veren?
Staat helaas nog steeds op originals…
Nee heb helemaal geen onderdelen liggen :P Heb alleen een orginele radio…
@kenny1991tje wrote:
Heeey is het mogelijk dat ik jou wagen gezien heb op de meeting in ramsel vorige woensdag?
Was daar ook met mijn ascona C maar niet om te bezichtigen ;)Helemaal correct :D Samen met de civic van me neef.
Haha okej, zijn er dus toch nog mensen die een C ascona herkennen :P
@kimmiej666 wrote:
Vanmorgen een ascona in Weert (donkerblauw of zwart).
Draaide net de parkeergarage bij de ING bank in de stad in..
Had geloof ik 70 in het kenteken en stickers van OF op zijn wagen..
Liep zelf net bij de pin weg toen ik em spotte.Uhm, ik was daar wel, OF stickers erop, 70 in kenteken… maybe was het deze?

met dit achterop

Bruut, alleen wat roest zo links en rechts… :P
Dan ga ik me daar nog maar eens een paar uurtjes voor geven :P
-
AuteurBerichten