Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@beun-de-haas wrote:
in haelen al bijna een half jaar een witte c ascona.
aan de rand van het industrieterrein, half groen uitgeslagen al.
zal voorlopig ook wel niet van de plaats komen denk ik :(Waar staat deze dan precies? Dan ga ik eens even kijken ;)
Die 2 platen van de laatste foto heb ik nog liggen ;) Zijn van een 16sv, weet niet of dat 1 op 1 past??
( het is een 1.6sv motor en ik zit met een 1.4 nv delco
kan het aan de kleppen liggen ?Wat bedoel je hiermee??
Welk deel heb je nodig? Heb nog het een en ander liggen… Zet er anders even een foto bij ;)
@Aapje wrote:
Je bent gespot door een maat van mij :P

Haha, awesomeness! Hoef ik mn verlichting achter niet te checken :P
Welke auto reed die maat van je?Oke, ik ga het eerst even proberen met begrenzers, lukt dit niet dan moeten er toch andere schokkers onder.
Achter kan ik gewoon korte dempers van een Kadett D of E gebruiken toch?
Auto is weer glansrijk door de APK gekomen vandaag, alleen een lekke demper RA, maar die was in het verleden nog niet vervangen, dus dat mag ook wel een keertje.
5 cm verlaagd met de veren, kan max tot 4 gaan met standaard dempers, als ik dus de schokdempers met 3 of 4 cm opvang met begrenzers ga ik niet over mn max toch?
Maar toevallig een idee of ik mijn dempers kan sparen door veerwegbegrenzers te gebruiken? In theorie kan de schokdemper dan niet verder ingaan dan zn eindpunt, waar die zonder begrenzers telkens tegen aan ramt…
Denk wel dat zoiets gaat gebeuren ja, maar heb ook nog die honingraatvelgjes, staan ook wel lekker.
De sloper binnen

De reden van de sloop




Direct gaan slopen


Klaar om de motor eruit te trekken

Foetsie motorblok :O

Ow daar is ie, schoonspuiten met -3 buiten… ijsbaan op de oprit gemaakt king:


Olie zuiper eruit!


Mooi blokje er weer in

Na 2 weken en een hoop ellende weer een lopende Ascona, wel 5 cm lager king:




@Paul GSi 16V wrote:
Top Bryan! Ben je verder nog problemen tegen gekomen?? Veel plezier en veilige km’s gewenst met mijn oude motortje :D
Nee niet echt problemen. Wel wat kleine reparaties.
Het stationair lopen was geregeld met tiewraps aan de gaskabel, maar hebben we nu met een busje opgelost en verder met de stationairstelschroef gesteld. De keerring van de vbak waas al langer lek, want er kwam nog geen 200 ml olie meer uit… Maar zo te horen niet al te veel schade opgelopen.
Moet alleen de schokdempers nog zien te redden, maar moet even kijken hoe ik dat ga oplossen. Met veerwegbegrenzers zou het in theorie moeten lukken lijkt me.
De kachelmotor sloeg op standje 3 wel vast na 1 minuut… En remmen als de ziekte XDZoo, het project is rond. E18NV ligt op z’n plaats. Zonder al teveel problemen, heb alleen nog een keerring van de versnellingsbak moeten vervangen.
Het heeft uiteindelijk wel allemaal wat langer geduurd door tijdgebrek, maar heb me kunnen redden met de star(s)let van mams.Nu heb ik hem 5cm verlaagd met orginele dempers. Om lekken te voorkomen zou ik dan veerwegbegrenzers kunnen plaatsen? Zodat de schokdemper niet zn hele slag kan gebruiken??
Heb hier nog een 16sv blok liggen, alleen het onderblok is niet goed meer. Dus voor onderdelen stuur maar n pm. Kop is gereviseerd, carburateur is nog geen 100000 km oud.
@opelremco wrote:
Knop en plastic huls dr af halen.Kleine inbusboutje losdraaien en het lift systeem dr af halen.Nu kun je de hoes r af halen.
Die huls waar de knop op gedraaid zit? Die krijgen we er namelijk niet af…
Hoe krijg ik een pookhoes over mn 5bak poookiee?
Voordat je de auto start moet je een keer het gaspedaal helemaal induwen en loslaten, daarna zou hij vlekkeloos moeten starten. Hij spuit dan namelijk al wat benzine in.
Wanneer treed dat stotteren precies op?Groet,
Bryan
@Paul GSi 16V wrote:
Ik dacht dat ik er altijd 10W40 in heb gehad, weet het niet meer zeker. Is het trouwens ok als ik maandagavond de vrijwaring en klinken op kom halen??
Ja na 7 uur is altijd prima, heb namelijk mn eerste stagedag maar weet niet hoelaat ik dan klaar ben ;)
Zag dat het boek 15w40 voorschreef, dus die heb ik ook maar gehaald. Als het niet zo lekker loopt dan kan ik altijd nog 10w40 erin gooien.
@Paul GSi 16V wrote:
Volgens mij is dat getint glas rondom. Ja die roest is bekend, dit zal niet het enige zijn wat je aantreft, haha. PS: vergeet m’n klinken links en rechts niet ;)
Behalve het glas zit er niks meer in de deuren, klinken liggen appart, 4 stuks ;)
Welke olie heeft er ingezeten btw? Mineraal, halfsyntheet of volsyntheet??
@Paul GSi 16V wrote:
Haha, ja klopt van die knipperlichten en koplampen. Heb ooit eens iemand aangereden, vandaar. De voorruit is ook geen originele meer met zonneband. Wat betreft die parfum: denk niet dat die nog goed is :puke En die 2 cent is pure sponsoring :-P Aardig he?! Haha!
Is rondom licht getint glas ofniet? Ja heel aardig van die 2 cent :P
Nog 5 cent uit de guldentijd, nostalgie, gevonden. Verder alleen nog meer roest… Onder de koplamp rechts, onder de bestuurdersstoel…
Interieur is volledig gestript, was nog een hele klus om die kabels van de CV eruit te halen… Maar het lukt tot nu toe allemaal wel ;)@Dolmans wrote:
Hé Bryan, lijkt me toch nog een aardige klus. Knap, hoor!
Als ik een keer een andere motor in mijn Manta wil, kan ik dan langs komen?
;)Ja iets te fel gereden denk ik, was dat motortje niet aan gewend :P Ja het is een uitdaging, maar krijg goede hulp ;)
Langskomen mag altijd, aankomen is een ander punt :P hahaGroetjes
@asconahobbyist wrote:
ZO heb ik het gedaan,auto op bokken,motor en bak op de grond laten zakken,dan de auto optillen en het spul eronderuit schuiven.
Inbouwen uiteraard precies andersom,alleen je moet in plaats van de staalkabel een oude autogordel nemen (ik hoefde niet voorzichtig te zijn met demonteren,mijn neus ging toch bij het oud ijzer. frontbalk is sterk zat,houd het makkelijk,neus weegt niet zoveel zonder motor en bak.

Handig zo idd. Alleen moet ik dan nog ff de voorpoten wisselen, maar dat gaat wel lukken. Zie dat de werkhoogte best meevalt, maak wel even een karretje voor het motorblok, verplaatst zich net wat makkelijker.
Bryan
@Paul GSi 16V wrote:
Vanaf vanavond Ascona-loos :( Maargoed, aan alles komt een eind. Bryan, veel succes met de ombouw!!
Thankjoee
Het voorfront is er al vanaf qua bumpers en lampen enzoo… Zie wel dat links en rechts niks van hetzelfde zit aan lampen xd een alluminium knipperlicht, n plastic knipperlicht, een koplamp zwart van binne en de andere grijs :P
Heb nog parfum en 2 cent gevonden :P Die zijn gratis af te halen :D
-
AuteurBerichten