Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik snap t jongens, een ‘vulkaan’ maken toch?
Thanks remo, dat probeer ik ook zo te houden.
Zoo, nog maar eens even wat nieuws erop gooien!
Deze week komen de ATS cupjes eronder, kijken hoe dit uitziet.
Heb een nieuwe ‘sportlook’ einddemper van een Vectra A bemachtigd, was eigenlijk geen aanpassing voor nodig, heb 2 uitlaatrubbers aan elkaar gemaakt om op de ideale hoogte uit te komen. Geen herrie, wel een mooie look zonder lelijk sierstukje…

Heb een stukje in de wielrand gelast en beide zijdes in de roestbescherming gezet. Is inmiddels geplamuurd en in de primer gezet. Hier is nog geen foto van.

De tank van de sloper was lichtelijk geroest in de 2 kuiltjes bovenop, maar dat is wel bekend lijkt me? Nou deze dan maar roestvrij gemaakt, in de hammerite roestwerende primer gezet en de onderkant van een nieuwe laag tectyl voorzien. Daarna de stoute schoenen aangetrokken en een pot oranje machinelak uit de kast gepakt. Dit samen met een kwast geeft het volgende resultaat.

Omdat ik geen zin had om in het vaste deel van de hoedenplank gaten te gaan maken heb ik besloten om kistjes te maken die in de hoedenplank vallen. Daarna maar bekleed met een rood stofje ( dit omdat verdere veranderingen in het interieur waarschijnlijk ook rood gaan worden ) en de hoedenplank zelf gaat ook in dit stof gehuld worden om 1 geheel te creëren. Kreeg van de boys al commentaar; het lijken wel 2 cadeautjes op je plank…


En nog maar een poetsbeurtje gegeven en met de hand in de wax gezet. Heb al klei besteld omdat ik niet helemaal tevreden was over het resultaat.




Heb nog n paar ideeën opgedaan…
– koplampglazen geel foliën (is dat n woord??)
– witte markeringslampen van Hella in de voorbumper, heb een bumper van de sloper, dus hierin even passen, meten en bekijken.
– Speakers in de voordeuren i.p.v. het dashboard.
– ‘US’ light module effect aan de voorzijde. BA9S fitting in het knipperlicht bijzetten zodat ik n 5 watt lampje erin kan zetten, eventueel ook andere kleuren. Apart schakelen met een schakelaar binnen om problemen te voorkomen.Tips&Tricks welkom!!
Groet!
Zo, tijdje niks meer ge-update hier…
Heb gister een nieuw stuk in het wielrandje linksachter gezet en beide zijdes in de roestprotectie gezet, kan ie er weer even tegen aan.
Vandaag nog een nieuwe gebruikte aandrijfas links geplaatst, maar hoor nog ergens een rammel tijdens het rijden.
Het knakken bij vol insturen is nu wel weg, maar denk dat er nog een fuseekogel uitligt, maar dat word tzt ook wel weer gefixt.Foto`s komen zsm!!
Groetjes
23 mei 2013 om 20:51 In reactie op: ‘Reflectie/Weerspiegeling’topic (ipv fotowedstrijd 17) #18145734
Meedoen is belangrijker dan verliezen!
Zeker een strakke wagen!!
Idd wel plat gooien die hap. Minimaal 40mm omlaag.
En witte knipperlichten zouden m niet misstaan.Groet
Jup, die schroevendraaier is idd een betere optie!
De werkwijze is wel goed hoor, meestal is het al genoeg om de stop in een vriezer te gooien, de rest sla je er wel in. Eventueel kun je met heel veel gevoel een kleine gasbrander toepassen.
Als je de maat van de vriesstop weet, kan een automaterialenzaak (lees NIET Heuts) je vaak wel voorzien.Welkom op t forum davelola!
Het is misschien fijn als je ons van wat meer informatie voorziet…
Welke motor praten we hier over? Een 16SH of een 16SV? En welke carburateur zit erop?En we houden van pics!
Als je opzoek bent naar onderdelen kun je een pm sturen, heb nog vanalles liggen.
Voor velgen kun je even op marktplaats kijken, of op copeparts.nl. En in duitsland zit er ook nog een, opel-classicparts.comGroet,
Bryan
Dankuuuu!
Ik hoop er ook nog heel lang van te mogen genieten!Heb me t weekend eens begeven aan 2 ATSjes van de sloper. Waarvan eentje al volledig gepolijst is.
Eerst op stage even de bandjes eraf gedraaid, en toen begonnen met schuren.

En daarna maar eens even gepolijst.
Heb deze velg nogmaals overgedaan nadat ik een mooi elektromotortje had opgehaald waarop de velg met zo’n 70 toeren draait.

Maar het verschil is toch duidelijk te zien.

Ook maar even de motorkap gespoten. Helaas moet deze weer opnieuw omdat de zwarte lak de blanke harslak niet kon verdragen… DAMN! Maar wel een kleine indicatie van het resultaat.

En uiteraard nog maar even wat random foto’s gemaakt.






Helemaal correct!
mantameijel heeft ook een ascona, maar kan nergens foto’s ervan vinden. Miss weet hij meer hierover
Deze rijdt idd rond in de buurt van Meijel/Helden. Wel vaker gezien, zal erop letten!!
Wie o wie reed er rond half 11 achter mij in Gemert nabij tankstation BP? Witte Ascona B Sport. Heb nog ff geknipperd, zag er strak uit.
Heb nog wat plannen met de motorkap en de achterklep die ik over heb gehouden van de sloper.
Wil de achterklep graag strak maken op het slot na, en matzwart maken. Ook de motorkap wordt uitgedeukt/geplamuurd en matzwart gespoten.
Daarna even kijken hoe dat het uitziet op de Ascona, en anders verzinnen we er weer wat anders voor.Wil de motorkap ook laten doorlopen, soort van booskijkers, iemand hier ervaring mee?
@Paul
Nee, was druk daar, en ik denk dat niemand zo nog een ascona zal herkennen(tenzij echte liefhebber) :P@wim-v6 wrote:
Ziet er knap uit zo, die -5cm
Willem
Tnx ;) Maar wil graag nog wat lager, maar denk dat ik eens ga kijken voor 13 inch… Dat helpt ook al een stukje denk ik.
@opelremco wrote:
Gewoon even uit nieuwsgierigheid,maar wat gaf de weegschaal aan?
Het restant opelproduct was nog iets van 370 kg.
Nog maar eens wat foto’s voor het verhaaltje ;)
Het leek mooi weer te worden, dus maar snel t zomersetje eronder gegooid…




Maar toen kwam er weer sneeuw… #Balen…


Daarna maar eens de sloper afgesloopt.
Eerst t front maar geloost

Toen een pick-up gecreëerd

Daarna een hot-hatch

Achjah, vergeet die creaties maar, komen er toch nooit :P

En dan eindigt t dus zo…


@Kenny, nog interesse in de subframes??
@Opelpower89, het carter van mijn 16SV heeft niet dezelfde code als die van een 16SH, zoals in de auto van kenny. Dus het klopt niet helemaal dat elk carter van een 1600 8klepper past. Een SH is trouwens een bigblock, dus denk dat daar het probleem zit.
Holy camel, een mooie lap grond heb je daar zeg :O
Veel suc6 en plezier met je project, ziet er al strak uit!@asconahobbyist wrote:
die van nybra gaan 100% passen alleen de gt versies en 1.8 en 2.0 versies hadden langere die aan de radiatorbalk zaten
Bij de 1.8 van mijn sloper zaten dezelfde platen als op mijn 1.6 hoor.
@ kenny, je hebt pm!
-
AuteurBerichten