Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Klopt, een hatch heeft niet echt mijn voorkeur. Maar heb zelf gekeken naar een b vec station of een astra g station.
Voor nu een auto waar ik niet veel aan hoef te doen qua laswerk en reparaties en als ik ‘later groot ben’ weer een ascona en dan op t gemakkie helemaal restaureren.Maar zolang ik nog geen vervanger naar wens heb gevonden, tuf ik nog fijn oldscool door.
Wielrandjes beginnen weer te roesten, achterplaat begint in de hoeken flink, en als er nu iets gebeurt krijg ik helemaal niks meer ervoor terug.
Als ik de wagen weer zo wil als ik t graag zou willen hebben dan moet er weer 1500 euro in. Want wielrandjes erin zetten en niet spuiten is ook niks…Auto is totalloss verklaard, krijg 200 piek en mn wrak weer terug…
Om de auto nu weer helemaal naar wens te maken en te lassen wordt het een heel duur grapje, dus gaat ie waarschijnlijk met pijn in het hart in de verkoop :(
Gratis stalling bestaat helaas niet…Ja eigenlijk vrachtwagenmonteur en heb inmiddels mijn diploma :thumb
Zwarte rook duidt vaak op een brandstofoverschot. En als ik het goed heb praten we hier over een injectiemotor met 4 injectoren toch? Het kan zijn dat er één of twee injectoren niet altijd goed openen of sluiten waardoor je cilinder volloopt en de boel elkaar gaat tegenwerken. Weet niet of ze dit kunnen uitlezen…Dat opknappen gaat wel lukken!
Groetjes uit het zonnige zuiden!
Heb de bumper en radiateurbalk weer redelijk recht kunnen meppen met de allerheilige hamer… Tijdelijk de plastic voorbumper van de sloper erop gezet.
Helaas is de achterplaat niet helemaal lekker terug in vorm te krijgen, maar wil m graag als het geld er is naar schadeherstel sturen, om het fatsoenlijk te laten maken en eventueel te laten spuiten.Kosten zijn als het goed is gewoon via het transportbedrijf te verhalen, schadeformulieren zijn gewoon netjes ingevuld.
Zo, weer een update, en helaas een niet zo leuke…
Was vrijdag na het werk even naar Someren gereden voor een setje 2L remmen. Eenmaal op de terugweg net ingevoegd op de snelweg, zag ik voor me een stofwolk en hoorde een harde knal, een klapband van een oplegger… En voor ik t wist reed ik er overheen… Met de volgende schade als gevolg




En had nog even geknutseld vorige week

Gewoon een simpele, met vierkantjes. Maat van mij doet n HB weg in onderdelen. Jij nog iets nodig toevallig? Kijk maar even hier 781142475 op marktplaats. Kan eventueel kleine delen voor je meenemen, ga morge waarschijnlijk langs.
Helemaal prima ;)
Nog even een kleine update, zomerslofjes er maar weer onder gegooid.
En er is zijn 2 veerpootbruggen onderweg vanuit duitsland, voor de voorkant en voor de achterkant. Daar moet ik nog even gaan uitzoeken hoe ik het ga maken… Subwoofer zit precies tussen de poten in, dus misschien een andere kist gaan maken, breder en minder diep.Deze week ook nog een andere grill ophalen en wat kleine rommel, kunnen we weer gaan customizen.
Foto’s volgen!!
Heb k ook helaas
Heb m al, tenzij je de E18NV er uitgebreid in hebt staan
5 februari 2014 om 23:33 In reactie op: Corsa B ’99, start problemen/gasklephuis/stappenmotor #18177272Bak ligt eronderuit, plaat was nog redelijk, veren van de drukgroep niet meer, waren naar binnen blijven staan. Nu de juiste onderdelen besteld en hopelijk t weekend klaar.
Brak nog een moer af die op de radiateurbalk zit… roest daar een ‘beetje’, dus heb met een los zaagje onder de aircoradiateur moeten zagen om t los te krijgen. Morgen op t werk maar opzoek naar een lange bout.
Had idd geen inspectieluik. Heeft mn ascona wel…
4 februari 2014 om 20:42 In reactie op: Corsa B ’99, start problemen/gasklephuis/stappenmotor #18177264Koppeling van de corsa volledig eruit… Doet niks meer. Dus maar vervangen deze week.
Nog tips van dingen waar ik op moet letten?Groet!
Om de plannen toch maar gewoon door te zetten met m’n beestje, een sportstuurtje erin gezet. Niet veel kleiner dan orgineel, ligt net iets lekkerder in de hand en komt wel van pas bij mijn soms wat vlotte rijstijl :jerry
Eerst maar een trekker gemaakt…

Het grootte verschil valt mee, maar toch een heel stuk zwaarder sturen… ‘free fitness’ :thumb

En het resultaat, hier nog zonder stuurkappen, deze lopen na een kleine bewerking nog iets aan tegen de stuurnaaf…

Zoooo, die staat er netjes bij!! :thumb
En ook zo heerlijk oldscool met die vlammen en de witte tekst op de bandjes.
En die lamellen op de achterraam zijn een pluspunt!Groet
Asci, gewoon een ascona ;) iedereen heeft zo z’n eigen verzinsels :p
Ja gek dat zijn we zeker!
Liever gelast dan geleased! Die sticker zit er niet voor niks op king:
En ja, had m graag geschorst en helemaal uit elkaar getrokken, maar dat mag niet… En zolang ik nog thuis woon heb ik daar niks over te zeggen he :P
En een 2e auto zit er ook niet in helaas…Ziet er zeer strak uit! En dat verschil… wie kan er aan 2 kanten tegelijk kijken?
Groet!
Zeer strakke auto!
Welke achteras zit eronder om met schijven weg te komen?Groet!
Ben blij met de aanmoedigende reacties! De moed was me wel even in de schoenen gezakt.
Nu kijken of ik ergens een lasapparaat uit kan toveren, wordt wel pas iets voor na de winter!Groet!
Ja uiteraard! Maar ook aan de buitenkant? Of hier beter direct de zooi in de tectyl zetten?
Dit is n motiverend bericht! Super dankje!
Is alleen geen rep.deel voor te krijgen ofwel?Groet
Balen als een stekker… eens gaan zoeken waardoor ik natte voetjes kreeg binnen…
Linksvoor, einde bodemplaat, begin schutbord.

Linksvoor in de bodemplaat, klein maar te redden gat.

Is het veel werk om de hele bodemplaat links te vervangen? En het stuk voor bij het schutbord?
Denk dat ik de hele brandvertragende rommel aan de buitenkant eraf moet gaan halen?Iemand ervaring hiermee en kan met wat tips komen? En waar krijg ik nog dit plaatwerk??
Vind het doodzonde om m weg te doen…
Groet
Ben niet helemaal bekend met de B ascona, maar neemt het lampje niet z’n massa via de behuizing of een schroef waar de boel mee vast zit?
-
AuteurBerichten
