nosuspect2

Aangemaakte reacties

24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Automaat schiet in winterstand #18037863

    Helaas, er zat geen boekje meer bij aanschaf. Er komt ook geen melding op de display. Zal van de week eens naar de dealer gaan, hoewel uitlezen wss geen nut heeft, omdat er geen melding verschijnt.

    In reactie op: Vermogensverlies en andere symptomen X30XE #17927564

    Dan heb je idd mazzel gehad. Ik heb vorig jaar motor gewisseld na ongeveer 3 jaar stilstand. Eind december is deze motor eraan gegaan (zie topic viewtopic.php?f=113&t=160820&p=2069243#p2069243) wss doordat er door diverse poreuze kabels verkeerde signalen aan de computer hebben gegeven, waardoor mijn katalysatoren overspoeld werden door benzine en verstopt raakten. En van het een kwam het ander….

    In reactie op: x30xe met 148kw en 151kw #17981051

    Probleem opgelost, nieuwe bobine, een krukassensor en een toerentellersensor erin.

    Dank jullie voor de tips

    In reactie op: x30xe met 148kw en 151kw #17981049

    Ik ga morgen verder met het ontstekingscircuit.

    Als iemand nog verder een idee heeft, alle hulp is welkom.

    Ik houd jullie op de hoogte.

    In reactie op: x30xe met 148kw en 151kw #17981047

    De vorige motor is van het een op het ander moment op minder cylinders gaan lopen, sterk vermogensverlies rode uitlaat ter hogte van de katalysatoren en een benzinegeur uit de uitlaat. Uiteindelijk bleek dat er deeltjes metaal in het carter lag en de pot achter zat verstopt door de kapotte katalysatoren. ik neem aan dat de bobine hier niet de oorzaak van kan zijn geweest, maar ik zal deze morgen eens verwisselen,

    In reactie op: x30xe met 148kw en 151kw #17981045

    Het lijkt erop, dat niet alle cylinders meedoen. Als je vanuit stilstand gas geeft komt de auto niet van zijn plaats zoals zou moeten dus een stuk trager. Bougies zijn nieuw Kabels ga ik morgen doormeten.

    De motor komt van een omega automaat. 2 tandwielen moest ik overzetten want dit paste niet in de Sintra.

    In reactie op: x30xe met 148kw en 151kw #17981042

    Wel, het is idd een Sintra waar de motor in is gegaan, echter bleek achteraf dat de ruilmotor afkomstig is van een Omega met 155kw. Nu is er echter niet genoeg vermogen en loopt deze niet heel lekker.
    De vraag met de katalysator is omdat ik deze er tussenuit heb moeten halen, omdat deze helemaal verstopt zaten. Omdat de motor nu nog niet lekker loopt wil ik deze nog niet vervangen. Pas als deze goed loopt wil ik ze vervangen.

    Dus het zou de ecu kunnen zijn. Is die van een Omega dan uitwisselbaar met een Sintra?

    In reactie op: Vermogensverlies en andere symptomen X30XE #17927562

    Er zat ijzer in het carter. Ik heb daarom besloten de motor toch maar te vervangen.
    Als ik binnenkort tijd heb eens kijken wat de oozaak hiervan is. Ook bleek de aircopomp kapot. Andere zat gelukkig op het “nieuwe” blok.

    Mvg,
    Eric

    In reactie op: Vermogensverlies en andere symptomen X30XE #17927560

    Dus beste optie is nieuwe kat en een ander blok erin…..

    In reactie op: Vermogensverlies en andere symptomen X30XE #17927555

    Is het mogelijk, dat de distributie versprongen is ? (deze is 6000km terug vervangen).

    In reactie op: Vermogensverlies en andere symptomen X30XE #17927554

    Krijg net telefoon van mijn vader, omdat ik aan het werk ben, dat de motor onnoemelijk veel tik herrie maakt en dat ze deze motor maar opgeven…..
    Kan het niet een klepstoter zijn die defect is of zo (ik gis maar wat nu…..)

    In reactie op: Vermogensverlies en andere symptomen X30XE #17927552

    Ik denk dat er een verschil is tussen heet en heet.Monteur is daarstraks naar een collega geweest en op de terugweg werd hij door andere automobilisten erop gewezen, dat zij zagen dat de uitlaat onder de auto roodgloeiend was. Ook is er nu in een tik in de motor bijgekomen. Dus ik vrees ervoor….

    In reactie op: Vermogensverlies en andere symptomen X30XE #17927549

    Bougies hebben we vervangen, dit heeft geen effect. Er is nu inmiddels 191000km mee gereden.
    Er komt geen rook uit de uitlaat.
    Wat me van het weekend opviel was, dat er vanaf de lasnaden vanaf de katalysator de rest over +- 5cm roodgloeiend was. Vandaar dat ik aan de katalysatoren dacht.

    In reactie op: Warmte wisselaar #17897171

    Nieuw type heb ik liggen. Nooit gebruikt, omdat ik een andere motor in heb laten bouwen.
    Deze mag je overnemen voor 175E (nieuw was deze 360E)

    In reactie op: Probleem met ruitenwisser interval voor #17894724

    We hebben vandaag de ruitenwissermotor vervangen en alles werkt weer.

    Dank jullie voor de tips!

    In reactie op: uitbouwen motor Sintra v6 #17898502

    Ik heb mijn motor pas in- en uit laten bouwen voor 500euro. Er moesten nieuwe motorsteunrubbers in, want deze waren uitgedroogd. De stang waar de radiator op steunt moest vervangen worden ivm roest. Dit is volgens mij een probleem van elke Sintra. De motor is er inclusief automaat uitgehaald. Verder schijnen de stekkers geen probleem te zijn.
    Succes

    In reactie op: Probleem met ruitenwisser interval voor #17894722

    Relais zit niet in zekeringkast. Ik heb deze inmiddels gevonden aan de passagierszijde achter het dashboardkastje. Deze is helaas niet kapot.Ik heb de stekker bij de handel los gehaald en ik heb hier op drie punten stroom. Bij de wissermotor heb ik maar op 1 punt stroom, daarom dacht ik dat het relais niet goed meer functioneerde.

    Als het sleepcontact doorgebrand zou zijn moet er toch helemaal geen beweging in zitten op geen enkele stand???

    In reactie op: 3.0 v6 blok koppakking of cylinderkop kapot? #17712875

    Ik woon in Arendonk (Belgie, net over de grens onder Tilburg/Eindhoven). Ik zie op de foto, dat het lijkt alsof je de distirbutieriem niet hebt los gehaald, klopt dat?
    Ik wil eventueel zelf proberen de koppen los te halen (kapot is kapot, lijkt me dat ik het niet erger kan maken0, maar waar ik wat tegenop zie is de timing goed te zetten van de nokkenas.

    In reactie op: koppakking vervangen Sintra V6 #17709981

    Ik kan lastig de uitlaat losmaken aan de achterste cylinderbank. Heeft iemand een idee ? Ik beschik niet over den brug.

    In reactie op: koppakking vervangen Sintra V6 #17709980

    Dat helpt al heel veel, zeker zo met de aanhaalmomenten erbij.
    Moet ik bij het demonteren van de cylinderkoppen al rekening houden, dat ze op het O moment staan?

    In reactie op: Brommen van mijn Zafira A #17601903

    Bij mij waren twee motorsteunen los:o toen ik last had van een brommend geluid gecombineerd met een bonk geluid bij optrekken…..

    In reactie op: Waterpomp Sintra 3.0V6 #17521309

    Vandaag oude warmtewisselaar gedemonteerd. Bij het reinigen van deze ruimte ben ik erachter gekomen, dat de slang van het koelreservoir naar de warmtewisselaar verstopt is met een metalen cilinder van pakweg 1.5cm lang en een diameter van 1cm. Enig idee wat dit kan zijn. Mijn inziens kan dit niet vanuit de oliekoeler in de slang geraakt zijn ivm de bocht die daar zit en ook niet vanuit het reservoir. Misschien is de auto bewust gesaboteerd door de vorige eigenaar, omdat deze van zijn vrouw geen andere mocht kopen???? (ik heb de auto vorig jaar bij een handelaar gekocht met de melding, dat misschien de waterpomp kapot zou kunnen zin)
    Volgende week kan ik de nieuwe wisselaar erin, hopelijk zal alles in orde zijn; en dan naar de keuring. Poetsen en picture time.

    In reactie op: Waterpomp Sintra 3.0V6 #17521307

    Is deze ergens nog “goedkoop” te vinden? De goedkoopste die ik nu heb gevonden is 319Euro (nieuw). (Als dit al een schappelijke prijs is ga ik niet verder zoeken, maar bestel ik deze meteen).

    In reactie op: Waterpomp Sintra 3.0V6 #17521305

    Dank je Jack, ik heb een week geleden waterpomp vervangen.
    Probleem blijft hetzelfde; motor wordt warm, koelventilator slaat ook niet aan. Als je rijdt en de temperatuur is 125 graden slaat de motor af (er komt dan wat rook tussen de twee koppen uit) . Er komt geen druk op het expansievat, het lijkt alsof koelvloeistof niet rondgepompt wordt. Kan het niet aan de oliekoeler liggen?

24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)