Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Helaas, er zat geen boekje meer bij aanschaf. Er komt ook geen melding op de display. Zal van de week eens naar de dealer gaan, hoewel uitlezen wss geen nut heeft, omdat er geen melding verschijnt.
Dan heb je idd mazzel gehad. Ik heb vorig jaar motor gewisseld na ongeveer 3 jaar stilstand. Eind december is deze motor eraan gegaan (zie topic viewtopic.php?f=113&t=160820&p=2069243#p2069243) wss doordat er door diverse poreuze kabels verkeerde signalen aan de computer hebben gegeven, waardoor mijn katalysatoren overspoeld werden door benzine en verstopt raakten. En van het een kwam het ander….
Probleem opgelost, nieuwe bobine, een krukassensor en een toerentellersensor erin.
Dank jullie voor de tips
Ik ga morgen verder met het ontstekingscircuit.
Als iemand nog verder een idee heeft, alle hulp is welkom.
Ik houd jullie op de hoogte.
De vorige motor is van het een op het ander moment op minder cylinders gaan lopen, sterk vermogensverlies rode uitlaat ter hogte van de katalysatoren en een benzinegeur uit de uitlaat. Uiteindelijk bleek dat er deeltjes metaal in het carter lag en de pot achter zat verstopt door de kapotte katalysatoren. ik neem aan dat de bobine hier niet de oorzaak van kan zijn geweest, maar ik zal deze morgen eens verwisselen,
Het lijkt erop, dat niet alle cylinders meedoen. Als je vanuit stilstand gas geeft komt de auto niet van zijn plaats zoals zou moeten dus een stuk trager. Bougies zijn nieuw Kabels ga ik morgen doormeten.
De motor komt van een omega automaat. 2 tandwielen moest ik overzetten want dit paste niet in de Sintra.
Wel, het is idd een Sintra waar de motor in is gegaan, echter bleek achteraf dat de ruilmotor afkomstig is van een Omega met 155kw. Nu is er echter niet genoeg vermogen en loopt deze niet heel lekker.
De vraag met de katalysator is omdat ik deze er tussenuit heb moeten halen, omdat deze helemaal verstopt zaten. Omdat de motor nu nog niet lekker loopt wil ik deze nog niet vervangen. Pas als deze goed loopt wil ik ze vervangen.Dus het zou de ecu kunnen zijn. Is die van een Omega dan uitwisselbaar met een Sintra?
Er zat ijzer in het carter. Ik heb daarom besloten de motor toch maar te vervangen.
Als ik binnenkort tijd heb eens kijken wat de oozaak hiervan is. Ook bleek de aircopomp kapot. Andere zat gelukkig op het “nieuwe” blok.Mvg,
EricDus beste optie is nieuwe kat en een ander blok erin…..
Is het mogelijk, dat de distributie versprongen is ? (deze is 6000km terug vervangen).
Krijg net telefoon van mijn vader, omdat ik aan het werk ben, dat de motor onnoemelijk veel tik herrie maakt en dat ze deze motor maar opgeven…..
Kan het niet een klepstoter zijn die defect is of zo (ik gis maar wat nu…..)Ik denk dat er een verschil is tussen heet en heet.Monteur is daarstraks naar een collega geweest en op de terugweg werd hij door andere automobilisten erop gewezen, dat zij zagen dat de uitlaat onder de auto roodgloeiend was. Ook is er nu in een tik in de motor bijgekomen. Dus ik vrees ervoor….
Bougies hebben we vervangen, dit heeft geen effect. Er is nu inmiddels 191000km mee gereden.
Er komt geen rook uit de uitlaat.
Wat me van het weekend opviel was, dat er vanaf de lasnaden vanaf de katalysator de rest over +- 5cm roodgloeiend was. Vandaar dat ik aan de katalysatoren dacht.Nieuw type heb ik liggen. Nooit gebruikt, omdat ik een andere motor in heb laten bouwen.
Deze mag je overnemen voor 175E (nieuw was deze 360E)We hebben vandaag de ruitenwissermotor vervangen en alles werkt weer.
Dank jullie voor de tips!
Ik heb mijn motor pas in- en uit laten bouwen voor 500euro. Er moesten nieuwe motorsteunrubbers in, want deze waren uitgedroogd. De stang waar de radiator op steunt moest vervangen worden ivm roest. Dit is volgens mij een probleem van elke Sintra. De motor is er inclusief automaat uitgehaald. Verder schijnen de stekkers geen probleem te zijn.
SuccesRelais zit niet in zekeringkast. Ik heb deze inmiddels gevonden aan de passagierszijde achter het dashboardkastje. Deze is helaas niet kapot.Ik heb de stekker bij de handel los gehaald en ik heb hier op drie punten stroom. Bij de wissermotor heb ik maar op 1 punt stroom, daarom dacht ik dat het relais niet goed meer functioneerde.
Als het sleepcontact doorgebrand zou zijn moet er toch helemaal geen beweging in zitten op geen enkele stand???
Ik woon in Arendonk (Belgie, net over de grens onder Tilburg/Eindhoven). Ik zie op de foto, dat het lijkt alsof je de distirbutieriem niet hebt los gehaald, klopt dat?
Ik wil eventueel zelf proberen de koppen los te halen (kapot is kapot, lijkt me dat ik het niet erger kan maken0, maar waar ik wat tegenop zie is de timing goed te zetten van de nokkenas.Ik kan lastig de uitlaat losmaken aan de achterste cylinderbank. Heeft iemand een idee ? Ik beschik niet over den brug.
Dat helpt al heel veel, zeker zo met de aanhaalmomenten erbij.
Moet ik bij het demonteren van de cylinderkoppen al rekening houden, dat ze op het O moment staan?Bij mij waren twee motorsteunen los:o toen ik last had van een brommend geluid gecombineerd met een bonk geluid bij optrekken…..
Vandaag oude warmtewisselaar gedemonteerd. Bij het reinigen van deze ruimte ben ik erachter gekomen, dat de slang van het koelreservoir naar de warmtewisselaar verstopt is met een metalen cilinder van pakweg 1.5cm lang en een diameter van 1cm. Enig idee wat dit kan zijn. Mijn inziens kan dit niet vanuit de oliekoeler in de slang geraakt zijn ivm de bocht die daar zit en ook niet vanuit het reservoir. Misschien is de auto bewust gesaboteerd door de vorige eigenaar, omdat deze van zijn vrouw geen andere mocht kopen???? (ik heb de auto vorig jaar bij een handelaar gekocht met de melding, dat misschien de waterpomp kapot zou kunnen zin)
Volgende week kan ik de nieuwe wisselaar erin, hopelijk zal alles in orde zijn; en dan naar de keuring. Poetsen en picture time.Is deze ergens nog “goedkoop” te vinden? De goedkoopste die ik nu heb gevonden is 319Euro (nieuw). (Als dit al een schappelijke prijs is ga ik niet verder zoeken, maar bestel ik deze meteen).
Dank je Jack, ik heb een week geleden waterpomp vervangen.
Probleem blijft hetzelfde; motor wordt warm, koelventilator slaat ook niet aan. Als je rijdt en de temperatuur is 125 graden slaat de motor af (er komt dan wat rook tussen de twee koppen uit) . Er komt geen druk op het expansievat, het lijkt alsof koelvloeistof niet rondgepompt wordt. Kan het niet aan de oliekoeler liggen? -
AuteurBerichten