Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
OPC.tje uitgelaten in amesfoort.
http://www.youtube.com/watch?v=I5cUkgEoJmk” onclick=”window.open(this.href);return false; :jerry :jerry :jerry@Blue-Dragon wrote:
Oke korting krijgen is altijd wel lekker , en je bent zo ook 1 x klaar :thumbup
heb mijn opc’tje al 10 jaar en hij is nog steeds niet klaar :jerry :jerry
@Botho rij je nu met allen de achterdemper ? :shock:
p.s. het laswerk is niet om naar huis te schrijven :hmmz
Welkom bij OPC brigade :thumb
@rallie75 wrote:
Geweldig, het werkt. Volgende pics: Ik hoop dat jullie ze mooi vinden:afro:P



Hele mooi zafira king: en hele een bekende loctie voor mij :wub dat is namelijk bij in het dorp: Koog aan de Zaan :agent
@rallie75 klopt het dat we elkaar van de week gezien hebben bij de tankstation A8>coentunnel?@cano666 wrote:
@HarrieAstra wrote:
@Opeltje17 wrote:
@Ernsto wrote:
Gave teller! Enig idee welk merk dat is?
Veel rijplezier met je auto :thumb
Dat is een originele teller uit een astra G coupé
Heb ik ook gewoon standaard in m’n G sport edition II zitten…
ik heb m weer niet in mijn coupe lol
volgens mij zitten de witte tellers alleen in de z20let :hmmz
Enne wel compleet zo :thumb
@Blue-Dragon wrote:
.
heb je laatst nog een compliment gegeven overje motoruimte
viewtopic.php?f=5&t=196&start=6650[/quote]Ja dat wist ik ook wel , maar op die foto zit er geen olieafscheider op alleen dat filtertje.
En jij hebt het over weer de olieafscheider gemonteerd , denk je dan bedoelt het filtertje.[/quote]
ik bedoel idd dat filtertje die ook wel olieafscheider genoemt wordt. heeft de zelfde functie namelijk. olie binnen houden en olie dampen doorlaten@Astragz16se wrote:
Heren allemaal bedankt voor jullie reactie.
@Willem dank voor je uitgebreid uitleg. Me buurtjongen had idd een Z20LET
@bluedragon Hoe zijn ze erachter gekomen dat je een andere motor erin heb zitten dan??
@nofear dank dat je even een prijsindicatie geeft.
@dion Astra’s zijn idd goedkoop daar. Mijn buurjongen heeft zijn Z20LEH motor + bak voor €3000 meegekregen met 12000 miles erop volgens hem.Ik ga er over nadenken wat ik nou precies ga doen. Ik denk niet dat ik een swap ga doen voor een 16v motor. Ik kom daar niet veel mee voor uit eigenlijk. Dan kan ik beter een andere astra kopen met grotere motorinhoud of eventueel een 16 klepper. Ik zal er eerst goed over nadenken
In iedergeval dank voor jullie reacties :D
als het goed is ken ik die vriend van jou :hmmz het is een metallic blauwe astra cou”‘e en heet Roy hij kent mij ook :agent
@Blue-Dragon wrote:
@NoFear1696 wrote:
@Blue-Dragon wrote:
Heb gistermiddag een carterontluchtings filtertje en een olieafscheider gemonteerd.
olieafscheider.

Pijpje waarvan 2 stuks.

En gemonteerd zie nu op de foto dat de olieafscheider nog een klein stukje kan zakken :hmmz

ik zie dat je de olie afscheider van je kleppen deksel weer hebt gemonteerd.? waar gaat die slang die aan je tophat naar toe?
Olieafscheider heeft er eerder nooit opgezeten , is voor het eerst dat ik deze heb gemonteerd.
Maar ik begrijp niet goed wat je bedoeld met welke slang je naar het tophat?Als je die slang bedoelt waar nu dat filtertje zit , die heb ik heel goed afgedopt.
Zit een harde plug in en met een slangenklem vastgezet.@wim-v6 wrote:
Das een hele goeie vraag inderdaad, NoFear1696.
Ik zie ook dat de Carterslang is afgedopt met een filtertje, houd dat filtertje ook in de gaten, dat is een eveneens een goede graadmeter over de werking van je carterventilatie.
en ik vraag me ook af wat voor iets er aangesloten is op je aanzuigslang, aangezien deze NA de LMM zit.
Willem
Willem er is geen carterslang afgedopt met een filterje ,
Zit met een klein pijpje gemonteerd op het kleppendeksel.
Je andere vraag staat hierboven vermeld.heb je laatst nog een compliment gegeven overje motoruimte
viewtopic.php?f=5&t=196&start=6650Wim-V6 heeft een redelijk complete lijst gemaakt van wat er allemaal nodig is voor de swap.
ik heb deze swap 3 jaar geleden gedaan met een goede basis OPC 1. maar ik moet eerlijk zeggen dat het flink uit de klauwen is gelopen wat betreft kosten 6000euro (3750euro allen de motor. toen nog vrij zeldzaam ) en dan heb ik niet eens de de 6bak er op (nog eens 2000euro) dus weet waar je aan begint :vertag@Blue-Dragon wrote:
Heb gistermiddag een carterontluchtings filtertje en een olieafscheider gemonteerd.
olieafscheider.

Pijpje waarvan 2 stuks.

En gemonteerd zie nu op de foto dat de olieafscheider nog een klein stukje kan zakken :hmmz

ik zie dat je de olie afscheider van je kleppen deksel weer hebt gemonteerd.? waar gaat die slang die aan je tophat naar toe?
:thumbup
@GSI Racer wrote:
beetje gamen is wel leuk om te baan wat te leren kennen ja.
maar de werkelijkheid is natuurlijk heel anders zoals je al aangeeft :thumbOp de baan zal het gekkenwerk zijn denk ik.
langzame auto’s, snelle auto’s, motoren, Engelse barrels enz enz enz.
denk dat het leuker is om te kijken die dag :vertagkijk die motorrijder maar eens bij 4:20, die gaat er hard van af :shock:
en vanaf 13:00 nog een
http://www.youtube.com/watch?v=h2VQyGzbgpw” onclick=”window.open(this.href);return false;Soow die gaat lelijk op zijn b@k is idd niet slim als je nog nooit gereden hebt…..ook niet als je wel al een paar rondjes gereden hebt. ff te veel risico als je gewoon wil verkennen/
:agentWelkom,Stoute plannen hoor :thumb
veel rijden op de game console helpt ook om de ring te leren kennen. uiteraard mis je het gevoel van hoogte verschillen en G krachten :jerry :jerry :jerry
hoi Ron had de foto’s al gezien natuurlijk maar dat mag de pret niet drukken :jerry :jerry :jerry
veilige km;s gewenst
:thumbSparen,,,,, jA dat is meestal de spelbreker :???:
Je zal je corsa wel missen……NOT :jerry Mooie Turbo :thumb jammer van die velgen :(
tataratata tat tat taaa 45jaar oud en weer wat geleerd :thumb
@Blue-Dragon wrote:
Of het bof is nee, is gewoon slim zijn. :agent
dat er mensen die slimmer zijn als mij wist ik al heel lang geleden maar hoe bedoel je slim?
wil die foto’s ook gewoon kunnen bewonderen :(@Blue-Dragon wrote:
@RMA —->

Nice enginebay :thumb
vraagje,geen last van olie dampen in de auto? ik had er wel last van met zo een filterje voor je kleppedeksel ontluchting.

@KadettGSI wrote:
@Vinci wrote:
Klopt, ook versleten lagers kunnen je oliedruk kosten. Want hoewel bij een gezonde motor een te hoge oliedruk helemaal niet zo gunstig is (en pk’s kost!) wordt een te lage oliedruk op een gegeven moment vaak veroorzaakt doordat op alle lagers de olie er makkelijker door komt. En als dat op het ene punt gebeurd krijgt het andere punt al gauw te weinig olie en krijg je slijtage als een kettingreactie.
Bij versleten lagers zou toch ook de druk met draaiende motor lager zijn? Heb gewoon 4,5bar continu..
hoe heb je dit gemeten?
@Vinci wrote:
Klopt, ook versleten lagers kunnen je oliedruk kosten. Want hoewel bij een gezonde motor een te hoge oliedruk helemaal niet zo gunstig is (en pk’s kost!) wordt een te lage oliedruk op een gegeven moment vaak veroorzaakt doordat op alle lagers de olie er makkelijker door komt. En als dat op het ene punt gebeurd krijgt het andere punt al gauw te weinig olie en krijg je slijtage als een kettingreactie.
+1 :thumb
witte pompen&onbemande pompen verkopen benzine die bij de A merken: BP,Shell ect zijn afgekeurd omdat ze niet aan de (strenge) specificaties voldoen. En dit zuig ik niet uit mijn duim.
ik heb mij dit laten vertellen door een kennis die voor Tango werkt. ik had hem wel beloofd dat ik dit niet verder zou reclameren maar ik hou er niet van als mensen belazerd worden.
ik ben overigens verslaafd aan BP ultimate :thumb ivm fase 3,5 van EDS :agent -
AuteurBerichten