Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Radiateur is wel aan te komen! de oude inleveren en ze bestellen zo een nieuwe in duitsland, bij mij ook gedaan. Zit nu weer dezelfde in als eerst. Geen revisie ! gewoon de oude nagemaakt koste me wel 250 eurootjes maar dat komt omdat er bij mij airco inzat deze is dikker dus meer koeloppervak !!!
Ik denk dat dat wel gaat lukken zonder het systeem leeg te maken.
Heb eerst de pomp bevestigingsbouten los gemaakt en de V-snaar eraf, dan kan je de pomp wat naar beneden laten hangen aan zijn slangen.
Kan je wat beter bij de poelie komen.Maar zou eerst eens kijken of je stekker op de poelie niet vuil of roestig is was bij mij eerst ook, schoongemaakt en toen deed die het weer !!!!!!!!!!!!!!!!
Hij staat nog wel op naam van iemand vanaf 24-12-2009.
Staat wel op kenteken, zwart…. ( dus dat is al veranderd ! )Ik heb nog een pomp liggen de koppeling werkt nog en de pomp is volgens mij ook nog goed ( maakte geen herrie toen ik hem even heb ingeschakeld )
GSE,
Je hebt gelijk, sorry.
Ik dacht dat Toppertheo een bak van een omega-B bedoelde.
Omega-A kan wel erachter maar je moet wel wat dingen aanpassen, zoals GSE al vertelde ….Wat kost zo’n Taxatie ? moet de mijne binnekort ook eens laten taxeren !
Een bak van een omega is electrisch aangestuurd !
Een automaat van een 85er sennie of monza is ook een 4 bak en veel makkelijker aan te sluiten op een 3.0E !
Deze is nog mechanisch.
Plus je moet de baksteun aanpassen en je aandrijfas !Die vacuum bol is inderdaad voor je airco ( de schakelaar werkt ook op vacuum en electrisch )
Had er bij mij ook airco inzitten heb het eruit gesloopt, werkte toch niets meer van !Zit er nog wel olie in de bak ???
Een wiellager fluit niet ! dan is het je diff dat geluid maakt, nieuwe olie erin en een toevoeging erbij.
Heeft bij mij diff goed geholpen.
Een wiellager maakt een gonzend geluid en begint ongeveer bij 60 km erin te komen ( mits je er al niet een jaar mee rond rijd dan hoor je het al eerder !! )Doet de mijne rond de 40 km per uur ook iets, zit bij mij in de velgen !
verder heb ik er geen last van.
Het zou ook je aandrijfas kunnen zijn die bij een bepaald toerental een onbelans veroorzaakt ?:hmmzBedankt Ghanz,
Zie nu op “klik” dat mijn schakelmoment niet juist staat afgesteld !
De mijne rijd een beetje sloom weg en schakeld pas veel later dan wat daar staat aangegeven.
Dinsdag eerst eens proberen af te stellen ….Ik zou even kijken of de kleppen niet te diep liggen in de kop want dan zijn de klep zittingen ingeslagen.
En als de klepppen goed rondom dragen zou ik die gewoon gebruiken.Gelijk heb je, scheelt weer roestvorming !
En zeker als ze er toch al zitten .Zit volgens het onderdelen programma waar ik op heb gekeken wel een module op een sennie B 3.0-12v
Een bosch ?
Wel raar als het er niet op zit dat ze het dan wel aan geven !Eitje toch ? gaten doorboren en een gat boren voor de bedrading en aansluiten.
simpeler kan gewoon niet.
Veel succes morgen met monteren.Zit er niet bij de bobine in de buurt een zwart klein kastje ( module ) ?
Die gaan wel vaker bij andere merken stuk .
Snel genoeg te controleren als die erop zit !
Motor starten en met een verfstripper de module verwarmen dan slaat die waarschijnlijk snel af !Hallo Monza Ron, de eerste heb je niets aan die kabels zijn te kort van een V6 !
De 2e link zullen wel kunnen passen maar of ze inderdaad goed zijn ??????????????Succes Tom.
Bij de jongere modellen zit er een centerpunt in de bodemplaat daar waar de trekhaak moet komen.
Kijk anders even als je de platen in de kofferbak/ chassisbalk houd of je ergens deukjes ziet zitten dan kan het niet missen !ik heb dan wel een aisan bak met 3/4 gang ( schakelaar naast de pook )
Maar een sport/econoom stand zit er bij mij niet op !origineel gepost door GSE
Extra werk bedoel ik mee:
Cardanas aanpassen baksteun maken
kickdown schakelaar plaatsen
winterstand schakelaarplaatsenEn zoals iedereen weet zijn de AR-bakken niet de sterkste die er zijn.
De Aisin bakken zijn in principe gelijk:
4-gang met lock up en sport/econoom stand maar zijn niet door een computer aangestuurt,ieder zijn keus wat ie doet ik ben geen AR bak fan.Heb je met monteren van de andere tank niet toevallig de ontluchtingsslang ergens klem zitten !
Bent echt niet de eerste of laatste die dat meemaakt.Klopt die worden anders aangestuurd als je die op contact zet draait de benzinepomp al even en bij de oudere is dit nog niet, die gaat pas draaien als je start.
Bel maar eens naar HPO autogassystemen , heeft bij mij ook gas ingebouwd heeft verschillende systemen en niet duur ( vind ik ).
Kijk je ontluchting slang van de vulhals naar de tank maar eens na.
Dat probleem had ik ook slang gescheurd en vol modder !!
Nieuwe slang gemonteerd en probleem opgelost. -
AuteurBerichten